Hoofdmenu

FA-cup

Gestart door Arjen, jan 05, 2015, 21:36:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jehoentelaar

Ik zit hier ook met een schuin oog naar te kijken. Veel duels in Londen en omgeving zo te zien. Mijn ervaring daar is echter nul dus ergens ook wel 'spannend' om zo'n trip eventueel op te zetten.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

red28

@Jehoentelaar

Gewoon doen! Als je nieuw in een stad of omgeving bent zal ik wel je planning daar op aanpassen. Haasten en stressen is wel het laatste wat je wilt tijdens een trip. Persoonlijk vind ik niets beters dan na een wedstrijd de pubs en fans te leren kennen in de omgeving van het stadion. Als je daarna nog het nachtleven kunt ontdekken is het helemaal perfect. Een groundhop trip is in mijn ogen meer dan alleen de vinck scoren :)!

Jarowi

Citaat van: Jehoentelaar op dec 09, 2019, 14:20:19
Ik zit hier ook met een schuin oog naar te kijken. Veel duels in Londen en omgeving zo te zien. Mijn ervaring daar is echter nul dus ergens ook wel 'spannend' om zo'n trip eventueel op te zetten.

Mogelijk bekend, maar de 'bijbel' voor stadions in de UK is:
https://www.footballgroundguide.com

Enjoy!

Nickky

Ik zou wel erg graag naar Gillingham - West ham willen, op de zondag. Maar iets zegt me dat dit lastig gaat worden qua tickets.

Op de site van Gillingham gaat er een link niet helemaal lekker en kan ik niet eens een account aanmaken. Zucht.

ALenstra

Ik zie dat er inmiddels wat aanvangstijden gewijzigd zijn. Volgens mij zijn alle tijden definitief nu.

red28

De 3e ronde van de FA-Cup staat op het punt te beginnen!
Aankomende maandag 6 januari wordt er geloot voor de vierde ronde, worden gespeeld in het weekend van 25 januari.
Persoonlijk kijk ik met een schuin oog naar de verrichtingen van Millwall, Brendfort, Leeds en Portsmouth. Bij verder bekeren kunnen er weer prachtige fixtures uit de koker komen! Eind januari in de planning om een FA-Cup potje te bezoeken...

Wat hopen jullie?

San Paolo

Hoe is het eigenlijk met de FA-cup? Vroeger belangrijker dan de competitie als ik de romantici mag geloven. Mijn gevoel zegt eigenlijk dat het niet meer zo leeft. Niet alleen bij de grote teams die de eerste ronden het tweede of derde opstellen, maar ook niet bij de kleinere clubs. Weet iemand hier meer van? Voor mijn gevoel is de beker in Duitsland bijvoorbeeld een stuk belangrijker dan in Engeland.

red28

Citaat van: San Paolo op jan 03, 2020, 14:04:09
Hoe is het eigenlijk met de FA-cup? Vroeger belangrijker dan de competitie als ik de romantici mag geloven. Mijn gevoel zegt eigenlijk dat het niet meer zo leeft. Niet alleen bij de grote teams die de eerste ronden het tweede of derde opstellen, maar ook niet bij de kleinere clubs. Weet iemand hier meer van? Voor mijn gevoel is de beker in Duitsland bijvoorbeeld een stuk belangrijker dan in Engeland.

Het leeft in ieder geval meer onder de supporters dan bij de clubs zelf. Dikwijls komen er mooie affiches uit de koker waar supporters reikhalzend naar uit kijken omdat bepaalde streekderby's of beladen potjes in competitieverband al tientallen jaren niet meer zijn voorgekomen.

WHU v Millwall of Portsmouth v Southampton zijn natuurlijk prachtige affiches die aankomende maandag met een beetje geluk uit de koker kunnen rollen...

Nort

Citaat van: San Paolo op jan 03, 2020, 14:04:09
Hoe is het eigenlijk met de FA-cup? Vroeger belangrijker dan de competitie als ik de romantici mag geloven. Mijn gevoel zegt eigenlijk dat het niet meer zo leeft. Niet alleen bij de grote teams die de eerste ronden het tweede of derde opstellen, maar ook niet bij de kleinere clubs. Weet iemand hier meer van? Voor mijn gevoel is de beker in Duitsland bijvoorbeeld een stuk belangrijker dan in Engeland.
Of het vroeger meer leefde weet ik niet. Toen had je nog niet te maken met restricties om kaarten te kopen en als je geen kaart had, dan klom je in een boom of op het dak van het stadion. Dat gaat je tegenwoordig echt niet meer lukken, dus krijg je niet meer van z'n nostalgische foto's. Nu kijken mensen vaak terug op de wedstrijden van vroeger en pakken ze de krenten uit de pap en gaan die vergelijken met slecht bezochte wedstrijden in de beker.

Als een kleine club tegen een PL of grote club speelt, dan leeft dat zeker nog wel bij de fans en zitten de stadions goed vol. De categorie daar tussen in valt lange tijd buiten de boot, totdat het interessant wordt. Een Middlesbrough - Walsall is gewoon niet zo interessant. Evenals een Hannover 96 - Uerdingen weinig belangstelling trekt.

Wat we vaak vergeten met Duitsland is dat ze daar slechts 56 profclubs hebben en de bekercompetitie een stuk kleiner is dan in Engeland. Dus is de kans op aantrekkelijke affiches groter.

Of ze de beker zelf belangrijker vinden dan in Engeland, hangt af aan welke club je het vraagt. In de PL zijn er ieder seizoen wel 3/4 kanshebbers om de titel te pakken (of hebben goede hoop), terwijl de titel in Duitsland de afgelopen decennia slechts is gewonnen door twee verschillende clubs.

mike_t

Huh?

Saison    Pokalsieger    Finale    Finalort
2018/2019   FC Bayern München   25. Mai 2019   Olympiastadion Berlin
FC Bayern München - RB Leipzig 3:0 (1:0)
2017/2018   Eintracht Frankfurt   19. Mai 2018   Olympiastadion Berlin
Eintracht Frankfurt - FC Bayern München 3:1 (1:0)
2016/2017   Borussia Dortmund   27. Mai 2017   Olympiastadion Berlin
Borussia Dortmund - Eintracht Frankfurt 2:1 (1:1)
2015/2016   FC Bayern München   21. Mai 2016   Olympiastadion Berlin
FC Bayern München - Borussia Dortmund 0:0 nach Verlängerung, 4:3 nach Elfmeterschießen
2014/2015   VfL Wolfsburg   30. Mai 2015   Olympiastadion Berlin
VfL Wolfsburg - Borussia Dortmund 3:1 (3:1)
2013/2014   FC Bayern München   17. Mai 2014   Olympiastadion Berlin
Bayern München - Borussia Dortmund 2:0 (0:0/0:0) nach Verlängerung
2012/2013   FC Bayern München   1. Juni 2013   Olympiastadion Berlin
Bayern München - VfB Stuttgart 3:2 (1:0)
2011/2012   Borussia Dortmund   12. Mai 2012   Olympiastadion Berlin
Borussia Dortmund - Bayern München 5:2 (3:1)
2010/2011   FC Schalke 04   21. Mai 2011   Olympiastadion Berlin
FC Schalke 04 - MSV Duisburg 5:0 (3:0)
2009/2010   FC Bayern München   15. Mai 2010   Olympiastadion Berlin
FC Bayern München - Werder Bremen 4:0 (1:0)
2008/2009   Werder Bremen   30. Mai 2009   Olympiastadion Berlin
Werder Bremen - Bayer Leverkusen 1:0 (0:0)
2007/2008   FC Bayern München   19. April 2008   Olympiastadion Berlin
FC Bayern München - Borussia Dortmund 2:1 (1:1/1:0) nach Verlängerung
2006/2007   1. FC Nürnberg   26. Mai 2007   Olympiastadion Berlin
1. FC Nürnberg - VfB Stuttgart 3:2 (2:2/1:1) nach Verlängerung
2005/2006   FC Bayern München   29. April 2006   Olympiastadion Berlin
Bayern München - Eintracht Frankfurt 1:0 (0:0)
2004/2005   FC Bayern München   28. Mai 2005   Olympiastadion Berlin
Bayern München - Schalke 04 2:1 (1:1)
2003/2004   Werder Bremen   29. Mai 2004   Olympiastadion Berlin
Werder Bremen - Alemannia Aachen 3:2 (2:0)
2002/2003   FC Bayern München   31. Mai 2003   Olympiastadion Berlin
FC Bayern München - 1. FC Kaiserslautern 3:1 (2:0)
2001/2002   FC Schalke 04   11. Mai 2002   Olympiastadion Berlin
FC Schalke 04 - Bayer Leverkusen 4:2 (1:1)
2000/2001   FC Schalke 04   26. Mai 2001   Olympiastadion Berlin
FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin 2:0 (0:0)

Klopt niet echt Nort. Alleen de laatste 3 jaar al drie verschillende winnaars. 7 vanaf 2000. Dat vind ik toch een respectabel aantal.

Jef400

Landstitel Mike ;-)

mike_t

Citaat van: Jef400 op jan 03, 2020, 14:57:25
Landstitel Mike ;-)

Ah... dacht al. Zal aan mij liggen. Dat zijn er 5 de afgelopen 20 jaar.
Borussia Dortmund
Bayern München
VFL Wolfsburg
Werder Bremen
VFB Stuttgart

Hugo

Spelen in de PL levert zoveel meer geld op dan de FA Cup winnen. Gevolg is dat bij alle clubs, behalve de top 6-7, het enkel draait om niet-degraderen. Daar krijgt elke manager een premie voor van een paar miljoen pond. Die stellen zonder blikken of blozen de 2e keus op in de 3e of 4e ronde.

ALenstra

De fans van de kleine clubs uit de lagere divisies kijken ook uit naar uitwedstrijden tegen clubs uit de Premier League. Ik zie me vorig jaar nog staan op het station van Norwood Junction met alleen maar fans van Grimsby Town om me heen.

Saltacampos

Het grotere aantal topwedstrijden speelt ook mee doordat er veel vaker Europees moet gespeeld worden en vanaf half februari is het echt om de knikkers in de Champions League, een slechte dag en je ligt eruit. Dan gaat zo'n coach geen blessures bij moeilijk te vervangen spelers riskeren in een potje tegen Lincoln, Rochdale of Rotherham waar je alleen maar iets te verliezen hebt. De grote Engelse clubs hechten nu veel meer belang aan Europees spelen dan vroeger het geval was. De FA Cup was toen je van het, die tijd is voorbij.

Voor de kleinere clubs leeft het uiteraard meer als er een grote club op bezoek komt of die leuke derby nog eens uit de bus komt, maar voor de grote clubs telt enkel de Premier League en de Champions League. De FA Cup is niet meer dan een eventuele troostprijs voor een mislukt seizoen. De spelerskernen en coaches zijn ook niet zo Brits meer, ook dat zal wel meespelen.
Over land and sea