Volledig gevaccineerden mogen weer naar Engeland

Gestart door red28, jul 28, 2021, 11:16:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Niet schijnt, dat is zo. Volgend weekend ga ik naar Schotland (stond al in de planning). Inmiddels ook 9 oktober vastgelegd voor een weekendje en het weekend van 6 november.

rogo_breda

De regels in Engeland blijven nog wel staan als ik het goed begrijp? Dus een PCR-test doen voor vertrek (ook gevaccineerden) en ook een test in Engeland boeken voor op dag 2 van het verblijf (waar je dus niet heen hoeft als je op dag 2 na aankomst alweer vertrekt?) ?

Nort

Citaat van: rogo_breda op sep 17, 2021, 09:11:58
De regels in Engeland blijven nog wel staan als ik het goed begrijp? Dus een PCR-test doen voor vertrek (ook gevaccineerden) en ook een test in Engeland boeken voor op dag 2 van het verblijf (waar je dus niet heen hoeft als je op dag 2 na aankomst alweer vertrekt?) ?
Ja klopt en alleen volledig gevaccineerden komen het land binnen. De dag 2 test kun je al boeken voor 20 Pond, dus dat is zo gek nog niet. Voor volgende week heb ik een Day-2 test besteld en op laten sturen naar mijn verblijf adres. Voordat het resultaat binnen is, ben ik alweer het land uit. Maar goed, voor 20 Pond ga ik niet het risico lopen dat je het land niet binnen komt.

rogo_breda

Nee klopt, is zeker geen reden om niet meer te gaan en moet zeggen dat de wens om eindelijk weer eens het Kanaal over te steken erg groot is.

FC_Emmen

Citaat van: rogo_breda op sep 17, 2021, 10:36:35
Nee klopt, is zeker geen reden om niet meer te gaan en moet zeggen dat de wens om eindelijk weer eens het Kanaal over te steken erg groot is.
Ik ga over 2 weken ook die kant op, het opheffen van de quarantaine plicht is zeker mooi nieuws.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

FCT1980

Hallo allen,

Ik ben ook van plan om de trip naar England te maken. Nu ben ik genezen van Corona en heb daarom maar één vaccinatie gehad. Dat was genoeg om een QR code re verkrijgen en dat werkte prima in Italië afgelopen zomer. Nu is de QR code van genezing echter verlopen en heb ik enkel nog de vaccinatie RQ code. Hierop staat dat ik volledig ben gevaccineerd met een 1 van 1 dosis.

Weet iemand van jullie of dit genoeg is om Engeland binnen te komen? Ik kan hierover nergens iets vinden. Vast bedankt voor jullie antwoorden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Nee dat is niet voldoende. Engeland ziet dat niet als volledig gevaccineerd.

FCT1980

Bedankt voor je reactie Nort. Dan ga ik een afspraak voor extra vaccinatie maken.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

https://www.gov.uk/guidance/nhs-covid-pass

Er wordt nergens melding gemaakt dat 1 vaccinatie en positieve covid test als volledige vaccinatie wordt gezien, dus bestaat het ook niet.

Nederland is ook een van de weinige landen die dat wel heeft.

TeeZee

Als er bij hem 1/1 staat, is dat dan niet hetzelfde als bij mensen die Janssen gekregen hebben? D.w.z. 1 dosis = volledig gevaccineerd? Er staat geen 1/2.

Joost

Citaat van: TeeZee op okt 04, 2021, 13:02:03
Als er bij hem 1/1 staat, is dat dan niet hetzelfde als bij mensen die Janssen gekregen hebben? D.w.z. 1 dosis = volledig gevaccineerd? Er staat geen 1/2.

Norts link is voor inwoners van het VK.

Wij hebben deze nodig;
https://www.gov.uk/guidance/travel-to-england-from-another-country-during-coronavirus-covid-19#check-if-you-qualify-as-fully-vaccinated

Dan kom je vervolgens hier;
https://www.gov.uk/guidance/countries-with-approved-covid-19-vaccination-programmes-and-proof-of-vaccination

Daar staat duidelijk dat je twee dosis moet hebben gehad.

ricodejong4

Geldt dit ook voor Schotland? Valt namelijk ook onder UK, maar zie specifiek Engeland staan als ik op de link klik.
Wil namelijk deze week gaan boeken voor weekend 1-3 januari, hoop dat tegen die tijd de meeste restricties zijn opgeheven.

FCT1980

Schotland gelden dezelfde soort regels. Op alle sites staat eigenlijk wel een link naar Schotland, Wales en Noord Ierland dus even doorklikken dan kom je er vanzelf.

Wij hebben besloten om niet te gaan eind oktober. In het slechtste geval test je positief en heb je een dik probleem.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!