Amateurs 2011/2012

Gestart door AthleticHolanda, jun 28, 2011, 21:37:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wesley

Ik dacht dat het al ergens op de site stond maar worden de wedstrijden in het stadion van RBC gespeeld? Zo nee, waar dan en wat gebeurd er met het stadion?

Cyclebob

Citaat van: Wesley op jan 25, 2012, 22:12:41
Ik dacht dat het al ergens op de site stond maar worden de wedstrijden in het stadion van RBC gespeeld? Zo nee, waar dan en wat gebeurd er met het stadion?
Ze willen op het Red Band sportpark in Roosendaal Noord gaan spelen, vlakbij de oude Luiten. Tja, het stadion... dat blijft leeg de komende jaren.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Wesley

Maar het blijft er wel dus?

Sebastiaan_W

Aan het begin van het seizoen heeft Rijssen Vooruit haar 1e elftal terug getrokken. Maar vanaf volgend seizoen gaan ze weer met een 1e elftal beginnen! Niet op de zondag, maar op de zaterdag.



Joost


AthleticHolanda

Citaat van: Breda op mrt 23, 2012, 14:49:31
Tot vreugde van velen hier waarschijnlijk

Inderdaad, op zo'n club zit toch niemand te wachten, dat Dijkse Boys maar volgt...

AthleticHolanda

Citaat van: Breda op mrt 23, 2012, 15:47:00
Ik vond het toch een leuke afwisseling met al die zaterdagclubs uit die inteeltdorpen.

Tja een club zonder draagvlak die met zwart geld kunstmatig hoog gehouden wordt heeft wat mij betreft geen bestaansrecht in de top van het amateurvoetbal.
De zaterdagclubs léven in ieder geval, amateurvoetbal is (bijna?) nergens ter wereld zo populair als op zaterdagmiddag in Nederland.

Bossche Bol

Citaat van: Breda op mrt 23, 2012, 14:49:31
http://nos.nl/artikel/354775-amateurclub-young-boys-failliet.html

Tot vreugde van velen hier waarschijnlijk,
Bij Quick Boys zullen ze wel balen, die hebben plots weer 2 verliespunten meer dan Huizen.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

TeeZee

Citaat van: Breda op mrt 23, 2012, 15:47:00
Ik vond het toch een leuke afwisseling met al die zaterdagclubs uit die inteeltdorpen.
Die inteeltclubs hebben toch bijna altijd de beste sfeer en meest hechte organisatie?

hgrm

Citaat van: Breda op mrt 23, 2012, 14:49:31
http://nos.nl/artikel/354775-amateurclub-young-boys-failliet.html

Tot vreugde van velen hier waarschijnlijk, maar tot leedwezen van de liefhebbers van illegale pokertoernooien in Haarlem en wijde omgeving...

Inderdaad. Na mijn ervaringen in het zaalvoetbal is dit voor mij typisch een gevalletje 'opgeruimd staat netjes'.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nico1880

Waarom wil geen enkele topklasser promoveren? Financiële redenen?

Sebastiaan_W

Citaat van: Nico1880 op apr 13, 2012, 09:04:57
Waarom wil geen enkele topklasser promoveren? Financiële redenen?

vrijdagavond, minimaal aantal contractspelers, accomodatie eisen, etc. etc.

Joost

Citaat van: Nico1880 op apr 13, 2012, 09:04:57
Waarom wil geen enkele topklasser promoveren? Financiële redenen?

Dat heeft vooral te maken met de manier waarop het voetbal in Nederland is georganiseerd. Er zijn 2 categorieën; profs en amateurs. Klinkt heel eenvoudig maar het is de kern van alle problemen die er zijn mbt de doorstroming.

Ere en Eerste Divisie clubs zijn prof en kun je vergelijken met gewone bedrijven. Zij moeten  hun spelers in dienst hebben, minstens 18 stuks en moeten aan allerlei eisen voldoen mbt tot accommodatie en financiën.
De amateurclubs, vanaf de Topklasse tot en met de clubjes die slechts met 1 team in de reserveklassen meedoen hebben geen enkele eis. Ja er moeten dug-outs zijn, dat is haast de enige eis die de KNVB stelt. Deze clubs zijn volledig vrij in alle overige zaken.

Wanneer een club promoveert naar de Eerste Divisie moet de club binnen een zeer kort tijdsbestek haar volledige organisatie omturnen. Alsof je van de lokale duivenmelkersvereniging een B.V. of N.V. maakt. Denk alleen al eens aan de contracten van spelers die nu niet als bijbaantje voor hun club spelen maar volledig onder contract komen en voor wie pensioenafdrachten moeten plaatsvinden.

Wil je promoveren moet je ook je volledige accommodatie aanpassen met een uitvak en gescheiden ingangen. Aangezien vrijwel alle complexen van de gemeente worden gehuurd is dat een grote stap.

En dan is er ook nog de verplichte vrijdag als speeldag die voor veel clubs een probleem vormt. De zaterdagclubs moeten daarnaast ook van hun principe af om nooit op zondag te willen spelen.

Sportieve promotie is het ook niet te noemen. De clubs die in aanmerking komen voor promotie spelen al jaren bovenin de hogere amateurklassen om de prijzen. Bij promotie komen ze onderin of in de middenmoot van de Eerste Divisie te spelen. Dan lijkt het veilige amateurniveau toch een stuk aantrekkelijker met tegenstanders waartegen een grote historie is. En zou een club dan meestrijden bovenin dan is promotie een mogelijkheid en er is geen club die er nu aan moet denken Ajax, Feyenoord en PSV te ontvangen op tweewekelijkse basis.

Zolang de KNVB niet ingrijpt zal er geen promotie zijn van onderuit. Ze kunnen er voor kiezen om de regelgeving voor de Eerste Divisie aan te passen door bijvoorbeeld het aantal contractspelers te verminderen en een langere aanpassingstijd in te stellen. Maar, en dat heeft mijn voorkeur, de KNVB zou ook met eisen kunnen komen voor de clubs die in de top van het amateurvoetbal actief zijn. Zowel op organisatieniveau als met het complex.

Nico1880

Bedankt voor de uiteenzetting. Een makkelijkere doorstroming zou het in ieder geval vele aantrekkelijker maken.