Tweede Kamerverkiezingen Nederland 9 juni 2010

Gestart door TeeZee, mei 18, 2010, 09:54:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Kan iemand mij uitleggen waarom dat bijna alle grote steden voor de PvdA kiezen?

Overigens is het geen toeval dat ik me in de Achterhoek en in het noorden altijd zo thuisvoel merk ik nu.


FC_Emmen

Omdat in de grote steden veel allochtonen en arbeiders wonen denk ik.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

AthleticHolanda

Citaat van: FC_Emmen op sep 13, 2012, 13:44:30
Omdat in de grote steden veel allochtonen en arbeiders wonen denk ik.

Daar dacht ik ook al aan, maar in de buitenwijken en dorpen tegen de steden aan zie ik toch vaak kisten van huizen staan. Maar dat moeten wel haast de randgemeenten zijn dan.

LUFC

Inderdaad opmerkelijk ja, maar als ik over de regio Den Haag spreek vallen plaatsen als Voorburg etc. onder een eigen gemeente. Deze worden dus niet bij de steden meegenomen. Bij Amsterdam en Rotterdam is er wel een groot gebied rondom de stad met PvdA zo te zien.

FC_Emmen

Ja, maar je moet ook rekening mee houden dat in 1 zo'n grote flat in de Bijlmer net zoveel mensen wonen als in 100 van die villa's.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

Nu die links radicalen niet in de kamer zijn gekozen hebben ze vandaag weer tijd gevonden om Shell benzinestations te saboteren.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Verwijderd lid

Citaat van: spons op sep 14, 2012, 09:20:00
Nu die links radicalen niet in de kamer zijn gekozen hebben ze vandaag weer tijd gevonden om Shell benzinestations te saboteren.

Die gasten zijn van alle markten thuis, maar werken .... ho-maar !

headout

Citaat van: spons op sep 14, 2012, 09:20:00
Nu die links radicalen niet in de kamer zijn gekozen hebben ze vandaag weer tijd gevonden om Shell benzinestations te saboteren.
Shell had al eerder de tijd gevonden om de Noordpool te saboteren. Of interesseert je de achtergrond van zo'n actie niets?
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

spons

Citaat van: headout op sep 14, 2012, 10:24:01
Shell had al eerder de tijd gevonden om de Noordpool te saboteren. Of interesseert je de achtergrond van zo'n actie niets?

Het doel heiligt nooit de middelen.

Bovendien zijn dit soort lui overal tegen, hoe je het ook went of keert of niet wenselijk acht onze maatschappij zal energie nodig hebben en als er dan op andere manieren energie gewonnen wordt zoals bijvoorbeeld een nieuwe kolencentrale in groningen dan vinden ze dat te vervuilend, kernenergie vinden ze te gevaarlijk een windmolenpark op de noordzee zijn ze vanwege het aanzicht ook niet mee eens en zonnepanelen op al die daken is toch ook geen gezicht.

Laat ze in plaats van overal tegen te zijn eens met werkbare alternatieven komen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: headout op sep 14, 2012, 10:24:01
Shell had al eerder de tijd gevonden om de Noordpool te saboteren. Of interesseert je de achtergrond van zo'n actie niets?

Protesteren is prima, maar dat anderen onnodig last hebben van jou protest vind ik kwalijk.
Stel nu dat je op weg naar je werk was en bijna zonder benzine zat en wilde tanken, dan sta je daar toch mooi uren te wachten.

Net zoals buschauffeurs of machinisten mijns inziens nooit mogen staken.

hgrm

Citaat van: spons op sep 14, 2012, 10:30:28
Het doel heiligt nooit de middelen.

Is dat zo? Hangt van het doel en de middelen af. Vraag maar na bij bijvoorbeeld Macciavelli, Churchill maar ook Luis Suarez of Lance Armstrong.

Citeer

Bovendien zijn dit soort lui overal tegen, hoe je het ook went of keert of niet wenselijk acht onze maatschappij zal energie nodig hebben en als er dan op andere manieren energie gewonnen wordt zoals bijvoorbeeld een nieuwe kolencentrale in groningen dan vinden ze dat te vervuilend, kernenergie vinden ze te gevaarlijk een windmolenpark op de noordzee zijn ze vanwege het aanzicht ook niet mee eens en zonnepanelen op al die daken is toch ook geen gezicht.

Er zal een keuze gemaakt moeten worden. Tot nu toe is die keuze -ook door de lobby van de oliemaatschappijen- door gedeeltelijk oneigenlijke argumenten op fossiele brandstoffen gevallen. Ook als je de klimaatproblemen niet serieus neemt (wat niet verstandig is om te doen), dan zijn er genoeg argumenten om zo snel als mogelijk om te schakelen op andere energiebronnen dan kolen. gas en olie. Al was het maar om te voorkomen dat we over n jaren (5 < n < 25) opeens geconfronteerd worden met explosief stijgende prijzen door schaarste/groeiende vraag/muitende exportlanden.
Zaak is de macht van de olieproducenten te breken en hard te gaan werken aan een cocktail van duurzame energievormen en energiebesparing. Als was het maar om de economie te redden (want dat schijnt tegenwoordig het enige te zijn waar het om draait).

Citeer
Laat ze in plaats van overal tegen te zijn eens met werkbare alternatieven komen

Die komen voldoende vanuit de 'groene' hoek. Het probleem van de milieulobby is wel dat ze 'natuur' en 'milieu' door elkaar halen en niet inzien dat voor het redden van het milieu af en toe natuur moet wijken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bier und Bratwurst

#176
Citaat van: Meester op sep 14, 2012, 10:12:48
Die gasten zijn van alle markten thuis, maar werken .... ho-maar !

Waardeloos ,die opmerking!!   Jij mag niks zeggen,want dan had je maar moeten stemmen!!!!! Jij stemt overal mee in dus!!

Ik vind het dus wel een goede zaak dat dit is gebeurd!! Enne,er zijn genoeg tankstations in de buurt!!
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: hgrm op sep 14, 2012, 10:51:52

Die komen voldoende vanuit de 'groene' hoek. Het probleem van de milieulobby is wel dat ze 'natuur' en 'milieu' door elkaar halen en niet inzien dat voor het redden van het milieu af en toe natuur moet wijken.

Ik zie nog geen concrete voorbeelden van je
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Verwijderd lid

Citaat van: Bier und Bratwurst op sep 14, 2012, 10:59:46
Waardeloos ,die opmerking!!   Jij mag niks zeggen,want dan had je maar moeten stemmen!!!!! Jij stemt overal mee in dus!!

Ik vind het dus wel een goede zaak dat dit is gebeurd!! Enne,er zijn genoeg tankstations in de buurt!!

Dit heeft niets met stemmen te maken. Gaat puur over de actievoerders

Bier und Bratwurst

#179
Citaat van: Meester op sep 14, 2012, 12:15:24
Dit heeft niets met stemmen te maken. Gaat puur over de actievoerders

Die steun ik dan bij deze acties vandaag!
Het ene stadion is het andere niet!