Q&A, inventarisatie

Gestart door TeeZee, jan 19, 2009, 10:08:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Citaat van: Hugo op jan 23, 2009, 07:44:11Met dat narcistische kom ik er niet helemaal uit, maar ik ben niet zo thuis in die materie. Bij narcisme moet ik altijd denken aan die leraar Duits (!?) die wel eens voorbij kwam bij Koot en Bie.
Herinner je je nog Harry v/d Laan bij VI? Je kon zijn teksten altijd blind herkennen door zinsdelen als "ik vind". Ook in niet-opiniestukken. Hij heeft ook niet lang bij VI geschreven.

Hugo

Citaat van: TeeZee op jan 24, 2009, 09:31:42
Herinner je je nog Harry v/d Laan bij VI? Je kon zijn teksten altijd blind herkennen door zinsdelen als "ik vind". Ook in niet-opiniestukken. Hij heeft ook niet lang bij VI geschreven.

Ik herinner mij Harry vd Laan bij VI. Een eigen stijl had ie zeker, zonder dat ik die direct als door jouw beschreven herinner.

Waar ik mee worstel is jouw koppeling van narcisme en die onderlinge competitie van hoppers, feit of geen feit. Wat ik dan snel even lees over narcisme op het net heeft zeker raakvlakken maar ik vraag mij af of er andere termen uit de psychologie etc zijn die meer van toepassing zijn.

TeeZee

Citaat van: Hugo op jan 24, 2009, 22:39:20
Ik herinner mij Harry vd Laan bij VI. Een eigen stijl had ie zeker, zonder dat ik die direct als door jouw beschreven herinner.
Hij was geen briljant schrijver.

CiteerWaar ik mee worstel is jouw koppeling van narcisme en die onderlinge competitie van hoppers, feit of geen feit. Wat ik dan snel even lees over narcisme op het net heeft zeker raakvlakken maar ik vraag mij af of er andere termen uit de psychologie etc zijn die meer van toepassing zijn.
Als je verslagen schrijft die het mooier maken dan het was (en dan bedoel ik niet een tikje aandikken), of die een uitgebreide verantwoording geven waarom een wedstrijd supergoed uitgekozen was, of als verslagen vooral over jezelf gaan: ja, dan is dat narcisme. Ik lees alleen nooit Duitse verslagen, dus ik vraag aan degenen die dat wel doen hoe die verslagen er uitzien. Zijn de verslagen een manier om anderen zogenaamd af te troeven of te overtuigen van hoe fantastich het was: dan is het duidelijk een wedstrijd. Is het een gewoon een leuk verslag zonder de narcistische elementen, dan is het in mijn ogen puur een manier om een ander te laten delen in je plezier. Zoals het ook hier is.

Hugo

Citaat van: Breda op jan 25, 2009, 00:39:28
De legendarische O. den Besten... de ex-leraar Duits uit de programma's van Van Kooten en De Bie. Zo af en toe lijk ik een beetje op hem, voor de klas... Zijn stelling was dat het met het leraarschap was misgegaan toen de leraar in de anti-autoritaire jaren '60 zijn podium was ontnomen, zijn 'baken van gezag'. Maar dit terzijde ;).

Haha, ik wist dat jij mij wat bekend voor kwam, maar nu weet ik het weer...

http://nl.youtube.com/watch?v=VudoRTDvvq8