KNVB Beker 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, jul 07, 2009, 22:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Je bent hier en daar wel van een andere wereld. Toen de vorige vrouw van Van Gaal net overleden was aan kanker weerhield dat enkele supporters er niet van om daar smakeloze spreekkoren aan te heffen.

We moeten met z'n allen eens normaal gaan doen en niet continu gaan piepen dat er niks meer mag, in plaats van "pikken dat de remmen af en toe losgaan" zouden we eens moeten pikken dat niet alles mag en kan. Diep van binnen weten we dondersgoed wat normaal en fatsoenlijk is, we zijn volwassenen, geen pubers. Het vergoedelijken van het uiten van een vermeende oerdrift is een zwak excuus, slapte ten top.

De beste spreekkoren zijn mijns inziens de spreekkoren die een vernuftig antwoord zijn op de spreekkoren van de tegenpartij of het wedstrijdverloop.

In een aantal zaken kan ik je mening wel delen. Collectief straffen heeft geen zin. Maar tegelijkertijd bestaat er natuurlijk al lang zoiets als een strafmaat. Niet alles wordt even zwaar aangepakt of bestraft.

hgrm

Citaat van: TeeZee op apr 16, 2010, 12:50:57
Je bent hier en daar wel van een andere wereld. Toen de vorige vrouw van Van Gaal net overleden was aan kanker weerhield dat enkele supporters er niet van om daar smakeloze spreekkoren aan te heffen.

Dat zeg ik dus. Dat kan dus niet. Maar omdat het huidige beleid dat soort dingen op één lijn stelt als onschuldige zaken als 'hoerenjong", is het onderscheid -in ieder geval bij de lombrozo's op de tribunes- verdwenen.


Citeer
We moeten met z'n allen eens normaal gaan doen en niet continu gaan piepen dat er niks meer mag, in plaats van "pikken dat de remmen af en toe losgaan" zouden we eens moeten pikken dat niet alles mag en kan. Diep van binnen weten we dondersgoed wat normaal en fatsoenlijk is, we zijn volwassenen, geen pubers. Het vergoedelijken van het uiten van een vermeende oerdrift is een zwak excuus, slapte ten top.

We moeten eens normaal gaan doen en van elkaar eens wat accepteren. Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig alleen maar kan uitdelen en niets meer kan accepteren. Elkaar een beetje ruimte geven, ook om af en toe eens buiten de lijntjes te kleuren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op apr 16, 2010, 13:41:20We moeten eens normaal gaan doen en van elkaar eens wat accepteren.
Goed plan, laten we beginnen met het accepteren van de regels die gemaakt zijn om de maatschappij leefbaar te houden.

TeeZee

Ik wil toch nog wel wat opmerken. Hgrm zegt dat we wat meer moeten accepteren van elkaar. In de basis is dat een vreedzaam streven. We houden ons geen van allen aan alle bestaande regels. Maar in dit geval kan ik die stelling niet toepassen. Een heleboel mensen willen graag een voetbalwedstrijd in het stadion bezoeken zonder geconfronteerd te worden met agressie en drugsgebruik. Voor mij is het de omgekeerde wereld om dan te zeggen dat ik het óf moet accepteren óf dan maar niet meer naar een voetbalwedstrijd moet gaan (want dat is dan de volgende opmerking). Ik heb de overtuiging dat het logischer is dat juist de mensen die de behoefte voelen hun behoefte aan geweld/oorlog/stammenstrijd te bevredigen het moeten accepteren dat er betere en verdraagzamere manieren zijn om dat te doen.

hgrm

Blowen (en roken in het algemeen) is wel een heel slecht voorbeeld. Aan de ene kant berokken je door te roken schade aan anderen, maar aan de andere kant is het in Nederland legaal. Dus je ergeren aan roken en/of blowen is net zo zinvol als je ergeren aan het weer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op apr 16, 2010, 15:13:43
Blowen (en roken in het algemeen) is wel een heel slecht voorbeeld. Aan de ene kant berokken je door te roken schade aan anderen, maar aan de andere kant is het in Nederland legaal. Dus je ergeren aan roken en/of blowen is net zo zinvol als je ergeren aan het weer.
In Engeland wordt er niet meer gerookt op de tribunes, in ieder geval niet in de profliga.

Peenvogel

Maar hoe kan dit nu? In Engeland gebeurt er toch nooit iets? Die hebben toch een voetbalwet?[sarcasme-modus off]

Police have put an alcohol exclusion zone in place in Manchester to try to prevent trouble at the derby game.

Manchester City and Manchester United meet at Eastlands on Saturday at 1245 BST for the league tie.

No alcohol can be consumed between the city centre and the stadium and extra police patrols are on duty, Greater Manchester Police said.

Several arrests were made following the two teams' Carling Cup meeting in January.

Entry refused

A statement from Greater Manchester Police read: "Part of GMP's operation is to stop potential troublemakers spoiling the day and responding to anti-social behaviour quickly and robustly.

"Anyone caught with alcohol on the streets within the alcohol exclusion zone, stretching from the city centre to the stadium, will have it confiscated.

"In addition, anyone arriving at the stadium under the influence of excess alcohol will be refused entry.

"There will be additional police patrols in place in the city centre and around the ground to deal with the large number of fans who are attending and officers will be visiting pubs where the match is being shown live on TV."

Assistant chief constable Ian Hopkins said the force had been working with Manchester City on the operation.

"Our main aim is to ensure it is an enjoyable experience for all fans", he added.


spons

In de stadions gebeurd in engeland inderdaad niets of nauwlijks iets meer maar daarbuiten nog meer dan genoeg volgens mij.

Alleen een voetbalwet is echt niet de oplossing voor het probleem ( zeker niet met de nederlandse manier van handhaven van wetten )

Al die agenten moeten gewoon eens achter hun bureau vandaan komen en een stapje harder werken en als we die onzinnige zondagtoeslagen nou eens af zouden schaffen scheelt dat al heel wat in de kosten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen


hgrm

Citaat van: spons op apr 16, 2010, 17:07:45
In de stadions gebeurd in engeland inderdaad niets of nauwlijks iets meer maar daarbuiten nog meer dan genoeg volgens mij.

Alleen een voetbalwet is echt niet de oplossing voor het probleem ( zeker niet met de nederlandse manier van handhaven van wetten )

Al die agenten moeten gewoon eens achter hun bureau vandaan komen en een stapje harder werken en als we die onzinnige zondagtoeslagen nou eens af zouden schaffen scheelt dat al heel wat in de kosten

De voetbalwet is wel een oplossing. Eén van de oplossingen.
Een andere is dat we eens moeten kappen met die combiregelingen en verplicht georganiseerd supportersvervoer. Supportersgeweld is namelijk een groepsprobleem, geen individueel probleem. Onder groepsdruk en in de relatieve veiligheid gaan mensen gekke dingen doen, een loslopende voetbalsupporter zal niet zo veel geks doen. Volgens mij hoef je dan echt geen Einstein te zijn om in te zien dat je juist de groepvorming moet zien tegen te gaan en zeker niet moet gaan aanmoedigen.

Zodra een trein fans van A wordt opgewacht door fans van B, is het begin van een veldslag al voorhanden.

Dus: combiregelingen afschaffen, het dragen van 'kleuren' (in ieder geval voor uitfans) bij het stadion verbieden en scherp zijn op kliekjesvorming. Zolang de individuele fans door elkaar lopen, is er niks aan de hand.


Een ander deel van de oplossing is het heropvoeden van de politie en de ME. Veel te vaak is de aanwezigheid van de gezagsdragers dusdanig dat het alleen maar agressie opwekt (Vooral in Duitsland zijn ze daar goed in, niet in het minst door die groene uniformen). De-escalerend aanwezig zijn, service gerichte basishouding en alleen (maar dan ook goed) optreden als er reden voor is, zal ook al een hoop schelen. Wat dat betreft heeft de Engelse politie er meer kaas van gegeten.


En zo'n voetbalwet is misschien niet dè oplossing, maar wel een integraal deel van de oplossing. Het is precies bekend wie de harde kern vormt bij de diverse clubs. Aan de ene kant is het belangrijk om met deze lieden in gesprek te komen en ze verantwoordelijkheid te geven (geen beter middel tegen antisociaal gedrag denkbaar dan het krijgen van verantwoordelijkheden). Willen ze niet luisteren, dan is het op een gegeven moment einde verhaal en moeten er ook juridische middelen zijn om ze weg te houden van het voetbal. Sluit ze maar een jaar lang van een uur voor tot een uur na elke wedstrijd op in mooie cel zonder Sport 1. Maar wel als uiterste middel voor degenen die echt niet op een andere manier tot bezinning zijn te brengen.


Moraal van het verhaal is dat een voorwaarde voor het kunnen oplossen van het probleem is dat de gemiddelde voetbalfan niet als halve crimineel behandeld moet worden. Want dan zullen velen zich ook zo gaan gedragen. De grote groep moet wat meer de ruimte krijgen, de echte aanstichters moeten hard worden aangepakt.
Ik vrees wel dat zo'n aanpak een hoge mate van intelligentie en nuance vereist die niet geschikt is voor oneliners en dus politiek niet verkoopbaar is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Las zojuist het volgende bericht...

CiteerUrk 2 heeft de halve finale van het bekertoernooi in Noord gehaald, maar er kunnen zich reglementair geen reserve-amateurteams plaatsen voor de KNVB-beker. Daarom spelen de verliezers van de kwartfinales een wedstrijdenreeks om een vervanger voor Urk 2 te bepalen. Dat zijn PKC '83, Harkemase Boys, WKE en DIO Oosterwolde.

Nu kan ik me nog herinneren dat recentelijk Quick Boys 2 toch wel degelijk uitkwam in de KNVB Beker...
Heeft de KNVB besloten om geen reserve-teams van welke clubs dan ook meer toe te laten (zonder dit duidelijk te communiceren). Dus geen reserveteams van zowel profclubs als amateurs?


Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op apr 27, 2010, 23:46:23
Las zojuist het volgende bericht...

Nu kan ik me nog herinneren dat recentelijk Quick Boys 2 toch wel degelijk uitkwam in de KNVB Beker...
Heeft de KNVB besloten om geen reserve-teams van welke clubs dan ook meer toe te laten (zonder dit duidelijk te communiceren). Dus geen reserveteams van zowel profclubs als amateurs?

Quick Boys mag meestal wat meer dan de rest van de KNVB.

Joost

Ook HSC '21 was lang in de race en Waan heeft nergens laten blijken dat ze niet mochten meedoen bij kwalificatie.

hgrm

Volgens mij zijn de regels recentelijk gewijzigd en mogen er alleen nog maar standaardelftallen meedoen in de beker.
Wat overigens niet betekent dat een club maar één team mag inschrijven; de winnaar van de betaalde jeugdbeker mag naar ik mee wel meedoen. En als je als club een zaterdagtak en een zondagtak hebt die ver komen, mogen ze ook allebei meedoen.

In het geval van Urk zou ik het billijk vinden als het tweede vervangen mag worden door het (niet geplaatste) eerste.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen