De Twaalfde Man

Gestart door De Twaalfde Man, nov 08, 2016, 13:26:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Footballromantic

Citaat van: AthleticHolanda op okt 13, 2017, 16:32:23
Weet je misschien hoe concreet de nieuwbouwplannen bij Željezničar zijn?

Ze vernieuwen geloof ik stukje bij stukje het stadion. Staat één hele nieuwe tribube en een naar mijn idee ook nog een ander enigzins nieuwe tribune. De 'hoofd' tribune valt van ellende uit elkaar, prachtig. De curva achter de goal is niets mis mee...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

De Twaalfde Man

Citaat van: AthleticHolanda op okt 13, 2017, 16:32:23
Weet je misschien hoe concreet de nieuwbouwplannen bij Željezničar zijn?
Wat Athletic Holanda ook al zegt is het nieuwbouw initiatief een samenspel tussen club en supporters. Door inderdaad seizoenskaarten te verkopen voor de komende 10 jaar, hebben ze dusdanig geld in weten te zamelen om op de lange zijde een nieuwe tribune neer te zetten die dit jaar voor het eerst in gebruik is genomen. Er moet alleen nog een dak op komen.

Met eenzelfde soort constructie willen ze uiteindelijk ook Holy South (achter de goal) gaan verbouwen, waarbij er een tribune wordt gebouwd boven op de oude tribune en dichter op het veld komt te staan. Wanneer dat precies gaat gebeuren is de vraag.

De Twaalfde Man

Na een pittige rit van ruim 900 km Le Derby tussen Saint-Etienne en Olympique Lyon bezocht. Wat een wedstrijd. ASSE kreeg een ongelooflijk pak slaag van een dodelijk efficient Lyon, 0-5. Thuissupporters zoals gewoonlijk met meerdere tifo en pyro acties. Na de 0-5 nog ff een ouderwetse pitch invasion door de harde kern van ASSE omdat ze de provocatie van aanvoerder Fekir van Lyon niet zo konden waarderen. Al met al een heet avondje Saint-Etienne!

Fotoverslag: https://detwaalfdeman.net/le-derby-madness-france/

De Twaalfde Man



In augustus vorig jaar al dit karakteristieke stadion in Hannover bezocht, het Rudolf-Kalweit-Stadion. Geen officiële lost ground, maar delen van de tribunes worden niet meer gebruikt en over genomen door Moeder Natuur. Stadion werd geopend in 1918 en kreeg in 1976 voor het laatst een opknapbeurt. Toen ontving het eveneens een dak van Stadion Rote Erde die gebruikt wordt voor de houten hoofdtribune.

Meer foto's hier: https://detwaalfdeman.net/germany-rudolf-kalweit-stadion/

hgrm

Hannover en omgeving heeft nog wel meer te bieden:

* Eilenriedestadion, met fraaie betonnen hoofdtribune in typische jaren-20/30-stijl. Werd vroeger wel gebruikt door Hannover'96 en tegenwoordig door lagere teams van H96. Naar ik begreep zijn de staanplaatsen wel gesaneerd.

* Oststadtstadion van OSV Hannover. Daar staat de rest van de houten tribune van Rote Erde. Een paar jaar geleden is de tribune deels afgebrand, maar inmiddels is de schade hersteld.

En vlak buiten Hannover zelf:

* TSV Havelse uit Garbsen heeft ook een aardig stadionnetje waar het nog eventjes in de 2. Bundesliga heeft gespeeld.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

De Twaalfde Man

Citaat van: hgrm op nov 22, 2017, 16:37:39
Hannover en omgeving heeft nog wel meer te bieden:

* Eilenriedestadion, met fraaie betonnen hoofdtribune in typische jaren-20/30-stijl. Werd vroeger wel gebruikt door Hannover'96 en tegenwoordig door lagere teams van H96. Naar ik begreep zijn de staanplaatsen wel gesaneerd.

* Oststadtstadion van OSV Hannover. Daar staat de rest van de houten tribune van Rote Erde. Een paar jaar geleden is de tribune deels afgebrand, maar inmiddels is de schade hersteld.

En vlak buiten Hannover zelf:

* TSV Havelse uit Garbsen heeft ook een aardig stadionnetje waar het nog eventjes in de 2. Bundesliga heeft gespeeld.

Dat is wel een rijtje om even te onthouden ja voor als ik weer in de buurt ben.

hgrm

Citaat van: De Twaalfde Man op nov 27, 2017, 21:59:16
Eilenriedestadion, met fraaie betonnen hoofdtribune in typische jaren-20/30-stijl. Werd vroeger wel gebruikt door Hannover'96 en tegenwoordig door lagere teams van H96. Naar ik begreep zijn de staanplaatsen wel gesaneerd.

Even iets meer research gedaan:
De staanplaatsen en de sintelbaan zijn verwijderd en het veld is een kwartslag gedraaid zodat de oude tribune nu achter één van de goals staat. Aan de lange kanten zijn tribunes gebouwd en achter de andere goal zijn open staanplaatsen verschenen.
Op de tribune na is de charme van het ouderwetse stadion verdwenen, maar het ziet er op zich niet slecht uit.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

De Twaalfde Man

Citaat van: hgrm op nov 28, 2017, 10:02:01
Even iets meer research gedaan:
De staanplaatsen en de sintelbaan zijn verwijderd en het veld is een kwartslag gedraaid zodat de oude tribune nu achter één van de goals staat. Aan de lange kanten zijn tribunes gebouwd en achter de andere goal zijn open staanplaatsen verschenen.
Op de tribune na is de charme van het ouderwetse stadion verdwenen, maar het ziet er op zich niet slecht uit.
Dank voor de aanvullende informatie

De Twaalfde Man

Afgelopen weekend de Moskou derby bezocht tussen Spartak en CSKA. Een fantastische derby waarin alles zat!

Verslag lees je hier: https://www.indehekken.net/moskou-madness/




AthleticHolanda

Heb je ook nog andere wedstrijden in Rusland bezocht? En wat vind je van het nieuwe stadion van Spartak?

De Twaalfde Man

Citaat van: AthleticHolanda op dec 12, 2017, 23:14:22
Heb je ook nog andere wedstrijden in Rusland bezocht? En wat vind je van het nieuwe stadion van Spartak?
Ja op zaterdag naar Dinamo Moskou vs Anzhi geweest. Was op zich ook wel een aardig pot. Verslag van die pot komt later.

Stadion van Spartak vind ik zo'n 13 in een dozijn moderne bak. Daar heb ik verder niets mee, maar in Moskou spelen ze helaas tegenwoordig allemaal in die moderne bakken op Torpedo Moskou na. Heb nog wel geprobeerd FOP Ismailovo stadion binnen te komen, maar de beveiliging werkte niet mee helaas.

De Twaalfde Man

2017 afgesloten in Belfast met een uitverkochte Belclasico in The Oval. Wat een magnifiek stadion is het toch! Gelukkig blijft hij voorlopig nog bestaan, hoewel ze daar bij Glentoran FC niet zo blij mee zijn. Beperkt hen van vooruitgang.

Mijn volledige (foto)verslag kan je hier vinden: https://www.indehekken.net/boxing-day-klassieker-belclasico/


jdebruin96

Leuk geschreven en schitterende foto's! Kan niet wachten om deze wedstrijd ook eens te aanschouwen!

John Sleeuwenhoek

Citaat van: jdebruin96 op jan 04, 2018, 14:31:15
Leuk geschreven en schitterende foto's! Kan niet wachten om deze wedstrijd ook eens te aanschouwen!

Prachtig nieuws. Ik snap ook niet goed wat Glentoran eventueel met een nieuw stadion moet. Okay, ze zullen op niet wedstrijddagen misschien wat inkomsten genereren, maar voor die anderhalve paardenkop die naar een reguliere wedstrijd komt kijken is het nogal overbodig.

The Oval is wat mij betreft het meest perfecte stadion in de UK momenteel. Alles klopt. Een mooie Grandstand, veel staanplaatsen en prachtige views.

De Twaalfde Man

Citaat van: jdebruin96 op jan 04, 2018, 14:31:15
Leuk geschreven en schitterende foto's! Kan niet wachten om deze wedstrijd ook eens te aanschouwen!
Absoluut doen! Is gewoon een must!