Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KRCM1904

Ik heb onlangs de eerste keer een club bezocht waar de scheidsrechter zich moet omkleden in iets wat vroeger als isoleercel gediend heeft.
De deur van de kleedkamer wordt dan ook geopend met een sleutel van pakweg 15cm lang.
Excelsior Bever (gelegen vlakbij de taalgrens tussen Vlaams-Brabant en Henegouwen) is dan ook een absolute aanrader om eens te bezoeken.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

DanielsenAxedal

Zowel dit seizoen als vorig seizoen begonnen in Polen.
In het jaar 2018/2019 in de 3rd. Liga bij Znicz Pruszkow, tegen Elana Torun.
En in het jaar 2019/2020 bij Legia Warschau in de EL tegen het Finse KuPS Kuopio.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Olav

Binnekort voor het eerst twee officiële wedstrijden in hetzelfde stadion op één dag bezoeken:
03/11 10:30 Zilina B - Dukla Banska Bystrica
03/11 15:00 Trencin - Zilina


maikelll043

Ik zag op twitter iets langskomen wat prima in dit topic past: namelijk op iedere dag van het jaar een vinck maken.

Ik was erg benieuwd hoe mijn vinck lijst er uit kwam te zien en dit is hem geworden:


Joost

Citaat van: maikelll043 op nov 17, 2019, 11:16:47
Ik zag op twitter iets langskomen wat prima in dit topic past: namelijk op iedere dag van het jaar een vinck maken.

Ik was erg benieuwd hoe mijn vinck lijst er uit kwam te zien en dit is hem geworden:



Dat houd ik echt al tien jaar bij :)

In plaats van moeilijk te doen met een zo'n kleurtjestabel kun je ook alle datums in een draaitabel gooien, is het in 10 seconde gepiept.

hgrm

Ik heb het ook wel eens gedaan.
De moeilijkste data zijn volgens mij 24, 25 en 31 december. Tenzij je wedstrijden in het Midden Oosten wil gaan meepakken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op nov 18, 2019, 14:31:48
Ik heb het ook wel eens gedaan.
De moeilijkste data zijn volgens mij 24, 25 en 31 december. Tenzij je wedstrijden in het Midden Oosten wil gaan meepakken.

25 december moet Israël wel lukken. De 31e is me in de eredivisie gelukt: 31-12-2006 Heracles - Vitesse.

spons

Citaat van: hgrm op nov 18, 2019, 14:31:48
Ik heb het ook wel eens gedaan.
De moeilijkste data zijn volgens mij 24, 25 en 31 december. Tenzij je wedstrijden in het Midden Oosten wil gaan meepakken.

Een paar jaar geleden zijn er in Nederland wedstrijden gespeeld op 24 december
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Citaat van: maikelll043 op nov 17, 2019, 11:16:47
Ik zag op twitter iets langskomen wat prima in dit topic past: namelijk op iedere dag van het jaar een vinck maken.

Ik was erg benieuwd hoe mijn vinck lijst er uit kwam te zien en dit is hem geworden:


Respect man

Joost

Citaat van: hgrm op nov 18, 2019, 14:31:48
Ik heb het ook wel eens gedaan.
De moeilijkste data zijn volgens mij 24, 25 en 31 december. Tenzij je wedstrijden in het Midden Oosten wil gaan meepakken.

25 december is heel lastig, maar er wordt dan wel jaarlijks in Noord-Ierland 1 duel gespeeld.

Ik vind juist de dagen tussen 26 en 31 december lastig en 2 t/m 4 januari. Dan wordt er vrijwel nooit ergens gespeeld omdat er tijdens de feestdagen al gespeeld is.

Hugo

Citaat van: maikelll043 op nov 17, 2019, 11:16:47
Ik zag op twitter iets langskomen wat prima in dit topic past: namelijk op iedere dag van het jaar een vinck maken.

Ik was erg benieuwd hoe mijn vinck lijst er uit kwam te zien en dit is hem geworden:

Dit is half werk Maikel, met aantal wedstrijd per datum maak je het af :-)

hgrm

Citaat van: Joost op nov 18, 2019, 19:39:32
25 december is heel lastig, maar er wordt dan wel jaarlijks in Noord-Ierland 1 duel gespeeld.

Ik vind juist de dagen tussen 26 en 31 december lastig en 2 t/m 4 januari. Dan wordt er vrijwel nooit ergens gespeeld omdat er tijdens de feestdagen al gespeeld is.

In Engeland zie je wel een trend dat hele competities worden verplaats van 26 naar 27 december of van 2 naar 3 januari. En als 28/29/30 dec of 3/4 jan op zaterdag valt, wordt er dan vaak ook wel weer gespeeld.

Dit keer bijvoorbeeld:

26/12 op donderdag, volledig programma league en non-league
27/12 op vrijdag, niks
28/12 op zaterdag, volledig programma non-league en half programma PL
29/12 op zondag, volledig programma league
30/12 op maandag, niks
31/12 op dinsdag, niks
1/1 op woensdag, volledig programma league en non-league
2/1 op donderdag, enkele wedstrijden PL en Champ
3/1 op vrijdag, niks
4/1 op zaterdag, FA-cup en volledig programma L1+L2+non-league

Dus inclusief 31/12 maar 2 dagen echt niks (waarop er op 31/12 na in Schotland en Wales wel gespeeld wordt)

Vorig jaar:

26/12 op woensdag, volledig programma league en non-league
27/12 op donderdag, één wedstrijd PL
28/12 op vrijdag, niks
29/12 op zaterdag, volledig programma league en non-league
30/12 op zondag, vier wedstrijden PL
31/12 op maandag, niks
1/1 op dinsdag, volledig programma league en non-league
2/1 op woensdag, zes wedstrijden PL
3/1 op donderdag, niks
4/1 op vrijdag, één wedstrijd FA-cup
5/1 op zaterdag, FA-cup en volledig programma L1+L2+non-league
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Olav

Leuk om jullie lijstjes met bezochte stadions te zien, maar ik ben benieuwd hoe ver jullie je relatie/ouder etc. hebben gekregen om soms mee te gaan naar een wedstrijd. Mijn pa is zoal meegeweest naar het EK in Marseille, AS Monaco, PAOK en AS Roma en m'n vriendin heeft o.a. Toulouse FC, Girondins de Bordeaux, PAOK en de lege stadions van Bohemians Praag en Zizkov gezien. Ik kan me voorstellen dat er hier mannen zijn die de hobby al veel langer uitoefenen en dat er dus vriendinnen/vrouwen zijn met een indrukwekkende groundlist!

Jarowi

Citaat van: Olav op dec 28, 2019, 21:07:14
Leuk om jullie lijstjes met bezochte stadions te zien, maar ik ben benieuwd hoe ver jullie je relatie/ouder etc. hebben gekregen om soms mee te gaan naar een wedstrijd.

De ene zeg je het gewoon en laat je geen keuze, de andere keer verpak je het 'mooi'. In Malawi (op haar verjaardag) had ik 2 mountainbikes gehuurd om in de heuvels rondom Blantyre te fietsen. Dat we langs het toenmalige nationale stadion zouden komen, waar net een wedsteijd zou zijn wist ze niet, maar ik uiteraard wel.

Een andere mooie was dat ik haar mee nam naar London op voorwaarde dat we wel naar voetbal zouden gaan. Zij ging akkoord met de gedachte aan (ws.) Chelsea, Arsenal of Spurs. We eindigden bij Dagenham & Redbridge. Niet bepaald wat zij in gedachten had, maar wel een mooie middag.

In IJsland, een walvistocht (haar wens, maar ook niet verkeerd) 'geruild' voor een potje voetbal en in Valencia een middagje strand voor een avond voetbal. Centro voor haar en RW Oberhausen voor mij werkt ook. Vaak splitsen we dan wel ; ).

wekke

Mijn standaard afspraak is "ik wil heel de wereld met je afreizen, maar minstens 1x per trip ga ik naar het voetbal." Tegenwoordig een vriendin die zelf football minded is, dat scheelt ook een pak :-)