Entreekaartjes ... de mooiste exemplaren in één uniek topic !

Gestart door Denniz1974, jan 01, 2009, 14:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denniz1974

Voor velen onder ons zijn entreekaarten een heiligdom, een ultieme herinnering aan ruim 2 x 45 langs de lijn.
We koesteren de papiertjes in mappen, op stapeltjes en in stoffige lades van bureaus.

Laat ons meegenieten van de mooiste exemplaren uit jouw collectie !!



Vanwege het opdoeken van de club:


Vanwege de belandenheid van het duel en het feit dat dit toernooi in ons eigen landje werd georganiseerd:

hgrm



Nederland-Portugal op het WK







Halve finale UEFA-Cup AZ-Sporting, uit en thuis





Ierland-Nederland op Lansdowne Road, één van de laatste interlands voor de verbouwing





De Second City Derby, tussen de fanatieke Villa-fans





Debuut van Morecambe in de League





Eerste wedstrijd in de 3. Liga
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper



Mijn eerste keer Bökelberg




Fortuna Düsseldorf in het Rheinstadion




Mijn eerste Bundesligawedstrijd, Schalke in het Parkstadion




Nürnberg, Frankenstadion, groot kaartje niet in clubkleuren




Intertoto: Spartak Trnava - VSC Debrecen




FK Chomutov, een klein strookje als toegangsticket.




Adler Osterfeld, mooi kaartje voor een Oberligaclubje, alle informatie staat erop




Borussia Freialdenhoven - Fortuna Düsseldorf, gespeeld in Solingen, wedstrijdkaartje bevat alle correcte informatie




Cheltenham Town, incl. 3 controlestrookjes




Hansa Rostock, een van de mooiste kaartjes die ik heb.




Duits kampioenschap van 1894




FSV Oggersheim spelend in het Südweststadion te Ludwigshafen




MTK Budapest



Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Deze vind ik persoonlijk het mooiste...

... Ierland - Nederland heb ik ook trouwens.











Hielke

Deze heeft geen toelichting nodig:


Voor mij een bijzondere. Het afscheid van Foppe en nog een mooi kaartje ook:


Mijn eerste wedstrijd in Engeland:


Mooi stichtelijk onderschrift:


De meest kleurloze voetbalkaart aller tijden:


Denniz1974

Op het veld van vv Schelluinen (bij Gorinchem) werd een oefenpot tussen Top Oss en Wigan Athletic gespeeld ... met een prachtig entreekaartje ...



Bij Patro Maasmechelen - Cercle Brugge gingen ze er vanuit dat ik in het bezoekersvak plaats wilde nemen, toen ik aangaf als neutrale toeschouwer te komen, werd dat op z'n Belgisch opgelost ....


Ici c est Paris

Een kleine bijdrage van mij:

Een zeer bijzondere voor mij. Utrecht won de beker door Feyenoord in de Kuip met 4-1 te declasseren.



Mijn eerste buitenlandse wedstrijd, 4 jaar geleden in Dortmund. Ik was pas 14 en keek m'n ogen uit.



Anderlecht-Roeselare. Voor een tientje een staanplaats achter de goal, zo hoort het.



Lierse-La Louvière. Beladen potje op dat moment, vanwege de destijds zeer actuele zaak-Ye. De 2 hoofdrolspelers tegen elkaar.



Met Utrecht een oefenpotje in Lier.





Batflyer

Mijn eerste wedstrijd in Engeland:


Bij dit duel zag ik voor het eerst in Engeland een doelpunt (door nota bene David Bentley)


Geen bijzonder mooi kaartje, maar wel vanwege de wedstrijd en de persconferentie na afloop (de tirade van Van Gaal).
Dit was de eerste wedstrijd waar ik als journalist naartoe ging:
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op jan 01, 2009, 23:02:02
Wat te denken van deze? :_D


Haha deze heb ik ook, wilde hem ook plaatsen maar vond dit kaartje veel te triest.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Citaat van: Dennis1981 op jan 02, 2009, 17:47:35
Haha deze heb ik ook, wilde hem ook plaatsen maar vond dit kaartje veel te triest.

Hehe, tja ik hield die in eerste instantie ook maar achter, maar kon het toch niet laten te reageren op Hielke.

Han

Via een Engelse geestverwant die gelegenheidsjournalist is als het om wedstrijden op Villa Park gaat ontving ik een uitnodiging om de FA Cup tie tegen Leeds United bij te wonen in een duiventil hoog in de Trinity Road stand. Ik was gezeten naast Alan Green, de vermaarde radio-reporter van Radio Five Live:




Dit kaartje markeert de wedstrijd waarin doelman Jimmy Glass van Carlisle United in de 95ste minuut scoorde en daarmee the Cumbrians degradatie naar de Conference bespaarde op de laatste speeldag:




Met dít ticket verwierf ik toegang tot de openingsceremonie en de openingswedstrijd tussen Misr en Lībiyyā (Egypte en Libië) van de African Cup of Nations 2006. Hoewel de kick-off gepland stond voor 19.00 uur werd 'om veiligheidsredenen' het stadion al om 16.00 uur hermetisch afgesloten, daarmee de toeschouwers ala Hillsborough als ratten in een val opsluitend:





Toegang tot Cairo National Stadium voor de lawaaiderby tussen de Caïrese grootmachten Zamalek en Al Ahly, African Champions League. Al Ahly zou uiteindelijk kampioen worden en Zamalek roemloos worden uitgeschakeld:





Op uitnodiging van Portsmouth gelegenheidsfotograaf op Fratton Park tijdens de wedstrijd tegen Birmingham City; een bijzondere ervaring tussen professionals, getooid met digitale toestellen met lenzen met de reikwijdte van een telescoop:





De allerlaatste thuiswedstrijd van Wigan Athletic op Springfield Park; een play-off wedstrijd in de derde divisie. Tijdens die gelegenheid maakte ik, vanaf een 'grassy bank' achter een der doelen, een overzichtsfoto van Springfield Park en dat moment werd op haar beurt vastgelegd door Stuart Clarke, een befaamde Engelse fotograaf. Die foto prijkt levensgroot in zijn 'voetbalmuseum', de Homes of Football in Ambleside in het Lake District:




Hampden Park in Glasgow, toneel van de halve finale voor de Scottish Cup tussen Celtic en Dundee United. Mijn eerste kennismaking met het destijds spookachtige Hampden Park dateert van 1974 toen de capaciteit nog rond de 150.000 lag vanwege de eindeloos lijkende terracing.





Vijfde ronde FA Cup op Goodison Park tussen Everton en Preston North End temidden van zesduizend Lilywhites. Preston North End overrompelde Everton gedurende zeventig minuten en stortte uiteindelijk in na de 1-0 voor The Toffees. Voor de wedstrijd had ik op verzoek van een vriend in de clubshop van Liverpool voor hem een replica-shirt aangeschaft. Ik stond op de lange zijde, vlak bij het thuisvak van Everton, en het leek mij wel een aardig gebaar om de knalrode Liverpool-draagtas uit de clubshop na de 1-0 van onder mijn jas te halen en provocerend en triomfantelijk hoog te houden. Gelet op de furieuze reacties en de 'wank'-gebaren werd dat niet helemaal op prijs gesteld.










Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Maroboduus

Laat ik beginnen met de twijfelachtige eer van het lelijkste kaartje. In Ierland krijg je zelfs 9 van de 10 keer helemaal geen kaartje, ik mocht mij dus gelukkig prijzen met dit kleinood dat ik bij de wedstrijd Kildare County FC-Athlone Town FC kreeg uitgereikt.


In de categorie perskaarten; beide in het seizoen 2001/2002. FC Energie Cottbus-Hamburger SV in de 1. Bundesliga en SC Rot-Weiß Oberhausen-1. FC Union Berlin in de 2. Bundesliga.



In de categorie eigenaardigheden allereerst MSV Duisburg-Alemannia Aachen. Helaas op de scan niet heel goed zichtbaar, maar linksonder is een "knip" van een overijverige conducteur zichtbaar. In Duitsland is het heel gebruikelijk dat entreebewijzen ook als ticket in het OV geldig zijn. De conducteur die avond vond dat ik maar moest bewijzen dat die match ook op die dag plaats had gevonden (er staat geen datum op het ticket). Nadat ik weigerde op dergelijke onzin in te gaan, besloot hij na veel gezeur mijn voetbalkaartje te "knippen" als ware het een treinticket.
Let overigens ook op de prijs. Nooit meer zal ik voor zo weinig geld een wedstrijd in de 1. of 2. Bundesliga kunnen bezoeken.


Werder Bremen tegen...inderdaad Bayen ipv Bayern München. Onvoorstelbaar. Is kennelijk ook nog een ticket van de kidsclub. Gekocht via Ebay kwam ik er zonder problemen mee naar binnen.


FSV Salmrohr tegen FC 08 Homburg/Saar. Volgens het kaartje in het seizoen 2001/2002, of toch op 8 april 2003?


Een mooi kaartje voor een vriendschappelijke match. Onderaan staat het voor Ierland zeer noodzakelijke "Please arrive early". Dat deden wij die avond helaas ook niet waardoor we in een dramatische file terecht kwamen. 15 minuten na kick-off kwamen we zwaar buiten adem het verrassend goed gevulde stadion binnen rennen.


En nog enkele mooie tickets of mooie affiches:

Internazionale-AC Milan


De vaderlandse driekleur op een Pools ticket. Het Europese treffen tussen Wisła Kraków en NEC.


HNK Rijeka-NK Međimurje Čakovac in het qua ligging mooiste stadion van Europa.


WK-Kwalificatie Polen-Tsjechië


De derby van Sofia: CSKA-Levski

Joost

Er zitten een paar erg mooie exemplaren tussen Maroboduus.

Ik ben zelf ook in het bezit van het volledig witte Willem II kaartje, eenzelfde exemplaar heb ik van Rochdale v Darlington waar ze alleen maar kaartje hadden aangeschaft omdat het uitverkocht was. Bij VVV-Excelsior kreeg ik eens een kaartje zonder enig opdruk. Het admissionstrookje kreeg ik bij Welling United en koste 10 pond. Voor Koln-Alemannia stond het verkeerde seizoen op het kaartje. Bij Exeter City zijn ze handgeschreven en het is ook altijd een feest als je via de telefoon besteld en ze je naam op 't kaartje printen.

Han

Hoewel wellicht geen sprake is van een 'mooi' exemplaar in esthetische zin is de gevoelswaarde er niet minder om omdat sprake is van een zeldzaam exemplaar. De Egyptische eredivisieclub ENPPI heeft voor de gelegenheid van de bekerwedstrijd om bij de laatste acht te geraken tegen El Gouna FC, bijzonder voor laatstgenoemde club, kaartjes laten drukken; uitsluitend bestemd voor de hoofdtribune.

Voetbalwedstrijd om het kampioenschap van de Egyptische Cup
Seizoen 2008/2009
Tussen de teams
ENPPI va El Gouna

Mubarrat korat al qaddam fie betoeliet kas misr.
El moesiem al karni 2008/2009
Beina nadie
ENPPI vs El Gouna



Strangely Devoted or Mentally Disturbed