Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tribuneklanten

Er trekken inderdaad steeds meer complete bussen Nederlanders de grens over. Wanneer je verder dan het Ruhrgebied gaat valt het gelukkig mee en kom je ze niet/nauwelijks tegen.
Een bekende werkt voor een reisorganisatie die puur voetbal reizen organiseert en daar staat Schalke - Düsseldorf met een bus van 80! Nederlanders op het programma.

Ik zou nooit met zo'n reis mee gaan en het is wachten tot zoiets volledig uit de klauwen gaat lopen.

Freekos79

Citaat van: Nort op feb 25, 2019, 09:06:15
Al voor de wedstrijd zagen we diverse groepen Nederlanders die zich, compleet laveloos, gedroegen als een stel malloten. Het is de negatieve kant van het almaar populairder wordende 'groundhoppen' en de combinatie van Bundesliga voetbal en de eenvoudigheid om aan kaartjes te geraken.

Ik moet zeggen dat die Duitsers ook wel erg veel drinken voor/tijdens de wedstrijd. Daar is ook geen gezelligheid meer aan.
Volgende wedstrijd: ?

Nort

Citaat van: Tribuneklanten op feb 25, 2019, 09:16:53
Er trekken inderdaad steeds meer complete bussen Nederlanders de grens over. Wanneer je verder dan het Ruhrgebied gaat valt het gelukkig mee en kom je ze niet/nauwelijks tegen.
Een bekende werkt voor een reisorganisatie die puur voetbal reizen organiseert en daar staat Schalke - Düsseldorf met een bus van 80! Nederlanders op het programma.

Ik zou nooit met zo'n reis mee gaan en het is wachten tot zoiets volledig uit de klauwen gaat lopen.
Dat moet inderdaad wel de overtreffende horror trap zijn, zeker als iedereen dan ook nog bij elkaar zit. Zoals Jef400 al stelde, waren er zaterdag behoorlijk wat opstootjes en volgens mij waren daar ook Nederlanders bij betrokken.

Koning Kriel

Gladbach was zaterdag inderdaad weinig aan. Het was mijn elfde en meteen minst geslaagde bezoek. 's Avonds bij Seraing heb ik me een stuk beter vermaakt.

Jef400

Citaat van: Nort op feb 25, 2019, 09:06:15
Al voor de wedstrijd zagen we diverse groepen Nederlanders die zich, compleet laveloos, gedroegen als een stel malloten. Het is de negatieve kant van het almaar populairder wordende 'groundhoppen' en de combinatie van Bundesliga voetbal en de eenvoudigheid om aan kaartjes te geraken.
In de klassieke tijdlijn van vrolijk via aangeschoten naar dronkenschap.

Nort

Na de middagwedstrijd in Mönchengladbach, stond Fortuna Sittard in de avond op het programma. Althans, dat was de planning vooraf. Last minute besloten Koning Kriel en ik om onze reisgenoten bij het stadion af te zetten en zelf door te rijden naar België. Even werd er getwijfeld tussen Bocholt en Seraing, waarna we uiteindelijk de keuze maakten om richting Wallonië te trekken. 

Het fijne aan de moderne tijd is dat je op Google Maps de bestemming ingeeft en je verder nergens zorgen hoeft te maken of je op de plek van bestemming aankomt. Althans, als je het juiste stadion ingeeft. In de vluchtigheid gebeurde dat dus niet en kwamen wij bij een donker stadion aan, terwijl we in de verte de hemel zagen opschijnen.

Enfin, een kleine tien minuten bereikten we Stade de Pairay en doken we direct de frituur in. Met ons Nederlandse accent vielen we direct op en raakten we aan de praat met de bezoekers uit Geel. Terwijl de dame van de frietterie een poging deed om ons twee keer te laten betalen, lieten we de uitnodiging om in het uitvak plaats te nemen onbenut en kochten we aan de kassa gewoon een zitje voor het thuisvak.

Om de bizarre eis van het aantal zitjes te behalen, heeft Seraing de staantribune moeten verkrachten. De barriers zijn vervangen voor stoeltjes, die nu stof staan te happen. Druk was het namelijk niet tussen twee ploegen die beide de slag naar 1B gemist hebben. Sterker nog, beiden hadden de punten hard nodig om niet af te zakken naar de 2e amateurs. Geel staat op een virtuele degradatieplek, terwijl de gastheren er net boven stonden.

Een matige opkomst, naar schatting z'n 600 toeschouwers, zagen Geel verassend op voorsprong komen. Seraing kwam echter sterk terug en nog voor de rust was de stand al omgedraaid. In de 2e helft liep het verder uit en stokte de teller uiteindelijk bij 5-1. Een enkeling uit Geel kon dat slecht moeilijk verkroppen en begonnen zichzelf voor lul te zetten door nog een paar keer 'puta Seraing' te zingen.

Het was overigens een verademing om te zien dat de scheidsrechter bij de eerste de beste tijdrek actie direct een gele kaart uit zijn borstkas toverde. Het resultaat? Er werd de rest van de wedstrijd niet meer tijdgerekt. Lezen we mee, KNVB?! Na afloop spoedde we ons weer terug richting de Sittard om ons gezelschap op te halen en konden we terugkijken op een mooi uitstapje naar België.

Rob1977_PSV

Citaat van: Jef400 op feb 25, 2019, 11:01:45
In de klassieke tijdlijn van vrolijk via aangeschoten naar dronkenschap.

Ik was zaterdag met mijn zoon van 7 bij deze wedstrijd en voor het mannetje was het een geweldige belevenis.
Zelf ben ik vaker bij BMG geweest en ik kan het bovenstaande wel beamen; mij valt wel steeds op dat het meer de gasten uit West-Nederland (Holland) zijn die redelijk slecht tegen de benuttigde alcohol kunnen (deels gegeneraliseerd, heel vaak ook zelf meegemaakt).

De wedstrijd was niet best, maar BMG mistte zelf drie kansen voor open goal en Wolfsburg deed dat niet....0-3 dus.
Mijn zoon was verder blij dat Woutje Weghorst mee deed, maar ik vond er weinig aan, generatiekloofje I guess.
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

Jef400

Ik ben blij dat de kleine man wel een leuke dag heeft gehad. Zelf heb ik voornamelijk incidenten met Brabo's opgemerkt. Maar dat kan ook aan het vak hebben gelegen. Ik merkte wel dat mensen maar door bleven zuipen zonder überhaupt wat te eten. Dan krijg je dit soort excessen wel natuurlijk. Als dit een normale gang van zaken is weet ik in ieder geval dat ik niet meer naar Mönchengladbach hoef ;-)


Vinnn

Zijn allemaal gasten die een dagje op stap mogen van de vrouw en het dan meteen er flink van nemen. Betaal je je scheel aan zo'n (georganiseerde) trip, ben je de helft de dag erna vergeten omdat je je zo nodig vol moest gieten en moest profileren als standaard tokkie.

Zijn voor mij echt redenen om dat soort clubs verder te mijden, dan zou ik liever nog 100 kilometer verder rijden om dat soort dingen te voorkomen. Zou me er echt kapot aan ergeren.

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Vinnn op feb 27, 2019, 09:52:17
Zijn allemaal gasten die een dagje op stap mogen van de vrouw en het dan meteen er flink van nemen. Betaal je je scheel aan zo'n (georganiseerde) trip, ben je de helft de dag erna vergeten omdat je je zo nodig vol moest gieten en moest profileren als standaard tokkie.

Zijn voor mij echt redenen om dat soort clubs verder te mijden, dan zou ik liever nog 100 kilometer verder rijden om dat soort dingen te voorkomen. Zou me er echt kapot aan ergeren.
Je hoeft hiervoor echt geen 100 km extra voor te rijden. Dit probleem doet zich voornamelijk voor bij Gladbach, Schalke en Dortmund. Vind het bij Keulen gelukkig nog reuze meevallen, al kom je ze wel af en toe tegen. Ook clubs als Bochum of Duisburg liggen niet bij dit soort debielen in het gezichtsveld.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Jef400

Nog een reden om Schalke en Dortmund maar te laten schieten ;-)

Sebastiaan_W

Citaat van: Jef400 op feb 27, 2019, 12:16:49
Nog een reden om Schalke en Dortmund maar te laten schieten ;-)

Als dat je reden is om niet te gaan, dan kan je toch nergens meer naar het voetbal gaan?
Bij elke club komen wel tokkies.

Ik heb zelf totaal geen problemen gehad bij Schalke of Dortmund. Alleen dat onze taxi na de wedstrijd bij toeval omsingeld was door tientallen Dortmund hooligans. Maar verder zelf geen hinder van ondervonden.

Nort

Citaat van: Jef400 op feb 27, 2019, 12:16:49
Nog een reden om Schalke en Dortmund maar te laten schieten ;-)
Bij beide clubs is het aanbod van kaarten veel schaarser en tref je naar verhouding ook veel minder landgenoten. Natuurlijk, je hoort (en ziet) ze wel maar het is niet zo erg als bij Gladbach.

Hoewel ik niets heb met Borussia Dortmund wil ik daar nog wel eens komen, omdat het stadion me gewoon heel erg bevalt en het natuurlijk erg dicht bij is.

Kölsche Bosschenaar

#5323
Citaat van: Nort op feb 27, 2019, 13:14:57
Hoewel ik niets heb met Borussia Dortmund wil ik daar nog wel eens komen, omdat het stadion me gewoon heel erg bevalt en het natuurlijk erg dicht bij is.
Het zou voor mij ook geen rede zijn om niet te gaan. Vind Dortmund nog steeds de moeite waard om te bezoeken. Die schreeuwerige groepen zijn slechts een irritatiefactor, net zoals biergooiers, file's, lange wachtrijen, duwers etc. Geen rede om niet te gaan, wat mij betreft. Overigens zijn er ook genoeg Nederlandse groepen die zich wel keurig gedragen en die gewoon opgaan in de menigte.
FC Den Bosch
1.FC Köln

syntric

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op feb 27, 2019, 13:48:56
Het zou voor mij ook geen rede zijn om niet te gaan. Vind Dortmund nog steeds de moeite waard om te bezoeken. Die schreeuwerige groepen zijn slechts een irritatiefactor, net zoals biergooiers, file's, lange wachtrijen, duwers etc. Geen rede om niet te gaan, wat mij betreft. Overigens zijn er ook genoeg Nederlandse groepen die zich wel keurig gedragen en die gewoon opgaan in de menigte.

Als je geen aso gedrag meer wilt zien, ga je maar beter naar ballet en opera :-)
Groundhopper for life :-)