Werk in uitvoering

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 09:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Hier een topic om te zien hoever het staat met de nieuwbouw/verbouwing van de stadions of om te laten weten welke clubs plannen hebben om hun stadion te verbouwen of een nieuw stadion te bouwen.

Sebastiaan_W

FC Twente


Bij Twente zijn ze momenteel druk bezig met de uitbreiding van haar stadion. De club zal gedurende de play-offs uitwijken naar het stadion van Schalke 04. Volgens mij moet het voor het begin van de nieuwe competitie klaar zijn.

FC Zwolle
Bij Zwolle zijn ze momenteel druk bezig met de laatste fasen van het nieuwe stadion. De eerste 2 tribunes staan al en zijn ook beiden officieel in gebruik genomen. Het stadion moet komende zomer klaar zijn.

SC Telstar
Telstar is al jaren druk bezig om een nieuwe west tribune te mogen bouwen. Al jaren horen de supporters dat de verwachting is dat de bouw snel zal kunnen gaan beginnen, maar momenteel zijn nog steeds bezig met de papiermolen. Een gebed zonder end....

HFC Haarlem
Willen ook al jaren een nieuw stadion bouwen bij de Oostpoort, maar ook daar duurt het al jaren en ik verwacht ook niet dat de 1e paal spoedig in de grond zal worden geslagen. Maar misschien zit ik er wel naast, volg dit dossier totaal niet. hier een link naar dit project:
http://www.stadionoostpoort.nl/




Daffy

Vrijdag even bij Zwolle gekeken, dit is de huidige stand van zaken m.b.t. het stadion:



Ici c est Paris

Bij Utrecht loopt het plan om de hoeken eventueel dicht te maken. De sfeer ebt een beetje weg, de akoestiek is veel slechter dan in het vorige stadion. Het is niet de bedoeling om er stoeltjes, te plaatsen, maar meer het idee zoals in het oude Westfalenstadion.

hgrm

Van een bevriende Utregfan, die geregeld in de sponsorruimte komt, heb ik vernomen dat de bouw van een groot, nieuw stadion ergens in Leidse Rijn nog lang niet van de baan is. Het schijnt dan bouwbedrijf Midreth heel wat geld over heeft voor de grond waar Galgenwaard op staat.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Daffy op apr 14, 2008, 17:14:51
Vrijdag even bij Zwolle gekeken, dit is de huidige stand van zaken m.b.t. het stadion:




Een werkelijk exacte copy van de Geusselt lijkt het wel.

Gerrit-Jan

Citaat van: witte leeuw op apr 13, 2008, 10:01:46
Bij Twente zijn ze momenteel druk bezig met de uitbreiding van haar stadion. De club zal gedurende de play-offs uitwijken naar het stadion van Schalke 04. Volgens mij moet het voor het begin van de nieuwe competitie klaar zijn.

Aangezien ik volgend jaar ook zelf in Enschede voetbal heb ik me, samen met een goede vriend, aangemeld voor een seizoenskaart. Als het goed is krijg ik binnenkort een stoelaanbod. Had aangegeven dat een plekje boven Vak P me wel wat leek, hopelijk zit dat er in. De bouw is trouwens mooi te volgen op deze http://www.thuisbijfctwente.nl/ site.

Ici c est Paris

Citaat van: hgrm op apr 14, 2008, 22:53:57
Van een bevriende Utregfan, die geregeld in de sponsorruimte komt, heb ik vernomen dat de bouw van een groot, nieuw stadion ergens in Leidse Rijn nog lang niet van de baan is. Het schijnt dan bouwbedrijf Midreth heel wat geld over heeft voor de grond waar Galgenwaard op staat.

Dat is echter ook niet het probleem, men wil wel, alleen van de gemeente mag het niet.

hgrm

Kwestie van genoeg geld op tafel leggen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Daffy

'Nieuwe Kuip geen Olympisch stadion'

De nieuw te bouwen Kuip zal zeker geen Olympisch stadion worden. Dat heeft directeur Jan van Merwijk van het stadion woensdag laten weten tijdens een bijeenkomst. In Rotterdam leeft nadrukkelijk de gedachte om de nieuwe voetbaltempel te gebruiken voor het WK 2018 én de Olympische Spelen in 2028, mits deze evenementen naar Nederland worden gehaald. "Wij willen geen atletiekbaan. Het moet een stadion worden waar een echte voetbalsfeer hangt, maar waar ook weer popconcerten en andere evenementen gehouden kunnen worden", werd Van Merwijk door het Algemeen Dagblad geciteerd.

Volgens de directeur wordt er onder andere naar de stadions van Bayern München en Arsenal gekeken die als leidraad kunnen dienen. Ook de capaciteit wordt ten opzichte van de 'huidige' Kuip sterk uitgebreid; minimaal 75.000 zitplaatsen moest de nieuwe arena gaan bieden. Momenteel heeft het Feyenoord-stadion een capaciteit van ongeveer 51.000 toeschouwers. In 2016 wordt de oplevering verwacht.


Weet niet zeker of dit het juiste topic is voor dit nieuws...

hoevenen lion

Citaat van: Daffy op apr 14, 2008, 17:14:51
Vrijdag even bij Zwolle gekeken, dit is de huidige stand van zaken m.b.t. het stadion:



Als ze de tribunes tot onderaan doortrekken kan dat nog een leuk effect hebben met de geslote hoeken. Maar nu vind ik het maar niets.

Daffy

Ze slaan door in R'dam:

Feyenoord wil groter stadion dan Camp Nou

07-05-2008 | Gepubliceerd 10:59

De nieuwe Kuip wordt als het aan Feyenoord ligt het grootste stadion van Europa. In eerste instantie wordt gebouwd voor 80.000 toeschouwers. Maar de club wil daarna doorbouwen aan een stadion waar 100.000 mensen in passen.

Commercieel-directeur Chris Woerts onthult in Voetbal International (VI) van deze week, dat hij zich suf piekert over hoe hij daarna ook de resterende 6.000 toeschouwers nog in het stadion kan laten passen. "Het zou toch geweldig zijn als Feyenoord het grootste stadion van Europa heeft?", zegt hij in het blad.

Momenteel heeft Barcelona het grootste stadion van Europa. Camp Nou heeft ruimte voor 106.000 toeschouwers.

De Kuip kan nu 50.000 toeschouwers herbergen. In eerdere verhalen over een nieuw onderkomen voor de grootste Rotterdamse voetbalclub, ging het volgens VI nog om een stadion voor 75.000 mensen.

TeeZee

Ambitie is niet erg, maar dit doet me denken aan Darlington.

hgrm

Ze krijgen nu de Kuip nog niet eens structureel uitverkocht.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Weet iemand wanneer het stadion van FC Twente klaar is/zou moeten zijn?