Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

casper.eniesee

Citaat van: Joost op jan 08, 2019, 09:03:12
Fraai lijstje!

Nooit geweten dat in 1e Klasse Oost er met assistenten gewerkt wordt in plaats van clubgrensrechters.

Dat is sinds 2,5 jaar dat er veel assistenten worden aangesteld. In Oost is er een dusdanig overschot dat ze hebben bedacht dat de assistenten in Oost en Noord samen de wedstrijden in Oost en Noord moeten doen, terwijl er een tekort is aan assistenten in Noord. Daardoor zijn nu denk ik ongeveer 90% van de wedstrijden bezet en vorig seizoen 100%.

Wat ik wel jammer vind, is dat er geen uitwisseling naar Zuid is. Ik woon in Nijmegen, dus op een kilometer of 15 van de districtsgrens waar ik niet onder kan, maar ze sturen me wel naar bijvoorbeeld Winsum wat 425 kilometer retour is. :P

Overigens, het voetbal in Oost is wel een stuk beter dan in Noord, en zeker op zaterdag.
Instagram: Groundhopper024

Nort

Citaat van: casper.eniesee op jan 08, 2019, 11:38:08
Wat ik wel jammer vind, is dat er geen uitwisseling naar Zuid is. Ik woon in Nijmegen, dus op een kilometer of 15 van de districtsgrens waar ik niet onder kan, maar ze sturen me wel naar bijvoorbeeld Winsum wat 425 kilometer retour is. :P
Hier idem, ik woon op 10 kilometer van de Maas af en zou best wat meer in de regio Nijmegen willen fluiten in plaats van Limburg...

Bakkie

Ik heb 6 seizoenen lang in de 1e klasse Oost, op zaterdag gespeeld(helaas vorig seizoen gedegradeerd), maar zovaak hadden wij geen arbitraal trio. Ik schat ongeveer 50/50.
Wat de wedstrijd vaak niet tegen goede kwam..

casper.eniesee

Citaat van: Bakkie op jan 08, 2019, 13:14:36
Ik heb 6 seizoenen lang in de 1e klasse Oost, op zaterdag gespeeld(helaas vorig seizoen gedegradeerd), maar zovaak hadden wij geen arbitraal trio. Ik schat ongeveer 50/50.
Wat de wedstrijd vaak niet tegen goede kwam..

Vorig seizoen heb je denk ik wel ongeveer alles met neutrale trio's gehad toch? Neem aan dat je bedoelt dat clubassistenten de wedstrijd niet ten goede kwam:P
Bij welke club speel je?
Instagram: Groundhopper024

De publiekswissel

Zondag op het laatste moment besloten om naar Barcelona B tegen Castellón te gaan. Mini Estadi heeft mij meer dan positief verrast. Een erg leuk stadion. Helaas kwamen wij er te laat achter dat de vrouwen van Barcelona vlak voor Barcelona B speelden. Anders hadden wij zeker ook even een kijkje bij Lieke genomen. Castellón had een kleine honderd supporters meegenomen schat ik. Barcelona B speelde 89 minuten op de helft van de tegenstander, maar kreeg het toch voor elkaar om 1 - 1 gelijk te spelen. Het zorgde voor vrolijke noten uit het geïmproviseerde uitvak. Voor de wedstrijd snelden wij nog even door Camp Nou voor een stadion tour. Ik moet toch nog maar eens terug om daar een wedstrijd te bezoeken.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

hgrm

Toch wel met enige verbazing las ik de opmerkingen van Casper.

"Bij ons" in West 1 heb ik onder de hoofdklasse nog nooit een bondsgrensrechter gezien. En van een overschot zoals in Oost is al helemaal geen sprake. Hopelijk zet de trend zich ook naar het westen door. Al denk ik dat vlaggen en fluiten buiten de randstad toch wel een stuk leuker is dan in de randstad....

Ik ben het helemaal met Bakkie eens dat clubgrensrechters de wedstrijd vaak niet ten goede komen. Ik heb vaak genoeg gezien dat er bewust oneerlijk gevlagd wordt, met een hoop irritatie tot gevolg. En ook dat het vaak de "grotere" clubs zijn die zich hier het meest schuldig aan maken. Op de één of andere manier komt de naam Zuidvogels meteen in me op....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bakkie

Citaat van: casper.eniesee op jan 08, 2019, 14:07:48
Vorig seizoen heb je denk ik wel ongeveer alles met neutrale trio's gehad toch? Neem aan dat je bedoelt dat clubassistenten de wedstrijd niet ten goede kwam:P
Bij welke club speel je?

Nee dat viel(van wat ik me er nog van kan herinneren) wel mee. We hebben vaak zat op vrijdag nog stad en land moeten afbellen omdat we een toch een eigen assistent grensrechter nodig hadden...

Ja, ik bedoel inderdaad de clubassistenten.

Ik speel bij FC Zutphen za. 1

Joost

Bij ons was er 1 bepaalde club in Tweede Klasse die in plaats van schrapping, extra grensrechters kreeg.

Clubgrensrechter hadden gisteren nog afgeschaft moeten worden.

hgrm

Citaat van: Joost op jan 09, 2019, 22:10:31
Clubgrensrechter hadden gisteren nog afgeschaft moeten worden.

Zeker op lager niveau (reservepiramide) kun je beter zonder grensrechters spelen dan met clubgrensrechters. Op dat niveau kan buitenspel ook best afgeschaft worden (met heel veel nadruk op "op dat niveau").

Er zijn landen waar er een systeem is dat je als club voor elk team dat je inschrijft ook een bepaald aantal scheidsrechters of grensrechters moet leveren. Lijkt me niet eens zo'n slecht systeem.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

casper.eniesee

#5259
In district Oost is er ook gewoon veel aandacht voor Assistent Scheidsrechter, elk seizoen wel een of twee cursussen (met ook een hoop afhakers).

Kijk, de bondsassistenten maken natuurlijk ook fouten.. En zeker de oudere lopen niet altijd op een lijn. Maar het gaat in ieder geval niet bewust wat bij sommige clubassistenten wel het geval is.

Afgelopen dinsdag is de speelronde van 19/20 januari aangesteld. Daarbij staan nu de volgende wedstrijden aangesteld:
                      Zaterdag                  Zondag
Oost                   7/7                         7/7
Noord                 7/7                         6/7
Zuid I                 5/7                         5/7
Zuid II                nvt                         4/7
West I                4/7                         4/7
West II               3/7                         0/5

Vaak houden ze nog wat assistenten achter de hand, zodat bij een afzegging nog niet direct de andere assistent er af moet worden gehaald. Het komt inderdaad wel eens voor dat clubs heel laat te horen krijgen dat ze zelf nog assistenten moeten regelen.

Daarbij wordt er ook nog wel eens gekozen om (op aanvraag van de clubs) derby's of risicowedstrijden in lagere klasses te bezetten met een trio.
Instagram: Groundhopper024

Nort

Oorspronkelijk was het plan om samen met AthleticHolanda naar Liege - RWDM te gaan. Op advies/bevel van de politie bleven daar de kassa's gesloten en bovendien mochten er geen supporters uit Brussel aanwezig zijn. Als alternatief besloten we om naar KVK Tienen - Lyra Lierse te gaan, mede doordat Tienen een leuk terrein scheen te hebben en we een goede awaysupport vanuit Lier verwachtte.

Een half uur voor de aftrap werd het stadion bereikt en kon de auto eenvoudig aan de straat geparkeerd worden. De bezoekers uit Lier waren net gearriveerd en een aantal agenten hielden post. Ook bij de kassa op het thuisvak stonden agenten paraat en door het uiterlijk van onze voorgangers in de rij voor een staanplek, kozen we toch maar voor een zitje op de hoofdtribune. Hetgeen, een juiste keuze bleek te zijn. Vanaf onze plekken hadden we mooi zicht op beide supporterskernen, die op dezelfde zijde waren gesitueerd en al vóór de aftrap elkaar bestookten met bier. De politie kwam tussen beide en door hun aanwezigheid hielden beide kampen zich tot de 80ste minuut rustig.

Aan het terrein was te merken dat Tienen onlangs nog in de 2e klasse heeft gespeeld en kent dan ook drie verschillende tribunes. Het voormalige uitvak op de korte zijde is niet meer in gebruik en zal voorlopig ook niet gebruikt worden. Mede dankzij een wintermaaltijd en de aanwezigheid van +- 200/250 uitsupporters liepen de tribunes behoorlijk vol.

Minpunt aan het terrein én de wedstrijd was het kunstgras. Juist op deze regenachtige zondagmiddag had het veld een vermakelijke rol kunnen spelen. Met een geheel wittenue schijnt de plaatselijke wasvrouw wel erg tevreden te zijn over het gebrek aan modder op het veld. Verder was het vooral een net-niet wedstrijd, waarbij de spaarzame kansen regelmatig uit het stadion werden geknalt. De slechtste speler op het veld was een Anelka look-a-like die als spits fungeerde van Lyra Lierse. Met clubs als CF Fuenlabrada, North Queensland Fury, South China AA en Kienlongbank Kien Giang op z'n CV kan het ook zomaar een undercover vincker zijn.

Doelpunten kregen we niet te zien, al was de slotfase best vermakelijk. Vijf minuten voor tijd kwam de formatie uit Lier met tien man te staan om twee minuten later de beste kans van de wedstrijd te krijgen. Op miraculeuze wijze werd de kans niet omgezet in een doelpunt en dertig seconden later was het de beurt aan Tienen. Ook die kansen werd vakkundig om zeep geholpen en zodoende eindigde de eerste wedstrijd van het jaar, net als in 2018, in een doelpuntloos gelijkspel.

Na de wedstrijd ging het op de staantribune overigens nog mis en werden enkele rake klappen uitgedeeld op het thuisvak. Voor ons was het onduidelijk of het een intere vete betrof of dat er een van Lyra Lierse tussen stond. Het leverde in ieder geval een aantal arrestaties en een wegblokkade op. Uiteraard stond onze auto aan de andere kant van de blokkade en mochten we er onder geen beding door. Een aantal locals wezen ons op een andere route die ons letterlijk langs de bussen van Lyra Lierse bracht en waar bovendien geen politie agent te bekennen was.

De publiekswissel

Citaat van: Nort op jan 14, 2019, 11:24:19
De slechtste speler op het veld was een Anelka look-a-like die als spits fungeerde van Lyra Lierse. Met clubs als CF Fuenlabrada, North Queensland Fury, South China AA en Kienlongbank Kien Giang op z'n CV kan het ook zomaar een undercover vincker zijn.

Je zit er niet ver naast....
https://sports.vice.com/nl/article/43pykm/dyron-daal-ging-vanuit-de-bijlmer-de-wereld-over-als-voetbalavonturier
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

wekke

Citaat van: Nort op jan 14, 2019, 11:24:19
Oorspronkelijk was het plan om samen met AthleticHolanda naar Liege - RWDM te gaan. Op advies/bevel van de politie bleven daar de kassa's gesloten en bovendien mochten er geen supporters uit Brussel aanwezig zijn. Als alternatief besloten we om naar KVK Tienen - Lyra Lierse te gaan, mede doordat Tienen een leuk terrein scheen te hebben en we een goede awaysupport vanuit Lier verwachtte.

Een half uur voor de aftrap werd het stadion bereikt en kon de auto eenvoudig aan de straat geparkeerd worden. De bezoekers uit Lier waren net gearriveerd en een aantal agenten hielden post. Ook bij de kassa op het thuisvak stonden agenten paraat en door het uiterlijk van onze voorgangers in de rij voor een staanplek, kozen we toch maar voor een zitje op de hoofdtribune. Hetgeen, een juiste keuze bleek te zijn. Vanaf onze plekken hadden we mooi zicht op beide supporterskernen, die op dezelfde zijde waren gesitueerd en al vóór de aftrap elkaar bestookten met bier. De politie kwam tussen beide en door hun aanwezigheid hielden beide kampen zich tot de 80ste minuut rustig.

Aan het terrein was te merken dat Tienen onlangs nog in de 2e klasse heeft gespeeld en kent dan ook drie verschillende tribunes. Het voormalige uitvak op de korte zijde is niet meer in gebruik en zal voorlopig ook niet gebruikt worden. Mede dankzij een wintermaaltijd en de aanwezigheid van +- 200/250 uitsupporters liepen de tribunes behoorlijk vol.

Minpunt aan het terrein én de wedstrijd was het kunstgras. Juist op deze regenachtige zondagmiddag had het veld een vermakelijke rol kunnen spelen. Met een geheel wittenue schijnt de plaatselijke wasvrouw wel erg tevreden te zijn over het gebrek aan modder op het veld. Verder was het vooral een net-niet wedstrijd, waarbij de spaarzame kansen regelmatig uit het stadion werden geknalt. De slechtste speler op het veld was een Anelka look-a-like die als spits fungeerde van Lyra Lierse. Met clubs als CF Fuenlabrada, North Queensland Fury, South China AA en Kienlongbank Kien Giang op z'n CV kan het ook zomaar een undercover vincker zijn.

Doelpunten kregen we niet te zien, al was de slotfase best vermakelijk. Vijf minuten voor tijd kwam de formatie uit Lier met tien man te staan om twee minuten later de beste kans van de wedstrijd te krijgen. Op miraculeuze wijze werd de kans niet omgezet in een doelpunt en dertig seconden later was het de beurt aan Tienen. Ook die kansen werd vakkundig om zeep geholpen en zodoende eindigde de eerste wedstrijd van het jaar, net als in 2018, in een doelpuntloos gelijkspel.

Na de wedstrijd ging het op de staantribune overigens nog mis en werden enkele rake klappen uitgedeeld op het thuisvak. Voor ons was het onduidelijk of het een intere vete betrof of dat er een van Lyra Lierse tussen stond. Het leverde in ieder geval een aantal arrestaties en een wegblokkade op. Uiteraard stond onze auto aan de andere kant van de blokkade en mochten we er onder geen beding door. Een aantal locals wezen ons op een andere route die ons letterlijk langs de bussen van Lyra Lierse bracht en waar bovendien geen politie agent te bekennen was.

Ik snapte al niet goed waarom er vanuit Tiense zijde zo'n gespannen sfeertje stond richting ons uitvak. Ik heb ook niet direct gezien/gehoord wat er voor de partij gebeurde. Van schermutselingen na de match heb ik niets gezien. Het zou me verbazen, mochten er Lyra Lierse fans aan de thuiskant hebben gestaan.

Al bij al vond ik het voor een 0-0 wel amusant. Goed geamuseerd en een punt bij het ongenaakbare Tienen is mooi meegenomen. En Dyron Daal, tja, hate it or love it. Hij oogt sloom en traag, gisteren werkte hij nochtans voor het team en dat was dit seizoen niet altijd het geval. Het was ook wat zoeken in onze opstelling met centrale verdediger Cools op het middenveld, Van Goylen (17 jaar) met zijn eerste basisplaats, ...

Nort

Citaat van: wekke op jan 14, 2019, 20:12:53
Ik snapte al niet goed waarom er vanuit Tiense zijde zo'n gespannen sfeertje stond richting ons uitvak. Ik heb ook niet direct gezien/gehoord wat er voor de partij gebeurde. Van schermutselingen na de match heb ik niets gezien. Het zou me verbazen, mochten er Lyra Lierse fans aan de thuiskant hebben gestaan.

Al bij al vond ik het voor een 0-0 wel amusant. Goed geamuseerd en een punt bij het ongenaakbare Tienen is mooi meegenomen. En Dyron Daal, tja, hate it or love it. Hij oogt sloom en traag, gisteren werkte hij nochtans voor het team en dat was dit seizoen niet altijd het geval. Het was ook wat zoeken in onze opstelling met centrale verdediger Cools op het middenveld, Van Goylen (17 jaar) met zijn eerste basisplaats, ...
De komst van Lyra Lierse was voor de plaatselijke raddraaiers schijnbaar een mooie gelegenheid om zich te misdragen. De politie stond ze bij de poort al 'op te wachten' toen ze kwamen aanlopen. Overigens deden een aantal lieden in het uitvak ook een duid in het zakje.

Ik vond het zeker ook geen verkeerde wedstrijd, al had ik van Tienen als riant koploper wel wat meer verwacht. Jullie bleven, op de openingsfase na, gemakkelijk op de been.