KNVB Beker 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, jul 07, 2009, 22:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peenvogel

Politieke inmenging bij een voetbalbond kan leiden tot internationale schorsingen (zie Irak laatst). Huppetee, zowel Feyenoord als ajax utgesloten voor Europees voetbal.

TeeZee

Aan de andere kant kost het op deze manier minder geld. Dan kun je zeggen dat ze gewoon niet zo overdreven veel veiligheidsmaatregelen moeten treffen voor een klein groepje raddraaiers, maar dan zul je altijd zien dat het dan vreselijk uit de hand loopt waarna iedereen achteraf weer loopt te brullen dat Aboutaleb z'n zaakjes niet op orde had. Uiteindelijk is het nooit goed.

Voor het eindresultaat zal het niet uitmaken denk ik, Ajax wint de beker toch wel denk ik.

spons

Wordt bij de WK 2018 in Nederland bij de finale Engeland - Duitsland de eerste wedstrijd in Londen of in Berlijn gespeeld ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Peenvogel op apr 15, 2010, 16:06:32
Politieke inmenging bij een voetbalbond kan leiden tot internationale schorsingen (zie Irak laatst). Huppetee, zowel Feyenoord als ajax utgesloten voor Europees voetbal.

Ik kies voor een uitsluiting van het Nederlands Elftal voor het WK. Het bezoek van hoogwaardigheidsbekleders kost bij dit soort evenementen een vermogen ( meer dan de politie inzet bij een bekerfinale ) maar dan hoor je ze niet
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: TeeZee op apr 15, 2010, 16:59:02
Aan de andere kant kost het op deze manier minder geld. Dan kun je zeggen dat ze gewoon niet zo overdreven veel veiligheidsmaatregelen moeten treffen voor een klein groepje raddraaiers, maar dan zul je altijd zien dat het dan vreselijk uit de hand loopt waarna iedereen achteraf weer loopt te brullen dat Aboutaleb z'n zaakjes niet op orde had. Uiteindelijk is het nooit goed.

Voor het eindresultaat zal het niet uitmaken denk ik, Ajax wint de beker toch wel denk ik.

Dankzij pers, KNVB en politiek was de sfeer inmiddels zodanig dat het uit de hand zou gaan lopen. Als de supporters vriendelijk gevraagd wordt om rellen te komen trappen, hebben ze zeker weten het fatsoen om dat ook netjes te doen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Peenvogel

En er zijn zoveel 'kenners' die hun onwetendheid op tv mogen spuien. Net bij DWDD. Och, och, och. Wat een onzin werd daar weer verteld door mannen die nooit in stadions komen.

TeeZee

Citaat van: Peenvogel op apr 15, 2010, 19:49:30
En er zijn zoveel 'kenners' die hun onwetendheid op tv mogen spuien. Net bij DWDD. Och, och, och. Wat een onzin werd daar weer verteld door mannen die nooit in stadions komen.
Wat was de onzin dan volgens jou?

Peenvogel

Citaat van: TeeZee op apr 15, 2010, 21:48:17
Wat was de onzin dan volgens jou?

Van de week De Snor bij P&W dat de neutrale kaarten via een netwerk van sigarenboeren verkocht zouden worden
Vandaag Hugo Borst nam de woorden ' moord en doodslag' in de mond
Vandaag hoorde ik Prem zeggen dat 'de harde kern' eigen stewards heeft. Dat de politie het vak niet op durft bij 'de harde kern' en nog meer van dat soort nonsens
Die van Nieuwkerk zei dat hij vanwege dit gedoe al jaren niet meer naar het voetbal ging. Welk gedoe? Hoeveel gebeurt er bij een gemiddelde eredivisie-wedstrijd? Ze praten of het nog steeds 1987 is en er alleen maar jonge mannen op de tribune aanwezig zijn. De Kuip zit vol met gezinnetjes en opa's. Zouden die echt komen als het 'iedere week los gaat'? Ieder weekend vallen er doden en gewonden bij uitgaansgeweld. Van het kleinste dorpje tot de grootste stad. Dan hoor ik ze nooit over een disco-wet. Of combi's naar disco's. Of het verbieden van een disco-avond.

Hypocriet gelul allemaal.

TeeZee

Zo gemoedelijk vond ik de sfeer niet tijdens mijn bezoeken aan bijvoorbeeld ADO, Feyenoord, Vitesse, Lisse en Utrecht. Toegegeven, het zijn slechts enkele bezoeken, maar het was wel de hele tijd kanker dit en hoer dat. Bij Zwolle en bij ADO ben ik tijdens de wedstrijd ergens anders gaan zitten vanwege de penetrante wietlucht. Kan niet zeggen dat ik dat nou kan aanraden voor gezinnen, tenzij de kinders ook al aan de dope zijn, dan is het waarschijnlijk wel vertrouwd voor ze. In vergelijking met het buitenland heb ik in NL relatief gezien veel meer slechtere ervaringen. Het gaat wat mij betreft namelijk niet alleen om rellen, maar ook om enige emotionele beschaving.

hgrm

Van mij hoeft dat gemoraalridder allemaal niet.

Mensen (mannen) hebben nu eenmaal uitlaatkleppen nodig om af en toe eens helemaal los te gaan en hun behoefte aan geweld/oorlog/stammenstrijd te bevredigen.
Vroeger was het heel normaal dat je als jochie met je vriendjes een kip aan een paal bond en er stenen naar gooide, dat je als student met je medestudenten dueleerde als je ruzie had. De beroemde wiskundige Abel is op die manier zelfs aan z'n einde gekomen. En uitgaansgeweld zoals we het nu kennen is ook al zo oud als de weg naar Rome.

We leven nu in een tijd dat aan de ene kant de bevrediging van de gewelddadige behoefte onschuldiger is dan ooit tevoren, maar aan de andere kant de antropo-, psycho- en deskundologen om het hardst schreeuwen dat zelfs dat niet meer mag.

Als kind mag je geen soldaatje meer spelen, als tiener wordt het je bijna onmogelijk gemaakt om een gewelddadige computergame te spelen en als voetbalfan moet je de tegenstander en scheidsrechter met u aanspreken. En vuurwerk tijdens wedstrijden of vreugdevuren tijdens de jaarwisseling zijn bijna halsmisdrijven geworden. Terwijl juist deze betrekkelijk onschuldige uitingen voor de normaal ontwikkelde mensen voldoende zijn om hun behoeften te bevredigen.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Rotterdamse versie:

Vanavond zijn er bij De Kuip door de ME met gericht georchestreerd optreden onlusten uitgelokt om het overheidsbesluit kracht bij te kunnen zetten. In Amsterdam zouden diezelfde onlusten uitgelokt zijn geweest door Ajax-supporters.

Amsterdamse versie:

Inversie

De uitslag in De Arena gaat een afgeleide vormen voor de publieke belangstelling in De Kuip. Wat dat betreft lijkt 6-0 mij een redelijke graadmeter voor zogeheten clubpassie.

Ajax krijgt dan alsnog 40.000 kaarten om De Kuip nog een beetje vol te krijgen.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

spons

We hebben op 25 april in ieder geval een leuk alternatief : eerst bij AFC - SC Feyenoord de amateurs aanmoedigen en daarna gezellig in de kantine naar de bekerfinale kijken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Peenvogel

Citaat van: Breda op apr 15, 2010, 23:17:05
Voor 400% mee eens.

Nou weet ik uit je eerdere antwoorden op dit forum dat je niet bepaald gecharmeerd bent van Het Legioen. Maar als NAC-supporter en Brabander is het waarschijnlijk geoorloofd roomser dan de paus te zijn. Ik kan me nog iets herinneren dat er tijdens de bekerwedstrijd tegen G.A. Eagles gezinnetjes aangevallen werden in het Rat Verlegh stadion. Ook werd er tijdens een recente NAC-Feyenoord een klein jongetje geslagen door een volwassen kerel omdat hij iets van Feyenoord droeg. Triest allemaal, maar ga dan niet vingerwijzen naar Feyenoord.

En voetbal is een rauwe volkssport. En op de tribunes hier vliegen de K's je inderdaad om de oren. Doet mij pijn gezien een situatie met deze ziekte heel erg dichtbij. Maar als scheldwoord bekt het nu eenmaal goed in het Nederlands. In het Engels vliegen de 'fucks' je om de oren. Dat bekt weer beter in die taal.

TeeZee

Citaat van: hgrm op apr 15, 2010, 23:36:53
Van mij hoeft dat gemoraalridder allemaal niet.
Je plakt er een stempel op die voortkomt uit jouw eigen perceptie, natuurlijk niet uit een waarheid anders dan de eigen waarheid.

CiteerMensen (mannen) hebben nu eenmaal uitlaatkleppen nodig om af en toe eens helemaal los te gaan en hun behoefte aan geweld/oorlog/stammenstrijd te bevredigen.
Daar is nou juist sport voor uitgevonden, om op een mannelijke en toch vreedzame wijze die door hormonen ingegeven behoefte te bevredigen.

CiteerVroeger was het heel normaal dat je als jochie met je vriendjes een kip aan een paal bond en er stenen naar gooide
Toegegeven, ik vind het dan weer heel normaal dat mensen die dieren mishandelen zo zwaar mogelijk gestraft worden.

Citeerdat je als student met je medestudenten dueleerde als je ruzie had. De beroemde wiskundige Abel is op die manier zelfs aan z'n einde gekomen. En uitgaansgeweld zoals we het nu kennen is ook al zo oud als de weg naar Rome.
Tegelijkertijd hingen we vroeger boeven aan de galg op het marktplein, verzopen we heksen en spijkerden we profeten aan het kruis. Ik denk dat we in dat opzicht al een stuk vooruit gegaan zijn qua beschaving en we moeten er niet voor terugdeinzen om (wat een voetbalcliché) nog een paar laatste stappen te maken.

CiteerWe leven nu in een tijd dat aan de ene kant de bevrediging van de gewelddadige behoefte onschuldiger is dan ooit tevoren, maar aan de andere kant de antropo-, psycho- en deskundologen om het hardst schreeuwen dat zelfs dat niet meer mag.
De vrijheid van de een houdt op waar de vrijheid van de ander begint komt nu bij me op. Prima als mensen die behoefte willen bevredigen, maar als dat betekent dat spullen van anderen gesloopt worden of dat anderen er anderzijds last van hebben dan is er geen discussie mogelijk.

CiteerAls kind mag je geen soldaatje meer spelen, als tiener wordt het je bijna onmogelijk gemaakt om een gewelddadige computergame te spelen en als voetbalfan moet je de tegenstander en scheidsrechter met u aanspreken. En vuurwerk tijdens wedstrijden of vreugdevuren tijdens de jaarwisseling zijn bijna halsmisdrijven geworden. Terwijl juist deze betrekkelijk onschuldige uitingen voor de normaal ontwikkelde mensen voldoende zijn om hun behoeften te bevredigen.
Je bagataliseert de zaken waarschijnlijk bewust om te prikkelen. Ik wil voor nu eindigen met de constatering dat we op dit punt een verschillende overtuiging hebben.

hgrm

Citaat van: TeeZee op apr 16, 2010, 09:13:39
Daar is nou juist sport voor uitgevonden, om op een mannelijke en toch vreedzame wijze die door hormonen ingegeven behoefte te bevredigen.
Daar hoort ook supportersgedrag op de tribune bij; niet iedereen is nu eenmaal actief sporter.

Citeer
Toegegeven, ik vind het dan weer heel normaal dat mensen die dieren mishandelen zo zwaar mogelijk gestraft worden.
Tegelijkertijd hingen we vroeger boeven aan de galg op het marktplein, verzopen we heksen en spijkerden we profeten aan het kruis. Ik denk dat we in dat opzicht al een stuk vooruit gegaan zijn qua beschaving en we moeten er niet voor terugdeinzen om (wat een voetbalcliché) nog een paar laatste stappen te maken.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Juist doordat die stappen gemaakt worden, gaat het mis.
Dat er een heel Utrecht-legioen wordt teruggestuurd uit Amsterdam, is wat dat betreft een triest dieptepunt; wegens wat op zich ongeschuldig* geschreeuw zulke maatregelen treffen. Dit leidt alleen maar tot agressie en escalatie.
Hetzelfde geldt voor oud en nieuw. Tegenwoordig mag niks meer. Vuurwerk wordt steeds meer gereguleerd, vreugdevuren worden verboden en/of meteen geblust. En ondertussen maar klagen dat de brandweer wordt aangevallen en dat er steeds meer echte branden worden gesticht. Als in essentie onschuldige zaken worden verboden, wordt de stap naar echt crimineel gedrag een stuk kleiner.

Wat we dus moeten doen, is de vertrutting van Nederland een halt toe roepen. Wat meer van elkaar pikken, accepteren dat de remmen af en toe eens los gaan en er dingen gebeuren die we onder normale omstandigheden misschien niet netjes zouden vinden. Maar tegelijkertijd echt crimineel gedrag (dus: het slopen van andermans spullen, vechtpartijen die verder gaan dan elkaar 1-op-1 met de vuisten bewerken, tegels van viaducten gooien etc.) wel hard aanpakken. Dan kweek je als overheid respect, niet door op elke slak zout te leggen.

*Spreekkoren zijn in mijn mening vrijwel altijd onschuldig. Het zijn namelijk uitingen die niet persoonlijk gericht zijn. Ze zijn gericht tegen een team, tegen een supportersschare, tegen de functie van scheidsrechter of de functie van speler van de tegenpartij. In dat opzicht kan er naar mijn mening geen sprake zijn van discriminatie of belediging.
Zolang meneer Luinge tijdens de wedstrijd een hondenlul is met een moeder die het oudste beroep ter wereld beoefent en een vrouw heeft met een snor, is er niks aan de hand. Want tijdens de wedstrijd bestaat meneer Luinge niet. Dan bestaat er alleen een scheidsrechter Luinge. Als meneer Luinge buiten de wedstrijd om, dus buiten zijn functie als scheidsrechter, dit soort dingen over zich heen krijgt, is het een heel ander verhaal. Daar moet hard tegen opgetreden worden.

Discriminatie heeft ook niks met spreekkoren te maken. Discriminatie is persoonlijk en achterbaks. Discriminatie is als je als Surinamer de disco niet binnenkomt of als een sollicitatiebrief meteen weggegooid wordt zodra er de naam Mohammed boven staat, niet als er tijdens wedstrijden van Ajax opmerkingen over Joden worden gemaakt.


De huidige gang van zaken bewijst dat we in Nederland op het verkeerde spoor zitten. In Nederland is "hoerenjong" al genoeg om een wedstrijd stil te leggen. In Duitsland is het equivalen "Hurensohn" geregeld te horen in stadions, zonder dat iemand zich er werkelijk aan stoort. Het gevolg is dat in Nederland het onderscheid is verdwenen tussen het relatief onschuldige waar bovenstaand verhaal over gaat en dingen die echt niet kunnen, zoals spelers persoonlijk "toezingen" dat hun moeder een erge ziekte heeft. Het is in Nederland allemaal verboden, dus is het onderscheid ertussen verdwenen.

Daarnaast denken we in Nederland dat we het echte wangedrag, dat helaas ook nog plaatsvindt, kunnen oplossen door het collectief te straffen voor het gedrag van enkelen. Ook dat werkt niet. Want hierdoor krijgen die enkelen een enorme macht. De gebeurtenissen rond de bekerfinale hebben dat haarfijn aangetoond.

Er is dus maar één weg die tot succes zal leiden. Aan de ene kant accepteren dat er tijdens happenings zoals voetbal, jaarwisseling, koninginnedag etc. wat andere normen gelden dan anders en dat veel mensen dan dingen doen die ze anders niet zouden doen. En aan de andere kant degenen die echt te ver gaan, hard en persoonlijk aanpakken.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen