Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bossche Bol

Citaat van: Koning Kriel op mei 26, 2011, 13:49:23
In september zit ik samen met mijn vriendin in New York. Nu twijfel ik naar welke sport ik wil gaan kijken. Enerzijds blijft voetbal veruit de favoriete sport maar ik wil vooral ook de sportbeleving van de Amerikanen meekrijgen. Honkbal boeit me eigenlijk niet heel veel (en alleen de Mets spelen in NY) maar het american football, ijshockey en basketbal zijn dan nog niet aan hun seizoen begonnen. Ik zal waarschijnlijk moeten kiezen tussen de New York Red Bull (gruwel gruwel) en de New York Mets (honkbal). Is er iemand ooit in Amerika naar het voetbal geweest? En hoe was dat? Is het een vooral latino aangelegenheid of krijg je wel echt de Amerikaanse sportbeleving mee? Oftewel voetbal of honkbal?
Als je de echte sportbeleving van Amerikanen wil meekrijgen ga dan naar het honkbal, de Mets dus.

Ik ben 2 x bij een voetbalwedstrijd geweest (Chivas USA & Seattle), maar ten eerste is het niveau laag en ten tweede snappen de meeste fans het 'spelletje' niet. Ze juichen en klappen op de verkeerde momenten.
Honkbal daarentegen is 'America's pastime', dat zin in hun genen. Ik paste mijn vaak mijn rondreizen aan om honkbalwedstrijden te gaan bezoeken. Sfeer is prima.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Koning Kriel

#481
Citaat van: Joost op mei 26, 2011, 14:22:29
Je hebt ook de NY Yankees al zal ik als Mets sympatisant natuurlijk nooit adviseren die te bezoeken.

Wat ik bedoelde met 'alleen de Mets spelen in NY' is dat de Yankees alleen away games hebben in de 8 dagen dat wij in NY zijn.

Voor de rest bedankt voor de tips.

Joost

De reclame van Jupiler. Wie weet bij welke club dat gefilmd is?

Edit: ik heb 't al. Op de Belgische site is de spot te bekijken en stil te zetten. KV Tervuren is het antwoord.

Nacdictive

Ik ben nieuw op de site en heb eigenlijk de volgende vraag: In September wil ik een bus regelen om naar Londen te rijden, bedoeling is dan om de bus te laten stoppen @Victoria zodat er voldoende mogelijkheden zijn om naar de diverse Londense clubs te reizen met OV. Zijn er hier mensen geinteresseerd om met een bus die kant op te gaan?

Zelf kom ik uit omgeving Breda/Oosterhout, daar zal de bus dus sowieso langskomen cq vertrekken, Utrecht is evt nog een optie die te overwegen is. Laat maar horen of er animo voor is. Momenteel ben ik aan het nagaan wat het moet gaan kosten en daar heb ik begin volgende week wel zicht op.

Verwijderd lid

Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om nu al e.e.a. te regelen. De wedstrijdschema's zijn nog niet eens bekend, laat staan hoe het zit met kaarten voor de wedstrijden.

Joost

Citaat van: Nacdictive op mei 28, 2011, 15:31:48
Ik ben nieuw op de site en heb eigenlijk de volgende vraag: In September wil ik een bus regelen om naar Londen te rijden, bedoeling is dan om de bus te laten stoppen @Victoria zodat er voldoende mogelijkheden zijn om naar de diverse Londense clubs te reizen met OV. Zijn er hier mensen geinteresseerd om met een bus die kant op te gaan?

Zelf kom ik uit omgeving Breda/Oosterhout, daar zal de bus dus sowieso langskomen cq vertrekken, Utrecht is evt nog een optie die te overwegen is. Laat maar horen of er animo voor is. Momenteel ben ik aan het nagaan wat het moet gaan kosten en daar heb ik begin volgende week wel zicht op.

Welkom!

Leuk idee maar voor mij persoonlijk geen optie, vooral vanwege de tijd die zo'n busreis in beslag neemt. Met mijn eigen auto ben ik gewoon veel sneller. Daarnaast plan ik wedstrijden in Londen nooit. Die gebeuren gewoon.

Maar voor mensen die nog nooit of slechts een enkele keer die kant op zijn gegaan lijkt het me een mooie optie. September is ook een goede keuze omdat begin juni de speelschema's bekend worden en ook relatief vroeg de TV wedstrijden daarvan al bekend zijn gemaakt.

Als tip zou ik je adviseren niet helemaal met de bus naar Victoria te gaan maar naar North Greenwich. Dat is uitstekend te bereiken en bij de O2 Arena kun je heel goed parkeren. Van daaruit kun je alle kanten op.

ALenstra

Vrijwel elk weekend tijdens het voetbalseizoen in Londen kun je naar wedstrijden. Ik ben zelf 9 en 10 september in Londen en twijfel er niet aan dat ik een leuke wedstrijd kan meepakken. En als het meezit wellicht twee wedstrijden.

3434

Hoeveel kampioenen zag je dit seizoen aan het werk? (hoeft niet de beslissende match te zijn).
Ik vroeg me dit af omdat ik een aantal teams (voornamelijk in Duitsland) heb zien spelen die later kampioen werden.

-Preussen Münster (Regionalliga West)
-Rot Weiss Essen (NRW-Liga)
-KFC Uerdingen 05 (Niederrheinliga)

-Patro Eisden (4de nationale C)

Ik wist niet of het de moeite was om een apart topic te maken, daarom even hier.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Even denken, zullen er heel wat zijn...

Nederland
Ajax (Eredivisie)
FC Oss (Zo Topklasse)
Bennekom (Za Eerste Klasse D)

Duitsland
Borussia Dortmund (Bundesliga)
Preußen Münster (Regionalliga West)
KFC Uerdingen (Niederrheinliga)

Engeland
Brighton & HA (League One)

Spanje
SD Eibar (Segunda Division B, Grupo 2)
SD Amorebieta (Tercera Division, Grupo 4)

Portugal
FC Porto

Schotland
Dunfermline (Division One)

Roemenië
Otelul Galati (Liga I)

Zwitserland
FC Basel (Super League)

Misschien dat ik er ergens een vergeet...

hgrm

Citaat van: 3434 op mei 29, 2011, 21:58:52
Hoeveel kampioenen zag je dit seizoen aan het werk? (hoeft niet de beslissende match te zijn).
Ik vroeg me dit af omdat ik een aantal teams (voornamelijk in Duitsland) heb zien spelen die later kampioen werden.

Leuke vraag!

Nederland:
1) FC Oss (topklasse zondag)
2) IJsselmeervogels (topklasse zaterdag + algemeen amateurkampioen)
3) GVVV (hoofdklasse B zaterdag)

België
4) OHL Leuven (2e klasse)
5) Eendracht Aalst (3e klasse A)
6) Patro Eisden (4e klasse C)

Duitsland
7) Borussia Dortmund (Bundesliga)
8) RW Essen (NRW-Liga)

Engeland
9) Manchester United (Premier League)

Spanje
10) Barcelona (Primera Division)

Tsjechië
11) Viktoria Plzen (Gambrinus Liga)

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bossche Bol

CiteerHoeveel kampioenen zag je dit seizoen aan het werk? (hoeft niet de beslissende match te zijn).
Ik vroeg me dit af omdat ik een aantal teams (voornamelijk in Duitsland) heb zien spelen die later kampioen werden.


Nederland:
RKC
IJsselmeervogels
FC Oss
UNA
Noordwijk
GVVV
Longa '30
SV Someren

België:
RC Genk
OH Leuven
Eendracht Aalst

Duitsland:
Borussia Dortmund
Hertha BSC
Preußen Münster
Darmstadt 98
Chemnitzer FC
Rot-Weiß Essen
KFC Uerdingen 05

Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

wekke

Indrukwekkende lijstjes!

Het mijne is niet van die aard:
1) KRC Genk (Jupiler Pro League)
2) Eendracht Aalst (Derde Klasse A)
3) AFC Ajax (Eredivisie)
4) Borussia Dortmund (1. Bundesliga)

Koning Kriel

Voor mij is het ook geen heel lang lijstje:

Ajax (eredivisie)
Ijsselmeervogels (topklasse zaterdag en algeheel amateur)
KRC Genk (jupiler pro league)
Borussia Dortmund (bundesliga)
Hertha BSC (2e bundesliga)

Joost

Ajax (Eredivisie)
RKC Waalwijk (Eerste Divisie)
SVN (Zon Zuid 2G)
Laar (Zon Zuid 5D)
Voerendaal (Zon Zuid 4D)
Chevremont (Zon Zuid 3B)
Noorbeek (Zon Zuid 5A)

Duitsland
Hertha BSC (2. Bundesliga)

Belgie
Neerpelt (1e Provinciaal Limburg)

In 4C heb ik alle teams zien spelen behalve Veldwezelt, St. Lenaarts en kampioen Patro.

TeeZee

Volgens mij is het antwoord Ajax op de vraag een foute, aangezien Ajax pas kampioen was na afloop van de laatste wedstrijd. Daarna hebben ze alleen in de VS nog wedstrijden gespeeld.