Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pimafca

Goedeavond allen.

Ik ben opzoek naar 2 tickets voor Red star Paris van aanstaande vrijdag. Is het mogelijk om deze te kopen aan de kassa bij het stadion? Zo niet dan kan koop ik online. Hoor graag van jullie..

ALenstra

Heb je al op hun website gekeken? Tegen wie spelen ze.

bagger010

Weet iemand wanneer de definitieve speeldata van de Championship in oktober en november bekend worden?

ksclgiov282

Citaat van: bagger010 op aug 01, 2019, 12:28:10
Weet iemand wanneer de definitieve speeldata van de Championship in oktober en november bekend worden?

30 augustus


Freekos79

Volgende wedstrijd: ?

Joelvginkel

Citaat van: pimafca op jul 31, 2019, 22:12:31
Goedeavond allen.

Ik ben opzoek naar 2 tickets voor Red star Paris van aanstaande vrijdag. Is het mogelijk om deze te kopen aan de kassa bij het stadion? Zo niet dan kan koop ik online. Hoor graag van jullie..

Je kan daar zonder probleem aan de kassa kopen ga ik vanuit. Vorig jaar tegen gazelec ajaccio (waar ze morgen tegen spelen) zat er amper volk (mede doordat iedereen in Parijs naar PSG gaat, dit probleem bestaat ook bij Paris FC) dus zal het dit jaar niet anders zijn.

Joelvginkel

#4687
Omdat ik er geen topic over kan vinden vraag ik het maar hier. Ik als Utrecht supporter ben diep teleurgesteld over de wanprestatie van vanavond in Bosnië. Ik hoor mensen zeggen: Waarom kunnen Belgische teams wel presteren in de voorrondes van de Europa league en de Nederlandse clubs niet. Mijn punt was dat de Belgische competitie wat eerder start, dus dat ze al wat beter in vorm raken voor de voorrondes en beter klaar gestoomd zijn dan de Nederlandse ploegen, dus mijn vraag is: is het niet handiger om de Nederlandse competitie tegelijkertijd te laten beginnen als de Belgische competitie zodat Nederlandse ploegen beter kunnen presteren in de Europa league? Nog een vraag: vinden jullie ook net als mij dat de play-offs voor een Europa league ticket afgeschaft moet worden in Nederland? Ben namelijk erg benieuwd naar jullie meningen!

ALenstra

Nogal off topic. En ja, de discussie over eerder starten in de competitie beginnen is talloze keren gevoerd maar de clubs komen daar niet uit. Hetzelfde geldt voor de playoffs om een europese plek. Het is aan de clubs maar als die het niet eens zijn dan houdt het op. Zie de verander-agenda.

Nort

Ik denk dat het voornamelijk ligt aan het beeld wat wij hebben bij competities in Oost-Europa en de Balkan. Een aantal daarvan zijn toegegroeid naar de subtop van Europa en dus win je daar niet meer zo makkelijk met 5-0 van de nummer 2 uit Bosnië of Wit-Rusland . Daarnaast is het voor deze ploegen vaak een rijke beloning om uberhaubt in Europa te mogen spelen, terwijl de Nederlandse clubs (en fans!) als verwende jochies al met de groepsfase bezig zijn. In deze fase van de competitie zijn de clubs uit Nederland mentaal gewoon in het nadeel en zeker bij dit soort wedstrijd speelt dat mee.

Verder kunnen we drie weken eerder beginnen, maar ook dan zullen er clubs uitgeschakeld worden in de voorronde. Er doen liefst 196 ploegen mee aan de voorronde die strijden voor slecht 25 plekken (17 ploegen zijn al zeker van deelname en nog eens 6 als verliezers van de CL PO ronde). Dan is het best arrogant om te denken dat de Nederlandse ploegen wel 'even' doorbekeren.

Ik denk dat er een meerderheid van de voetbalfans een voorstander is van afschaffing van de play-offs, maar dat maakt de competitie wel saaier. Nu heeft praktisch elke club tot aan vijf speelrondes voor het eind nog ergens voor te strijden (kampioenschap, CL voetbal, directe EL kwalificatie, play-offs EL, play-offs JL en directe degradatie). Haal je daar vier plaatsen uit weg, dan spelen de clubs in positie 6 t/m 12 twee maand om de kiezersbaard.

Jehoentelaar

De Bosnische competitie is welgeteld twee speelronden oud dus het argument dat we eerder moeten beginnen kan zo de prullenbak in. Die zijn niet ineens in een wereldse vorm. Het ligt vooral aan de redenen die Nort ook al aanhaalt. Daarnaast stoorde ik mij gigantisch aan de houding van de trainer van FC Utrecht, die het liet overkomen alsof enige analyse van en voorbereiding op de tegenstander niet nodig waren. Dit soort ploegen speelt vaak een ander soort voetbal dan het heilige 4-3-3 spelletje die in Nederland bijna in de grondwet is verankerd en in Nederland denken we blijkbaar nog steeds te simpel (of zijn we te arrogant) om een ploeg bij te stellen naar de speelwijze van de concurrent. Utrecht had met de juiste voorbereiding op deze ploeg zonder problemen de volgende ronde bereikt.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Koning Kriel

Citaat van: Joelvginkel op aug 02, 2019, 01:56:39
Omdat ik er geen topic over kan vinden vraag ik het maar hier. Ik als Utrecht supporter ben diep teleurgesteld over de wanprestatie van vanavond in Bosnië. Ik hoor mensen zeggen: Waarom kunnen Belgische teams wel presteren in de voorrondes van de Europa league en de Nederlandse clubs niet. Mijn punt was dat de Belgische competitie wat eerder start, dus dat ze al wat beter in vorm raken voor de voorrondes en beter klaar gestoomd zijn dan de Nederlandse ploegen, dus mijn vraag is: is het niet handiger om de Nederlandse competitie tegelijkertijd te laten beginnen als de Belgische competitie zodat Nederlandse ploegen beter kunnen presteren in de Europa league? Nog een vraag: vinden jullie ook net als mij dat de play-offs voor een Europa league ticket afgeschaft moet worden in Nederland? Ben namelijk erg benieuwd naar jullie meningen!

Belgische teams doen het niet uitzonderlijk veel beter.
Land           15/16   16/17   17/18   18/19   19/20   Coefficient
Nederland   5,750   9,100   2,900   8,600   0,600   26,950
België   7,400   12,500   2,600   7,800   1,000   31,300

En doordat de komende twee jaar meer punten bij België weg gaan vallen gaan we gewoon weer gelijk komen met België waarschijnlijk.
P.s. België heeft hier al 0,8 punt in dit jaar omdat Genk automatisch geplaatst is voor de groepsfase CL. Tot nu toe is alleen Gent in actie gekomen maar die zijn wel een ronde verder.

wekke

Onze competitie is amper een week bezig en aangezien de transferperiode nog een maand duurt, kan je niet stellen dat Belgische clubs al scherper zijn of hun beste niveau halen. Zoals gezegd, scoren onze teams ook niet zo geweldig in Europa.

Ik denk ook dat het ook eerder een mentale kwestie is. Als je België en Nederland dan toch wil vergelijken dan is er wel een beduidend verschil in opleiding en soort voetbal. Dat attractieve met aanvallende intenties is allemaal mooi, maar als je niet over de kwaliteitsvolle kern van Ajax beschikt, is dat eerder ontzettend naief. Belgische teams kunnen vaak beter in blok spelen en verdedigen.

Joost

Precies dat Wekke. De Nederlandse teams zijn vaak naïef in Europa zoals Utrecht gisteren of Heracles eerder. In deze ronde moet je puur op resultaat spelen en dat kunnen de Nederlandse teams een stuk minder goed.

headout

"Als" Utrecht in de heenwedstrijd de kansen had afgerond, was dit helemaal geen discussie geweest.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog