Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: watergatehopper op sep 16, 2018, 20:52:23
Goede vraag. Ze zijn in ieder geval tot een locatie gekomen en een ontwerp(nog niks gezien). Het is dus geen verbouw maar nieuwbouw.
Het feit dat Gent lang duurde zat hem in geldproblemen. Blijkbaar was er geen sluitende begroting voor de bouw van het Artevelde stadion. Het Artevelde is altijd een werknaam gebleven toen ze in Ghelamco..... nou ja dat is bekend denk ik.
Klopt, door de financiële crisis die net op dat moment uitbrak, trokken een aantal privé-investeerders zich terug en moest de stad Gent (en dus de belastingbetalende inwoners) het verschil ophoesten.
Over land and sea

Luccie

Zaterdag 3 november de laatste kans om het Wildparkstadion van Karlsruher SC in de oude staat te bewonderen.
Persoonlijk vind ik dit één van de aardigste stadions van Duitsland.

https://www.ksc.de/

Luccie

Citaat van: Luccie op okt 24, 2018, 11:18:53
Zaterdag 3 november de laatste kans om het Wildparkstadion van Karlsruher SC in de oude staat te bewonderen.
Persoonlijk vind ik dit één van de aardigste stadions van Duitsland.

https://www.ksc.de/

Voor een impressie klik op onderstaand linkje:
https://hoppingrob.wordpress.com/2017/03/16/karlsruhre-wildparkstadion/

watergatehopper

#273
Echt een briliant stadion in huidige vorm.

http://www.watergatehopper.nl/page/karlsruhe-wildparkstadion

Karlsruhe ligt overigens in Duitsland Luccie en niet in België. ;)
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

Citaat van: watergatehopper op okt 24, 2018, 12:23:48
Echt een briliant stadion in huidige vorm.

http://www.watergatehopper.nl/page/karlsruhe-wildparkstadion

Karlsruhe ligt overigens in Duitsland Luccie en niet in België. ;)
Als je er incidenteel gaat kijken wel, maar ik snap wel dat ze daar gaan verbouwen. Qua faciliteiten is het natuurlijk zwaar verouderd en geen pretje om er tweewekelijks te zitten.

Luccie

Citaat van: watergatehopper op okt 24, 2018, 12:23:48
Echt een briliant stadion in huidige vorm.

http://www.watergatehopper.nl/page/karlsruhe-wildparkstadion

Karlsruhe ligt overigens in Duitsland Luccie en niet in België. ;)

Oeps :) nooit echt opgelet bij Topografie!

watergatehopper

Citaat van: Nort op okt 24, 2018, 12:41:41
Als je er incidenteel gaat kijken wel, maar ik snap wel dat ze daar gaan verbouwen. Qua faciliteiten is het natuurlijk zwaar verouderd en geen pretje om er tweewekelijks te zitten.

Die discussie hebben we hier al wel eens vaker gehad. Uit mijn hoofd gezegd zei Joost dat over het oude Tivoli. Daar kon ik me toen wel in vinden omdat er veel volk nat stond te worden. Gezien het bijna altijd een vol huis was. Bij Karlsuhe valt dit wel mee toch? De hoofdtribune is redelijk modern en de harde kern staat voor de helft droog op de gegengerade.
Maar desondanks snap ik het wel dat ze gaan verbouwen. Commercieel gezien moeten ze daar ook iets doen om mee te kunnen blijven doen en heel veel mogelijkheden zijn er daar nu niet.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

FCT1980

Bij Aken en nu Karlsruhe is het een beetje hetzelfde als ooit bij Het Diekman.
Kon/kan gewoon niet meer. En hoe zonde het ook is voor liefhebbers van oude stadions (waaronder ikzelf), die clubs moeten door.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Ik meen ooit gelezen te hebben dat er geen onoverdekte tribunes meer mogen in de Bundesliga.

Jehoentelaar

Dat verhaal gaat al enige tijd de ronde (voor beide Bundesligen), maar ik weet niet zeker of het ook echt is vastgesteld.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

watergatehopper

Alleen Kiel is niet volledig overdekt de rest wel. Bij Kiel gaan ze ook verbouwen maar krijgen ze if de vergunning niet rond of ze kunnen geen aannemer vinden.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

ALenstra

Tottenham Hotspur blijft tot eind dit jaar op Wembley.

Jehoentelaar

Citaat van: watergatehopper op okt 27, 2018, 09:19:56
Alleen Kiel is niet volledig overdekt de rest wel. Bij Kiel gaan ze ook verbouwen maar krijgen ze if de vergunning niet rond of ze kunnen geen aannemer vinden.

Op dit moment voldoen ook Sandhausen en Darmstadt niet volledig aan de (nieuwe) eisen. Kans bestaat dat dit tweetal met een paar jaar uit de 2.Bundesliga is weggezakt dus dat 'probleem' zou dan zichzelf wel op lossen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Langemannetje

Citaat van: FCT1980 op okt 25, 2018, 09:38:16
Bij Aken en nu Karlsruhe is het een beetje hetzelfde als ooit bij Het Diekman.
Kon/kan gewoon niet meer. En hoe zonde het ook is voor liefhebbers van oude stadions (waaronder ikzelf), die clubs moeten door.
Ik ben benieuwd of je dit ook zou zeggen over Feyenoord en de Kuip
73 grounds in 14 verschillende landen

hgrm

Ik vraag me af "of het zo niet langer kan".
Ga maar eens na in hoeveel gevallen een nieuw stadion juist de (bijna-)ondergang van de club is geworden. Juist Aken, dat je noemt, is daarvan een droevig voorbeeld maar er zijn vele meer.

Het probleem is volgens mij ook dat de clubs vaak niet persé "door moeten" of door willen, maar dat het wordt opgelegd door de bonden. Zo is het ronduit belachelijk wat er in Duitsland geldt voor wat betreft capaciteitseisen. Een club uit de 3. Liga moet 10000 plaatsen hebben en een club uit de 2. Bundesliga 15000. Aan de ene kant is er een hele groep clubs die zo'n stadion nooit vol krijgen maar er wel aan moeten voldoen (Grossaspach, Sandhausen, Heidenheim, Lotte om er een paar te noemen), aan de andere kant zijn er clubs die wel een groot stadion nodig hebben maar zelf ook wel snappen dat ze niet elke week 10000 man voor een dichte deur kunnen laten staan. De capaciteitseis is dus volstrekt overbodig maar brengt clubs ondertussen clubs wel in de problemen of belemmert de doorstroming.

Laat clubs het dus op alle niveaus lekker zelf uitzoeken met een aantal minimale eisen wat betreft veiligheid (uitvak met aparte opgang, dat soort dingen) en financiën (door accountant gecontroleerde en realistische sluitende begroting, geen oncontroleerbare schuldenberg). Dan komen de clubs die hun zaakjes goed op orde hebben vanzelf boven drijven, maar kan een veredelde amateurclub ook af en toe z'n season in the sun hebben.   
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen