Hoofdmenu

Voetbalshirts

Gestart door Daniel, jul 29, 2009, 09:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rinus A.

Haha bedankt, maar als ik mijnm andje wil gaan afrekenen stopt het vertalen ook.

Ik geloof trouwens dat de prijs van 21.000 yen -voor shirt met rugnummer en naam- niet van de poes is?!

TeeZee

Citaat van: Rinus A. op jul 31, 2009, 19:18:21
Haha bedankt, maar als ik mijnm andje wil gaan afrekenen stopt het vertalen ook.
Voelt zo'n shirt toch des te bijzonderder als het lukt 'm te bestellen.

CiteerIk geloof trouwens dat de prijs van 21.000 yen -voor shirt met rugnummer en naam- niet van de poes is?!
150 euro of zo? Geen geld.

Rinus A.

Heb jij niet nog contacten uit je nippon-tijd die te hulp kunnen schieten?

TeeZee

Citaat van: Rinus A. op jul 31, 2009, 19:31:28
Heb jij niet nog contacten uit je nippon-tijd die te hulp kunnen schieten?
Probeer André alias chocovla op Phoenix, die spreekt net iets meer woorden Japans dan ik.

Maroboduus

En als je de mensen bij Tokyo Verdy nu gewoon een mailtje in het Engels stuurt? Zo superveel aanvragen betreffende uitshirts van Funakoshi zullen zu nu ook weer niet vanuit Europa krijgen.

Rinus A.

Dat is een optie. Ik hoop echter een goedkoper kanaal te vinden dan de club zelf. 150 euro plus verzendkosten is mij te japans.

TeeZee

Citaat van: Maroboduus op aug 01, 2009, 00:23:26
En als je de mensen bij Tokyo Verdy nu gewoon een mailtje in het Engels stuurt?
De gemiddelde Japanner spreekt geen Engels. Vraag aan Rinus A.: hoe kom je bij deze wens? Altijd al een groot fan geweest van Tokyo Verdy?

Rinus A.

Nee, maar wel van Yuzo Funakoshi, één van de twee Japannners die ooit het maagdelijk wit van Telstar om de schouders droeg.

En het is natuurlijk heel hip om dan in zo'n shirt bij de wedstrijden te verschijnen. Voorspelbaar, maar leuk.

Smeekes-trikot van Stuttgarter Kickers is ook wel mooi, maar dan liever het mooiere shirt van dit seizoen (terwijl Orlando net naar Jena is verkast)

King Nothing

Ik heb een zooi shirts. Van één kant wil ik een verzameling aanleggen, maar het is duur en ik weet ook eigenlijk niet waar ik de shirts dan kwijt moet. Om nou een woonkamer te behangen met shirts... Nee.
Grote clubs doe ik ook niet aan. Afgezien van Inter Milan dan. Ik draag soms een shirt, maar dat zijn de St Pauli, Queensland en Sparta shirts. Ik loop zelfs bij Emmen niet meer met een Emmenshirt.


Mijn lijstje:

BVO/FC Emmen, stuk of 12 denk ik, uit en thuis. 3 Stuks gesigneerd door voltallige selectie (2x zelf laten doen, 3e was verjaardagscadeau van de selectie), 3 stuks van spelers (Karreman, Kayis, Pannekoek).
Sparta Rotterdam 2008
Leeds Utd eind jaren 90, Radebe
Derby County, eind jaren 90,Burton
Inter Milan, nr 23, Materazzi, 2008 (neppert uit Thailand, 20 euro inclusief druk- en verzendkosten)
Borussia Mönchengladbach (Diebels als sponsor)
Fulham FC, Hudson, gesigneerd door volledige selectie
FC Aarau, shirt van Lodi Roembiak (wie kent hem nog)
Flamengo (nr 10)
Leyton Orient (2004/2005)
KRC Genk
Millwall FC (2004/05)
Sunderland AFC (de inspiratie voor de shirts van Sparta)
Queensland Roar (Sergio van Dijk, ex-spits van Emmen, speelt daar)
Redbridge FC (nr 10) shirts zijn niet te koop, spelers mogen ze ook niet weggeven.
St Pauli 2008/9
St Pauli retro uit jaren 50

Qua landen: Nederland (wit met vlag schuin over de borst), Polen (neppert) en Engeland (2005/7).
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

TeeZee

Citaat van: Rinus A. op aug 01, 2009, 13:20:22
Nee, maar wel van Yuzo Funakoshi, één van de twee Japannners die ooit het maagdelijk wit van Telstar om de schouders droeg.
Wie was de andere Japanner (niet dat het me iets zal zeggen) en heb jij enig idee hoe die spelers ooit bij Telstar terecht zijn gekomen? Het lijken me nog al dure spelers, want van buiten de EU. Of is het al zolang geleden dat die regel nog niet bestond?

CiteerEn het is natuurlijk heel hip om dan in zo'n shirt bij de wedstrijden te verschijnen. Voorspelbaar, maar leuk.
Extra leuk zou zijn als de naam in het Japanse schrift gespeld zou zijn.

Rinus A.

#25
Citaat van: TeeZee op aug 02, 2009, 11:22:46
Wie was de andere Japanner (niet dat het me iets zal zeggen) en heb jij enig idee hoe die spelers ooit bij Telstar terecht zijn gekomen? Het lijken me nog al dure spelers, want van buiten de EU. Of is het al zolang geleden dat die regel nog niet bestond?
Extra leuk zou zijn als de naam in het Japanse schrift gespeld zou zijn.

Funakoshi was een jong talent van Gamba Osaka en kwam via sponsorcontacten bij Telstar op snuffelstage. Telstar zag het meespelen in wedstrijden ook als onderdeel van de stage (...), wat nog heel wat heibel opleverde met Arbeidszaken. Ik ken de anekdote dat tijdens een bestuursvergadering in het stadion (tijdens een wedstrijd van de beloften) iemand enthousiast kwam melden dat 'die japanner' zojuist een mooie goal had gescoord. Hete hele bestuur in paniek, want die jongen mocht helemaal niet spelen. Het was een Japanner van 2 meter, die ik nog heb zien scoren in de Koel (de 1 in 5-1, vlak voor tijd). Dit was halverwege de jaren 90, onder Cor Pot. Ik heb nog een videoband met een reportage over de lieve jongen. Hij houdt het schijnbaar nog heel lang uit als pinchhitter her en der.

De andere Japanner was Tatsuya Mochizuki, ergens halverwge de jaren '80 (een tijd zonder salariseisen). Tatsuya kwam over van Haarlem. Ik geloof dat hij gewoon richting Europa is getrokken, om het hier te proberen. Veel is het niet geworden.

Stadionhopper

Citaat van: Rinus A. op aug 02, 2009, 19:29:15
Het was een Japanner van 2 meter, die ik nog heb zien scoren in de Koel (de 1 in 5-1, vlak voor tijd). Dit was halverwege de jaren 90, onder Cor Pot.

Deze wedstrijd kan ik me nog goed herinneren, een vriend en ik hebben de naam Funakoshi nooit vergeten. In die wedstrijd speelde John de Wolf nog voor VVV volgens mij.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Daniel

Citaat van: King Nothing op aug 01, 2009, 15:36:51

Redbridge FC (nr 10) shirts zijn niet te koop, spelers mogen ze ook niet weggeven.

Hoe kom je dan aan dit collectors item?
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Peenvogel

Ik verzamel geen shirts. Heb er een paar van Feyenoord waaronder mijn 1988-1989 exemplaar die ik nog steeds pas zelfs na het jarenlang consumeren van teveel bier. Verder nog wat exoten zoals een van de Loatiaanse club Loa Lanexang met het logo van twee voetballende olifanten. Maar ik draag die dingen nooit.

Hier een 'tip' die ik jullie niet wil onthouden (voor de fans van de grote drie in Nederland). Bij sportsdirects.com zijn deze shirts al tijden in de aanbieding voor 25 pond. Toch wel een ander bedrag dan de 60 a 70 euro die ze bij de club zelf online durven te vragen.

http://www.sportsdirect.com/football-shirts/european-and-world-clubs?CurrentPage=2

King Nothing

Citaat van: Daniel op aug 03, 2009, 09:31:12
Hoe kom je dan aan dit collectors item?

5 Maanden later:

Ik ben in augustus 2005 naar Londen geweest om mijn favoriete Engelse club aan het werk te zien, Redbridge FC. Ik had al een tijd contact met een paar medewerkers van de club en ze hebben me een shirt beloofd, maar alleen als ik dat shirt zelf kwam halen in Londen.  Vriend van me zo gek gekregen om mee te gaan en we hebben 5 dagen Londen gedaan, van stadion naar stadion gereisd en op zaterdag Fisher Atletic - Redbridge FC gekeken. Amateurvoetbal in Engeland, waar ben je dan mee bezig :P
Leuke dag gehad, shirt meegekregen zoals beloofd en alle belangrijke figuren van de club ontmoet. Ik had zelf een shirt van FC Emmen meegenomen, de voltallige selectie had het shirt getekend. Nog zooi andere prullaria meegenomen ook.

Afgelopen zomer maar eens gekeken hoe alles erbij hangt in de Supportersbar van Redbridge. Het shirt is weg (niemand weet waarheen :( ), de rest was er nog.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad