De Twaalfde Man

Gestart door De Twaalfde Man, nov 08, 2016, 13:26:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De publiekswissel

Citaat van: rrcg1899 op jun 15, 2017, 09:50:11
Mooi. Feyenoord staat samen met Schalke en Lens hoog op mijn to do-lijst, als er eens een wedstrijd met vrije verkoop op zondagnamiddag is, zak ik wel eens af naar Rotterdam met de trein.

Viagogo in de gaten houden en ver vooraf je ticket bestellen. Vaak nog goedkoper ook. Alleen de Klassieker en de wedstrijd tegen PSV zullen niet via Viagogo in de verkoop gaan.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Saltacampos

Citaat van: De publiekswissel op jun 15, 2017, 09:55:51
Viagogo in de gaten houden en ver vooraf je ticket bestellen. Vaak nog goedkoper ook. Alleen de Klassieker en de wedstrijd tegen PSV zullen niet via Viagogo in de verkoop gaan.
Bedankt voor de tip, de tegenstander maakt me niet veel uit. Ik ga voor De Kuip.
Over land and sea

Vinnn

Citaat van: rrcg1899 op jun 15, 2017, 09:50:11
Mooi. Feyenoord staat samen met Schalke en Lens hoog op mijn to do-lijst, als er eens een wedstrijd met vrije verkoop op zondagnamiddag is, zak ik wel eens af naar Rotterdam met de trein.

Ik ga altijd samen met een maat, maar die slaat bekerduels nog wel eens over. Dan kan ik op zijn seizoenkaart wel eens een extra kaart aanschaffen. Ook skipt hij wel eens een thuisduel, als je dan wil kan je wel mee. Moet je maar ff een keer een seintje geven.

Saltacampos

Citaat van: Vinnn op jun 15, 2017, 10:11:17
Ik ga altijd samen met een maat, maar die slaat bekerduels nog wel eens over. Dan kan ik op zijn seizoenkaart wel eens een extra kaart aanschaffen. Ook skipt hij wel eens een thuisduel, als je dan wil kan je wel mee. Moet je maar ff een keer een seintje geven.
Top, bedankt daarvoor !
Over land and sea

Nort

Citaat van: De Twaalfde Man op jun 15, 2017, 08:50:41
Namens In de Hekken schrijf ik over De Kuip, mijn tweede thuis als Feyenoordsupporter. Nu de Gemeenteraad van Rotterdam heeft ingestemd met de verdere ontwikkeling van Feyenoord City is het nog maar de vraag hoe lang (en in welke hoedanigheid) De Kuip voor ons behouden blijft, voor zowel vriend als vijand. Want stadions zoals De Kuip, zo zie je ze nog maar weinig. Extra pijnlijk om te constateren dat renovatie nooit een optie is geweest, omdat de belangen van de kleine elite in de weg liggen. Een thuis voor duizenden moet plaats maken voor het te grote ego van een klein groepje passanten.

https://www.indehekken.net/tempel-aan-de-maas/
Het is wel een erg éénzijdig verhaal, of beter gezegd klaagverhaal geworden. Ik blijf het vreemd vinden dat er z'n grote meningsverschillen zijn onder de supporters m.b.t. nieuw- en verbouw.

Vinnn

Citaat van: Nort op jun 15, 2017, 10:15:14
Het is wel een erg éénzijdig verhaal, of beter gezegd klaagverhaal geworden. Ik blijf het vreemd vinden dat er z'n grote meningsverschillen zijn onder de supporters m.b.t. nieuw- en verbouw.

Als ik voor mezelf spreek komt dat imo meer vanwege het feit dat nieuwbouw door de strot heen wordt geduwd, en dat verbouw niet een optie is voor de hoge heren. Dat ding moet kostte wat het kost er komen, terwijl er helemaal geen goed onderbouwde berekeningen zijn. Als je spelersbudget door een nieuw stadion niet significant verbetert vind ik een nieuw stadion overbodig.

Nort

Citaat van: Vinnn op jun 15, 2017, 10:18:58
Als ik voor mezelf spreek komt dat imo meer vanwege het feit dat nieuwbouw door de strot heen wordt geduwd, en dat verbouw niet een optie is voor de hoge heren. Dat ding moet kostte wat het kost er komen, terwijl er helemaal geen goed onderbouwde berekeningen zijn. Als je spelersbudget door een nieuw stadion niet significant verbetert vind ik een nieuw stadion overbodig.
Ik zie vooral twee kampen die elkaar beschuldigen en waarbij ik inmiddels al een tijdje het spoor volledig bijster ben wie er gelijk heeft. De ene supporter vindt het project van 'Red De Kuip' niet realistisch en vooral een club van heel hard schreeuwen, terwijl de ander er weer mee wegloopt (zoals De Twaalfde Man).

En bovendien is onderstaande alinea enkel gebasseerd op een onderbuik gevoel, dat totaal niet klopt. Kijk maar naar Duitsland, waar clubs foreren als nooit tevoren. De enige grote clubs die hebben gekozen voor renovatie zijn Real Madrid, Barcelona en Liverpool.

''De vraag is ook welke clubs er nu structureel (financieel en sportief) beter zijn geworden van een nieuw stadion? Welke clubs spelen, na het betrekken van een nieuw stadion, structureel mee om de prijzen? Die zijn hooguit op één hand te tellen. Sterker nog, de grootste clubs binnen Europa kiezen allemaal voor renovatie van hun huidige onderkomen.''

spons

Citaat van: De publiekswissel op jun 15, 2017, 09:55:51
Viagogo in de gaten houden en ver vooraf je ticket bestellen. Vaak nog goedkoper ook. Alleen de Klassieker en de wedstrijd tegen PSV zullen niet via Viagogo in de verkoop gaan.

Gewoon via de website van Feyenoord kan ook, voor de meeste wedstrijden is geen clubcard nodig. Wel op tijd bij zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

De publiekswissel

Citaat van: spons op jun 15, 2017, 11:00:04
Gewoon via de website van Feyenoord kan ook, voor de meeste wedstrijden is geen clubcard nodig. Wel op tijd bij zijn

Het kan in prijs wel eens aardig schelen. Feyenoord is volgens mij de enige club waarbij het goedkoper is om via Viagogo te bestellen... Voorgaande jaren wel iig.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

De Twaalfde Man

Citaat van: Nort op jun 15, 2017, 10:33:54
En bovendien is onderstaande alinea enkel gebasseerd op een onderbuik gevoel, dat totaal niet klopt. Kijk maar naar Duitsland, waar clubs foreren als nooit tevoren. De enige grote clubs die hebben gekozen voor renovatie zijn Real Madrid, Barcelona en Liverpool.

Dat Duitsland in zijn algeheel er beter op is geworden dat klopt. Dat is het vliegwieleffect na het WK van 2006, waarbij de nationale bond voorop liep. Echter, in Duitsland heb je geen verschuivingen gehad v.w.b. clubs die mee doen om de prijzen. Bayern maakt nog altijd de dienst uit met Dortmund als goede tweede. Sporadisch een andere club die daar in mee speelt. RB Leipzig is vooral zo goed geworden door een enorme bak met geld die in die club is gepompt.

De discussie in Rotterdam is vooral gevoerd vanuit het perspectief dat De Kuip aan haar einde is, wat een pertinente leugen is. Men riep jarenlang dat Feyenoord in De Kuip niet meer mee zou doen om de prijzen. Dat hebben we afgelopen 2 jaar gezien. En om Feyenoord weer aan te laten sluiten met Ajax en PSV is dat nieuwe stadion zgn. nodig. Ook dat is onzin, want die potentie heeft De Kuip ook. Plus, het gat met die twee is niet ontstaan door falen van De Kuip, maar structureel wanbeleid voeren. En niet alleen van de afgelopen 10 jaar. In de jaren 70 waren we één van de rijkste clubs, vanaf toen is de afbraak begonnen. Van Kerkum loopt dan ook als een rode draad door al die wanbeleid periodes heen.

Maar het is géén klaagzang hoor, hoewel het wellicht een beetje mosterd na de maaltijd is nu het besluit door de Gemeenteraad is genomen, het zijn gewoon zaken die concreet spelen met een realistische kijk. Risico technisch is Feyenoord City geen haar beter dan HNS in 2013. Alleen omdat er nu sprake is van gebiedsontwikkeling, stemt men wel voor. Heel het FC plan is iets waarmee men ver boven hun stand wil opereren. Het ego van de elite om maar met prestige zichzelf op de kaart te willen zetten. Compleet krankzinnig.

headout

Citaat van: Nort op jun 15, 2017, 10:15:14
Het is wel een erg éénzijdig verhaal, of beter gezegd klaagverhaal geworden. Ik blijf het vreemd vinden dat er z'n grote meningsverschillen zijn onder de supporters m.b.t. nieuw- en verbouw.
Zolang een nieuw stadion écht goed is voor de club en Feyenoord erop vooruit gaat, kan ik berusten in een afscheid van de Kuip. Omdat mij nog altijd niet duidelijk is of dat het geval is, hou ik krampachtig vast aan de Kuip. Of een renovatie door Red De Kuip goed is: idem. Dat derden gaan verdienen aan een renovatie of nieuwbouw: prima. Op dit moment voelt het als een old boys network dat vooral bezig is voor zichzelf, en niet voor de Kuip. Feyenoord is voetbal, geen stadsontwikkeling.

Het merendeel van de seizoenkaarthouders wil overigens helemaal niet weg uit de Kuip. Door een enquête met onjuiste vraagstelling en antwoordmogelijkheden uit te sturen, lijkt een beeld ontstaan dat SCC'ers zich kunnen vinden in een verhuizing. In de enquête zijn echter vooral legioenleden meegenomen, en dat zijn zowel SCC'ers als incidentele bezoekers. Ik heb al ruim 25 jaar een SCC en ben niet benaderd overigens.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Vinnn

Citaat van: headout op jun 15, 2017, 12:34:34
SCC en ben niet benaderd overigens.

Idem, wat ik zeer frappant vind. 

Nort

Citaat van: De Twaalfde Man op jun 15, 2017, 11:07:43
Dat Duitsland in zijn algeheel er beter op is geworden dat klopt. Dat is het vliegwieleffect na het WK van 2006, waarbij de nationale bond voorop liep. Echter, in Duitsland heb je geen verschuivingen gehad v.w.b. clubs die mee doen om de prijzen. Bayern maakt nog altijd de dienst uit met Dortmund als goede tweede. Sporadisch een andere club die daar in mee speelt. RB Leipzig is vooral zo goed geworden door een enorme bak met geld die in die club is gepompt.
In de top misschien niet, maar daaronder wel. Mainz en Augsburg hebben hun plekje in de Bundesliga toch echt wel te danken aan hun stadion. Karlsruher zie ik met het huidige stadion niet meer terugkeren op het hoogste niveau.

spons

In de jaren 30 van de vorige eeuw vonden ze de bouw van De Kuip ook grootheidswaanzin.

De rest is geschiedenis ...
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

De Twaalfde Man

Citaat van: Nort op jun 15, 2017, 13:14:28
In de top misschien niet, maar daaronder wel. Mainz en Augsburg hebben hun plekje in de Bundesliga toch echt wel te danken aan hun stadion. Karlsruher zie ik met het huidige stadion niet meer terugkeren op het hoogste niveau.
Vind ik een zeer manke vergelijking. Het gaat ook om de mogelijkheden die een huidig onderkomen met zich mee brengen. De Kuip heeft volop mogelijkheden voor herontwikkeling, plus enorme vrije ruimte rond het stadion voor commerciële exploitatie. Bij de clubs die je noemt zat er absoluut geen rek meer in het stadion en was de enige stap om te nemen nieuwbouw. Wezenlijk en zeker geen onbelangrijke nuance.

Overigens zijn er in Duitsland ook talloze voorbeelden te noemen van clubs die er geen voordeel van hebben. Fortuna Dusseldorf misschien wel het meest in het oog springende voorbeeld. Daarnaast is in Duitsland de noodzakelijke investering ook vele malen lager dan de ruim 400 miljoen die het stadion in het Feyenoord City plan moet kosten. De Allianz Arena koste in totaal 340 miljoen, waarvan 90 miljoen door de naamgever werd betaald en de rest door beide clubs werd opgehoest. En dan praat je over één van de kapitaalkrachtigste clubs ter wereld.