Nederlands Elftal en hun fans

Gestart door 3434, jul 01, 2014, 20:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: belfast op jul 03, 2014, 10:45:45
Ik was als klein mannetje bij Nederland-Spanje, volgens mij ergens in 1982 in De Kuip. Volgens mij werd het 2-0. Kan mij herinneren van de tweede ring na de wedstrijd naar beneden lopen, en daar werd massaal De Zilvervloot gezongen.  Dat ik dat 30 jaar later nog weet zegt eigenlijk genoeg.
Besef overigens prima dat het ophemelen van de goede ouwe tijd een stukje midlife crisis is.  Maar toch.

Die wedstrijd ben ik ook geweest was in november 1983 kwalificatiewedstrijd voor het EK 1984 in Frankrijk uitslag 2-1.
Volgens mij maakte Ruud Gullit de winnende maar dat weet ik niet zeker meer.

Een paar weken later won Spanje met 12-1 van Malta en haalde op doelsaldo het EK
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Saltacampos

Ik kan ook niet wachten tot België eruit gaat op het WK en het voetbal terug naar de échte fans gaat, volledig eens dus met Belfast, behalve dat over de vrouwen, er zijn namelijk echt wel hard core vrouwelijke voetbalfans, die verdienen voor mij even veel respect als de anderen.
Over land and sea

wekke

Citaat van: rrcg1899 op jul 03, 2014, 12:24:21
Ik kan ook niet wachten tot België eruit gaat op het WK en het voetbal terug naar de échte fans gaat, volledig eens dus met Belfast, behalve dat over de vrouwen, er zijn namelijk echt wel hard core vrouwelijke voetbalfans, die verdienen voor mij even veel respect als de anderen.

Is het zo erg gesteld in ons land?

belfast

Citaat van: spons op jul 03, 2014, 11:05:15
Die wedstrijd ben ik ook geweest was in november 1983 kwalificatiewedstrijd voor het EK 1984 in Frankrijk uitslag 2-1.
Volgens mij maakte Ruud Gullit de winnende maar dat weet ik niet zeker meer.

Een paar weken later won Spanje met 12-1 van Malta en haalde op doelsaldo het EK

Even gegoogeld, je hebt gelijk. Peter Houtman de 1-0. Overigens 58.000 toeschouwers die wedstrijd. Passen/mogen er nu niet meer in.
D3T=Lief

Saltacampos

Citaat van: wekke op jul 03, 2014, 12:52:06
Is het zo erg gesteld in ons land?
Ik kan (en wil) mezelf niet als representatief noemen voor de gemiddelde Belg en/of voetbalsupporter. Dus mag je zuiver als een persoonlijke mening zien.
Over land and sea

3434

De meerderheid houdt het bij shirtjes en eventueel een duivelsmasker of drie-tand. Maar vooral enorm veel mensen die totaal niets met voetbal hebben die nu overal een mening over hebben. Hoort bij het WK zeker? Zoals jullie weten waren we er al 12 jaar niet bij dus ben ik het misschien niet meer gewend.

Spontane voetbalfans die zeggen dat Hazard beter thuis gebleven was kennen niets van voetbal.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Citaat van: 3434 op jul 03, 2014, 18:02:02
De meerderheid houdt het bij shirtjes en eventueel een duivelsmasker of drie-tand. Maar vooral enorm veel mensen die totaal niets met voetbal hebben die nu overal een mening over hebben. Hoort bij het WK zeker? Zoals jullie weten waren we er al 12 jaar niet bij dus ben ik het misschien niet meer gewend.

Spontane voetbalfans die zeggen dat Hazard beter thuis gebleven was kennen niets van voetbal.
De topper vind ik nog altijd "Mertens heeft goed gespeeld, want dat is ne knappe".
Gezien ik op het werk bekend sta als grote voetballiefhebber, wilt ook ineens iedereen met mij komen discussiëren. Laat mij toch eens allemaal gerust!

Joost

Citaat van: 3434 op jul 03, 2014, 18:02:02
De meerderheid houdt het bij shirtjes en eventueel een duivelsmasker of drie-tand. Maar vooral enorm veel mensen die totaal niets met voetbal hebben die nu overal een mening over hebben. Hoort bij het WK zeker? Zoals jullie weten waren we er al 12 jaar niet bij dus ben ik het misschien niet meer gewend.

Spontane voetbalfans die zeggen dat Hazard beter thuis gebleven was kennen niets van voetbal.

Wat ik zo gek vind is dat er meer Nederlanders kijken naar de wedstrijden van Belgie dan Belgen.

wekke

Citaat van: 3434 op jul 03, 2014, 18:02:02
De meerderheid houdt het bij shirtjes en eventueel een duivelsmasker of drie-tand. Maar vooral enorm veel mensen die totaal niets met voetbal hebben die nu overal een mening over hebben. Hoort bij het WK zeker? Zoals jullie weten waren we er al 12 jaar niet bij dus ben ik het misschien niet meer gewend.

Spontane voetbalfans die zeggen dat Hazard beter thuis gebleven was kennen niets van voetbal.

Hoort inderdaad bij het Wk en het hoge verwachtingspatroon. Zolang er zich geen carnavaleske toestanden voordoen, maakt het me weinig uit. Voor ons land is het geen slechte zaak dat iedereen uit elke gemeenschap, nu eenzelfde interesse heeft. Die eenheid hebben we nooit gehad.

FCT1980

Citaat van: 3434 op jul 03, 2014, 18:02:02
Spontane voetbalfans die zeggen dat Hazard beter thuis gebleven was kennen niets van voetbal.

Klopt helemaal wat je zegt maar hij speelt natuurlijk nog niet heel erg sterk dit toernooi.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!


hgrm

Eerlijk gezegd vind ik het typisch verliezersgelul. Net als dat "Meister des Herzens"  gedoe van Schalke. Je wint of je wont niet. En als je niet wint ben je een verliezer en geen winnaar.  Ook niet een klein beetje.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Juist het "maar we speelden wel het mooiste voetbal" is ooit bedacht door Cruijff om stiekem toch te kunnen zeggen dat je de beste was.
Voetbal is geen jurysport. Mooie sport gaat ergens om, er is strijd en er gebeurt veel op het veld. Dit Nederlands elftal was daarom wat mij betreft ook het beste ooit.

Sebastiaan_W

Oranje heeft een prima toernooi gespeeld! Cillissen, Janmaat, de Vrij, Vlaar en Blind hebben een fantastisch toernooi gespeeld. Depay ook een paar keer sterk ingevallen. Dus de komende jaren kunnen we wel even vooruit. Hopen dat de Jong, Sneijder en Robben nog 2 jaar doorgaan.

Bijna niemand had verwacht dat Oranje zo ver zou komen en van Gaal blonk ook weer uit als trainer.

In Nederland zijn we goed in dingen af te zeiken, maar ik heb genoten van dit Oranje!

Saltacampos

Citaat van: Sebastiaan_W op jul 12, 2014, 13:42:05
Oranje heeft een prima toernooi gespeeld! Cillissen, Janmaat, de Vrij, Vlaar en Blind hebben een fantastisch toernooi gespeeld. Depay ook een paar keer sterk ingevallen. Dus de komende jaren kunnen we wel even vooruit. Hopen dat de Jong, Sneijder en Robben nog 2 jaar doorgaan.

Bijna niemand had verwacht dat Oranje zo ver zou komen en van Gaal blonk ook weer uit als trainer.

In Nederland zijn we goed in dingen af te zeiken, maar ik heb genoten van dit Oranje!
De eerste ronde wel, tegen Spanje werd een sterke prestatie neergezet, net als tegen Chili. De wedstrijden tegen Costa Rica en Argentinië waren daarentegen oersaai en ik heb me twee maal de verlengingen bespaard (en dus gewoon gaan slapen) omdat ik me dood zat te vervelen. Voor het voetbal zou het een goede zaak zijn dat Duitsland wint, het enige land dat enig niveau heeft gehaald op dit WK en altijd speelde om te winnen, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen dat Argentinië er in slaagt van ook hen in slaap te wiegen en op een diefje te winnen.
Over land and sea