Geestelijk Vader Continentals Overleden

Gestart door Han, mrt 27, 2021, 11:25:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Vandaag, vrijdag 26 maart 2021, overleed de oprichter en geestelijk vader van The Continentals, voordat een vreselijke aandoening waaraan hij begon te lijden hem in de (nabije) toekomst zou hebben doen verteren en reduceren.


Hans de Roon is een Engelandvaarder van het eerste uur en werd 'verliefd' op Sunderland toen de Rokerites in 1956 een vriendschappelijke wedstrijd speelden tegen Sparta. Zijn predilectie stamt uit de tijd dat auto's in netten vanaf de kade van Oostende aan boord van een schip naar Engeland werden getild. Postduiven vlogen ná de wedstrijd half-time scores in. BBC5 Live. James Alexander Gordon. Classified results.

In 1978 werd onder zijn bezieling in Rotterdam The Continentals opgericht, toendertijd een 'elitair' gezelschap van voornamelijk vrijgezelle 'heren' die in clubkostuum de overkant bezochten. The Continentals waren géén groundhoppers in de vigerende zin van het woord maar excentrieke zonderlingen die in select gezelschap een koorts mobiliseerden.  Ik herinner mij dat ik destijds niet op een 'invitation' ingang vanwege de weerzin tegen collectieve belevenis én de 'studentikoze' dress code. Uiteindelijk ging ik overstag.

Ik verhuisde Hans de Roon samen met een geestverwant in 1995 vanuit Rotterdam naar Sunderland, alwaar hij onder de rook van Roker Park zijn intrek nam in een Coronation Street setting. Uiteindelijk zou hij weer re-emigreren naar Rotterdam. RIP.


https://www.pressreader.com/uk/sunderland-echo/20171207/281908773479749
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Saltacampos

Over land and sea

Jim

In deze podcast gaat het ook over Hans de Roon, may he rest in peace:

Spotify ➡️ spoti.fi/39SNY6i
Apple Podcasts ➡️ apple.co/2OxoWlL
SoundCloud ➡️ bit.ly/2Qb0R4x

Jeugdvrienden Ad Poot en Erik van den Polder (beiden 55) reisden in de jaren '70 en '80 al voor het voetbal naar Engeland en deden 'The 92'. Zij hoorden bij 'The Continentals', een legendarisch clubje Nederlanders dat de liefde voor Engelse stadions zo fanatiek beleefde dat het haast iets sektarisch had.