Footballromantic

Gestart door Footballromantic, mrt 28, 2016, 20:52:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HRM1880

Mooi verslag, maar FC Antwerp en The Good Old?

Footballromantic

Citaat van: HRM1880 op apr 06, 2016, 16:04:11
Mooi verslag, maar FC Antwerp en The Good Old?
Foutje! Dankjewel!


Citaat van: John Sleeuwenhoek op apr 06, 2016, 15:30:25
Mooi stukje! Al denk ik niet dat ze in Antwerpen genoegen nemen met The Good Old. ;-)

Zou graag nog eens naar de Bosuil gaan. Het is tenslotte al ruim 10 jaar geleden dat ik er ben geweest - een sfeervolle avondwedstrijd tussen RAFC en KV Mechelen. Volgend jaar in de hoogste divisie, mochten ze promoveren, zou mooi zijn. Al ben ik bang dat aan kaartjes komen moeilijk zal zijn.

Scherp! haha
Kaartjes vond ik nu nog meevallen. Voor de 'finales' raken de kaartjes ook pas een week van te voren uitverkocht!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

HRM1880

Citaat van: StefanFR010 op apr 06, 2016, 16:19:29
Foutje! Dankjewel!


Scherp! haha
Kaartjes vond ik nu nog meevallen. Voor de 'finales' raken de kaartjes ook pas een week van te voren uitverkocht!
De kaarten gaan dan ook pas een week van te voren in de verkoop.

Jeje

Welkom!

Mooie wedstrijd gezien bij Antwerpen zie ik, staat ook nog op mijn verlanglijst :)

Nort

Citaat van: StefanFR010 op apr 06, 2016, 14:45:13

Jammer, misschien net een saaie editie meegemaakt. Of misschien heb jij simpelweg al meer avontuur meegemaakt dan ik!:)


Dat ik een saaie wedstrijd heb meegemaakt, staat buiten kuif (0-0 in zowat de saaiste wedstrijden die ik ooit heb gezien).

Het hele sfeertje stond me niet aan en was vooral commercieel en toeristisch. Van enige commercie ben ik niet vies, echter sloeg het bij IJsselmeervogels volledig door. Eerst wat het ergerlijk, toen grappig en uiteindelijk bloed irritant. Zo is bijvoorbeeld de kantine enkel geopend voor sponsors. Nu vind ik een kantine de charme van het amateur voetbal. Het is de levensader van iedere club.

Bovendien heb je nog de busladingen vol met voetbaltoeristen vanuit het hele land. Daar kan ik nog tien kantjes over vol schrijven, maar die ergernis wil ik mezelf besparen. Al is dat laatste natuurlijk een beetje dubbel, aangezien ik zelf natuurlijk ook toerist ben.

Nee, bij de Spakenburgse derby zien ze mij niet meer zo snel. Dan ga ik liever naar Spakenburg - Kozakken Boys o.i.d.

Joost

Citaat van: nort op apr 07, 2016, 16:32:53
Dat ik een saaie wedstrijd heb meegemaakt, staat buiten kuif (0-0 in zowat de saaiste wedstrijden die ik ooit heb gezien).

Het hele sfeertje stond me niet aan en was vooral commercieel en toeristisch. Van enige commercie ben ik niet vies, echter sloeg het bij IJsselmeervogels volledig door. Eerst wat het ergerlijk, toen grappig en uiteindelijk bloed irritant. Zo is bijvoorbeeld de kantine enkel geopend voor sponsors. Nu vind ik een kantine de charme van het amateur voetbal. Het is de levensader van iedere club.

Bovendien heb je nog de busladingen vol met voetbaltoeristen vanuit het hele land. Daar kan ik nog tien kantjes over vol schrijven, maar die ergernis wil ik mezelf besparen. Al is dat laatste natuurlijk een beetje dubbel, aangezien ik zelf natuurlijk ook toerist ben.

Nee, bij de Spakenburgse derby zien ze mij niet meer zo snel. Dan ga ik liever naar Spakenburg - Kozakken Boys o.i.d.

Vandaar dat het mooi is dat ze volgend seizoen in ieder geval niet tegen elkaar spelen.

spons

Citaat van: nort op apr 07, 2016, 16:32:53
Dat ik een saaie wedstrijd heb meegemaakt, staat buiten kuif (0-0 in zowat de saaiste wedstrijden die ik ooit heb gezien).

Het hele sfeertje stond me niet aan en was vooral commercieel en toeristisch. Van enige commercie ben ik niet vies, echter sloeg het bij IJsselmeervogels volledig door. Eerst wat het ergerlijk, toen grappig en uiteindelijk bloed irritant. Zo is bijvoorbeeld de kantine enkel geopend voor sponsors. Nu vind ik een kantine de charme van het amateur voetbal. Het is de levensader van iedere club.

Bovendien heb je nog de busladingen vol met voetbaltoeristen vanuit het hele land. Daar kan ik nog tien kantjes over vol schrijven, maar die ergernis wil ik mezelf besparen. Al is dat laatste natuurlijk een beetje dubbel, aangezien ik zelf natuurlijk ook toerist ben.

Nee, bij de Spakenburgse derby zien ze mij niet meer zo snel. Dan ga ik liever naar Spakenburg - Kozakken Boys o.i.d.

Ik heb een heel andere ervaring.

Ik ben de derby twee keer aan de blauwe kant van de Westmaat geweest waarvan ik een keer op de overdekte staantribune heb gestaan toen de wedstrijd in 7-1 voor Spakenburg eindigde. Echt fantastisch, ik heb volwassen mannen zien huilen van blijdschap.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Citaat van: spons op apr 08, 2016, 07:33:20
Ik heb een heel andere ervaring.

Ik ben de derby twee keer aan de blauwe kant van de Westmaat geweest waarvan ik een keer op de overdekte staantribune heb gestaan toen de wedstrijd in 7-1 voor Spakenburg eindigde. Echt fantastisch, ik heb volwassen mannen zien huilen van blijdschap.

Dat is dan wel weer mooi. Zo zie je maar weer veel afhangt van het 'moment' zelf.

Footballromantic

16 Februari 2016

Vandaag zou, geheel onverwachts, een heerlijke voetbal dag worden. Op donderdag zag ik dat ik mijn wedstrijd (een saai 2e elftal) een week vooruit was geschoven. Dit kwam mij goed uit, want ik wist dat er een mooie derby in de Bollenstreek op het programma stond: Noordwijk tegen Quickboys. De clubs liggen slechts 10 minuten rijden bij elkaar vandaan. Tevens strijden zowel Quickboys als Noordwijk nog om het kampioenschap en dus promotie naar de Topklasse.


Ruim op tijd arriveerde ik die koude en natte zaterdag in Noordwijk. Als één van de eersten kwam ik aan op de accommodatie.  Een moderne amateurvereniging  waar we er zoveel van hebben in ons landje. Hier viel dus eigenlijk maar vrij weinig te genieten. De supporters van Quick Boys waren in grote getalen meegekomen om hun ploeg te ondersteunen in deze belangrijke pot. Met fakkels en slierten zorgden zij voor een mooie opkomst: beide teams stonden op scherp!

Het werd uiteindelijk een heerlijke wedstrijd die in een gelijkspel eindigde: 1-1. Beide teams hadden nog grote kansen om in de laatste minuten van de wedstrijd de volle buit te winnen. Toen de scheidsrechter affloot, zocht ik snel de warme auto op. Er stond namelijk nog een wedstrijd op het programma!


Er stond een autorit van 2,5 uur richting Antwerpen op het programma. Om 20.00 zou daar de wedstrijd Beerschot Wilrijk – Walhain beginnen. Beerschot speelde tot kort geleden nog op het hoogste niveau van België. Helaas is het, net als zoveel andere clubs, in financieel noodweer terecht gekomen. De club raakte bankroet, fuseerde met Wilrijk en speelt inmiddels in het oude Olympisch stadion.
Ondanks dat er meer dan genoeg tijd tussen de wedstrijden zat, werd het een gigantische race tegen de klok. In Noordwijk kwam het verkeerd maar heel matig op gang. Eenmaal Noordwijk uit kon ik gelukkig lekker doorrijden. Inmiddels was het weer begonnen met regenen, wat eenmaal over de grens resulteerde in files. De tijd begon te tikken en inmiddels stond de auto muurvast! Toen het verkeer eindelijk weer op gang kwam, gaf mijn navigatiesysteem aan dat ik er pas om 19:45 zou zijn. Geen tijd voor een lekker biertje en een rondje om het stadion dus! Helaas zat er niks anders op dan het gas flink in te drukken en hopen op het beste.

De auto kon ik gelukkig letterlijk om de hoek van het stadion parkeren. Mijn hart sloeg op hol. Zowel het net op tijd komen, als de prachtige ligging van het stadion speelde hierbij een belangrijke rol. Het stadion lag midden in een woonwijk. Mijn hart sloeg pas echt over toen ik twee zwaar bewapende agenten zag staan. De terreurangst zat er in de Belgische havenstad nog flink in.

Alsof het nog niet laat genoeg was, moest ik ook nog eens helemaal naar de andere kant van het stadion. Gelukkig stond er geen rij voor de poortjes en kwam ik precies op tijd aan op de tribunes. Ik had een kaart op de lange zijde, de enige tribune die open was voor publiek. Het regen was nog niet opgehouden, maar gelukkig stonden we droog. Na over een hekje te zijn geklommen, kon ik mooi tussen de fanatieke supporters van Beerschot gaan staan. Wat me opviel was dat er veel gezinnen op de tribune zaten. Anders dan bij FC Antwerp, waar vooral jongelui de tribune bevolkten.


De wedstrijd was een geweldig drama. Het spel was niet om aan te zien, maar de sfeer op de tribunes was genieten. Het bier stroomde rijkelijk. Dat Beerschot niet wist te winnen van het nietige Walhain was een grote teleurstelling voor de thuisfans, maar zij verzaakten niet in hun support.


Nadat de scheidsrechter affloot, genoot ik nog even van de stille tribunes. Tussen de open hoeken door kon je de Antwerpse straten zien liggen. Ik heb nog even een rondje om het stadion gelopen, waarna ik moe maar voldaan naar huis keerde!



Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Zaterdag 09 April 2016: Spakenburg - IJsselmeervogels

De derby's zijn naar mijn idee identiek aan elkaar. De sfeer was de eerste helft prima. De tweede helft was qua veldspel dramatisch. De sfeer had daar zeker onder te lijden.







Zondag 10 April 2016: FC Twente - Feyenoord
Voor de tweede keer in Enschede geweest. Ik blijf het een mooi stadion vinden, wel jammer van de lelijke wand die je het zicht vanuit het uitvak op een tribune volledig ontneemt.

De sfeer vanuit het uitvak was prima! Door de resultaten op andere velden is plek 3 een stuk steviger in onze handen!



Maandag 11 April 2016: Fortuna Sittard - MVV Maastricht
Op maandag een voetbalpot bezoeken heeft 1 voordeel: gratis openbaar vervoer. Daar heb ik vandaag dankbaar gebruik van gemaakt. Nadat de club, alweer, een faillissement heeft overleefd, besloot ik deze mooie derby aan te grijpen voor een stadionbezoek. Weinig interessante stadions zijn er niet naar mijn idee in de Jupiler League. Slechts derby's zijn de wedstrijden die er toe doen en waarbij de stadions gevuld raken.












MVV kreeg de steun van een nagenoeg vol uitvak. De korte zijde aan de andere kant van het stadion zat zo goed als vol met supporters van de thuisclub. Voordat de wedstrijd goed en wel begonnen was, lag de bal al voor het eerst in het doel. MVV kwam op voorsprong. Het veldspel van beide teams was dramatisch. Beide teams hoopten vooral dat de bal een keer goed zou vallen. Er zouden nog twee doelpunten volgen en twee keer een bal op de lat. MVV won uiteindelijk onverdiend, maar hierdoor bleven ze in de strijd om de play-offs.
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Ik heb inmiddels ook mijn eigen website opgericht!

http://footballromantic.jouwweb.nl

Hij is bijna bijgewerkt met o.a. bezoekjes aan Anderlecht en Wuppertaler SV.
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Site is weer bijgewerkt! Mijn schitterende trip naar Kopenhagen en Malmo is toegevoegd. 
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Verschillende trips naar de amateurclubs van afgelopen maand zijn toegevoegd, waaronder de bekerwedstrijd van Capelle van afgelopen dinsdag.

http://footballromantic.jouwweb.nl/groundhops
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Zaterdag naar FC Dordrecht geweest. Ondanks dat ik relatief dichtbij woon, was ik hier nog nooit langs geweest...

http://footballromantic.jouwweb.nl/fc-dordrecht
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

syntric

Citaat van: HRM1880 op apr 06, 2016, 16:04:11
Mooi verslag, maar FC Antwerp en The Good Old?
En 'de oude, donkere' straten ga je toch meer rond de Grote Markt vinden, de wijken rond het Antwerpstadion zijn van de jaren '60 en '70 denk ik :-)
Groundhopper for life :-)