Hoofdmenu

Flop 5

Gestart door Jef400, mrt 10, 2020, 15:39:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Ik lees veel over tegenvallende vincks. Nou is mijn vraag. Wat zijn de kenmerken van die mislukte vincks en welke lessen komen daar uit voor collegahoppers?

Jehoentelaar

Ik heb niet per se écht tegenvallende vincks want uiteindelijk heeft alles wel iets. Wel een keer Nebenplatzpech gehad bij NEC Delfzijl, maar toen werd ik op het bijveld getrakteerd op een briljante 5-4 dus zo erg was dat uiteindelijk ook niet.

Verder waren er wel clubs die qua sfeer tegenvielen maar als ik daarover ga beginnen heb ik straks allemaal supporters op m'n dak.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

1. Dusseldorf - Dortmund (thuisclub en hekkensluiter wint met 2-1 van de ongeslagen koploper. Nul beleving, nul spontaniteit).
2. Munster - Osnabruck (3 sfeergroepen op de thuisvakken die bewust door elkaar zongen).
3. Werder Bremen - Hoffenheim (gevoelstemperatuur van -10, geen sfeer, saaie wedstrijd)
4. Bayern Munchen - PSV (geen sfeer, kansloze nederlaag, stadion 15km buiten de stad, nul gezelligheid rondom stadion).
5. STVV - Lokeren (mogelijke degradatiewedstrijd waar het tm de 80ste min het erom spandde. Door het lamme publiek had het de sfeer van een vriendschappelijke wedstrijd in de voorbereiding).

spons

Citaat van: Jehoentelaar op mrt 10, 2020, 21:20:06

Verder waren er wel clubs die qua sfeer tegenvielen maar als ik daarover ga beginnen heb ik straks allemaal supporters op m'n dak.

Daar moet je je niets van aantrekken, ik ben wel benieuwd
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Citaat van: Nort op mrt 10, 2020, 21:41:47
2. Munster - Osnabruck (3 sfeergroepen op de thuisvakken die bewust door elkaar zongen).

Ik had hetzelfde voor toen ik enkele jaren geleden Munster - Osnabrück bezocht. Absolute tegenvaller...

1) Portugal - Wales (halve finale Euro 2016). Afstand viel tegen voor een dagtrip, Wales had België eruit geknikkerd, sfeerloos, saaie wedstrijd

2) Munster - Osnabruck

3) Vitesse. Geen idee meer wie de tegenstander was. Sfeerloos cinemapubliek en een ongeïnspireerde pot voetbal

4) AC Milan - Parma. Amper publiek (10.000 dacht ik) en sfeer, saaie pot voetbal en een vuil stadion

5) Feyenoord. Tot 2x terug met te hoge verwachtingen naar de Kuip gereden. Van sfeer was er geen sprake. Binnenkort nog eens een poging ondernemen want het prachtige stadion hoort niet thuis in een flop lijstje.

Zo zie je maar dat een top/flop groundhop vaak afhangt van het moment waarop je een club/stadion bezoekt

Koning Kriel

Citaat van: Nort op mrt 10, 2020, 21:41:47
5. STVV - Lokeren (mogelijke degradatiewedstrijd waar het tm de 80ste min het erom spandde. Door het lamme publiek had het de sfeer van een vriendschappelijke wedstrijd in de voorbereiding).

1. Everton - Liverpool, de meest saaie en sfeerloze 0-0 die ik ooit gezien heb
2. Zie 5 van Nort, was toevallig bij diezelfde wedstrijd

Verder is het bijna altijd geworden wat ik er van verwacht had. Heb wel wedstrijden gezien met minder goede sfeer in het stadion maar meestal zie je dat wel aankomen. Kan me dus maar 2x herinneren dat er echt niets aan was terwijl ik hoge verwachtingen had.

Hunebed on tour

Ik heb niet zozeer een flop 5. Wel ben ik naar dezelfde wedstrijd als Nort geweest vermoedelijk waar ik een zelfde soort ervaring had. Het voetbal was een vervelende onderbreking.
Daarnaast ook enkele keren naar amateur bekerwedstrijden geweest op een doordeweekse avond waar ze dan vervolgens op een kunstgrasveld spelen omdat het hoofdveld niet voldoende verlichting heeft.

Jef400

Zelf heb ik ook wel wat meegemaakt. Absoluut dieptepunt was voor mij Monchengladbach-Wolfsburg vorig seizoen waar de sfeer grimmig werd door dronken Nederlanders, er alleen gemaakte sfeer was door de ultra's en het bier te rijkelijk vloeide.

Voor de rest is het vooral een kwestie van verwachtingsmanagement denk ik. Van het legioen moet je tijdens een normale wedstrijd weinig verwachten, en bij anderen komt er weer diep geluid uit.

Semper Fidelis

Citaat van: Jef400 op mrt 11, 2020, 11:23:25
Zelf heb ik ook wel wat meegemaakt. Absoluut dieptepunt was voor mij Monchengladbach-Wolfsburg vorig seizoen waar de sfeer grimmig werd door dronken Nederlanders, er alleen gemaakte sfeer was door de ultra's en het bier te rijkelijk vloeide.

Voor de rest is het vooral een kwestie van verwachtingsmanagement denk ik. Van het legioen moet je tijdens een normale wedstrijd weinig verwachten, en bij anderen komt er weer diep geluid uit.

Moet zeggen dat ik dat niet als een flop/negatiefs zie ;)

spons

Mijn grootste teleurstellingen waren een bezoek aan Liverpool en een keer Schalke 04 - Borussia Dortmund bij beide totaal geen sfeer en bij de laatste was van enige rivaliteit ook niets te merken

Had van beide ( te ) hoge verwachtingen maar ik vond het beide niets
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Citaat van: Semper Fidelis op mrt 11, 2020, 14:44:16
Moet zeggen dat ik dat niet als een flop/negatiefs zie ;)
Op het moment dat mensen te dronken worden, en er een lijfelijke gevaarsetting ontstaat vind ik het wel té eerlijk gezegd.
e

Jehoentelaar

Citaat van: spons op mrt 11, 2020, 02:26:47
Daar moet je je niets van aantrekken, ik ben wel benieuwd

Sfeer hangt natuurlijk altijd van verwachtingen af, maar zelfs als ik dat in ogenschouw neem vond ik een aantal clubs wel matig:
- Cardiff City FC. Ik was daar niet met voetbal als hoofdszaak maar ik vond het ook niet erg als ik er niet was. Heel tam. Niet de Engelse sfeer die ik later bij Southend en Brentford meemaakte.
- Bij de traditionele top drie van Nederland had ik geen bijzonder hoge of lage verwachtingen, maar bij alle drie had ik wat meer verwacht wat betreft betrokkenheid van het publiek bij de wedstrijd. Nou heb ik ook wat rare uitslagen meegemaakt (0-2 nederlagen bij zowel Feyenoord als Ajax) maar dat zou m.i. geen reden tot enorme gelatenheid hoeven zijn. Noodzaak om te benadrukken dat dat van tal van dingen af kan hangen en het uiteraard een momentopname is.

Als ik een Duitse club zou moeten noemen waar het wat tegenviel (verplichte toevoeging voor de ultrapolitie m'n voordeur intrapt) kom ik bij Würzburg uit. Volle bak destijds in de 2.Bundesliga maar die club had ik qua aanhang vs dagjesmensen iets hoger ingeschat. Kan gebeuren natuurlijk.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Wat voor mij echt afknappers zijn:

1) te laat komen (al dan niet door eigen schuld), al is het maar een halve minuut

2) wedstrijd die verplaatst wordt naar een bijveld

3) geen publiek (in de zin van: ik heb wel eens een derby in Amstelveen meegemaakt voor 26 toeschouwers)

4) 0-0

5) irritant publiek
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Olav

Zag laatst een bericht van een Duitser die zijn bezoek aan Vozvodac - Novi Sad  afkraakte, want hij vond het stadion slecht en de sfeer slecht. Hij kiest er zelf voor om er heen te gaan, voor mij heeft het vooral te maken met verwachtingen: hij weet dat het stadion op het dak  van een winkelcentrum staat en dat er gemiddeld zo'n 500 man komt.

Bovendien vond ik de sfeer daar prima: de fanatieke zijde van Vozvodac en het uitvak van Novi Sad zongen zo goed als 90 minuten lang door elkaar heen.

FCT1980

Citaat van: Olav op mrt 13, 2020, 14:30:57
Zag laatst een bericht van een Duitser die zijn bezoek aan Vozvodac - Novi Sad  afkraakte, want hij vond het stadion slecht en de sfeer slecht. Hij kiest er zelf voor om er heen te gaan, voor mij heeft het vooral te maken met verwachtingen: hij weet dat het stadion op het dak  van een winkelcentrum staat en dat er gemiddeld zo'n 500 man komt.

Bovendien vond ik de sfeer daar prima: de fanatieke zijde van Vozvodac en het uitvak van Novi Sad zongen zo goed als 90 minuten lang door elkaar heen.

En zo beleeft iedereen een wedstrijd/reis op z'n eigen manier. Gewoon niet aan storen ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!