Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

#330
Citaat van: voetbalfan op feb 08, 2015, 11:05:10
Ik heb enkele vragen voor de Nederlanders hier:
- Ik keek gisteren naar Studio Eredivisie en voor de wedstrijd van Twente zeiden ze dat Jong Twente door het slechte veld hun wedstrijd in Emmen heeft afgewerkt / moet afwerken, zijn ze in Twente van plan om Jong Twente ook in de toekomst in de Grolsch Veste te laten spelen of gaan ze eerder zoals Jong Ajax en Jong PSV hun wedstrijden op termijn afwerken in een 'eigen stadion'?

- Hoe zit het met RKC in de toekomst? Gaan zij investeren om zo snel mogelijk terug naar de Eredivsie te kunnen of gaan die (volgens de verwachtingen) nog enkele jaren in de Jupiler League spelen?

Wat betreft Twente kan ik je antwoorden dat voorlopig door de slechte grasmat even word uitgeweken naar een terrein elders. Jong Twente zal voorlopig wel in de Veste blijven spelen. De plannen liggen wel klaar om te verhuizen naar ATC'65 in Hengelo. Op sportpark Slangenbeek willen ze het hoofdveld van amateurclub ATC'65 (Derde klasse A zondag en club van voorzitter Munsterman) om te bouwen tot Jupiler League eisen waardoor de dames en Jong Twente daar kunnen voetballen. Echter alles staat en valt met het beschikbare geld omdat Twente in categorie 1 zit. Dus wanneer een en ander gereed is is nog niet geheel zeker. Een stadion op het trainingscomplex wat men eerder van plan was ,gaat definitief niet door evenals het gebruik van het FBK-stadion (Stadion Veldwijk).
Van mij persoonlijk mag Jong Twente wel weer naar de beloften evenals Jong PSV en Ajax . Ik ben niet voor 2e teams in de Jupiler League, m.b.t. competitievervalsing naar de rest van de clubs.
Over RKC lijkt het me duidelijk dat ze voorlopig wel in de Jupiler blijven. Daar is helemaal geen geld.
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Citaat van: voetbalfan op feb 08, 2015, 11:05:10
Ik heb enkele vragen voor de Nederlanders hier:
- Ik keek gisteren naar Studio Eredivisie en voor de wedstrijd van Twente zeiden ze dat Jong Twente door het slechte veld hun wedstrijd in Emmen heeft afgewerkt / moet afwerken, zijn ze in Twente van plan om Jong Twente ook in de toekomst in de Grolsch Veste te laten spelen of gaan ze eerder zoals Jong Ajax en Jong PSV hun wedstrijden op termijn afwerken in een 'eigen stadion'?

- Hoe zit het met RKC in de toekomst? Gaan zij investeren om zo snel mogelijk terug naar de Eredivsie te kunnen of gaan die (volgens de verwachtingen) nog enkele jaren in de Jupiler League spelen?

RKC is al jarenlang het speeltje van Ben Mandemakers die alle gaten in de begroting dichtte. Aangezien hij zijn handen er al jaren vanaf probeert te trekken hoef je daar geen investeringen te verwachten. Ze zijn in Waalwijk altijd goed geweest met een klein budget dus een promotie de komende jaren met beperkte middelen is heus niet uitgesloten.

FC Twente gebruikt in Hengelo een trainingsaccomodatie op Sportpark Veldwijk. De Grolsch Veste ligt overigens ook halverwege Hengelo en Enschede. Sportpark Veldwijk heeft ook het Fanny Blankers Koen Stadion waar jaarlijks de FBK Memorial gehouden wordt, het grootste atletiekevenement in Nederland. FC Twente heeft geprobeerd om dat stadion te gaan gebruiken voor het tweede team maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Er zijn ook geruchten geweest dat ze het terrein van ATC '65 zouden gaan gebruiken maar tot nu toe is er niets concreets. FC Twente heef took problemen met de financiën dus je hoeft daar geen investeringen van te verwachten.

voetbalfan


Cyclebob

Iemand idee hoe Eerste Divisie er volgend jaar 2015/16 uit gaat zien? De 3 jong Elftallen en Achilles'29 zijn als 2-jarige pilot toegelaten. jong Twente stopt er vanwege financiële redenen sowieso mee. Wordt deze plek opgevuld, en waar speelt Achilles'29...?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Achilles wil in de eerste divisie blijven, de tweede teams van PSV en Ajax ook zover ik weet.

Lienden wil niet promoveren, Kozakken Boys en Spakenburg hebben niks van zich laten horen. Dus ik vermoed dat de eerste divisie volgend jaar met 19 speelt. Tenzij de KNVB een profclub onder druk zet om in de eerste divisie te gaan spelen met het tweede.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Ik denk dat Vitesse II of AZ II erbij komt eerlijk gezegd.

FC_Emmen

Vitesse wil er graag in maar de CED zit daar niet op te wachten en wil liever met 19 clubs door.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

ALenstra

Is dat nu wel interessant voor Vitesse aangezien er geruchten zijn dat Chelsea de samenwerking met Vitesse stop zet?

Joost

Ik denk dat in afwachting van het eventueel heroverwegen van de instroom dit nog wel even een vaag onderwerp blijft.

Jehoentelaar

Negentien ploegen scheelt een beloftenteam (voordeel) maar zit tot de laatste speeldag wel met een ongelijk aantal gespeelde wedstrijden (nadeel). Maar goed, als de amateurs nog even niet thuis geven - begrijpelijk gezien de herintroductie van de Tweede Divisie een jaar (?) later - dan zal het wel plausibel zijn.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Om het verhaal even uit te breiden:

In plaats van de 21 belofteteams die de KNVB voorzien/gedroomd had, hebben zich er maar 7 aangemeld om mee te doen in de amateurpiramide. Dus vallen er gaten:

In de tweede divisie komen 4 belofteteams, zoals gepland, en 7 teams uit elke topklasse (=18 totaal).
Het gat in de eerste divisie zal ook opgevuld worden, dus dan blijven er maar 2 teams over die in de topklasse instromen. Bovendien gaat de topklasse naar 18 teams. Er zijn dus zowel op zaterdag als op zondag 8 plaatsen over in de topklasse die via versterkte promotie uit de hoofdklasse gevuld gaan worden. Dit levert dus weer een gat van 8 plaatsen op in de zondaghoofdklasse en de zaterdaghoofdklasse.

De KNVB vindt dat de kwaliteit van de hoofdklasse geweld wordt aangedaan als dit gat wordt opgevuld met eersteklassers. Het voorstel is nu om het aantal hoofdklassen terug te brengen naar 2 maal 2 ipv 2 maar 3 maar dan wel van 16 ipv 14 ploegen.

Dus: nu zijn er 42 hoofdklassers per speeldag. Dat worden er 32. Dus dan moeten er (met het gat van 8 in gedachte) 2 extra degraderen per speeldag.


In mei neemt de KNVB een besluit en daarna zal ook de p/d-regeling bekend worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen


Niels_Zitterd

Vandaag heeft Fortuna Sittard bericht gekregen van de KNVB dat men gepromoveerd is naar Categorie II van het licentiesysteem. Dit houdt in dat de club voorlopig behouden blijft voor het betaald voetbal!


Rens Mansvelder

Vanavond bezoek ik de wedstrijd VVV - NAC Breda, iemand ervaring met parkeren bij De Koel?
Vorige wedstrijd: 24-04 Eintracht Frankfurt - Mainz 05 2 - 1(Bundesliga)
Volgende wedstrijd: 30-04 Antwerp - Eupen (Proximus League)

Koning Kriel

Citaat van: Rens Mansvelder op feb 26, 2016, 08:34:42
Vanavond bezoek ik de wedstrijd VVV - NAC Breda, iemand ervaring met parkeren bij De Koel?

Ik heb mijn auto daar altijd vlakbij het stadion kunnen parkeren, wellicht wel omdat het een autocombi voor het uitvak was ;). Wat ik zag bij het rondrijden in de buurt lijkt parkeren mij daar voor het thuispubliek lastig.