Amateurs 2015/2016

Gestart door hgrm, aug 09, 2015, 23:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Eén van de redenen, het is ook een algemeen Goois beeld.

Zodra jongeren gaan studeren, trekken ze meestal weg uit het Gooi. Ik vermoed dat er meer studenten uit het Gooi op kamers gaan dan uit de rest van het land, ondanks dat Amsterdam en Utrecht om de hoek liggen, puur omdat ze het kunnen betalen. Dat betekent dat de doorstroming van de junioren naar de senioren stokt, vooral bij de clubs die uit wat hogere sociale lagen putten. Je ziet het niet alleen bij de voetbalclubs (vooral Victoria en BFC, minder bij volksclubs als Wasmeer) maar ook bij hockeyclubs. Hockey is nergens zo populair als hier maar de senioren slaan -op de dames van Laren na- geen deuk in een pakje kaviaar.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jeroen503

Overigens trekken in deze regio ('t Gooi/West 1) ook redelijk wat clubs na de zaterdag uit pure noodzaak. Een argument wat ik bij veel clubs hoor is dat bij het spelen op de zaterdag er maar voor één dag vrijwilligers moet worden geregeld (bardiensten, commissiekamer etc.) en dat dit is een stuk makkelijker dan voor twee dagen. De publieke belangstelling is naar mijn weten nog bij geen één van de clubs daadwerkelijk toegenomen.
Overigens ben ik blij dat mijn eigen amateurclub (SDO uit Bussum) nog op de zondag speelt en ook geen plannen heeft om naar de zaterdag te gaan.

hgrm

Ivar van Dinteren, trainer van SDO, zei het gisteren treffend in de Gooi- en Eemlander: "Bij SDO bruist het altijd op zondag. Maar dat kan ook met het niveau te maken hebben".

Daar zit natuurlijk een hoop in. Op een paar uitzonderingen na is het toch gepruts in de marge, zeker bij de senioren. Dan haalt het verhuizen naar zaterdag ook weinig uit. En dat zie je ook bij de meeste ploegen die overgestapt zijn: er is weinig tot geen progressie geboekt.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Joost op feb 17, 2016, 10:57:11
Zo gortig zijn die eisen toch niet?

13 contractspelers voor minstens 12 uur per week. Feitelijk een vergoeding van €457,20 bruto per maand voor 13 spelers.
Als je dat doortrekt voor een jaar dan heb je het over een spelersbudget van €71.000 op jaarbasis. Dat is dan gerekend met alleen maar spelers die 23 jaar of ouder zijn.

Clubs kunnen die regel eenvoudig een beetje makkelijker voor zichzelf maken. Als je 7 spelers van 23 jaar of ouder onder contract hebt en 6 spelers van 20 jaar dan is je salarislast over een jaar nog maar €58.000.

In VI staat deze week een stuk over VVSB. Daar is een spelersbudget van 207.000 waarmee ze volgens eigen inschatting bij de kleintjes behoren.

Jeroen503

Citaat van: hgrm op feb 24, 2016, 13:18:26
Ivar van Dinteren, trainer van SDO, zei het gisteren treffend in de Gooi- en Eemlander: "Bij SDO bruist het altijd op zondag. Maar dat kan ook met het niveau te maken hebben".

Daar zit natuurlijk een hoop in. Op een paar uitzonderingen na is het toch gepruts in de marge, zeker bij de senioren. Dan haalt het verhuizen naar zaterdag ook weinig uit. En dat zie je ook bij de meeste ploegen die overgestapt zijn: er is weinig tot geen progressie geboekt.

De toeschouwersaantallen zullen bij SDO alleen maar verder toenemen naarmate meer clubs in de regio naar zaterdag trekken.

hgrm

Er is weinig meer te beleven op zondag in de regio.

Laren, 's Graveland, ASV'65, Nederhorst, NVC, Wasmeer, AW, Weesp....dan heb je het wel gehad. Ik denk dat alleen NVC een echte concurrent is wat publiek betreft, al zijn die ook aardig afgezakt. En HCAW natuurlijk. Met het team dat er voor komend seizoen staat, gaat iedereen op zondagmiddag naar de Vallei en niet naar de Kuil.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jeroen503

Citaat van: hgrm op feb 24, 2016, 14:19:24
Er is weinig meer te beleven op zondag in de regio.

Laren, 's Graveland, ASV'65, Nederhorst, NVC, Wasmeer, AW, Weesp....dan heb je het wel gehad. Ik denk dat alleen NVC een echte concurrent is wat publiek betreft, al zijn die ook aardig afgezakt. En HCAW natuurlijk. Met het team dat er voor komend seizoen staat, gaat iedereen op zondagmiddag naar de Vallei en niet naar de Kuil.

Bij NVC valt de publieke belangstelling sinds ze ervoor gekozen hebben vooral jongens van buitenaf te halen enorm tegen. De belangstelling bij de overige clubs heb ik niet echt een beeld van.

ðe waan

Citaat van: Joost op feb 24, 2016, 13:34:03
In VI staat deze week een stuk over VVSB. Daar is een spelersbudget van 207.000 waarmee ze volgens eigen inschatting bij de kleintjes behoren.

Best opmerkelijk dat ze dat bedrag prijs geven, want daar wordt in de regel toch behoorlijk spastisch over gedaan. Als dit echt alleen het spelersbudget is horen ze in de zopdagtopklasse zeker niet bij de kleintjes.

Ik schat zo in dat bij HSC'21 het budget voor het eerste tussen de 150.000 en 175.000 ligt, maar daar moet dan wel alles van worden betaald, dus ook staf, reiskosten e.d.

spons

Citaat van: ðe waan op feb 24, 2016, 17:02:11

Ik schat zo in dat bij HSC'21 het budget voor het eerste tussen de 150.000 en 175.000 ligt, maar daar moet dan wel alles van worden betaald, dus ook staf, reiskosten e.d.

Bij Excelsior Maassluis ligt dat ongeveer in dezelfde orde van grote.

Ter vergelijking bij Spakenburg bijvoorbeeld schijnt dat rond de 900.000 euro te liggen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Shepherd

Citaat van: spons op feb 24, 2016, 20:10:55
Bij Excelsior Maassluis ligt dat ongeveer in dezelfde orde van grote.

Ter vergelijking bij Spakenburg bijvoorbeeld schijnt dat rond de 900.000 euro te liggen
En bij de Rode buren zal dat niet veel minder zijn.
Maar presteren, ho maar.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Het is te hopen dat ze de competitie wel af kunnen maken.


hgrm

IJdele hoop, denk ik.

Zodra een club failliet is, haalt de KNVB de teams uit de competitie en zijn de spelers vrij om zich bij een andere club aan te sluiten. Dat is in het verleden (recent nog bij VVA bijvoorbeeld) altijd zo gegaan en ze gaan voor WKE echt geen uitzondering maken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: ðe waan op feb 23, 2016, 10:24:33
Ik heb sinds vorig jaar niks meer vernomen van de fusieplannen van Columbia en Apeldoornse Boys.

Volgens mij zijn er nu commissies ingesteld.

VV Rheden en Worth Rheden gaan ook fuseren.