Hoofdmenu

Manchester

Gestart door Hoekie_B, sep 26, 2012, 15:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Was zelfs nog uit de hand gelopen na de wedstrijd?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Hoekie_B

Niks van meegekregen, vooraf was er wel een West Ham pub aangevallen.
Enorm veel police op de been

Voetbalman

Manchester.

Door toeval heb ik daarnet besloten om in januari met een kameraad naar Manchester City v Arsenal te gaan kijken. Deze wedstrijd is op zondag 18/01, maar het mooie is dat we zaterdagochtend reeds in Manchester toekomen. Er zijn redelijk wat opties om zaterdag een wedstrijd te bezoeken, en eerlijk 'trekt' me dat meer dan City, aangezien ik daar vorig seizoen al was. Op zondag is er om 15:00 FC United of Manchester v Nantwich Town, de wedstrijd van City start om 17:00, ik denk dat ik bij FC United nog de eerste helft zal proberen mee te pikken.

Ik vraag met plezier en nederigheid het advies van de 'ervaren Engelandvaarders' met betrekking tot de keuze voor zaterdag:

- Wigan Athletic v Blackburn Rovers
- Rochdale v Crawley Town
- Bury v Wycombe Wanderers
- Altrincham v Torquay United
- Trafford FC v Blyth Spartans
- Salford City v Farsley
- Droylsden v Mossley

ALenstra

Heb alleen ervaring met Wigan en Rochdale. Ik zou dan duidelijk voor Rochdale kiezen als het tussen die twee gaat. Maar Bury lijkt me ook niet verkeerd. Zie hun stadion wel eens in de Football League Show en die lijkt me niet verkeerd.

hgrm

Als je op zoek bent naar de charme van voetbal in de lagere regionen, zou ik Wigan meteen doorstrepen. Tegen Blackburn is het wel een Lancashire derby, maar het blijft een wedstrijd in een zielloos stadion. Bovendien: Wigan is een rugbystad, geen voetbalstad. Het enige bijzondere aan het stadion van Wigan: Het heeft geen rij 1 en dat vindt men daar zo belangrijk dat er bij elke ingang een bord hangt dat er geen rij 1 is.

Rochdale en Bury zijn leuke clubs in de lagere regionen van de League. Als ik tussen die twee moest kiezen, zou het Rochdale worden. Net wat kleiner en gezelliger, bovendien kun je daar nog staan. Qua tegenstander maakt het weinig uit.

Altrincham is een leuk non-league stadion. Ik ben er geweest toen er geen wedstrijd was, dus ik heb geen idee of er een beetje sfeer is.

De andere drie ken ik niet.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Is Burnley v Crystal Palace geen optie?

Voetbalman

Hey jongens, bedankt al voor de informatie.

Ik ben inderdaad meer op zoek naar de charme van de lagere regionen dan naar het grote Premier League-circus. Ik zou m'n ticket voor City ook direct inruilen als 'k een vierde man vind, om zelf FC United of Manchester te bezoeken diezelfde dag :)

Rochdale vond ik al heel interessant, ook door het boek van Joris VDWier, waar hij een Rochdale-trip beschrijft. Dat jullie het hier ook naar voren schuiven vind ik leuk.

Salford vind ik dan ook wel mooi, met het verhaal van de ManU-sterren die het team hebben overgenomen (Giggs, Scholes, Phil en Gary Neville, Nicky Butt). Misschien krijg ik niet zoveel kansen meer om Salford in z'n 'eigen identiteit' te zien spelen.

Burnley spreekt me inderdaad ook wel aan Joost, zeker afgaande op verhalen van kameraden die er geweest zijn. Maar ik ga toch de 'kern' van Manchester gebruiken. Als ik verder zou gaan, zou ik opteren voor Sheffield Wednesday die dag.

TeeZee

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar Rochdale, gevolgd door Bury. Jammer dat Stockport niet thuis speelt die dag, dat had de keuze nog moeilijker gemaakt (al is die club zo diep gevallen dat er wellicht weinig volk meer op afkomt).

Jef400

Volgens soccerway even goed nog 2-3000 man per wedstrijd.

FCT1980

Ik zou toch voor Burnley gaan als de mogelijkheid er was. Verder is Wigan - Blackburn natuurlijk een derby maar die leeft niet zo als Burnley - Blackburn.
Rochdale is zeker een aanrader!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Voetbalman

Op vrijdag 29 mei 2015 zal FC United of Manchester haar nieuwe stadion inwijden.

Die dag zal FC United het in hun nieuwe Broadhurst Park opnemen tegen Benfica. Aan de commentaren te zien was AFC Wimbledon de eerste keuze maar waren zij verhinderd.

Het zal storm lopen voor deze wedstrijd lijkt me :)

HRM1880

Citaat van: Freebird op jan 28, 2015, 15:26:17
Op vrijdag 29 mei 2015 zal FC United of Manchester haar nieuwe stadion inwijden.

Die dag zal FC United het in hun nieuwe Broadhurst Park opnemen tegen Benfica. Aan de commentaren te zien was AFC Wimbledon de eerste keuze maar waren zij verhinderd.

Het zal storm lopen voor deze wedstrijd lijkt me :)
Natuurlijk, daar komen een hoop hipsters op af.

Jef400

Je bedoeld die oud Chester supporters? Sinds daar de nieuwigheid vanaf is, is het daar ook een stuk rustiger geworden. Ik heb het idee dat met dit soort zaken een substantieel deel gloryhunters betrokken is.

Voetbalman

Citaat van: Jampot op jan 28, 2015, 17:56:52
Je bedoeld die oud Chester supporters? Sinds daar de nieuwigheid vanaf is, is het daar ook een stuk rustiger geworden. Ik heb het idee dat met dit soort zaken een substantieel deel gloryhunters betrokken is.

Lijkt me inderdaad een wedstrijd voor 'gloryhunters'. Los daarvan is de inhuldiging van een nieuw stadion niet niks, en dat trekt me wel aan. Ik ken de geschiedenis van Benfica niet om te zeggen of deze tegenstander goed 'past' bij het imago dat FC United zich aanmeet. Lijkt me net niet. Voor mij zou het net leuker geweest zijn als ze bv Sheffield FC lieten overkomen, of AFC Wimbledon bijvoorbeeld (beide teams zouden wel in de zomer een oefenwedstrijd plannen). Een oeroude club of een soortgelijke onderneming.


HRM1880

Citaat van: Jampot op jan 28, 2015, 17:56:52
Je bedoeld die oud Chester supporters? Sinds daar de nieuwigheid vanaf is, is het daar ook een stuk rustiger geworden. Ik heb het idee dat met dit soort zaken een substantieel deel gloryhunters betrokken is.
Vorig seizoen bij Babelsberg een bont allegaartje van Ipswich Town en Crystal Palace supporters leren kennen die ook fan zijn FC United. Sindsdien heb ik zwaar mijn bedenkingen bij die laatste club. Door het "hippe" imago komt er een hoop volk op af die eigenlijk voorheen niets met Manchester United te maken hadden.