amateurderby's in Nederland

Gestart door Sebastiaan_W, nov 13, 2015, 07:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

casper.eniesee

Aanstaande zaterdag Achilles'12 - ATC. Is dat een beetje de moeite waard voor anderhalf uur enkele reis?
Instagram: Groundhopper024

Semper Fidelis

Citaat van: casper.eniesee op sep 17, 2018, 12:07:40
Aanstaande zaterdag Achilles'12 - ATC. Is dat een beetje de moeite waard voor anderhalf uur enkele reis?

Geen idee wat je ervan verwacht, maar denk zelf dat het de moeite niet waard gaat zijn. Als ik het me goed heug was er bij de vorige editie zelfs minder dan 100 toeschouwers. Moet wel zeggen dat FC Twente, wat inmiddels al was gedegradeerd, thuis speelde tegen NAC op zondag 6 mei. Al blijft dat wel sneu voor zo'n derby.

casper.eniesee

Citaat van: Semper Fidelis op sep 17, 2018, 20:10:54
Geen idee wat je ervan verwacht, maar denk zelf dat het de moeite niet waard gaat zijn. Als ik het me goed heug was er bij de vorige editie zelfs minder dan 100 toeschouwers. Moet wel zeggen dat FC Twente, wat inmiddels al was gedegradeerd, thuis speelde tegen NAC op zondag 6 mei. Al blijft dat wel sneu voor zo'n derby.

Met minimaal 1000 man, wat vuurwerk en eventueel wat kippen op het veld, zou het zeker de moeite waard zijn. Maar met 100 man is het dat niet zo zeer. ;)
Instagram: Groundhopper024

Semper Fidelis

Citaat van: casper.eniesee op sep 17, 2018, 20:15:08
Met minimaal 1000 man, wat vuurwerk en eventueel wat kippen op het veld, zou het zeker de moeite waard zijn. Maar met 100 man is het dat niet zo zeer. ;)

Haha, dat was een paar jaar geleden tussen BWO en ATC. Jaar daarvoor zijn de stoeltjes van de tribune bij ATC veranderd naar 'BWO'. Zoveel man en chaos verwacht ik zeker niet, omdat het niet zo'n beladen potje is, behalve dat ze uit dezelfde stad komen.

Han

hesselvdw kan hier zijn lol op. PM met direct link gezonden. Topic(s) verwijderd.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

casper.eniesee

20 april om 19:00 staat de derby Rohda Raalte - Heino op het programma. Mooi te combineren met bijvoorbeeld Staphorst, Excelsior '31, HHC Hardenberg of AGOVV!
Instagram: Groundhopper024

scarfcollector

Aanstaande zaterdag om 15:00 de derby van Hellevoetsluis
VV Hellevoetsluis-VV Nieuwenhoorn, veel beleving goede opkomst voor een 2e klasse wedstrijd

de heenwedstrijd is hier terug te lezen; https://www.indehekken.net/de-derby-van-hellevoetsluis/

Footballromantic

Citaat van: scarfcollector op apr 12, 2019, 08:53:11
Aanstaande zaterdag om 15:00 de derby van Hellevoetsluis
VV Hellevoetsluis-VV Nieuwenhoorn, veel beleving goede opkomst voor een 2e klasse wedstrijd

de heenwedstrijd is hier terug te lezen; https://www.indehekken.net/de-derby-van-hellevoetsluis/

En een prachtige tribune :)
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

jdebruin96

Citaat van: scarfcollector op apr 12, 2019, 08:53:11
Aanstaande zaterdag om 15:00 de derby van Hellevoetsluis
VV Hellevoetsluis-VV Nieuwenhoorn, veel beleving goede opkomst voor een 2e klasse wedstrijd

de heenwedstrijd is hier terug te lezen; https://www.indehekken.net/de-derby-van-hellevoetsluis/

Ik zie op 1 van de foto's dönertent ''Serdar'' staan haha, regelmatig geweest! Jeugdherinneringen komen weer naar boven ;) 

ricodejong4

Ik ben van plan zaterdag naar Quick Boys - Noordwijk te gaan. Is dit een derby die erg leeft onder beide supportersgroepen?

Joost

Ja, daar mag je wel veel publiek verwachten.

hgrm

Los van dat het een derby is (die meer historie heeft dan QB-Katwijk, al zal de reljeugd van het dorp daar dat niet snappen), gaat het voor QB er ook om dat het de laatste kans is in de titelstrijd in de tweede divisie.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ricodejong4

Mooi, kijk er naar uit. Zie nu ook op de website dat er een online voorverkoop voor de wedstrijd is.

Mokum1900

Zit me te oriënteren voorkomend weekend leeft de derby Nivo Sparta - WNC ?
Waar je ook gaat ik volg je overal

hgrm

Citaat van: Mokum1900 op nov 24, 2019, 22:45:03
Zit me te oriënteren voorkomend weekend leeft de derby Nivo Sparta - WNC ?

Gevoelsmatig zeg ik nee.
Ten eerste omdat WNC Tielerwaard (ten noorden van de Waal) is en Nivo Sparta Bommelerwaard (ten zuiden van de Waal) is. Van oudsher is de Tielerwaard meer op Utrecht gericht en de Bommelerwaard meer op 's Hertogenbosch. Ik denk dat bij WNC de wedstrijden tegen Tricht, MVV'58, GVV etc. uit de buurdorpen veel meer leven. Andersom verwacht ik dat Nivo Sparta het meer moet hebben van clubs als. Roda Boys

Ten tweede omdat beide clubs elkaar (vrijwel) nooit tegen kwamen omdat Nivo Sparta een stuk hoger speelde. Ik denk dat er weinig geschiedenis is tussen de clubs.


In de tweede klasse speelt Woudrichem tegen Altena (Nieuwendijk). Dat zou nog wel eens meer een derby kunnen zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen