Baltische staten

Gestart door kazimkazim, jul 05, 2015, 12:44:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kazimkazim

Hoi allemaal,

Gek genoeg nu pas dit forum gevonden. Tof om te zien hoeveel info hier is te vinden!
Nu mijn vraag:
Ik ga in augustus 2 weekjes naar de Baltische staten. Ik hoop daar wat wedstrijdjes mee te pakken. Gelukkig staan de schema's al online. De volgende wedstrijden zou ik kunnen bezoeken:
Litouwen
17-8 sudova marijampole-granitas klaipedia 1700
19-8 tauras-mru 1700
20-8 stumbras-utenis utena 1700
21-8 siauliai - slaven marijempole 1700
22-8 klaipedia-trakai 2e klasse

Letland
22-8 tukums-ogre 1500 (LAT) 2e klasse
22-8 caramba/dinamo riga- alberts 1600 2e klasse
22-8 salaspils-bebri 1700 2e klasse
23-8 ventspils-skonto 1700 1e klasse
24-8 spartaks jurmula- dagauvpils 1800

Estland
24-8 metta riga- jelgava 1900
27-8 maardu-flora III 1730 2e klasse
27-8 tallinna kalev II- joker 1800 2e klasse
28-8 paide- levedia tallinn 1730
29-8 flora tallinn- nomme kalju

Ik ga deze zeker niet allemaal bezoeken. Hebben jullie tips/aanraders?

gr

Rolf

Jehoentelaar

Het zijn allemaal geen landen waar regelmatig meer dan een paar honderd mensen een wedstrijd komen bezoeken. Flora Tallinn speelt in het stadion dat de nationale ploeg ook gebruikt; heb daar een paar jaar geleden met niet meer dan tweehonderd mensen een wedstrijd gekeken. Wel een groepje fanatieke (en sympathieke) ultras de hand geschud.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

AthleticHolanda

Ik zou in ieder geval sowieso Flora-Nomme Kalju bezoeken. Traditioneel is de 'klassieker' van Estland Flora-Levadia, maar Nomme is Levadia op sportief vlak de afgelopen seizoenen voorbij gestreefd en Flora en Nomme hebben de grootste (fanatieke) supportersgroepen van Tallinn / heel Estland. Nog heel klein, maar beter wordt het niet.
Naar wedstrijden onder de Meistriliiga in Estland komen net zoveel mensen als hier bij de reserve amateurelftallen. Tallinna Kalev heeft wel een prachtig oud stadion en ik dacht dat het tweede daar ook speelt, maar dat weet ik niet zeker. Doen ze dat wel, dan is het alleen voor het stadion zeker de moeite, indien je daar van houdt natuurlijk.

Over Litouwen en Letland kan ik helaas niet meepraten, maar Ventspils-Skonto lijkt me eruit te springen.

Jehoentelaar

Wie heeft een vermoeden wanneer de speelschema's van het profvoetbal in Letland en Litouwen zouden kunnen verschijnen? Beide seizoenen beginnen al in maart. Van Estland is dat reeds bekend; voor mijn zomervakantie heb ik twee wedstrijden die bezocht zouden kunnen worden:

28/07 18:00 JK Tallinna Kalev - Tartu FC Santos
29/07 18:00 FC Levadia Tallinn II - JK Viljandi Tulevik
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

John Sleeuwenhoek

#4
Citaat van: Jehoentelaar op feb 17, 2016, 21:21:16
Wie heeft een vermoeden wanneer de speelschema's van het profvoetbal in Letland en Litouwen zouden kunnen verschijnen? Beide seizoenen beginnen al in maart. Van Estland is dat reeds bekend; voor mijn zomervakantie heb ik twee wedstrijden die bezocht zouden kunnen worden:

28/07 18:00 JK Tallinna Kalev - Tartu FC Santos
29/07 18:00 FC Levadia Tallinn II - JK Viljandi Tulevik

Litouwen is eergisteren bekend gemaakt - http://www.lff.lt/lt/article/patvirtintas_naujo_a_lygos_sezono_tvarkarastis

Overigens is het stadionlandschap in Litouwen niets bijzonders. Het stadion van Atlantas in Klaipeda is wel heerlijk en verder het S.Dariaus ir S.Girėno stadionas in Kaunas is ook de moeite. Volgens mij speelt Spyris (volgens mij gaan deze vanaf het nieuwe seizoen officieel door het leven als Zalgiris Kaunas) hier en heel af en toe het opnieuw opgerichte FBK Kaunas dat in de 2e divisie uitkomt.

Jehoentelaar

Ik ben (helaas) gebonden aan wat er in de hoofdstad Vilnius te vinden is, maar ben snel tevreden. :-)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Jehoentelaar op feb 21, 2016, 14:30:06
Ik ben (helaas) gebonden aan wat er in de hoofdstad Vilnius te vinden is, maar ben snel tevreden. :-)

Aha, dan zou je eventueel een wedstrijd van Zalgiris Vilnius of Trakai mee kunnen pakken. Trakai speelt net als Zalgiris in het LFF Stadionas in Vilnius sinds ze in de hoogste divisie spelen.

Jehoentelaar

Belangrijk detail, dank!
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar