Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jdebruin96

Citaat van: DS_Noot op mei 01, 2019, 22:56:38
Mensen ervaring met groundhop tripje naar Stockholm? Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken voor een tripje in de zomer. Dit zou een mogelijkheid zijn.

20.07 AIK - Helsingsborg (16.00)
21.07 Norrkopping - Östersund (17.30)
22.07 Hammarby - Elfsborg (19.00

Heen vliegen op 19.07, terug op 23.07. Airbnb's zijn redelijk betaalbaar (20 euro pp per nacht als je goed zoekt).

Zijn AIK en Hammarby qua sfeer de moeite waard? Ziet er bij de derby's altijd geweldig uit, maar zijn deze affiches ook de moeite waard?

Afgelopen september ben ik naar AIK geweest. AIK speelde toen tegen BK Häcken. Hoewel de bezettingsgraad slechts 34% was, was de sfeer wel uitstekend met veel pyro.
De volgende dag naar de derby geweest tussen Hammarby en Djurgardens. De sfeer was toen echt geweldig. De sfeer tegen Elfsborg zal denk ik wel minder zijn maar wel goed.

Joost

Citaat van: red28 op mei 01, 2019, 23:10:59
Mensen nog tips voor een weekendje Leeds (10 t/m 13 mei) ?

- Stadions/oude grounds
- Pubs/bars/clubs
- Restaurants
- Bezienswaardigheden
- Voetbalclubs in de buurt
- Dingen die je vooral niet moet doen?

Alles is welkom!

Heb je Burnley v Arsenal overwogen? Daarvoor zijn nog een heel klein aantal kaartjes beschikbaar en morgen begint de General sale.
Op zaterdag om 5:15 speelt Aston Villa tegen West Brom of Leeds United. Dat lijkt me geen onmogelijke wedstrijd om kaartjes voor te krijgen.

Qua stadions liggen er in de regio best wel wat maar als je geen huurauto tot je beschikking hebt zou ik dat lekker achterwege laten. De kans dat je binnenkomt is niet zo groot en de reistijd met het openbaar vervoer vaak aanzienlijk.

Verder zou ik vooral niet afgaan op tips van anderen met betrekking tot restaurants en pubs. Waar de een 'n topavond heeft gehad drie jaar geleden kan het nu helemaal doods zijn. Zoek alleen op waar het uitgaansgebied is en dan kom je vanzelf wel goed terecht in Leeds.

hgrm

Citaat van: Joost op mei 02, 2019, 08:57:38
Qua stadions liggen er in de regio best wel wat maar als je geen huurauto tot je beschikking hebt zou ik dat lekker achterwege laten. De kans dat je binnenkomt is niet zo groot en de reistijd met het openbaar vervoer vaak aanzienlijk.

Verder zou ik vooral niet afgaan op tips van anderen met betrekking tot restaurants en pubs. Waar de een 'n topavond heeft gehad drie jaar geleden kan het nu helemaal doods zijn. Zoek alleen op waar het uitgaansgebied is en dan kom je vanzelf wel goed terecht in Leeds.

Juist in Engeland (buiten London) is mijn ervaring dat je makkelijk binnenkomt als je het vriendelijk vraagt. In Leeds zelf zou ik Headingley niet overslaan. Ten eerste is het een bijzondere ground omdat een rugbystadion en een cricketstadion letterlijk rug aan rug tegen elkaar aan zijn gebouwd. Ten tweede is het rugbystadion een mooie old skool ground.
In Bradford heb je behalve Valley Parade ook nog het ooit grootste rugbystadion, The Odsal. Ook een bezoekje waard. In de omliggende plaatsen zoals Castleford en Wakefield vind je ook nog wat ouderwetse rugbygrounds.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

De publiekswissel

Citaat van: jdebruin96 op mei 02, 2019, 08:48:07
Afgelopen september ben ik naar AIK geweest. AIK speelde toen tegen BK Häcken. Hoewel de bezettingsgraad slechts 34% was, was de sfeer wel uitstekend met veel pyro.
De volgende dag naar de derby geweest tussen Hammarby en Djurgardens. De sfeer was toen echt geweldig. De sfeer tegen Elfsborg zal denk ik wel minder zijn maar wel goed.

Ik ben twee jaar terug bij Djurgardens tegen Östersunds geweest. Was inderdaad niet veel. Stond achter het doel en toen werd iedereen op die tribune vriendelijk gevraagd om zo dicht mogelijk naar het midden te komen. Het was als een concert van een matige band met weinig publiek waarbij de zanger vraagt of iedereen naar voren komt.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

red28

Weet iemand waar de finale van de national league play-offs in Engeland wordt gespeeld?
Is dit in Wembley of gewoon bij de thuis spelende club?

Alvast bedankt!

ALenstra

A.s. zaterdag op Wembley. Kaarten zijn gewoon online te krijgen.

red28

Iemand met booking history bij Aston Villa? Zoek nog 4 kaarten.....Kan maar 1 ticket per account bestellen voor aankomende zaterdag tegen WBA

FCT1980

Citaat van: red28 op mei 06, 2019, 18:05:55
Iemand met booking history bij Aston Villa? Zoek nog 4 kaarten.....Kan maar 1 ticket per account bestellen voor aankomende zaterdag tegen WBA

Heb ik wel. pm maar.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper


Afgelopen weekend ben ik bij Onhaye geweest. Het B-veld kent nogal wat hoogteverschil(het c-veld ook trouwens).
In het oude stadion van Barnet was ook behoorlijk wat hoogteverschil maar ik vraag me af of er nog meer velden zijn in het betaalde voetbal waarbij de tos niet gaat om te beslissen of je naar de eigen aanhang speelt, zon of windrichting maar om uphill/ downhill.

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Koning Kriel

In Moeskroen vond ik dat er ook een redelijk hoogteverschil was.

Sebastiaan_W


Ruttos

Hoi,

Ik ga donderdag naar Royal FC Antwerp tegen Gent. Iemand nog tips qua must sees en must do's?

Alvast bedankt!

Joost

Citaat van: Ruttos op mei 13, 2019, 18:38:26
Hoi,

Ik ga donderdag naar Royal FC Antwerp tegen Gent. Iemand nog tips qua must sees en must do's?

Alvast bedankt!
De wedstrijd.

De publiekswissel

Citaat van: Ruttos op mei 13, 2019, 18:38:26
Hoi,

Ik ga donderdag naar Royal FC Antwerp tegen Gent. Iemand nog tips qua must sees en must do's?

Alvast bedankt!

Parkeer je auto bij de Keesinglaan te Antwerpen, drink een biertje bij één van de omliggende kroegen en geniet van de sfeer en pyro.... Ze pakken morgen uit hoorde ik.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Kölsche Bosschenaar

Vind Antwerpen geen hele bijzondere stad, maar de Grote Markt en de Sint-Annatunnel onder de Schelde zijn wel de moeite waard. Daarnaast heb je vanaf het Museum aan de Stroom een mooi (en gratis) uitzicht over de stad. Hoop dat je dit bedoelde met must-sees.
FC Den Bosch
1.FC Köln