Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 27, 2013, 11:13:08
Tja, je kon er op wachten, tweede elftallen in de JL...

http://www.vi.nl/nieuws/238285/Nieuw-seizoen-mogelijk-tweede-elftallen-in-Jupiler-League.htm
Voor mij de doodsteek van het Nederlandse profvoetbal. Ik ga het niet meer volgen, i.t.t. de mensen die alleen maar zeggen Against Modern Football te zijn en intussen en masse de CL en PL blijven kijken. Scheelt in ieder geval weer een hoop tijd en ik hoef me ook geen zorgen meer te maken wat Fox gaat doen met de samenvattingen. Veel plezier ermee.

Bier und Bratwurst

Verkeerde keuze om tweede elftallen toe te laten. In Duitsland vind ik dat ook al niks.
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Citaat van: stadiongebod op mrt 27, 2013, 13:17:17
Dat gaat niet op voor Haarlem. Dat ging in 2010 failliet.

Ik bedoelde seizoen 2010/2011. Haarlem halverwege, RBC op het einde.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

stadiongebod

Citaat van: hgrm op mrt 27, 2013, 23:27:05
Ik bedoelde seizoen 2010/2011. Haarlem halverwege, RBC op het einde.

Dat zijn twee verschillende seizoenen geweest: 2009/2010 (Haarlem ging in januari 2010 failliet) en 2010/2011 (juni 2011 was het einde verhaal voor RBC).

3434

#64
Citaat van: Bier und Bratwurst op mrt 27, 2013, 17:45:46
Verkeerde keuze om tweede elftallen toe te laten. In Duitsland vind ik dat ook al niks.

Dit gaat in België ook gebeuren. Wel 'maar' in 3de klasse maar toch. Als dat echt doorgaat ga ik niet meer kijken (of zeer sporadisch). Geen zin om in Lokeren, Bergen of Beveren op het B-terrein te gaan staan. Dé grap van het jaar was dat Genk een speler bij ons wil komen halen om hun B-kern te versterken om geen slecht figuur te slaan met de toekomstige ploeg.

In plaats van de eigen B-kern te laten doorstromen naar de A, gaan we nu de B als volwaardig beschouwen en versterken (met spelers die sowieso geen kans meer maken om door te stoten naar het eerste elftal). Belachelijk! (De speler kan ik niks kwalijk nemen, meer loon & grote club). Normaal zou ge de eigen jeugd opleiden en laten doorgroeien tot het B-elftal, van andere clubs weghalen vind ik maar raar.. Trouwens ze mogen niet promoveren naar 2de dus?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Terranova

Citaat van: 3434 op mrt 28, 2013, 16:05:46
Dit gaat in België ook gebeuren. Wel 'maar' in 3de klasse maar toch. Als dat echt doorgaat ga ik niet meer kijken (of zeer sporadisch). Geen zin om in Lokeren, Bergen of Beveren op het B-terrein te gaan staan. Dé grap van het jaar was dat Genk een speler bij ons wil komen halen om hun B-kern te versterken om geen slecht figuur te slaan met de toekomstige ploeg.

In plaats van de eigen B-kern te laten doorstromen naar de A, gaan we nu de B als volwaardig beschouwen en versterken (met spelers die sowieso geen kans meer maken om door te stoten naar het eerste elftal). Belachelijk! (De speler kan ik niks kwalijk nemen, meer loon & grote club). Normaal zou ge de eigen jeugd opleiden en laten doorgroeien tot het B-elftal, van andere clubs weghalen vind ik maar raar.. Trouwens ze mogen niet promoveren naar 2de dus?

Waanzin inderdaad. Zo gaat het in Duitsland ook al jaren, nu Belgie al en Nederland wil er ook aan lees ik net.
Sta je wat op het B-terrein van de profclub in een sfeerloze ambiance te kijken naar een elftal wat eigenlijk nergens om speelt. Ze mogen immers niet promoveren, alleen degraderen is een optie.
Wat ik dan niet begrijp is dat clubs als Genk dan spelers gaan halen die toch nooit doorgroeien naar het eerste. Wat heb je dan aan het concept van een 2e elftal in de profdivisie ?!?

Doodsteek voor de meereizende supporters, maar het zal er inderdaad gewoon doorgedrukt worden om toch de competities te kunnen vullen. Heel erg jammer.

spons

Citaat van: Terranova op apr 02, 2013, 11:19:32
Waanzin inderdaad. Zo gaat het in Duitsland ook al jaren, nu Belgie al en Nederland wil er ook aan lees ik net.
Sta je wat op het B-terrein van de profclub in een sfeerloze ambiance te kijken naar een elftal wat eigenlijk nergens om speelt. Ze mogen immers niet promoveren, alleen degraderen is een optie.
Wat ik dan niet begrijp is dat clubs als Genk dan spelers gaan halen die toch nooit doorgroeien naar het eerste. Wat heb je dan aan het concept van een 2e elftal in de profdivisie ?!?

Doodsteek voor de meereizende supporters, maar het zal er inderdaad gewoon doorgedrukt worden om toch de competities te kunnen vullen. Heel erg jammer.

Het probleem is eigenlijk gewoon dat de topklasse clubs weigeren om te promoveren
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: spons op apr 02, 2013, 11:37:26
Het probleem is eigenlijk gewoon dat de topklasse clubs weigeren om te promoveren

Dat vind ik niet fair ten opzichte van de clubs in de topklasse.

Bijna alle clubs in de eredivisie hebben behoorlijke problemen. De kopgroep "moet" promoveren om het hoofd boven water te houden, de rest....ja, wat moeten die eigenlijk om het hoofd boven water te houden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat clubs, die op vele terreinen floreren, hun voortbestaan in de waagschaal zullen stellen door na een promotie een marginale rol in de eerste divisie te gaan spelen.

Zolang een topklasser niet in de eerste divisie op de huidige voet door mag gaan (dus: semiprof, thuiswedstrijden op za/zo middag, geen aanpassingen aan het complex), dan zullen ze er wel voor bedanken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Citaat van: spons op apr 02, 2013, 11:37:26
Het probleem is eigenlijk gewoon dat de topklasse clubs weigeren om te promoveren

Dan moet de KNVB het promoveren interessanter maken. Op basis van de huidige voorwaarden zullen clubs als Spakenburg en Ijsselmeervogels nooit en te nummer instromen.

spons

Citaat van: Terranova op apr 02, 2013, 13:28:46
Dan moet de KNVB het promoveren interessanter maken. Op basis van de huidige voorwaarden zullen clubs als Spakenburg en Ijsselmeervogels nooit en te nummer instromen.

Als prestatievereniging moet het toch logisch zijn dat je op een zo hoog mogelijk niveau wilt spelen, dus moet je ten aller tijden willen promoveren.

Mensen die het daar niet mee eens zijn moeten ook niet zeuren dat de KNVB de eerste divisie aanvult met 2e elftallen of moeten ze daar straks met 12 clubs verder ?



2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Als je weet dat de continuiteit van je vereniging op het spel staat bij promotie naar de Eerste Divisie dan snap ik best dat Topklassers niet willen promoveren.

TeeZee

De eerste divisie zal totaal oninteressant worden als er tweede elftallen in gaan spelen. Hef die hele divisie dan maar lekker op.

FC_Emmen

Minder strenge eisen en promotieverplichting. Geen 2e elftallen a.u.b.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Bier und Bratwurst

Citaat van: spons op apr 02, 2013, 15:11:52
Als prestatievereniging moet het toch logisch zijn dat je op een zo hoog mogelijk niveau wilt spelen, dus moet je ten aller tijden willen promoveren.

Mensen die het daar niet mee eens zijn moeten ook niet zeuren dat de KNVB de eerste divisie aanvult met 2e elftallen of moeten ze daar straks met 12 clubs verder ?

Dan moet de KNVB de clubs laten kiezen hoeveel men op contract of als semi-prof wil hebben in de eerste divisie. Pas dan heeft het zin om te promoveren vanuit de Topklasse. 2e elftallen wil niemand. Dan kun je beter stoppen met de eerste divisie.
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Eén fullprofdivisie in Nederland is genoeg. Daaronder zou elke club zelf moeten kunnen bepalen hoeveel profs, semi-profs of zelfs amateurs er spelen.

Om de eredivisie te beschermen, zouden promotie-wannabee's tijdig een licentieaanvraag in moeten dienen waarin ze aannemelijk maken dat ze -in geval van promotie- kunnen overschakelen naar een profstructuur en dat de randvoorwaarden tijdig in orde zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen