Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep2002

Heeft iemand al het nieuwe boek van Santos over stadions in bezit? Zo ja, aanrader?

https://santosonline.nl/shop/product/het-ultieme-stadionboek

Freekos79

Citaat van: Joep2002 op sep 25, 2020, 10:13:21
Heeft iemand al het nieuwe boek van Santos over stadions in bezit? Zo ja, aanrader?

https://santosonline.nl/shop/product/het-ultieme-stadionboek

Ik heb het boek en ik vind het wel een een aanrader. Lekker bladeren en ideeën opdoen.
Volgende wedstrijd: ?

Jim

Voor de liefhebbert, de groundhoppende journalist Joris van de Wier heeft weer een nieuw boek geschreven:

Begin 2020, net voordat de coronacrisis uitbrak, ging een jongensdroom voor Joris van de Wier (Tilburg, 1978) in vervulling. De groundhoppende journalist van Staantribune, hét magazine over voetbalcultuur, trok ruim drie weken door de voetbalhoofdstad van de wereld, Buenos Aires en bezocht 25 wedstrijden.

Niet alleen van de Cinco Grandes, de vijf grote clubs van Argentinië (Boca Juniors, River Plate, Racing Club, Independiente en San Lorenzo), maar ook duels van obscure clubs in de barrios (wijken) van de Argentijnse hoofdstad. Ook bezocht Van de Wier de twee grootste clubs van de stad La Plata, Gimnasia en Estudiantes.

In dit eerste deel van zijn strooptocht door Buenos Aires komen tien clubs aan bod. Van de Wier zag de totale gekte rondom Maradona bij Gimnasia, liep door de levensgevaarlijke sloppenwijk naast het stadion van San Lorenzo, bezocht de voetbalhemel La Bombonera, stond met doorgesnoven barra brava in het uitvak bij Berazategui, at een rotte choripán bij Talleres, raakte in een pizzeria goed bevriend met de harde kern van Vélez Sarsfield, zag de legendarische houten tribune van El Porvenir, vinckte zijn stadiondroom Huracán, ontmoette enkele wereldkampioenen bij Estudiantes en zag in El Monumental de paal waar Rensenbrink tegenaan schopte.

Voetbalstad Buenos Aires is hét boek over Argentijns voetbal. Lees het en je hebt meteen zin om het vliegtuig naar Argentinië te pakken... zodra het weer mag.

https://staantribune.nl/shop/boeken/boek-voetbalstad-buenos-aires/

Mokum1900

Iemand die mij aan het boek 31 matches kan helpen , kan hem nergens vinden :(
we moeten ons de komende tijd maar zien te vermaken he met boeken
Waar je ook gaat ik volg je overal

Joep2002

Citaat van: Joep2002 op sep 25, 2020, 10:13:21
Heeft iemand al het nieuwe boek van Santos over stadions in bezit? Zo ja, aanrader?

https://santosonline.nl/shop/product/het-ultieme-stadionboek

Heb hem inmiddels ook en voor 2 tientjes kan je deze niet laten liggen.

Tribuneklanten

Citaat van: Mokum1900 op okt 08, 2020, 22:50:12
Iemand die mij aan het boek 31 matches kan helpen , kan hem nergens vinden :(
we moeten ons de komende tijd maar zien te vermaken he met boeken

Hoezo? Jij hebt toch schijt aan de regels...

Citaat van: Nort op sep 28, 2020, 20:42:24
Belgie is sinds vanmiddag code oranje, dus dat gaat hem ook niet meer worden voor Nederlanders.

hoezo niet ? ik bepaal zelf wat goed voor mij , ik heb schijt aan Rutte en co


bovendien is gezondheid meer dan corona , voor mij is naar de voetbal ontspanning , in een best vol stress vol leven haha dusja

FCT1980

Moeten we nu echt op deze manier met elkaar omgaan?
Man wat een niveau!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Oorzaak-gevolg. Spons zal hetzelfde overkomen. Iedereen loopt emotioneel moe uit na een halfjaar corona. Daar wat irritaties bij en voila daar ga je.

spons

Citaat van: Jef400 op okt 09, 2020, 19:07:24
Oorzaak-gevolg. Spons zal hetzelfde overkomen. Iedereen loopt emotioneel moe uit na een halfjaar corona. Daar wat irritaties bij en voila daar ga je.

Ik begrijp het niet helemaal, verklaar I nader
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Dat hoge bomen veel wind vangen en je hier zaait wat je oogst.


spons

Ik heb nergens last van. Betrap mezelf er op dat ik het voetbal eigenlijk helemaal niet zo erg mis
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Mokum1900

nee joh ik zeg toch niks over Spons ?

maar on topic wie kan me helpen aan het boek :)
Waar je ook gaat ik volg je overal

FCT1980

Citaat van: Jef400 op okt 09, 2020, 20:42:50
Dat hoge bomen veel wind vangen en je hier zaait wat je oogst.

Je bedoelde dat je oogst wat je zaait neem ik aan?
Alsnog begrijp ik ook niets van je post.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Mokum1900

Citaat van: Tribuneklanten op okt 09, 2020, 11:27:17
Hoezo? Jij hebt toch schijt aan de regels...

Citaat van: Nort op sep 28, 2020, 20:42:24
Belgie is sinds vanmiddag code oranje, dus dat gaat hem ook niet meer worden voor Nederlanders.

hoezo niet ? ik bepaal zelf wat goed voor mij , ik heb schijt aan Rutte en co


bovendien is gezondheid meer dan corona , voor mij is naar de voetbal ontspanning , in een best vol stress vol leven haha dusja





zonder in details te gaan, maar ben vast niet de enige die om moment niet lekker in zn vel zit, inderdaad dan kun jen onhandig uitspraken doen, maar ga je me daar telkens op achtervolgen ?
Waar je ook gaat ik volg je overal

Hugo

Citaat van: FCT1980 op okt 09, 2020, 17:55:41
Moeten we nu echt op deze manier met elkaar omgaan?
Man wat een niveau!

Nogal kinderachtig om iemand nogmaals te gaan afbranden. De uitspraak van Mokum was ongenuanceerd maar ik begrijp hem wel.