Hoe belangrijk is groundhoppen voor jou?

Gestart door TeeZee, jan 17, 2009, 16:55:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

A. Ik zou het liefst full-time groundhoppen
B. Ik wil iedere week minstens 1 wedstrijd bezoeken
C. Een keer per maand is meer dan zat
D. Een paar keer per jaar hoppen maakt van mij een gelukkig mens
E. Ik staar me er niet blind op, maar geniet van wat ik op mijn groundhoppadje tegenkom
F. Ik snap niet dat ik op dit forum zit

Voor mij geldt antwoord D of E. Zonder een motivatie wordt dit topic natuurlijk niet leuk, dus ik voeg er aan toe dat ik groundhoppen zie als een schoolreisje. Patat vind ik heerlijk, maar hoef ik niet iedere dag. Hetzelfde geldt voor groundhoppen, ik blijf het leuk vinden omdat het af en toe is. Niettemin ben ik gefascineerd door bijvoorbeeld de Duitsers die iedere week drie of meer wedstrijden bezoeken, zelfs de clubs zonder stadion en publiek. Wat is de aantrekkingskracht voor hun, dat ze er geen genoeg van kunnen krijgen en de sleur/routine op hun geen vat lijkt te krijgen? Wat vinden zij nog meer leuk? Ik speel al een tijdje met de gedachte om een van hun uit te nodigen voor een Q&A-sessie op dit forum.

wekke

Hmmm moeilijke keuze vind ik. In de eerste plaats wil ik geen thuiswedstrijden van Lierse missen, anderzijds wil ik wel zoveel mogelijk stadions bezocht hebben in Europa. Er is wel de drang om elke week een ander stadion te bekijken, maar ik ben bang dat het nieuwe/spannende/amusante gevoel dan bij me verdwijnd of verminderd. Laat me dan maar C nemen.

Remco

Onder welke keuze ik val verschilt nogal eens. Er zijn maanden bij dat ik geen enkele wedstrijd bezoek, op de thuiswedstrijden van PSV na. Maar er zijn ook maanden bij dat ik meer als 10 nieuwe grounds kan toevoegen aan mijn lijst.

Citaat van: TeeZee op jan 17, 2009, 16:55:00
Patat vind ik heerlijk, maar hoef ik niet iedere dag. Hetzelfde geldt voor groundhoppen, ik blijf het leuk vinden omdat het af en toe is. Niettemin ben ik gefascineerd door bijvoorbeeld de Duitsers die iedere week drie of meer wedstrijden bezoeken, zelfs de clubs zonder stadion en publiek. Wat is de aantrekkingskracht voor hun, dat ze er geen genoeg van kunnen krijgen en de sleur/routine op hun geen vat lijkt te krijgen? Wat vinden zij nog meer leuk? Ik speel al een tijdje met de gedachte om een van hun uit te nodigen voor een Q&A-sessie op dit forum.

Ik denk dat je voor veel mensen, zeker bij de Duitsers, groundhopping onder andere moet zien als een vorm van verzamelen. De ene persoon verzamelt postzegels en een andere verzamelt grounds. Dus naast de unieke postzegels(lees grounds) wil je dan ook de normale postzegels(lees grounds) hebben om je verzameling groter te maken.

Ik begrijp trouwens dan weer niet dat er mensen zijn die alleen maar naar de grote clubs en stadions gaan en de kleinere links laten liggen. Dat is als de krenten uit de pap halen, en dat begint dan ook snel gewoon te worden.

Batflyer

Voor mij gelden C en D. In Nederland ga ik komende periode gemiddeld 1 of 2 wedstrijden per maand in de Eredivisie of Jupiler League bezoeken. Waarschijnlijk kom ik dan ook vaak in stadions die ik al heb gezien, zoals GAE, FC Zwolle of FC Twente.

Wat betreft het buitenland is 1 reisje per jaar wel genoeg. Meer is ook niet echt haalbaar voor mij als arme student. =)
Na mijn studie hoop ik meerdere keren per jaar naar het buitenland te kunnen gaan, en dan niet alleen Engeland, maar ook Spanje of Italië.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Stadionhopper

Zelf zit ik tussen B en C.

Het laatste driekwart jaar was het meer dan gemiddeld dat ik aan groundhoppen doe. Daarvoor kon het ook zo zijn dat ik bijna geen enkele wedstrijd bezocht in een maand tijd. Groundhoppen moet een hobby blijven en zeker geen "must" worden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

#5
C: Mensen vragen mij wel eens hoe het kan dat ik zoveel 'weekendjes weg' kan zijn(ook op mijn werk de laatste tijd, dat is minder handig).
Mijn zus bijvoorbeeld, zij heeft een soortgelijk inkomen, gaat niet zoveel weekendjes weg, maar houdt aan het einde van de maand niets over.
Ik daarentegen plan mijn reisjes zo goedkoop mogelijk, en daarnaast ben ik ook niet echt een 'funshopper' of heb ik andere dure hobby's, dus als ik in dit tempo door blijf gaan, houd ik zelfs geld over aan het einde van de maand.
Meer kan dus eigenlijk niet(tuurlijk, een maandje twee keer naar het buitenland is heus geen ramp, maar kan geen gewoonte worden)en hoeft van mij eigenlijk ook niet, ik vind dit wel prima zo, iedere 4/6 weken iets om naar uit te kijken, en dan alleen naar grounds,clubs en/of reisbestemmingen die me echt boeien, zodat het wel leuk blijft.
Ik had mezelf dan misschien ook in D kunnen voegen, maar daarvoor begint het toch te snel weer te kriebelen om er op uit te gaan, een keer per 4/6 weken is toch wel mijn gemiddelde, en dan doel ik op nieuwe grounds(tussendoor bezoek ik wel eens grounds in Nederland die ik al eerder bezocht).

Edit: ik heb wel eens gezegd dat groundhoppen een goed excuus is voor reizen, omdat ik dat nu eenmaal graag doe, ik merk ook dat ik(behalve bij zonvakanties met mijn vriendin) reisjes minder leuk vind(er minder naar uit kijk) als ik weet dat er geen voetbal aan te pas zal komen(ik ben dus ook best erg), het gaat dus wel degelijk om de combinatie van reizen en voetbal.

Houseman

Het liefst natuurlijk A. Maar aangezien niemand bereid is mij te betalen om te groundhoppen zit ik tussen C. en D. in. Ik vind het bezoeken van sc Heerenveen nog te leuk om het in te ruilen voor puur groundhoppen. De voetballoze winterstop vond ik eigenlijk erg prettig, en had ook nog niet direct zin aan sc Heerenveen - Feyenoord. Maar toen het eenmaal zo ver was, en ik mijn voetbalvrienden weer zag kwam ik er voor de zoveelste keer achter dat ik er niet zonder kan.

Tussen de wedstrijden van Heerenveen door plan ik een handvol groundhoptrips. Het gros is in Duitsland, daarbij probeer ik 2/3 citytrips in de rest van Europa te doen. Ik vraag me overigens af of ik puur groundhoppen wel leuk zou vinden. Het is leuk, maar ik mis wel de emotie die bij het volgen van je eigen club komt kijken. De afwisseling zoals ik die nu heb is eigenlijk perfect.

Joost

Ik schaar mezelf onder geen enkele categorie die door TeeZee benoemd is. Thuiswedstrijden van Roda en Alemannia zie ik liefst allemaal en als daar omheen nog tijd is dan ga ik graag naar een wedstrijdje van Heerlen Sport of naar Belgie. Bezoekjes naar Engeland worden ruim van tevoren gepland en kunnen er voor zorgen dat ik wel eens een thuiswedstrijd van Roda of Aachen mis.

TeeZee

Citaat van: Joost op jan 19, 2009, 09:11:00
Ik schaar mezelf onder geen enkele categorie die door TeeZee benoemd is. Thuiswedstrijden van Roda en Alemannia zie ik liefst allemaal en als daar omheen nog tijd is dan ga ik graag naar een wedstrijdje van Heerlen Sport of naar Belgie. Bezoekjes naar Engeland worden ruim van tevoren gepland en kunnen er voor zorgen dat ik wel eens een thuiswedstrijd van Roda of Aachen mis.
Antwoord B dus.

Joost

Citaat van: TeeZee op jan 19, 2009, 09:22:45
Antwoord B dus.
Neehoor want als iemand mij kan overtuigen van iets leukers ga ik daar graag heen. Sowieso moet je ook een balans zien te vinden tussen voetbal en prive.

Dennis-V

Ik kies voor antwoord B

Ik staar me er niet blind op, maar geniet van wat ik op mijn groundhoppadje tegenkom

Dit is met name op dit moment van toepassing, daar ik mijn voltooiing in Nederland reeds heb mogen beleven. Wedstrijdbezoek in het buitenland is maar net wat ik tegenkom op het moment dat ik in het buitenland vertoef. Ik ga m'n verblijf niet aan een wedstrijd aanpassen, maar pas de wedstrijdkeuze aan het verblijf aan. Ik neem daardoor sommige onmogelijkheden voor lief.

Wouter

Citaat van: Joost op jan 19, 2009, 10:42:25
Neehoor want als iemand mij kan overtuigen van iets leukers ga ik daar graag heen. Sowieso moet je ook een balans zien te vinden tussen voetbal en prive.

Voor mij is het antwoord B. Ik wil geen enkele wedstrijd van mijn favoriete club missen en niemand zal mij kunnen overtuigen om dat niet te doen want er is niets leuker! Als ik niet ga, is dit wegens omstandigheden en dan baal ik daar enorm van.
Verder zal ik altijd wanneer ik de mogelijkheid heb ook nog andere wedstrijden meepikken en dit zal in de toekomst enkel nog toenemen aangezien ik nu de grenzen meer en meer ga oversteken.
In een utopische wereld zou mijn toekomstig beroep gerust grounhopper kunnen zijn:), maar dat kan natuurlijk niet in het echt...
Laatste nieuwe ground: Jan Louwers Stadion, FC Eindhoven-Emmen
Laatste wedstrijd: 20/03, Lierse-KVSK United
Volgende wedstrijd: 24/03, Tournai-Lierse

AthleticHolanda

Op dit moment zou ik zeggen A, maar wanneer ik daadwerkelijk fulltime groundhopper zou zijn zou ik het niet meer leuk vinden en het liever wat rustiger aan doen. Zoals met alles is het niet meer leuk als je het in overvloed doet.
Voor mij heeft het trouwens weinig te maken met 'belangrijk', maar wel met plezier. En dat vind ik dan weer belangrijk.

Toch wil ik sowieso elke week minimaal één wedstrijd zien, of beter gezegd, elke week één nieuw stadion bezoeken, dus minimaal twee wedstrijden zien. Dat lukt lang niet altijd omdat ik ook het liefst niet veel thuiswedstrijden van Utrecht mis en er nog veel meer andere (leuke en minder leuke) dingen zijn buiten het groundhoppen.

Antwoord: B

hoevenen lion

Mijn Antwoord = C - D

Ik zou wel meerdere malen per maand gaan hoppen maar door vervoer problemen is dit onmogelijk. En anders betaal je u blauw aan trein of vliegtuig tickets. Ik heb me bij deze situatie neergelegd en dit bevalt me wel. Het resultaat is dat je meer naar een trip uitkijkt dan als je elke week gaat hoppen.