Promotie/Degradatie België 2017-2018

Gestart door Joost, feb 14, 2018, 14:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: ricodejong4 op mei 22, 2018, 13:51:55
Speelt RC Mechelen a.s. zondag 'gewoon' in het eigen stadion? Lijkt me een leuke wedstrijd om mee te pakken.
Ja, er is maar één wedstrijd tussen alle clubs, soms is dat thuis, soms uit, maar iedereen speelt even vaak thuis en uit.
Ik heb Wielsbeke zondag gezien en ik vond dat echt een heel beperkt elftal, zowel verdedigend als aanvallend. Jammer, want hun coach Bart Mauro, was ook nog trainer bij Racing Gent en is een fijn mens, maar als je de kwaliteit in je kern niet hebt...
Liedekerke was niet veel beter, maar toch iets.
Over land and sea

Joost

We zijn bijna klaar.

Racing Genk mag Europa in na winst op Zulte-Waregem.

Knokke mag zich officieel kampioen van 1e Amateur noemen na winst tegen Dessel.

Luik won ook het thuisduel en mag naar 1e Amateur, Hamme degradeert, net als de bijkomende degradanten tot in 3e Provinciaal Oost Vlaanderen aan toe.

In de Interprovinciale poule A speelden Oostkamp en Kalken gelijk. Kalken moet nu donderdag met minstens 6 goals maken tegen Veltem om te promoveren. Oostkamp won eerder met 7-0 van Veltem.

In de B poule speelde Park FC gelijk, RC Mechelen won. Donderdag in Houthalen heeft RC Mechelen dus aan een gelijkspel voldoende om te promoveren.


Joost

Donderdagavond om 18:30 is in Hasselt de bespreking van de definitieve reeksen voor het Limburgse provinciale voetbal.

Anderhalf uur later mag Park FC nog spelen voor promotie.

Joost

Ik ben wel benieuwd naar de voorstellen voor de reeksindelingen voor 2e Amateur. Er mag naast Londerzeel nog een Brabants of Antwerpse club naar de A klasse, en die zal daar niet direct blij mee zijn. Of ze kunnen Entene Lessines (op een steenworp van Geraardsbergen) naar de VFV halen en Overijse in Wallonië indelen. :)

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 29, 2018, 20:24:02
Ik ben wel benieuwd naar de voorstellen voor de reeksindelingen voor 2e Amateur. Er mag naast Londerzeel nog een Brabants of Antwerpse club naar de A klasse, en die zal daar niet direct blij mee zijn. Of ze kunnen Entene Lessines (op een steenworp van Geraardsbergen) naar de VFV halen en Overijse in Wallonië indelen. :)
Er is al een voorstel hoor, zie volgende link:
http://www.kfct.be/nieuws/voorstel-reeksindeling-2de-amateur
Met de communautaire voorgeschiedenis van België zal de grenzen van VFV/ACFF overschrijden een heel pak bruggen te ver zijn ;p
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 29, 2018, 22:00:31
Er is al een voorstel hoor, zie volgende link:
http://www.kfct.be/nieuws/voorstel-reeksindeling-2de-amateur
Met de communautaire voorgeschiedenis van België zal de grenzen van VFV/ACFF overschrijden een heel pak bruggen te ver zijn ;p

Dat is ook wat ik verwacht. De Brabantse clubs worden weer de dupe.

Maar zeg nu zelf, het is toch gek dat Lessines, vlakbij nummer 7, heel Wallonie door moet terwijl een hele reeks om de hoek ligt.

syntric

Bertrix zou niet starten in 3de amateurs, wat natuurlijk gevolgen gaat hebben. Oppagne zou o.m. opkomen uit provinciale.
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: syntric op mei 30, 2018, 11:54:22
Bertrix zou niet starten in 3de amateurs, wat natuurlijk gevolgen gaat hebben. Oppagne zou o.m. opkomen uit provinciale.

Die club heeft jaren hoog op mijn verlanglijst gestaan maar het is er nooit van gekomen. Stonden er om bekend dat ze best veel support hadden.

Volgens het bericht in l'Avenir schrijven ze zich inderdaad niet in en gaan ze verder op plek van Bertrix B in 2e Provinciaal. Alle spelers van het A team zijn transfervrij maar voor het B team zijn er nog niet genoeg spelers.

Als gevolg stijgt Oppagne dan naar 3e Amateur. FCJL Arlon en Gouvy komen in 1e Prov terecht.

wekke

Zonet was ik aanwezig bij FC Park Houthalen - KRC Mechelen. De Racing won met 0-2 en promoveert naar 3e amateur.

Ondertussen in de Lierse soap: Oosterzonen bereikt naar alle waarschijnlijkheid geen akkoord voor middernacht. Dan is de deadline om de statuten (naam, speelstadion,...) aan te passen. Lierse Voor Altijd en Lyra TSV hebben vandaag dan weer wel hun samenwerking officieel gemaakt. Zo zal K. LYRA LIERSE SK deelnemen in 3e Amateur en zijn wedstrijden spelen in Berlaar.

Freekos79

Citaat van: wekke op mei 31, 2018, 23:32:01
Zonet was ik aanwezig bij FC Park Houthalen - KRC Mechelen. De Racing won met 0-2 en promoveert naar 3e amateur.

Ondertussen in de Lierse soap: Oosterzonen bereikt naar alle waarschijnlijkheid geen akkoord voor middernacht. Dan is de deadline om de statuten (naam, speelstadion,...) aan te passen. Lierse Voor Altijd en Lyra TSV hebben vandaag dan weer wel hun samenwerking officieel gemaakt. Zo zal K. LYRA LIERSE SK deelnemen in 3e Amateur en zijn wedstrijden spelen in Berlaar.

Hoe denken de fans van Lierse hierover, staan ze achter lyra-lierse komend seizoen?
Volgende wedstrijd: ?

syntric

Citaat van: Freekos79 op jun 01, 2018, 08:21:21
Hoe denken de fans van Lierse hierover, staan ze achter lyra-lierse komend seizoen?

Heb meer medelijden met de Lyrafans, voorbeelden genoeg van kleinere clubs van wiens identiteit na een tijdje niets meer overblijft omdat grote broer het helemaal overneemt
Groundhopper for life :-)

wekke

Citaat van: Freekos79 op jun 01, 2018, 08:21:21
Hoe denken de fans van Lierse hierover, staan ze achter lyra-lierse komend seizoen?

Er is veel tweestrijd. Het ene deel hoopt dat Oosterzonen gewoon het nieuwe Lierse wordt qua naam, stadion en kleuren. Grootste minpunt is dat dezelfde gangsters die Lierse mee de afgerond in duwden mer aan boord van dit project staan. Voor het overige is er eigenlijk heel weinig geweten over wat voor "samenwerking" dat wordt. Het andere deel (waartoe al onze sfeergroepen behoren) kiest voor het project Lyra-Lierse.

Ik heb zelf al lang mijn keuze gemaakt om naar Lyra-Lierse te gaan. Lierse is zelf dood en begraven, daar is niets meer aan te doen. Ik wil dan ook kiezen voor een project dat me kan bekoren en de plannen die momenteel op papier staan voor KLLSK spreken me enorm aan.

Zo hebben beiden kanten een vetorecht qua investeerders, naam, clubkleuren, logo en stadion. Men wil supportersparticipatie invoeren, momenteel met twee vertegenwoordigers van elke zijde, later met een 50+1 regel zoals in Duitsland het geval is. Ze willen ook echt gaan voor lokale verankering qua spelers en sponsors. Bovendien moet  de jeugdwerking terug het paradepaardje worden.

@Syntric: daarom vind ik zulk vetorecht wel goed. Het is aan ons om respectvol om te gaan met Lyra. Ik walg van dergelijk parasiteren zoals Beerschot en hoop echt dat dit gewoon een nieuwe gezamenlijk hoofdstuk wordt in plaats van de zoveelste opslorping. Misschien ben ik daar wel naief in, maar ik hoop het alvast.

wekke


Joost

Goed moment om dan eens naar het oude terrein van Rita te gaan. Die stond sowieso op het verlanglijstje.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 30, 2018, 09:08:28
Dat is ook wat ik verwacht. De Brabantse clubs worden weer de dupe.

Maar zeg nu zelf, het is toch gek dat Lessines, vlakbij nummer 7, heel Wallonie door moet terwijl een hele reeks om de hoek ligt.
Ergens wel, maar er is nu eenmaal een taalgrens (en vooral een subsidiekraan die dicht gaat als je niet in je eigen regio speelt). Ik ben geen fan van dit nieuwe systeem, het is iets dat de politiek heeft gewild. Die uitjes met de Racing in 3de Klasse en vooral in Bevordering naar allerlei plaatsen in Henegouwen of elders in Wallonië, maakten het vaak echt de moeite om mee te reizen met de supportersbus, want je kwam eens ergens waar je soms nog nauwelijks van had gehoord in vaak aftandse oude bakken, nu is het oersaai met altijd dezelfde tegenstanders in steeds vaker moderne zielloze sportparken (waaronder helaas ook ons eigen stadion). Als het voorstel blijft zoals het is, zal ik enkel Eppegem nog niet hebben bezocht in de reeks volgend seizoen... Ik hoop op promotie naar 1 Amateur (onwaarschijnlijk) en bij een onwenselijke degradatie naar 3 Amateur valt er tenminste wel wat nieuws te bezoeken.
Over land and sea