Hoofdmenu

EURO 2008

Gestart door Han, mei 11, 2008, 00:53:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Gek genoeg volg ik het toernooi nauwelijks. De enige wedstrijden die ik volledig gezien heb zijn die van Nederland. Alle andere wedstrijden heb ik niet gekeken of zag ik slechts deels. Ik had het geluk dat ik de ontknoping van Turkije - Tsjechie zag vanaf het moment dat de Turken de 1-2 maakten.

Overigens kijk ik wel met plezier naar Studio Sportzomer. Het hangt zoals altijd af van de gasten, maar het kabbelt lekker voort en geeft een beetje een vakantiegevoel.

Batflyer

Het enige wat mij meevalt aan dit EK is Nederland. Behalve die 2 wedstrijden en Turkije - Tsjechië zijn er weinig spectaculaire duels geweest. Portugal, Kroatië en Spanje spelen ook wel aardig, de rest valt een beetje tegen.

Ik ben benieuwd hoe Oranje reageert wanneer de tegenstander op voorsprong komt. Als ze daar goed mee omgaan denk ik dat Nederland kampioen wordt. Alles zit mee, elke kans vliegt erin, en we hebben veel mazzel. Bijvoorbeeld bij die handsbal van Ooijer, als Fandell een penalty geeft staat het gewoon 1-1 tegen de Fransen.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Stadionhopper

Citaat van: TeeZee op jun 17, 2008, 10:02:11
Overigens kijk ik wel met plezier naar Studio Sportzomer. Het hangt zoals altijd af van de gasten, maar het kabbelt lekker voort en geeft een beetje een vakantiegevoel.

Ik heb elke wedstrijd tot nu toe nog gezien. (de 3e poulewedstrijd die tegelijkertijd wordt uitgezonden dus zappend). Studio Sportzomer vond ik in het begin nog wel leuk, maar het valt nu steeds terug over hetzelfde geneuzel van de bovenste plank. Ik kan er echt niet meer naar kijken.
Buiten de landen om du hier genoemd worden vond ik Oostenrijk - Polen ook een erg leuke wedstrijd om te kijken. Het voetbal was niet goed, maar dat hoeft ook niet om een leuke wedstrijd te zien.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Vond Zwitserland-Turkije in de regen van Basel ook leuk, net als Roemenie-Italie overigens. Nu de voorronde zo goed als voorbij is kunnen we alvast stellen dat dit EK vele malen beter te pruimen is dan de WK twee jaar geleden. Zou het toeval zijn dat we op de EK's de laatste jaren veel beter voetbal voorgeschoteld krijgen dan op de WK's?

Sluit mij verder helemaal bij Han aan....hoewel het nog even afwachten is of we de mannen in Oranje echt Teutoons mogen noemen - laten we het voor deze keer hopen!

Stadionhopper

#19
Citaat van: Maroboduus op jun 17, 2008, 17:39:57
Zou het toeval zijn dat we op de EK's de laatste jaren veel beter voetbal voorgeschoteld krijgen dan op de WK's?

Beste Maroboduus,
Dat is geen toeval dat is toch al jaren zo? Op het EK zijn kwalitatief betere teams aanwezig dan op het WK. Op een WK komen eilanden uit de Caribbean erbij en enkele Aziatische landen zoals China en Saudi-Arabië.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Vervang Zwitserland door Argentinië en Oostenrijk door Brazilië en je hebt hebt het sterkst bezette WK sinds jaren.

Zolang er niet gewerkt wordt met mondiale kwalificatiegroepen (dus: alle FIFA-landen in één bak flikkeren en daaruit 30 groepen trekken), blijf je het probleem houden dat er uit politieke correctheid 15 landen op elk WK lopen die er eigenlijk niks te zoeken hebben.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Houseman

Ik vertrek vannacht naar Basel. Ik zal maandag rapporteren hoe kut het Nederlandse legioen is, of wellicht is het juist een meevaller en heb ik het enorm naar mijn zin.

Het stadion zal ik overigens niet van binnen zien.

Sebastiaan_W

Kan iemand mij vertellen welke nummer(liedje) de NOS gebruikt bij korte terugblikken die ze laten zien van Oranje. Op de achtergrond hoor je een rock/popnummer en je hoort de zanger kort zingen(volgens mij seems like we make/made it)

Tevens laten ze een duitstalig liedje horen als ze van de nabeschouwing van de wedstrijd naar de tafel van studio sportzomer lopen, gezongen door een zangeres.

Weet iemand welke groep en zangeres van deze 2 liedjes zijn?

TeeZee

Citaat van: witte leeuw op jun 21, 2008, 06:59:24
Kan iemand mij vertellen welke nummer(liedje) de NOS gebruikt bij korte terugblikken die ze laten zien van Oranje. Op de achtergrond hoor je een rock/popnummer en je hoort de zanger kort zingen(volgens mij seems like we make/made it)
Just for tonight, van de groep One Night Only. Het Britpop muziekgenre is trouwens ook een reden voor mij dat ik veel met het land heb.

CiteerTevens laten ze een duitstalig liedje horen als ze van de nabeschouwing van de wedstrijd naar de tafel van studio sportzomer lopen, gezongen door een zangeres.
Die geef ik door aan een liefhebber van de Duitse muziek, wat ik niet ben.

HJanneman

Dat moet ik ze nageven bij de NOS: ze vinden altijd pakkende nummers ter ondersteuning van de compilaties bij dit soort evenementen op fijne pre-zomeravonden, want ik was namelijk zelf ook op zoek naar 'just for tonight'.

Ici c est Paris

Het beginnummer luidt Sina - Wänn nit jetzt wänn dä.

Houseman

1500 km om een kutwedstrijd op groot scherm te zien, als ik niet zo gaar was zou ik er hartelijk om lachen. Ik moet eerlijk zeggen dat het een machtig gevoel was om in heel Duitsland elke Raststätte volgepakt met Nederlanders te zien. Basel zelf was he-le-maal afgeladen met Oranjefans. Drukker dan Koninginnedag in Amsterdam...

Ik sprak met een Engelsman, die compleet overdonderd was. Hij vergeleek het met Engeland, alleen was dit massaler en met minder rottigheid. Ook enorm veel Zwitsers tussen het publiek die allemaal iets Oranjes hadden aangetrokken, ook zij vonden het prachtig.

De fans zelf vielen me 100% mee, over het algemeen toch echte voetballiefhebbers (als je niets met voetbal hebt ga je volgens mij ook niet zo'n eind rijden puur voor een feestje). Die rare uitdossingen zie je tegenwoordig bij elk land. En horen eigenlijk ook een beetje bij Oranje, het begon tenslotte in 1988 met de Ruud Gullit-petjes... Het stoorde me in ieder geval niet.

Iedereen natuurlijk vol vertrouwen en overmoedig... Hoe anders ging het. Wat een teleurstellend resultaat na 2 zulke prachtige poulewedstrijden. Zware teleurstelling, grootste sinds Nederland - Brazilie 1998 denk ik, al mocht 2000 er ook zijn. Wat laat Oranje het eigenlijk toch altijd afweten op de belangrijke momenten.