Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Voetbalhopper

Citaat van: geraldando op jul 09, 2015, 14:17:18
Denken jullie dat de wedstrijd Düsseldorf-Duisburg er een is die leeft? Zit eraan te denken deze op mijn lijstje te zetten.

Die wedstrijd is zeker beladen ja, zoek maar eens foto`s op van eerdere jaren.Beide wedstrijden staan op mijn lijst ;)

Joost

Citaat van: Voetbalhopper op jul 09, 2015, 20:41:28
Die wedstrijd is zeker beladen ja, zoek maar eens foto`s op van eerdere jaren.Beide wedstrijden staan op mijn lijst ;)

Volgens mij voor beide teams meer een surrogaat-derby dan een echte.

Jehoentelaar

Welke echte derby heeft Duisburg historisch gezien 'echt'? Oprechte vraag want ik heb me dat vaker afgevraagd. RW Essen, RW Oberhausen?
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

ALenstra

In het verleden RW Essen. Maar dat was toen beide teams samen speelden in zowel bundesliga als 2e bundesliga. Die wedstrijd was zelfs een onderwerp in een aflevering van de misdaadserie Tatort.

TonyS

Citaat van: spons op jul 09, 2015, 20:25:24
Ik zie inderdaad ook weinig verschil
Duisburg heet Schauinsland Reisen Arena. Zegt dat niet genoeg?

HRM1880

Geweldig nieuws voor zij die nog niet in Ludwigsparkstadion zijn geraakt. Er zijn nog kansen.

http://www.fc-saarbruecken.de/node/3985

TonyS

Vandaag aanwezig bij de derby VFL Bochum - MSV. Matig voetbal met een terechte winnaar. Na de zeperd van vorige week nu weer 1 voor Duisburg, Ik ben bang dat ze het moeilijk gaan krijgen om niet direct weer terug te gaan naar de 3e.

Ik blijf het opvallend vinden dat er in Duitsland zo ontzettend veel politie op de been wordt gebracht voor derby's als deze. Niet dat er iets gebeurt, supporters lopen ook vrolijk door elkaar heen. Zulke aantallen politieagenten zie je bij ons alleen bij Ajax-Feyenoord (toen de uitsupporters nog welkom waren tenminste). Wordt daar ooit die eeuwige discussie (clubs moeten maar gaan betalen) gevoerd? Ik heb ook niet het idee dat -zoals hier- iedere keer als de politie staakt, altijd het voetbal wordt ge(mis)bruikt voor de acties (staakt de politie eigenlijk ooit in Duitsland?) 

Nort

Ben juist van mening dat er steeds vaker een grote politie macht nodig is om alles in het gereel te houden. Zelfde geldt voor Nederland, welke burgemeester zal het in zijn verstand halen om een wedstrijd zonder politie inzet door te laten gaan.. helaas! Met dank aan ultras en wannabe hoolies!

Jehoentelaar

#1118
Supporters kunnen door elkaar lopen maar de doorgeslagen ultrabewegingen zijn in Duitsland van een heel andere categorie. Dit weekend ging het bijvoorbeeld weer verkeerd met een groepje fanatiekelingen van Dresden in Würzburg.

Over het algemeen vind ik het voetbal in Duitsland meer open en toegankelijk dan in Nederland. Anderzijds kan het sneller omslaan en bijzonder gespannen situaties opleveren - zowel in het stadion als daarbuiten.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Laatst was ik in Burghausen (vroeger een tijdje 2e Bundesliga, tegenwoordig Bayernliga). Daar lagen van die gestencilde (voor de jongeren onder ons: gekopieerde) blaadjes van de supportskliek. Het grootste deel van het blaadje werd in beslag genomen door een huilverhaal van de opperultra. De club zou niet naar ze luisteren, de politie zou veel te hard optreden en meer dan dat soort gezeur.

Ik snap dat werkelijk waar niet. Tijdens de wedstrijd mochten de fans doen wat ze wilden. Schreeuwen, zingen, met vlaggetjes (ook vlaggetjes van 2 bij 3 meter) wapperen, bier drinken op de tribune, achterstevoren staan, met een roeptoeter roeptoeteren.
En dat alles onder het toeziend oog van een tiental stewards en een paar agenten die zich nergens mee bemoeiden.

Wat willen die gasten nog meer? Denken ze dat de club van hen is en dat iedereen naar hun pijpen moet dansen? Ik ben eigenlijk bang van wel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

De realiteit is dat het voetbalgeweld in Duitsland aan het toenemen is. De polititievakbonden hebben daar al vaak op gewezen. Ook met Cottbus ging het gisteren mis. En verder zie je vaker dat ultras zichzelf in een slachtofferrol plaatsen.

Jef400

Citaat van: hgrm op aug 02, 2015, 01:01:49
Laatst was ik in Burghausen (vroeger een tijdje 2e Bundesliga, tegenwoordig Bayernliga). Daar lagen van die gestencilde (voor de jongeren onder ons: gekopieerde) blaadjes van de supportskliek. Het grootste deel van het blaadje werd in beslag genomen door een huilverhaal van de opperultra. De club zou niet naar ze luisteren, de politie zou veel te hard optreden en meer dan dat soort gezeur.

Ik snap dat werkelijk waar niet. Tijdens de wedstrijd mochten de fans doen wat ze wilden. Schreeuwen, zingen, met vlaggetjes (ook vlaggetjes van 2 bij 3 meter) wapperen, bier drinken op de tribune, achterstevoren staan, met een roeptoeter roeptoeteren.
En dat alles onder het toeziend oog van een tiental stewards en een paar agenten die zich nergens mee bemoeiden.

Wat willen die gasten nog meer? Denken ze dat de club van hen is en dat iedereen naar hun pijpen moet dansen? Ik ben eigenlijk bang van wel.

Eigenlijk moet ik smullen om hun verhaal. Het is toch gewoon pure humor dit, zelf rotzooi trappen en dan zichzelf zielig vinden. Ik kan er wel om lachen.

TonyS

Dank voor jullie reacties. Vormt voor mij weer een beter beeld, want zoals gezegd verbazing troef. Ik heb in Duitsland nooit iets meegemaakt, hier in het land van alles meegemaakt, ook getuige van de treurnis in Haarlem bij de 2eDivisie.

Wat me ook verbaasde is dat er stickers met ACAB werden verkocht onder toeziend oog van de politie. Als ik het goed heb, is ooit een Amsterdammer die een t-shirt met die tekst droeg zelfs tot gevangenisstraf veroordeeld. Mensen die dat soort teksten hanteren zijn imo mensen zoals Jampot beschrijft: van alles uitvreten, maar geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor hun acties en in plaats daarvan de politie van alles de schuld geven. Maar verbieden en bestraffen zoals in ons land gaat me te ver, vrijheid van meningsuiting vind ik belangrijker.

Koning Kriel

Het verschil tussen Nederland en Duitsland is voor mij de manier waarop de normale supporter behandeld wordt, zowel door politie als medesupporter. Waar je in Nederland met een sjaaltje van de uitclub vaak al snel in de problemen komt of het stadion niet eens in mag is dat in Duitsland geen probleem. Politie en supporters hebben alleen problemen met hen die dat zoeken. Bij Schalke 04 - Köln een keer meegemaakt dat er tussen uit- en thuisvak ruzie was maar dat heeft dan (gelukkig) geen gevolg voor de mensen met een Köln sjaaltje op het thuisvak.

Verder keurt in Duitsland het hele stadion sommige gedragingen af. Heb al een aantal keer meegemaakt dat het hele stadion fluit bij misdragingen in het uitvak. In Nederland lijken we vooral bang te zijn en durven we vooral niet als massa aan te geven dat we zulk gedrag niet accepteren. Feit blijft helaas dat er een hoop randdebielen naar het voetbal komen, overal ter wereld.

FCT1980

Citaat van: Jampot op aug 02, 2015, 10:41:23
Eigenlijk moet ik smullen om hun verhaal. Het is toch gewoon pure humor dit, zelf rotzooi trappen en dan zichzelf zielig vinden. Ik kan er wel om lachen.

Maar wat is dan rotzooi trappen? Als je een fakkel of rookbommetje afsteekt wordt je tegenwoordig door de moraalridder al als een hooligan bestempeld. Ik vind het zwaar overdreven hoe jullie allemaal reageren op ultras. De rotzooi die wordt getrapt valt allemaal nog wel mee.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!