Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ruudjeee

Eindelijk begint de Duitse bond het te snappen. Net als in de bundesliga stemmen ze ook in de 2e bundesliga tegen wedstrijden op maandag. Zo lijken alle protesten effect te gaan hebben.

https://www.sportschau.de/fussball/bundesliga2/montagsspiele-zweite-bundesliga-abschaffung-100.html

Nort

Citaat van: Ruudjeee op dec 07, 2018, 12:49:36
Zo lijken alle protesten effect te gaan hebben.
Die Duitse fangroepen houden zeven protesten per wedstrijd, waarvan er nu dus één is geslaagd. Al zijn ze al die tijd wel tegen de verkeerde organisatie aan het protesteren geweest, namelijk tegen de DFB in plaats van de eigen club. Maar goed, het is nu eenmaal hip om met doekjes tegen je voetbalbond en de politie op de tribune te staan.

Ze krijgen er overigens wel een zaterdagavond (20:15) voor in de plaats.

Koning Kriel

Citaat van: Nort op dec 07, 2018, 13:02:10
Die Duitse fangroepen houden zeven protesten per wedstrijd, waarvan er nu dus één is geslaagd. Al zijn ze al die tijd wel tegen de verkeerde organisatie aan het protesteren geweest, namelijk tegen de DFB in plaats van de eigen club. Maar goed, het is nu eenmaal hip om met doekjes tegen je voetbalbond en de politie op de tribune te staan.

Ze krijgen er overigens wel een zaterdagavond (20:15) voor in de plaats.

Hoppa, nog meer mogelijkheden voor dubbele of triple vincks

ALenstra

Exacte aanvangstijden Bundesliga en 2e bundesliga vastgelegd t/m 8 april.

Jarowi

Als groundhopper (op deze site vooral passief door te lezen en weinig door te posten), probeer ik mijn 'liefde' voor de stadions, de sfeer en de cultuur over te brengen op mijn zoontje van 8 (www.tijnswedstrijden.nl). In het nieuwe jaar gaan we een keer naar Schalke en wil ik een 'roadtrip' met hem maken langs een aantal stadions. Het lijstje is nu als volgt:

Stadion Gladbeck - Schalke 04 - Westfalia Herne - Borussia Dortmund - Bochum - Wattenscheid 09 - Rot Weiss Essen - Schwarz Weiss Essen - MSV Duisburg - Rot Weiss Oberhausen en weer richting huis (regio Utrecht).

Weet dat sommige stadions niet de meest spannende zijn, maar we zijn er toch en wil ze dan graag laten zien. Ik maak mijn zoontje nu nog niet blij met ruines :). Welke stadions (die enigszins in deze route liggen) zouden we nog moeten bezoeken. Uerdingen doe ik sowieso nog met hem op een trip richting, Dusseldorf en Keulen. Hoor graag welke tips jullie nog meer hebben. Alvast bedankt!

hgrm

Leuk plan!

Ik vind je lijst al aardig ambitieus voor één dag; mij lukt het zelden om zoveel stadions te zien en dan ook nog een wedstrijd. Met zoeken, parkeren, kijken of je ergens naar binnen komt etc. ben je toch behoorlijk wat tijd kwijt, is mijn ervaring. Bovendien is het Ruhrgebied groter dan je denkt: Ongeveer de Randstad, maar dan met een volgebouwd groen hart.

Dus de eerste tip: neem je tijd en doe er liever een paar minder maar goed.

Ook ben ik bang dat je -behalve bij Gladbeck- voor een dichte deur komt te staan. Als je dat niet erg vindt en het je om de buitenkant/omgeving te doen is, is dat natuurlijk niet erg maar als je graag binnen wilt kijken wel....


Eentje die naar mijn mening niet mag ontbreken is de Gluckauf Kampfbahn, het oude stadion van Schalke. Die is volgens mij ook vrij toegankelijk en biedt een aardig beeld van hoe het er 50 jaar geleden aan toe ging. Vlak naast het huidige stadion van Schalke liggen de overblijfselen van het Parkstadion.
Als je bij Dortmund bent, kan het oude stadion Rote Erde je niet ontgaan, dus die hoef ik niet te noemen....
Het stadion in Wuppertal is meer iets voor een trip richting Düsseldorf, evenals het oude stadion van Remscheid (zolang het er nog staat).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

JoeySpiegelaar

Citaat van: Jarowi op dec 23, 2018, 21:33:26
Als groundhopper (op deze site vooral passief door te lezen en weinig door te posten), probeer ik mijn 'liefde' voor de stadions, de sfeer en de cultuur over te brengen op mijn zoontje van 8 (www.tijnswedstrijden.nl). In het nieuwe jaar gaan we een keer naar Schalke en wil ik een 'roadtrip' met hem maken langs een aantal stadions. Het lijstje is nu als volgt:

Stadion Gladbeck - Schalke 04 - Westfalia Herne - Borussia Dortmund - Bochum - Wattenscheid 09 - Rot Weiss Essen - Schwarz Weiss Essen - MSV Duisburg - Rot Weiss Oberhausen en weer richting huis (regio Utrecht).

Weet dat sommige stadions niet de meest spannende zijn, maar we zijn er toch en wil ze dan graag laten zien. Ik maak mijn zoontje nu nog niet blij met ruines :). Welke stadions (die enigszins in deze route liggen) zouden we nog moeten bezoeken. Uerdingen doe ik sowieso nog met hem op een trip richting, Dusseldorf en Keulen. Hoor graag welke tips jullie nog meer hebben. Alvast bedankt!




Persoonlijk vind ik Westfalia Herne éen van de mooiste. De grote oude tribune..

Op de dag dat wij er waren, was het hek gelukkig open en heb er zelfs een sjaaltje gescoord.

Jarowi

Citaat van: hgrm op dec 24, 2018, 01:30:15
Leuk plan!

Ik vind je lijst al aardig ambitieus voor één dag; mij lukt het zelden om zoveel stadions te zien en dan ook nog een wedstrijd. Met zoeken, parkeren, kijken of je ergens naar binnen komt etc. ben je toch behoorlijk wat tijd kwijt, is mijn ervaring. Bovendien is het Ruhrgebied groter dan je denkt: Ongeveer de Randstad, maar dan met een volgebouwd groen hart.

Dus de eerste tip: neem je tijd en doe er liever een paar minder maar goed.

Ook ben ik bang dat je -behalve bij Gladbeck- voor een dichte deur komt te staan. Als je dat niet erg vindt en het je om de buitenkant/omgeving te doen is, is dat natuurlijk niet erg maar als je graag binnen wilt kijken wel....


Eentje die naar mijn mening niet mag ontbreken is de Gluckauf Kampfbahn, het oude stadion van Schalke. Die is volgens mij ook vrij toegankelijk en biedt een aardig beeld van hoe het er 50 jaar geleden aan toe ging. Vlak naast het huidige stadion van Schalke liggen de overblijfselen van het Parkstadion.
Als je bij Dortmund bent, kan het oude stadion Rote Erde je niet ontgaan, dus die hoef ik niet te noemen....
Het stadion in Wuppertal is meer iets voor een trip richting Düsseldorf, evenals het oude stadion van Remscheid (zolang het er nog staat).

Dank voor de tips! We gaan het in 2 dagen doen :). RW Oberhausen, RW Essen, Gladbeck en de wedstrijd in 1 dag. Dan slapen in Dortmund en dan stadion tour Dortmund en terug via Bochum, Wattenscheid 09, SW Essen en Duisburg. Hoopt dat dit lukt. Naar binnen is uiteindelijk het doel. Wuppertal en Remscheid neem ik mee voor de volgende trip!

Freekos79

Uhlenkrug moet ook wel lukken en Wattencheid wellicht ook. Daar kun je vanaf een heuveltop ook nog inkijken.
Volgende wedstrijd: ?

Jesse

Citaat van: Jarowi op dec 24, 2018, 11:56:15
Wuppertal en Remscheid neem ik mee voor de volgende trip!

wanneer begint wuppertal eigenlijk met de verbouwing?

Terranova


Terranova

Wattenscheid heeft ook snel geld nodig:

CiteerAt least € 350,000 will be required in the short term to cover the debts until the end of the season and to re-establish positive and sustainable energy in a financially secure environment to build trust with interested sponsors for the future.

The former Bundesliga club therefore needs short-term and urgent financial resources to finish at all the current season in the Regionalliga West.

Thereafter, the top priority of the Board is to find new partners for the upcoming 2019/20 season. If this fails, the final retirement for the entire club, including the youth section with all teams, is threatened even before the 110th anniversary. That's more than 200 players and many talents that the SG Wattenscheid 09 produces every season.

Kaiserslautern heeft maar liefst 12 miljoen euro nodig om te blijven bestaan;

CiteerBei der Jahreshauptversammlung des 1. FC Kaiserslautern wurde am Sonntag deutlich, wie ernst es tatsächlich um den nur noch drittklassigen Traditionsverein steht. Zur Finanzierung der kommenden Spielzeit fehlen aktuell rund zwölf Millionen Euro. Die Pfälzer stehen vor einer Herkulesaufgabe, die Insolvenz abzuwenden und den Spielbetrieb im Profifußball über den Sommer hinaus aufrecht zu erhalten.

Al met al lijkt het er op dat er steeds meer clubs in Duitsland in financiële problemen komen.......

Jehoentelaar

Voor Wattenscheid is het sneu wat er gebeurt. Voor heel veel andere clubs in de financiële problemen geldt dat ze het helemaal zelf hebben gedaan. Kaiserslautern heeft veel te veel geld voor dit seizoen geïnvesteerd waardoor promotie naar de 2.Bundesliga een must is geworden. Succes daarmee in de slangenkuil die de 3.Liga heet.

Zelfde verhaal in Wuppertal: meer geld uitgeven aan spelers dan er is, veel te optimistisch begroten qua toeschouwersaantallen en nu in de problemen komen. Het is bij vlagen echt beschamend hoe er met de financiën wordt omgegaan bij die clubs.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op jan 08, 2019, 10:20:50
Voor Wattenscheid is het sneu wat er gebeurt. Voor heel veel andere clubs in de financiële problemen geldt dat ze het helemaal zelf hebben gedaan. Kaiserslautern heeft veel te veel geld voor dit seizoen geïnvesteerd waardoor promotie naar de 2.Bundesliga een must is geworden. Succes daarmee in de slangenkuil die de 3.Liga heet.

Zelfde verhaal in Wuppertal: meer geld uitgeven aan spelers dan er is, veel te optimistisch begroten qua toeschouwersaantallen en nu in de problemen komen. Het is bij vlagen echt beschamend hoe er met de financiën wordt omgegaan bij die clubs.

Met een beetje kwade wil snap ik die gedachtengang van de clubs wel.

Een club als Wuppertal kan best hogere toeschouwersaantallen trekken als het goed draait en met de gegarandeerde promotieplek dit seizoen is het logisch het risico te nemen.

En mislukt het; dan gaat de boel failliet en degraderen ze naar een niveau waar vandaan ze toch zo weer promoveren.

Terranova

Citaat van: Joost op jan 08, 2019, 10:30:07
Met een beetje kwade wil snap ik die gedachtengang van de clubs wel.

Een club als Wuppertal kan best hogere toeschouwersaantallen trekken als het goed draait en met de gegarandeerde promotieplek dit seizoen is het logisch het risico te nemen.

En mislukt het; dan gaat de boel failliet en degraderen ze naar een niveau waar vandaan ze toch zo weer promoveren.

Snap wat je zegt, maar vind het een ontzettend vreemde gedachtegang van voetbalclubs (dat opportunisme voorrang heeft op realisme).
En dan maar hopen dat een zakenman of gemeente je na een faillissement van de ondergang wil redden op basis van sentiment/binding.

In Engeland wil elke puissant rijke zakenman een club hebben om richting PL te gaan. Gevolg is dat er inmiddels 50 van dit soort haantjes met een club zijn die strijden voor 20 PL plekken. Dat gaat eens een keer finaal mis. In Duitsland weten ze deze miljonairs nog grotendeels met de huidige regelgeving buiten de deur te houden, maar de vraag is voor hoelang. De voetbalwereld is financieel gezien echt een rotte appel.