Brentford FC-Dagenham and Redbridge (London Derby!)

Gestart door Daniel, dec 23, 2008, 16:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel

Zaterdag 6 september 2008 begon voor mij mijn eerste echte Engelse groundhopper avontuur. Ik had al vele verhalen gelezen over het 'hoppen' en vandaag was de dag dat mijn avontuur van één maand reizen door Engeland begon. Mijn studie was afgerond, centjes gespaard en een aantal mooie wedstrijden in stadions die ik altijd al wilde bezoeken waren uitgezocht. Enkele jaren terug heb ik al wedstrijden in Londen op White Hart Lane en Upton Park kunnen bekijken maar sinds ik een BBC uitzending een aantal jaren terug zag met FA Cup voetbal is mijn interesse in kleinere Engelse clubs geboren. Een bezoek aan Brentford FC was daarom mijn grootste wens.

Aangezien ik een maand lang mezelf ging vermaken heb ik het eerste weekend de overtocht met een vriend van mij gemaakt. Ook gek van voetbal en sinds ons bezoek aan Griffin Park een echt 'Bee' geworden. Nadat we op vrijdagavond ingecheckt hadden in een hostel nabij Stamford Brooke (op 2 stations verwijderd van South Ealing) zijn we snel gaan slapen want zaterdag stond in het teken van ons eerste 'Engelse avontuur'.

Rond 11.00 uur stonden we aan de poorten van Griffin Park. De hekken stonden open zodat we direct doorliepen naar de bestuurskamer waar een alleraardigste vrouw ons vertelde dat er nu geen kaarten gekocht konden worden maar ze stelde met 100% zekerheid dat er genoeg kaarten verkocht konden worden aan de poorten wanneer deze 2 uur vantevoren opengingen. Nogmaals erop aangedrongen dat dit ook daadwerkelijk zo zou zijn aangezien nummer één Dagenham and Redbridge kwam. 'No Problem'. Even snel een blik in het stadion om jezelf wat op te warmen!




Dus om 11.30 hadden we al twee rondjes om het stadion gelopen. Nu kan je dan bij Griffin Park twee dingen doen. Of je gaat terug met de underground Londen in of je maakt gebruik van het feit dat Griffin Park op elke hoek van de ground een pub heeft zitten. Dit stamt nog uit de tijd dat er op deze plek een grote bierbrouwer zat.  Aangezien het nog te vroeg was voor pils hebben we besloten om de stadions van Fulham, QPR en Chelsea met een bezoek te vereren. Later in de maand zou ik nog terugkeren op al deze 3 stadions voor wedstrijden tegen respectievelijk Bolton Wanderers, Southampton en Girondins de Bordeaux.

Rond 14.00 terug gegaan naar Griffin Park, lopend met een Fish and Chips. Kaartje voor de Ealing Road Terrace gekocht. Over de wedstrijd kan ik kort zijn. Één en al Engels. Op en top Engels, Fantastisch! Geen woorden voor, hiervoor was ik naar Engeland toegegaan. Een prachtige knokwedstrijd, met regen, gele kaarten, rode kaarten en 3 fantastische doelpunten. De keeper van de Daggers kreeg het nog een aantal keren aan de stok met de aanhang van de Bees op de Ealing Road Terrace, dit maakte het feest compleet.




Na de wedstrijd in alle 4 de pubs nog een pils gedronken en daarna voldaan terug naar de stad. In Londen op zoek naar een pub met Setanta om de uitwedstrijd van Engeland in Barcelona tegen Andorra te aanschouwen. Met een biertje in de pub honderuit gepraat over de wedstrijd en deze dag. Deze maand gaat nog heel mooi worden dacht ik bij mezelf. En dat is zeker gebeurd. Heb nog 7 andere wedstrijden bezocht en volgens mij ben ik besmet. Besmet met het groundhoppervirus. De eerste reisjes staan al weer op de agenda. Begin februari naar Duitsland, in Maart naar Frankrijk en in Mei zal ik weer te vinden zijn op Griffin Park.

Foto's zijn soms wat slecht van kwaliteit, camera was niet altijd even sterk bezig
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Hielke

Leuk verslag. Blijf vooral Het Kanaal oversteken en hier verslag doen, zou ik zeggen.

georgesv

great !!
i'm jealous

in welke klasse speelt Brentford dan??

TeeZee

Citaat van: Daniel op dec 23, 2008, 16:45:06
een aantal mooie wedstrijden in stadions die ik altijd al wilde bezoeken waren uitgezocht.
Waar ben je allemaal geweest in die maand?

Daniel

#4
Ik ben bij Fulham-Bolton geweest, een week later naar Blackburn-Fulham,  Chelsea-Bordeaux, Charlton-Sheffield Wednesday, QPR-Southampton, Liverpool-Crewe Alexandra (voor de carling Cup)
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Denniz1974

Citaat van: Daniel op dec 28, 2008, 14:25:35
Ik ben bij Fulham-Bolton geweest, een week later naar Blackburn-Fulham, Carlisle-Leeds, Chelsea-Bordeaux, Charlton-Sheffield Wednesday, QPR-Southampton, Liverpool-Crewe Alexandra (voor de carling Cup)

Kwijl ... kwijl ...
Mooie lijst aan wedstrijden zeg !!

hoevenen lion

Citaat van: Daniel op dec 28, 2008, 14:25:35
Ik ben bij Fulham-Bolton geweest, een week later naar Blackburn-Fulham, Carlisle-Leeds, Chelsea-Bordeaux, Charlton-Sheffield Wednesday, QPR-Southampton, Liverpool-Crewe Alexandra (voor de carling Cup)
En wat heeft dit maandje gekost?

Batflyer

Wat toevallig, ik heb drie weken voordat jij op Griffin Park was zo ongeveer op dezelfde plek gestaan bij Brentford - Grimsby (4-0). :)
Ook op de Ealing Road Terrace, maar dan iets verder naar het midden.

Was je een maand in Londen, of ging je rondreizen door Engeland en heb je zodoende ook wedstrijden in Carlisle, Liverpool en Blackburn gezien?
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Batflyer

Citaat van: Batflyer op dec 28, 2008, 20:32:00
Wat toevallig, ik heb drie weken voordat jij op Griffin Park was zo ongeveer op dezelfde plek gestaan bij Brentford - Grimsby (4-0). :)
Ook op de Ealing Road Terrace, maar dan iets verder naar het midden.

Ah nu zie ik het, je had in een ander topic al een reactie geplaatst op mijn foto.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Hugo

Citaat van: Denniz1974 op dec 28, 2008, 19:51:28
Kwijl ... kwijl ...
Mooie lijst aan wedstrijden zeg !!

Jij bent anders vrij negatief over het Engelse voetbal?

Daniel

Kosten vielen vrij hoog uit, maar dat kwam meer door het gefeest in hostels, en zoals jullie ongetwijfeld weten is Engeland DUUR!!! Hostels zijn goed te doen,voor weinig geld, ongeveer 20 euro per nacht. Trein had ik een interrailkaart en in Londen voor de metro gebruik je de OysterCard. Kaarten voor wedstrijden waren ook goed te doen, 20-25 pond. En uiteraard de souveniers en dergelijke. Een maandje engeland goed leven, niet op je geld letten kost je ongeveer 2000 euro.... maar ik kan je verzekeren, het is het meer dan waard
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Denniz1974

Citaat van: Hugo op dec 28, 2008, 20:56:07
Jij bent anders vrij negatief over het Engelse voetbal?

Klopt helemaal, maar dat neemt niet weg dat ik het prachtig vind dat Daniël in één maandje Engeland zoveel wedstrijden met grote clubs heeft kunnen bezoeken.

TeeZee

Citaat van: Daniel op dec 28, 2008, 14:25:35
Ik ben bij Fulham-Bolton geweest, een week later naar Blackburn-Fulham, Carlisle-Leeds, Chelsea-Bordeaux, Charlton-Sheffield Wednesday, QPR-Southampton, Liverpool-Crewe Alexandra (voor de carling Cup)
Krijgen we hier ook nog wat over te lezen en welk bezoek is je het meest bijgebleven?

Daniel

Ik ben inmiddels bezig om van deze wedstrijden een gecombineerd verslag te maken, soort voetbaldagboek van deze maand inclusief de belevenissen eromheen. Dat duurt fftjes maar zal het zo snel mogelijk posten, met wat foto's uiteraard!
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Hugo

Griffin Park blijft leuk, hopenlijk blijft Brentford daar nog heel lang spelen. Neemt zo'n Dag & Red nog wat volk mee voor zo'n wedstrijd?