amateurderby's in Nederland

Gestart door Sebastiaan_W, nov 13, 2015, 07:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Semper Fidelis

BWO - Achilles '12
Derby van Hengelo in de 2de klasse J Oost die dit jaar voor het eerst in meer dan 50 jaar weer plaatsvond en die helaas is gewonnen door Achilles '12.
De oudere garde van BWO heeft voornamelijk een hekel aan ATC '65 - voorzitter daarvan is Joop Munsterman -, want ATC is namelijk opgericht door leden die zijn vertrokken bij BWO. De jongere generatie heeft echter meer een hekel aan Achilles '12.

scarfcollector

Het bezoeken van verschillende stadskampioenschappen kan ook erg leuk zijn  qua derby's.
In mijn thuisstad vlaardingen is ieder jaar het Vlaardings kampioenschap en afhankelijk van de ploegen in de finale kunnen de bezoekers aantallen oplopen tot rond 2000.

Laatste jaren zijn het helaas vaak de hoofdklassers Deltasport en Zwaluwen. Vooral Deltasport brengt niet heel veel mensen op de been.

http://vlaardingsvoetbal.nl/

Sebastiaan_W

Zojuist heb ik Stormvogels - vv IJmuiden toegevoegd aan de lijst. Op nieuwjaarsdag sprak ik de vriend van een nicht van mij en hij vertelde mij dat derby tussen Stormvogels tegen IJmuiden minimaal 2.000 toeschouwers trok. Hij speelt zelf in het eerste van Stormvogels.

Stormvogels is van origine een zondagvereniging en in de jaren '90 speelde het in de Hoofdklasse zondag. Momenteel komt de zondagtak uit in de 2e klasse. 4 jaar terug is een groep jongens/vrienden met toestemming van het bestuur een eerste zaterdagelftal begonnen. Afgelopen seizoen promoveerde ze voor de 2e keer naar de 3e klasse zaterdag. Daarin komt het uit tegen plaatsgenoot vv IJmuiden, een echte zaterdagclub.

De return zal plaatsvinden bij vv IJmuiden op Sportpark Schoonenberg(de club ligt achter de Zuid en Oost tribune van Telstar). Het hoofdveld van vv IJmuiden stelt niks voor en heeft ook geen tribune langs het veld. Wel ligt de vereniging mooi gelegen in het park en zal je je zeker vermaken rond het veld en in de kantine van deze gezellige vereniging. Ik kan het weten, want heb zelf een paar jaar in een vriendenteam bij IJmuiden gespeeld.

ðe waan

#18
Een vriendenteam dat is begonnen met een zaterdagteam en daar zouden dan 2000 mensen op af komen?

EDIT: Volgens de site van Stormvogels waren er bij de eerste wedstrijd 400 toeschouwers.

Mokum1900

Een Zeeuwse Derby : Hoek - Kloetinge
Waar je ook gaat ik volg je overal

ðe waan

Wie nog een leuke amateurderby zoekt, moet misschien de return van Heino-Rohda Raalte maar eens in de agenda zetten. Rohda heeft ook nog eens een heel fijn sportpark.

http://www.rtvoost.nl/sport/default.aspx?nid=251630&cat=313

hgrm

Rodha Raalte - De Zweef? Is dat er ook één die leeft?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op sep 05, 2016, 14:28:11
Rodha Raalte - De Zweef? Is dat er ook één die leeft?

Volgens mij niet.

ðe waan

In het verleden wel, maar hoe dat nu is weet ik niet. Die wedstrijd is ook al een eeuwigheid niet meer gespeeld. Maar Heino en Raalte zijn echt buurdorpen, waarbij Rohda altijd veel hoger speelde. Daar speelt wel wat meer sentiment mee.

Gerrit-Jan

Zelf vorig jaar nog een paar wedstrijden meegespeeld bij Hatto Heim. Helaas niet meegedaan (alleen op bank gezeten) bij de derby tegen vv Hattem. Afgelopen seizoen werd deze derby voor het eerst gespeeld in competitieverband, aangezien vv Hattem tot een paar seizoenen geleden nog op zondag speelde. Bij beide wedstrijden waren ongeveer 1500 bezoekers aanwezig, wat me vrij uniek lijkt voor een wedstrijd in de derde klasse. Zelf vind ik het hoofdveld van de buren van vv Hattem mooier: echt gras en een grotere tribune.

Op youtube staat nog een samenvatting van de tweede derby van vorig jaar:
https://www.youtube.com/watch?v=TN8IRpmGVdQ

Sowieso zijn er heel veel derby's in 3C Oost. Er bestaat sinds kort een speciale website met voorbeschouwingen e.d.: http://www.3coost.nl


ðe waan

Voor wie voor zondag nog iets zoekt: na drie jaar staat Stevo-TVC'28 weer op het programma. Een echte derby tussen Geesteren en Tubbergen (5 kilometer) en Stevo heeft ook nog eens een leuk complex.

Joost

Citaat van: ðe waan op sep 15, 2016, 15:10:54
Voor wie voor zondag nog iets zoekt: na drie jaar staat Stevo-TVC'28 weer op het programma. Een echte derby tussen Geesteren en Tubbergen (5 kilometer) en Stevo heeft ook nog eens een leuk complex.

Plus; zondag is HSC '21 v Jong de Graafschap.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Joost op sep 15, 2016, 15:49:52
Plus; zondag is HSC '21 v Jong de Graafschap.

Wat is daar bijzonder aan? Is toch geen derby?
Het ene stadion is het andere niet!

ðe waan

Voor de neutrale toeschouwers was het wel leuk. Maar er waren alleen thuisfans en daarvoor was het uiteindelijk een stuk minder leuk.

Robin

Zaterdag 5 november : Westlandia - FC 's-Gravenzande.

Westlandia, de grootste zondag vereniging van het Westland. FC 's-Gravenzande, de grootste zaterdagvereniging van het Westland. Spelen nu voor het eerst in competitieverband tegen elkaar aangezien Westlandia sinds 2006 ook op de zaterdag actief is. En spelen vanaf dit seizoen ook in de 1e klasse. Supporters van FC 's-Gravenzande hebben inmiddels de fietscombi in het leven geroepen, na verwachting zullen er zo een 200 supporters de tocht gaan maken.