Hoofdmenu

Amateurs 2012/13

Gestart door Sebastiaan_W, jul 16, 2012, 11:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Eind deze week worden de competitieschema's voor de Categorie A bekend gemaakt. Ik ben vooral benieuwd naar de data van de derbies in Kampen, TVC '28 – Stevo en Silvolde – SDOUC. Verder ben ik benieuwd naar het competitieprogramma van Rijssen Vooruit en vv Rheden.

Rijssen Vooruit heeft vorig seizoen of het seizoen ervoor haar vlaggenschip uit de competitie terug getrokken, maar aankomend seizoen hebben ze weer een eerste elftal. De club zal uitkomen in de 4e klasse zaterdag. De club beschikt over een fantastische, houten tribune en daarom wil ik daar graag een wedstrijd bezoeken.

Mijn oog viel toevallig op de derby tussen Silvolde – SDOUC. Van Breda hoorde ik dat vv Rheden fusieplannen heeft en de gemeente het complex wil aanpassen. Het is mij onduidelijk wat precies de aanpassingen zijn, maar het is de bedoeling dat dit deze zomer zal beginnen. Breda heeft al een mail gestuurd naar Rheden, maar heeft daar nog geen reactie op gehad. Ik hoop dat deze plannen nog even worden uitgesteld en ik het complex in zijn huidige vorm kan bezoeken. Ik was aan het kijken wat eventueel de 'leukere' tegenstanders van vv Rheden zijn en zo viel mijn oog op de Achterhoekse derby tussen Silvolde – SDOUC. vv Rheden hoop ik te bezoeken tegen Presikhaaf of Babberich(ik denk dat dit de leukste wedstrijden voor vv Rheden zijn), maar hoop wel dat het complex dan nog niet is aangepast.

Silvolde – SDOUC en andersom lijkt me een leuke Achterhoekse derby. De clubs hebben in 2009/10 nog in competitieverband tegen elkaar gespeeld, maar daarvoor was het in de jaren '70 dat ze voor het laatst in competitieverband tegen elkaar hebben gespeeld. Op de wedstrijden in het seizoen 2009/10 kwamen ongeveer 2.000 toeschouwers af. Daarnaast schijnt SDOUC een fanatieke aanhang te hebben. Filmpjes hiervan zijn op www.footballculture.com te vinden.

TVC '28 – Stevo staat voor het eerst sinds 1981 weer op het programma. Destijds werden de wedstrijden door een paar duizend man bijgewoond en de clubs hopen vurig dat er aankomend seizoen weer een hoop mensen langs de zijlijn zullen staan.

In Kampen staat een drieluik op het programma in de 1e klasse D zitten Go Ahead Kampen, DOS Kampen en het gepromoveerde KHC in dezelfde competitie.

In deze regio(Overijssel) zijn er na fusies enkele nieuwe verenigingen ontstaan. SDC '12 uit Denekamp is tot stand gekomen door een fusie tussen DOS '19 en Sportclub Denekamp. De club zal spelen op het prachtige complex van DOS '19. In Almelo zijn vv Rietvogels en DVO '71 gefuseerd tot DRC 2012. Zij zullen spelen op het complex van vv Rietvogels. In Wierden was er een fusie tussen sv Omhoog en vv Wierden. Zij zullen uitkomen onder de naam Juventa '12.

Na het seizoen 2012/13 zal in Winterswijk ook een fusie plaatsvinden tussen 3 plaatselijke verengingen. De nieuwe club zal gaan spelen op Sportpark Jaspers(www.sportparkjaspers.nl/)

Een ander jubilieum valt er in ieder geval bij Quick 1888 te vieren. De club bestaat in april 2013 125 jaar en de club hoopt dit te vieren met een vriendschappelijk wedstrijd tegen een club van naam.

In het verleden had ik niet zoveel met het amateurvoetbal, maar ik kijk nu toch wel uit naar bepaalde wedstrijden en/of parken in het amateurvoetbal. Dus ik ben best benieuwd naar het amateurvoetbal aankomend seizoen.

AthleticHolanda

Leuke opsomming, waar heb je de info over Quick 1888 vandaan? Prachtig stadionnetje hebben ze daar, ben er al talloze keren langs gekomen en familie woont er zelfs tegenover. Wacht al lang tot daar eens een leuke wedstrijd gespeeld wordt, tot mijn grote spijt heb ik NEC-PAOK daar eens in de voorbereiding gemist.

Citaat van: witte leeuw op jul 16, 2012, 11:57:16
... maar ik kijk nu toch wel uit naar bepaalde wedstrijden en/of parken in het amateurvoetbal. Dus ik ben best benieuwd naar het amateurvoetbal aankomend seizoen.

Idem ;-). Zoals het amateurvoetbal in Nederland beleeft wordt gebeurt dat nauwelijks ergens anders in Europa, dat is denk ik het enige voordeel van het gesloten systeem zoals we dat praktisch nog steeds kennen.

Sebastiaan_W

Bedankt, al zullen er nog veel meer leuke derbies zijn en/of sportparken waar voor het laatste seizoen zal worden gespeeld. Dus aanvullingen zijn welkom.

Hier heb ik de informatie van Quick vandaan: http://www.quick1888.nl/?id=101.

AthleticHolanda

Bwah, die foto daaronder...



Wist dat ze het sportpark gingen veranderen maar had gehoopt dat de onoverdekte zittribune zou blijven, maar het mocht schijnbaar niet zo zijn... eeuwig zonde. Ben benieuwd wat er nog van over blijft...

Stadionhopper

Je herkent het ook bijna niet meer. Aan de staat van de overdekte tribune te zien zegt mijn gevoel dat deze ook aangepakt gaat worden.
Helaas, het wordt nu minder aantrekkelijk om naar Quick 1888 te gaan :-(
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

#5
Oefffff.... Die graafmachine doet pijn aan mijn ogen. Nu wordt het inderdaad minder interessant om naar Quick1888 te gaan. Gaan er nog meer pareltjes van sportparken op de schop?

Aankomend seizoen zullen in ieder geval De Treffers en WKE een aantal wedstrijden op zaterdagavond spelen.

Gerrit-Jan

Citaat van: witte leeuw op jul 16, 2012, 11:57:16
SDC '12 uit Denekamp is tot stand gekomen door een fusie tussen DOS '19 en Sportclub Denekamp. De club zal spelen op het prachtige complex van DOS '19.

Hopelijk spelen we met Drienerlo na de winterstop in Denekamp, daarvoor zit ik voor stage in Schotland (heel vervelend ;)).

Bij DOS'19 zijn trouwens ook gedeeltes van de regionale soap 'van jonge leu en oale groond' opgenomen.

Sebastiaan_W

Vandaag hebben de districten Oost en Noord de competitieschema's bekend gemaakt. Eerder waren de competitieschema's van West I en II al bekend. Alleen de regio Zuid is nog niet bekend.

ðe waan


stadiongebod

Citaat van: ðe waan op jul 19, 2012, 17:47:01
Het lijkt erop: http://www.hetamsterdamschevoetbal.nl/zeeburgia-krijgt-nieuw-complex/

Nog een juweeltje dat verdwijnt. Eerder Hoogeveen al dat compleet verbouwd is en waar iemand op Stadiongebod over meldde dat die Elascon-tribune bij SV Gramsbergen komt te staan. Maar dit terzijde.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

AthleticHolanda

Met dank aan m'n zusje foto's van de huidige staat van Sportpark de Dennen, alles weg, eeuwig zonde.

klik hier

Verwijderd lid

Citaat van: AthleticHolanda op aug 19, 2012, 21:00:16
Met dank aan m'n zusje foto's van de huidige staat van Sportpark de Dennen, alles weg, eeuwig zonde.

klik hier

de foto's kan ik hier niet bekijken, waarschijnlijk zijn ze op SkyDrive niet openbaar gemaakt ?

AthleticHolanda

Citaat van: Meester op aug 19, 2012, 21:25:53
de foto's kan ik hier niet bekijken, waarschijnlijk zijn ze op SkyDrive niet openbaar gemaakt ?

Oh geen idee hoe dat werkt, zal ze wel ff kopiëren en hier plakken dan.

AthleticHolanda

#14
De belangrijkste... je 125-jarig jubileum vieren door alles op je terrein dat nog doet denken aan die periode te vervangen door moderne meuk, wie verzint zoiets? Met dat oude stadion hadden ze juiste iets unieks in handen, dat had toch ook opgeknapt kunnen worden, of zouden nu de nieuwe sponsors plots in de rij staan dankzij de nieuwe tribune?

Foto's van Breda van voor de verbouwing.