NAC-Stadion Beatrixstraat, Breda (1940-1996)

Gestart door Breda, sep 16, 2011, 00:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mamu1979

Een prachtige en herkenbare ode aan het stadion waarin ik ook mijn jeugd heb doorgebracht. Dank voor de herinneringen die je ophaalt!

Hugo

Mooi materiaal! En de B-side nog zonder dak!

Bier und Bratwurst

2x in dat stadion geweest. 2x een fantastische sfeer!!De hoofdtribune was een pareltje.
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Ik kan op youtube helaas geen beelden vinden van de mooiste wedstrijd ooit aan de Beatrix Straat :

09 maart 1994
NAC - Feyenoord 0 - 3 ( halve finale knvb beker met een wonderschoon doelpunt van ik meen Arnold Scholten )
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Breda op jun 11, 2013, 17:21:15
Dit is mijn jeugd...

http://www.deslagvelden.nl/album/nac-stadion-beatrixstraat-breda#1

(prachtige fotoserie van Marco Magielse)

Komt daar nou de uitdrukking voor galg en rat opgroeien vandaan ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

cafebac

Wow, mooie beelden joh! IS een van de laatste gesloopte stadions waar ik echt weinig van heb meegekregen, maar dit ziet er toch wel gaaf uit.

spons

Citaat van: cafebac op jun 11, 2013, 21:48:01
Wow, mooie beelden joh! IS een van de laatste gesloopte stadions waar ik echt weinig van heb meegekregen, maar dit ziet er toch wel gaaf uit.

Ja was ook een fantastisch stadion ben er gelukkig nog een aantal keer geweest
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Bier und Bratwurst

Ik ben er ook twee keer geweest. Helaas is daar 1 kaartje van bewaard gebleven. Prachtige foto's Breda!!
Het ene stadion is het andere niet!

fcbisart

ik heb ongeveer 15 wedstrijden meegemaakt in dit uiterst sfeervolle stadionnetje. Destijds kostte het ons vanuit Belgie 300 km heen en terug. Man man man, dat waren nog eens memorabele avonden daar aan de Beatrixstraat !  Het ouderwetse  avondje NAC  was in één woord ... subliem en ongeevenaard

Cyclebob

Ik heb nog een jeugdherinnering van je: NAC-SVV
www.youtube.com/watch?v=HY6Ydc1yTYc
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

spons

Citaat van: fcbisart op jun 11, 2013, 23:39:11
ik heb ongeveer 15 wedstrijden meegemaakt in dit uiterst sfeervolle stadionnetje. Destijds kostte het ons vanuit Belgie 300 km heen en terug. Man man man, dat waren nog eens memorabele avonden daar aan de Beatrixstraat !  Het ouderwetse  avondje NAC  was in één woord ... subliem en ongeevenaard

Het was er inderdaad meestal zeer sfeervol maar het wordt wel eens teveel geromantiseerd heb ik het idee
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

TeeZee

Ik had het graag eens meegemaakt.

In hoeverre is de sfeer anders geworden na de verhuizing?

Han

Tijdens mijn niet aflatende queeste naar teloorgegane jachtvelden stuitte ik pardoes op Koninklijke Beatrix Goodies.

NAC vs  Twente 1968



NAC vs Sparta 1970



NAC vs DOS 1956



NAC vs DWS 1964



NAC vs Sparta 1956




NAC vs Sittardia 1964



NAC vs Ajax 1972


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

#29
NAC vs Ajax 1972





NAC vs Ajax 1969



NAC vs BVV 1950


Strangely Devoted or Mentally Disturbed