Hoofdmenu

Aschenplätze

Gestart door hgrm, nov 23, 2009, 09:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Als je door Duitsland treint, zie je ze af en toe wel eens liggen: Aschenplätze, ofwel gravelvelden. Op school hadden we vroeger ook zo'n veld. De momenten dat ik de steentjes één voor één uit mijn knieën zat te pulken na een valpartij, staan me nog levendig voor de geest. Het zal dan ook niet verbazen dat er in Duitsland op gravel niet gegrätscht (getackeld) wordt.

Tot in de Oberliga (niveau 5) mag er op gravel gespeeld worden, al hebben vrijwel alle Oberligisten inmiddels een echte grasmat. Ook op lagere niveaus wordt gravel steeds zeldzamer. Net als in Nederland neemt het aantal kunstgrasvelden hand over hand toe.

Het wordt dus hoog tijd om eens een wedstrijd op een beetje niveau op een Aschenplatz te gaan bezoeken. Wie kan mij helpen aan tips voor clubs in de buurt van de Nederlandse grens die op een beetje niveau en in een beetje aardig stadion op gravel spelen?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: hgrm op nov 23, 2009, 09:52:39
Wie kan mij helpen aan tips voor clubs in de buurt van de Nederlandse grens die op een beetje niveau en in een beetje aardig stadion op gravel spelen?

Naar mijn mening zijn er geen "stadions" die een ascheplatz hebben. Volgens mij zijn er wel clubs in de Niederrheinliga die op een ascheplatz spelen maar kan er zo geen uit mijn hoofd noemen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Volgens mij zijn de aschenplätze allemaal sportparken zonder noemenswaardige tribune's en niet echt stadions te noemen.

Zag zelf tot dusver één wedstrijd op zo'n veld, bij Paloma in Hamburg, vond dat erg bijzonder en leuk trouwens.

Verder speelde KFC vorig seizoen bij Essen Schonnebeck op een grindveld maar die zijn inmiddels gedegradeerd naar het 7e niveau, verder ken ik er in NRW geen enkele... al zullen er vast wel wat liggen, maar ben er wel zeker van dat dat allemaal onder de 6e liga is.

KFC bij Schonnebeck --> http://www.kleinsterfanclub.de/html/0809_07_schonnebeck.html
Ikzelf bij Paloma --> http://www.freewebs.com/maaswupperexpress/wedstrijden/0910/palber041009.html

Joost

je zegt in dat verslag dat Paloma zich ooit plaatste voor de DFB Pokal. Mochten ze toen tegen 'Lautern ook op 't grind of werd er uitgeweken?

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op nov 23, 2009, 14:44:52
je zegt in dat verslag dat Paloma zich ooit plaatste voor de DFB Pokal. Mochten ze toen tegen 'Lautern ook op 't grind of werd er uitgeweken?

Die wedstrijd hebben ze gespeeld op Millerntor. Denk dat het niet mocht op grind.

Stadionhopper

Was wel ooit bij Borussia Freialdenhoven - Fortuna Düsseldorf in de toenmalige Oberliga Nordrhein. We mochten de auto parkeren op de naastgelegen ascheplatz, verder heb ik nooit iets van een ascheplatz meegekregen (gelukkig).
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper