Pezen in de provincie, het oefenwedstrijden topic zomer 2016(Nederland)

Gestart door Sebastiaan_W, feb 23, 2016, 20:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Burgemeesters die zulke wedstrijden verbieden zijn onbekwaam om het ambt uit te voeren. Het portefeuille openbare orde & veiligheid geeft hun zoveel macht, dat ze achter elke muur drie vijanden zien en enkel als reden om later niet de boeman te zijn als het onverhoopt toch ergens misgaat. De sensatie zoekende media van tegenwoordig duikt er dan bovenop en voor je het weet ligt je eigen kop op het hakblok.

Hugo

Citaat van: nort op jul 07, 2016, 08:31:58
Burgemeesters die zulke wedstrijden verbieden zijn onbekwaam om het ambt uit te voeren. Het portefeuille openbare orde & veiligheid geeft hun zoveel macht, dat ze achter elke muur drie vijanden zien en enkel als reden om later niet de boeman te zijn als het onverhoopt toch ergens misgaat. De sensatie zoekende media van tegenwoordig duikt er dan bovenop en voor je het weet ligt je eigen kop op het hakblok.

Wat je zegt is dat probleem niet bij burgemeester ligt maar hoe omgeving (oppositie, publieke opinie) ermee omgaat. En uiteraard nog steeds hoe aantal mensen zich mogen misdragen.

Nort

Citaat van: Hugo op jul 07, 2016, 08:44:57
Wat je zegt is dat probleem niet bij burgemeester ligt maar hoe omgeving (oppositie, publieke opinie) ermee omgaat. En uiteraard nog steeds hoe aantal mensen zich mogen misdragen.
Ik ben van mening dat een burgemeester hierin verantwoordelijkheid moet nemen en zijn 'oren' niet moet laten hangen aan de mogelijke gevolgen als het onverhoopt toch misgaat. Oefenwedstrijden zijn zeker voor kleinere gemeentes een mooie gelegenheid om wat aan de PR te doen, met afgelastingen bereik je het tegenovergestelde. En ja, al deze maatregelen hebben we aan 'onszelf' te danken.

Hugo

Of de keuzes van wel/niet doorgaan terecht zijn laat ik in het midden, daar hebben de "kenners" op dit forum meer verstand van dan ik.

Die verantwoordelijkheid is een hoop geneuzel achteraf bij incidenten. Daar zou ik als burgemeester ook geen zin in hebben.

Joost

Wat ik opmerkelijk vind is dat er alleen duels worden afgelast tegen buitenlandse ploegen.

Willem II v Waasland-Beveren is een probleemgeval en wordt afgelast. Over anderhalve week oefent Willem II tegen De Graafschap, ook op een amateurterrein. Dat is dan geen probleem. Maar is het Willem II v De Graafschap in de Eredivisie dan geldt er clubcardverplichting en een autocombi voor supporters van de Graafschap.

De Graafschap oefent zelf ook nog tegen FC Oss, bij OSS 1920. Geen enkele restrictie aan de verkoop en geen enkele reden voor een afgelasting. Maar is er later dit seizoen FC Oss v De Graafschap voor de competitie dan is er waarschijnlijk een verplichte buscombi naar Oss.

belfast

Citaat van: Joost op jul 07, 2016, 11:22:15
Wat ik opmerkelijk vind is dat er alleen duels worden afgelast tegen buitenlandse ploegen.

Willem II v Waasland-Beveren is een probleemgeval en wordt afgelast. Over anderhalve week oefent Willem II tegen De Graafschap, ook op een amateurterrein. Dat is dan geen probleem. Maar is het Willem II v De Graafschap in de Eredivisie dan geldt er clubcardverplichting en een autocombi voor supporters van de Graafschap.

De Graafschap oefent zelf ook nog tegen FC Oss, bij OSS 1920. Geen enkele restrictie aan de verkoop en geen enkele reden voor een afgelasting. Maar is er later dit seizoen FC Oss v De Graafschap voor de competitie dan is er waarschijnlijk een verplichte buscombi naar Oss.

Goed samengevat Joost. Niemand begrijpt het. maar toch is het schering en inslag.
D3T=Lief

jb

Zondag Panatinaikos-Silvolde. Waren misschien 25 Panatinaikos supporters.Heel rustig en relaxed. Zou niet weten waarom iets verboden moet worden.

syntric

Citaat van: jb op jul 07, 2016, 18:22:14
Zondag Panatinaikos-Silvolde. Waren misschien 25 Panatinaikos supporters.Heel rustig en relaxed. Zou niet weten waarom iets verboden moet worden.
Omdat er soms minder relaxte lui opdagen? :-)
Groundhopper for life :-)

syntric

Citaat van: Wesley10__ op jul 07, 2016, 19:55:29
Misschien alle festivals en dergelijke ook maar aflassen voortaan dan?
Komen daar veel mensen die maar 1 doel voor ogen hebben? Die indruk kreeg ik nooit en ik heb er heel veel gedaan. Maar goed eindeloze discussie :-)
Groundhopper for life :-)

Wesley10__

Citaat van: syntric op jul 07, 2016, 20:18:15
Komen daar veel mensen die maar 1 doel voor ogen hebben? Die indruk kreeg ik nooit en ik heb er heel veel gedaan. Maar goed eindeloze discussie :-)

Ik snap je punt wel. Blijft inderdaad een lastige discussie, ben het alleen wel met veel forum-leden eens dat er nogal snel erg paniekerig gehandeld wordt.

willytown79

"Reading komt naar Nederland! De mannen van Jaap Stam trainen 11 t/m 16-07 in Oosterbeek en spelen 15-07 een oefenwedstrijd tegen Al-Taawoun"

kwam ik net op Twitter tegen

spons

Citaat van: syntric op jul 07, 2016, 20:18:15
Komen daar veel mensen die maar 1 doel voor ogen hebben? Die indruk kreeg ik nooit en ik heb er heel veel gedaan. Maar goed eindeloze discussie :-)

Maar door drugsgebruik en -handel wel veel meer wetsovertreders dan bij het voetbal :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

jb


bunnet

Citaat van: jb op jul 07, 2016, 23:59:16
Is het bekend wanneer Reading speelt?

Onderstaande van hun site geknipt en geplakt:
CiteerThe players will spend the week training together out in the Netherlands and the trip is also set to include a friendly fixture on the evening of Friday 15th July. 

Our opponents will be Saudi Arabian top flight side Al-Taawoun FC, kick-off 6pm at Arnhem Boys' ground. The squad will then fly back to London on Saturday 16th July. 

Danny

FC Utrecht - Bnei Yehuda

20 juli, 19.00 uur, Sportcomplex Zoudenbalch
Laatste nieuwe ground: San Siro, Milaan