Hull City, begin 2007

Gestart door Gerrit-Jan, apr 05, 2008, 23:27:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrit-Jan

Ik kijk hier al een tijdje rond op het forum en dacht dat het ondertussen een keertje tijd werd om ook s wat foto's en een klein verhaaltje te plaatsen. Moet trouwens even kwijt dat ik jullie verhalen echt super vind om te lezen en ook de foto's vind ik prachtig. Aangezien ik zelf nog actief aan het voetballen ben en ook druk ben met mn studie in Enschede heb ik zelf niet altijd evenveel tijd en of geld om mooie, en dus het liefts oude sfeervolle stadions te bezoeken, wat ik soms best wel jammer vind, maar dit terzijde.

Vorig jaar februari zijn we dus met acht man sterk met de boot vanuit Rotterdam naar Hull gegaan. Enerzijds omdat de helft 'Hulleman' van de achternaam heette en anderzijds omdat ik al s wat foto's van het oude Boothferry Park op het forum van soccerquest had gezien.

Eenmaal met de boot aangekomen in Hull zijn we met de helft van de groep naar Boothferry Park gegaan, wat nog steeds fier overeind stond:














Hoorde trouwens dat Boothferry Park, 'Fer Ark', niet meer is. Ben dus nog net op tijd geweest. Vond het wel heel apart om op mn dooie gemak door dat verlaten stadion te wandelen, met uitzicht op die achtertuinen van al die mensen die achter de hoofdtribune van het oude stadion wonen. Vond dat eigenlijk het allermooiste van de hele reis naar Hull. Het nieuwe Kingston Communications stadion legt het echt dik af tegen het oude stadion.

Maar goed, na het oude stadion bezocht te hebben, zijn we eerst even in een plaatselijke pub gaan zitten, waar zelfs vrouwen van tachtig zich aan een lager wagen, haha.
Daarna werd het echt tijd om naar de wedstrijd te gaan: Hull City - WBA





De foto's van in het stadion kan ik zo snel niet vinden.
Ben de afgelopen tijd ook nog naar SV Meppen - BV Cloppenburg (4500 toeschouwers, doelpunt Paul Weerman, ex-Emmen, 1-1) en het 'rettungsspiel' KFC Uerdingen - Eintracht Frankfurt geweest, zal kijken of ik daar binnenkort nog wat foto's van kan plaatsen.

Aankomend weekend is er een inhaalprogramma. Gelukkig hoef ik niets in te halen en heb ik kaartjes weten te regelen voor Ipswich - Norwich, waar ik enorm veel zin aan heb. En 2 mei ga ik met mn zaalvoetbalteam naar Munster - SF Lotte, wat met de trein prima te doen is vanuit Enschede.

TeeZee

Welkom GJ, een betere binnenkomer dan met een berijpt Boothferry Park is bijna niet mogelijk. Die foto van die verdwaalde voetbalschoen fascineert me.

Ik wist trouwens niet dat Boothferry Park inmiddels gesloopt was (ik vraag me af of het klopt), maar ben sowieso net als jij blij dat ik het begin 2006 nog even gezien heb. Het is een heel apart gevoel om in zo'n spookstadion rond te lopen en ik moet zeggen dat Boothferry Park er destijds nog best goed uitzag (in tegenstelling tot Feethams, wat al behoorlijk ten prooi gevallen was van vandalen en inmiddels wel gesloopt is).

Hugo

Citaat van: TeeZee op apr 06, 2008, 08:42:38
....Ik wist trouwens niet dat Boothferry Park inmiddels gesloopt was (ik vraag me af of het klopt)....

Helaas klopt het wel.