Amateurs 2015/2016

Gestart door hgrm, aug 09, 2015, 23:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd

Citaat van: Joost op jan 15, 2016, 09:30:38
Die horen daar niet echt in thuis. Vinkenslag was meer een soort WKE maar dan kleiner. Opgekomen uit het kamp maar wel een vrij stabiele vereniging. Vinkenslag heeft 23 seizoen achtereen Hoofd of Eerste Klasse gespeeld.
Ik dacht dat ze van veel lager kwamen. Maar dan werd daar dus al veel langer goed betaald.

Joost

Citaat van: Shepherd op jan 15, 2016, 09:37:03
Ik dacht dat ze van veel lager kwamen. Maar dan werd daar dus al veel langer goed betaald.

Goed betaald werd er zeker maar het hele kamp betaalde, niet een enkele investeerder. Al is het wel zo dat toen Vrijstaat Vinkenslag werd opgedoekt het met de FC ook vrij direct afgelopen was.

Nort

Wat te denken van DESO, dat in acht jaar van de 6e klasse naar de Hoofdklasse opstoomt. Met 4 seniorenteams, 1 vrouwenteam en 1 jeugd team (A1), is het wachten tot de sponsor zicht terugtrekt en DESO tot het verleden behoort.

 

hgrm

Citaat van: Robbie op jan 15, 2016, 08:31:50
Met als gevolg dat de tot nu toe gespeelde wedstrijden als niet gespeeld worden beschouwd. Een slechte zaak, vooral als je bijvoorbeeld tegen VVA hebt gewonnen en tegen degradatie vecht, dan zijn de punten heel duur. Een soort van competitievervalsing. Ik heb ook geen goed voorstel om dit tegen te gaan.

Blijft een moeilijk probleem. Al denk ik dat het voor de clubs onderin minder een probleem is dan voor de clubs bovenin. Er is immers een degradant minder en dat weegt wel op tegen die puntjes die je kwijt bent. Bovenin is het een ander verhaal, daar hebben ploegen die punten hebben verloren er juist het meeste profijt van.

En het periodekampioenschapsverhaal gaat ook helemaal op de schop. In HA zijn er nu twee periodes van 12 wedstrijden. Dus aan het einde is er een periodekampioen te weinig. De versterkte promotie naar de Topklasse klopt dan ook niet meer: 9 periodekampioenen worden er nu 8, dus de 5 beslissingsdubbels (9 per.kamp en nummer voorlaatst van topklasse) moeten anders. Of dat betekent dat er één ploeg vrijloot of dat de hoogst geplaatste niet-periodekampioen van HA mee mag doen, weet ik niet.


In de nieuwe tweede divisie en de topklasse is nauwelijks meer sprake van amateurvoetbal. Ik denk dat je daar dan ook met een licentiesysteem moet gaan werken. Ik zou er voor zijn om alle clubs in de tweede divisie en de topklasse een bedrag ter hoogte van de organisatorische kosten en de kosten van een minimale spelersselectie te laten overmaken naar Zeist zodat er altijd geld is om het seizoen uit te spelen. Aan het einde van het seizoen (of desnoods als bedrag per maand) krijgen ze het weer terug of ze kunnen het dan laten staan voor het volgende jaar.



Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost


Citaat van: hgrm op jan 15, 2016, 14:04:32
En het periodekampioenschapsverhaal gaat ook helemaal op de schop. In HA zijn er nu twee periodes van 12 wedstrijden. Dus aan het einde is er een periodekampioen te weinig. De versterkte promotie naar de Topklasse klopt dan ook niet meer: 9 periodekampioenen worden er nu 8, dus de 5 beslissingsdubbels (9 per.kamp en nummer voorlaatst van topklasse) moeten anders. Of dat betekent dat er één ploeg vrijloot of dat de hoogst geplaatste niet-periodekampioen van HA mee mag doen, weet ik niet.

Een eenmaal gewonnen periode kan niet worden afgepakt, dat is het uitgangspunt. In het geval van de Hoofdklasse A won ODIN de 1e periode toen VVA nog meedeed. Zij behouden nu de periodetitel. Door het wegvallen van VVA worden de werkelijke periodes opgesplitst in 2 perioden van 12 duels. Toevallig is nu net die 1e periode afgerond en wint Huizen die. De winnaar van de tweede seizoenshelft is de 3e periodewinnaar. Wie dan nu welke periode wint is voor mij ook onduidelijk.

Had ODIN zowel de 1e periode over 8 duels gewonnen en wonnen ze die over de eerste 12 wedstrijden dan was er geen 3e periodewinnaar en zou dat nacompetitieticket gaan naar de ploeg die in de reguliere competitie het hoogst eindigde en nog niet mocht meedoen aan de nacompetitie.

Citaat van: hgrm op jan 15, 2016, 14:04:32
In de nieuwe tweede divisie en de topklasse is nauwelijks meer sprake van amateurvoetbal. Ik denk dat je daar dan ook met een licentiesysteem moet gaan werken. Ik zou er voor zijn om alle clubs in de tweede divisie en de topklasse een bedrag ter hoogte van de organisatorische kosten en de kosten van een minimale spelersselectie te laten overmaken naar Zeist zodat er altijd geld is om het seizoen uit te spelen. Aan het einde van het seizoen (of desnoods als bedrag per maand) krijgen ze het weer terug of ze kunnen het dan laten staan voor het volgende jaar.

In de licentie eisen voor de Topklasse en hoger staat volgens mij dat de clubs een jeugdopleiding van lokaal niveau moeten hebben. Dat betekend concreet dat ze in elke jeugdcategorie een elftal moeten hebben spelen. Vrijwel alle koopclubs kunnen nooit aan zulke eisen voldoen.

Nort

Citaat van: Joost op jan 15, 2016, 14:58:00
Een eenmaal gewonnen periode kan niet worden afgepakt, dat is het uitgangspunt. In het geval van de Hoofdklasse A won ODIN de 1e periode toen VVA nog meedeed. Zij behouden nu de periodetitel. Door het wegvallen van VVA worden de werkelijke periodes opgesplitst in 2 perioden van 12 duels. Toevallig is nu net die 1e periode afgerond en wint Huizen die. De winnaar van de tweede seizoenshelft is de 3e periodewinnaar. Wie dan nu welke periode wint is voor mij ook onduidelijk.

Had ODIN zowel de 1e periode over 8 duels gewonnen en wonnen ze die over de eerste 12 wedstrijden dan was er geen 3e periodewinnaar en zou dat nacompetitieticket gaan naar de ploeg die in de reguliere competitie het hoogst eindigde en nog niet mocht meedoen aan de nacompetitie.

In de licentie eisen voor de Topklasse en hoger staat volgens mij dat de clubs een jeugdopleiding van lokaal niveau moeten hebben. Dat betekend concreet dat ze in elke jeugdcategorie een elftal moeten hebben spelen. Vrijwel alle koopclubs kunnen nooit aan zulke eisen voldoen.

Dus dat betekend dat DESO (uitleg bovenaan pagina) dus nooit kan promoveren en min of meer voor spek en bonen speelt?

Joost

Citaat van: nort op jan 15, 2016, 15:10:32
Dus dat betekend dat DESO (uitleg bovenaan pagina) dus nooit kan promoveren en min of meer voor spek en bonen speelt?
Inderdaad.

In de Tweede Divisie heb je een jaar dispensatie om aan de kwalificatie lokale jeugdopleiding te voldoen, in de Topklasse moet je een jeugdopleidingsplan hebben.

Mij lijkt het sterk dat DESO plotseling een volledig functionerende juegdopleiding gaat hebben tenzij ze fuseren.

Hugo

Citaat van: Joost op jan 15, 2016, 16:39:11
Inderdaad.

In de Tweede Divisie heb je een jaar dispensatie om aan de kwalificatie lokale jeugdopleiding te voldoen, in de Topklasse moet je een jeugdopleidingsplan hebben.

Mij lijkt het sterk dat DESO plotseling een volledig functionerende juegdopleiding gaat hebben tenzij ze fuseren.

Een jeugdopleiding kopen is ook een mogelijkheid natuurlijk.

Nort

Citaat van: Joost op jan 15, 2016, 16:39:11
Inderdaad.

In de Tweede Divisie heb je een jaar dispensatie om aan de kwalificatie lokale jeugdopleiding te voldoen, in de Topklasse moet je een jeugdopleidingsplan hebben.

Mij lijkt het sterk dat DESO plotseling een volledig functionerende juegdopleiding gaat hebben tenzij ze fuseren.

Dat gaat ze niet lukken inderdaad. Het woord fusie ligt nogal gevoelig in Oss. Nu zijn er in Oss zeven amateurclubs gevestigd en de gemeente ziet er het liefst een aantal fuseren.

Cyclebob

SVDPW (Schiedam, zondag 1e klasser West 2 na 3 promoties op rij) trekt zijn selectie-elftallen terug uit de competitie, na bonje binnen bestuur
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 18-2 Cesar Vallejo Trujillo - Huancayo 1-1 (Perú). Binnenland: 14-4 Raptim Gorinchem - Leerdam Sport'55 2 3-2. Futbology: Bob Vellinga

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Maat


jvdreumel2

Dijkse boys, vinkenslag, WKE zal Deso de volgende worden?

Jef400

Zou kunnen. Misschien speculatief. Maar mag ik er vanuit gaan dat WKE's resultaten ongeldig worden verklaard en de nummer laatst nu de nacompetitie in mag bij een faillissement van WKE?

Maat