Wekke in Nederland

Gestart door wekke, jan 26, 2009, 11:48:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Nac Breda - FC Groningen, Knvb-beker, 21/01/2009



Normaal zou mijn eerste officiële wedstrijd in Nederland pas zaterdag in de kuip plaatsnemen, dankzij een gaatje in mijn agenda besloten we deze wedstrijd mee te pikken. De wedstrijd ging gebukt onder een clubcard verplichting, maar door enkel een mailtje te versturen konden we toch tickets reserveren.



Over beide clubs wist ik vrij weinig qua verleden, wel een beetje over het huidige seizoen. Nac Breda begon uitstekend aan het seizoen en was zelfs even de leider in de eredivisie. Ondertussen zijn ze echter al wat weggedeemsterd en vind Amoah niet meer zijn scorend vermogen van het seizoensbegin. Zelfde verhaal bij Fc Groningen dat mee draaide in de bovenste regionen van de competitie, maar wegzakte. Bij Groningen kwam ik met De Roover, Luciano en Lovre 3 spelers tegen die vanuit België kwamen.



Om 18u30 vertrokken we dan naar Breda. Met z'n circa 85km een korte trip. Het stadion vonden we in no-time en ook parking bleek geen probleem te zijn. Tijd genoeg dus om rustig rond te kijken, ticketjes te halen en een sjaal te kopen. Eerst maar eens de kaartjes halen aan "de service- & informatiedesk". De vriendelijke portier stuurde ons naar de loketten buiten, waarna zij ons weer naar binnen stuurden. Ondertussen was er natuurlijk een tamelijke rij wachtende ontstaan die werd opgehouden door één bepaalde man. Ach eventjens wachten kon geen kwaad. Best grappig dat verschillende mensen voor ons zaten de klooien met hun clubcard, de man voor ons moest zelfs eentje lenen van iemand, terwijl onze kaartjes klaarlagen en we niets moesten laten zien. Wij terug naar buiten en snel een sjaaltje kopen. Je kon de gezangen van de thuisploeg al goed horen en dus werd het tijd om ons naar binnen te begeven. Het dreigde echter serieus mis te gaan. Aan de inkom was er zo'n elektrisch systeem (njah in België niet gebruikelijk) dat een tuut-geluidje maakt en een lichtje laat branden als je binnen kan. Natuurlijk bij mij doet dat ding dus niets. "Die is al gebruikt, je komt er niet in", roept de zo behulpzame steward achter het hek. De man nam zelfs niet even de tijd om naar me te luisteren, al een geluk ging een Nac-supporter mijn probleem uitleggen en werd ik toch binnengelaten. Al een geluk dat we goed op tijd waren. Eindelijk binnen!



We waren toch nog een dik half uur voor de wedstrijd op tribune-E vanwaar de supporters zich lieten horen. Rustig de opwarming bekijken, het gratis programmaboekje bekijken en fototjes nemen. De tijd ging goed vooruit, het werd tijd om te voetballen. Aan de Eretribune zag je supporters klaarstaan met zulke kookers waar snippers uitvliegen. Kan leuk worden dacht ik. Toen de spelers het veld opkwamen, werd de lucht rood-kleurig... Bengaals vuur! In België nauwelijks gebruikt wegens verboden, maar hier maakt het blijkbaar weinig uit.





Nadat de rook was weggetrokken, konden we gaan voetballen. De match begon snedig met een goede kans voor Boukhari. Dat was echter zowat de enige echte doelkans in de eerste helft. Een eerste helft waarin de wedstrijd gesloten was en beide clubs aan elkaar gewaagd waren, zonder doelgevaar te creëren. 45 minuten om snel te vergeten dus. De tweede helft liet veel beters vermoeden. Boukhari verlengde met een omhaal in doel. Het Rat-Verlegh stadion juichte. Na het doelpunt ging de wedstrijd terug op slot. FC Groningen was onmachtig en ook Nac forceerde niet al te veel. In de 85e minuut ging Levsjenko klaar staan voor een vrije trap. Ten Rouwelaar verkeek zich en de bordjes stonden gelijk. 1-1 na 90minuten, we maken ons op voor verlengingen. In die verlenging werd Amoah gewisseld en zijn vervanger Idabdelhay scoorde onmiddelijk de 2-1 nog vroeg in de verlenging. Groningen kreeg echter een strafschop en Zwaanswijk zijn tweede gele kaart. Nac met zen tienen. Het stadion begon te fluiten, Berg liep aan.. de trap.. Ten Rouwelaar pakte! Feest op de tribunes, je voelde dat het niet stuk kon vanavond. De thuisploeg kon de voorsprong echter niet vasthouden. Granqvist trapte Groningen op gelijke hoogte. Nac onder serieuze druk in de laatste 5minuten, maar sleepte zich naar de strafschoppenreeks. Groningen en Levsjenko konden bij een 3-3 stand de wedstrijd beslissen. Nu werd het muisstil in het stadion. Ten Rouwelaar pakt hem weer! Nac breda bleef overeind! "Wij gaan niet opzij", rolde over de tribunes. Wazt volgde was een reeks van goedgenomen strafschoppen. Breda 7-6 voor en Krohne was de volgende voor Groningen. De aanloop, de bal naar rechts, Ten Rouwelaar stopt! Nac door, Groningen uitgeteld en feest in het stadion.



We lieten Breda feestend achter na een mooie avond. De korte nachtrust nam ik er graag bij. Hier kom ik zeker en vast nog terug.










Houseman

Leuk om een Nederlandse wedstrijd eens vanuit een Belgisch perspectief te lezen. Vuurwerk is hier overigens ook streng verboden hoor, stadionverbod van 1,5 jaar staat erop. Bij NAC accepteert men de boete bij bekerwedstrijden en gaat men niet actief op zoek naar daders dacht ik.

wekke

#2
Feyenoord - Willem II, Eredivisie, 24/01/2009



Een bezoekje aan Feyenoord stond al lang op het verlanglijstje. De club behoort tot mijn jeugdsentiment (al is mijn jeugd nog niet lang geleden). In 2001-2002 volgde ik de club elke uefa cup wedstrijd op tv. Dat team met Van Hooijdonk en Tomasson in de aanval. Het gaf me zulke mooie avonden dat ik verliefd werd op die club. Als ik het legioen "mijn Feyenoord" hoorde zingen dan begon het te kriebelen. De sfeer, dat schitterende stadion, dat team.. Een bezoek was gewoon een must.





Omstreeks 18uur maakten we ons op voor een tripje richting Rotterdam. Circa 124km te rijden, ook nog een tamelijk korte verplaatsing dus. In Rotterdam was het echter eventjes zoeken want we vonden het stadion maar niet. Een vriendelijke man wees ons de weg, we parkeerden onze wagen en gingen te voet verder. Het was niet zo ver stappen en als je de brug op wandelt dan komt het stadion te voorschijn.. De Kuip! We gingen zowat direct naar binnen, eens rond het stadion gaan, de fanshop zoeken, ... Wat een grote vergissing. De verschillende vakken zijn ook vanonder afgesloten van elkaar... Rondlopen, fanshop binnen gaan, het zat er niet meer in. We konden geen kant meer op, enkel al plaatsnemen op de tribunes. Binnengekomen maakte een gelukzalig gevoel zich meester over me, eindelijk in dat mooie stadion. We zaten daar heel vroeg. Dan ons maar bezig houden met lezen in de gratis panini sticker boekjes die op elk stoeltje lagen, fototjes trekken en mijn ogen de kost geven.





Om 20u45 konden we ons eindelijk opmaken voor de wedstrijd. In het stadion waren er nog vele lege plekken. De club draait nu eenmaal niet denderend dit seizoen en op bestuursvlak zat het ookal niet echt goed. Voor de wedstrijd werd er een minuut stilte gevraagd voor de overleden Aad Bak. Bak speeldde 155 officiële wedstrijden voor Feyenoord en won met de club twee landstitels. Een minuut stilte in dergerlijk stadion moet gewoon een speciaal gevoel geven.. Helaas, dat was niet het geval dankzij enkele eikels die het telkens nodig vinden zich te laten gelden door iets te roepen. Hun momentje van fame, allejah eerder shame.. We konden eraan beginnen en we hoorde veel lawaai naast ons.. Nee, niet van het legioen maar van de bezoekers. Een vol vak, vlaggen en trommels waren ne present en vooral veel sfeer. Wat ik trouwens afschuwelijk vind in Nederland zijn de uitvakken en zeker hier in de Kuip. Een glazen hok, je zou je in de dierentuin wanen.. "Kijk papa, een uit-supporter", ik stel het me al voor. Soit de wedstrijd is begonnen en Feyenoord drukt. In die openingsfase krijgen ze enkele goede kansen. Het werd me echter al snel duidelijk dat deze ploeg het nodige vertrouwen mist. De match verwaterde en Willem II speelde vanuit een goede organisatie. Het hield makkelijk stand tegen dit Feyenoord. De match werd slordig. Toch leek Feyenoord te scoren toen Bahia een bal tegen de onderkant van de lat kopte, over de lijn dacht iedereen. De scheidsrechter wuifde het protest weg. De match viel stil. Waar zaten die grote spelers van de kuip? Makaay, Van Bronckhorst, Biseswar? Niets van gemerkt! Makaay was precies bezig aan zijn ochtendwandeling, Van Bronckhorst en Biseswar onzichtbaar. Om dan nog maar te zwijgen over De Cler die elke bal de tribune in ramde.. Neen, deze ploeg is niet goed en Willem II ruikt zijn kans. We gingen rusten met een 0-0 stand. Het was hopen op een betere tweede helft. Willem II scoorde vlak na rust. Janse kopte een hoekschop binnen en het werd zowaar nog stiller in het stadion, met uitzondering van het uitvak waar het feest doorging. Al de hele wedstrijd verbaasde die uit-supporters me. Feyenoord nam naar mate de wedstrijd vorderde het heft terug in handen, maar zoals al de hele match liep het veel te stroef. Ze missen echt dat vertrouwen, het is te slordig en allemaal net iets te traag. De match leek in een overwinning voor Willem II te eindigen. Zeker in de slotfase, toen Feyenoord de wanhoop nabij was en vol voor de aanval ging, konden de bezoekers naar hartelust counteren. Ze verzuimden de Rotterdammers helemaal uit te tellen en zo was er Slory die diep in de toegevoegde tijd de bordjes in evenwicht zetten. Toch nog het legioen horen juichen, al waren er al velen vertrokken.





Een bezoek dat me een beetje teleurstelde. Dat de ploeg niet groots speelt, wist ik al langer maar een stil legioen kon er bij mij niet in. Op tv, op Youtube, telkens zie je die schitterende spionkop, behalve vandaag. Ik kan begrijpen dat ze de hele situatie beu zijn, maar had toch verwacht dat ze met z'n allen hun ploeg naar voor zouden stuwen. Ach, als het wat beter loopt, ga ik zeker nog eens terug. Ik ben er van overtuigd dat die 12e man me nog wel een onvergetelijke avond kan en gaat dbezorgen. Volgende in het lijstje zal toch Willem II worden. De support trok me over de schreef.




HJanneman

Ik stond vanmiddag ook al op het punt om Wekke in te lichten over de slechte naam wat sfeer betreft van Stillem II, maargoed, misschien heeft de King-side de toekomst en is er veel veranderd.
Iedere club heeft zijn fanatieke supporters er tussen zitten, en als die dan samen komen in zo'n uitvak kunnen ze inderdaad voor wat geluid zorgen(zeker als ze dreigen te 'stunten' in de Kuip), maar ik ben bang dat het niet meer dan een momentopname was van de Tilburgers, maar wieweet kan Gert bevestigen dat de sfeer beter is dan ooit bij zijn club.

Stadionhopper

Citaat van: Breda op jan 26, 2009, 17:06:25
Mooie verslagjes! Ik ben bang dat Willem II je qua sfeer wel eens tegen zou kunnen vallen; het is daar meestal vrij stilletjes. Mijn tip voor een Nederlands stadionbezoek zou Sparta zijn.

Bij Sparta is het ook vrij stil.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Citaat van: Houseman op jan 26, 2009, 12:00:32
Leuk om een Nederlandse wedstrijd eens vanuit een Belgisch perspectief te lezen.

Sluit ik me helemaal bij aan, leuke verslagen wekke!

Citaat van: wekke op jan 26, 2009, 11:48:09
Aan de inkom was er zo'n elektrisch systeem (njah in België niet gebruikelijk) dat een tuut-geluidje maakt en een lichtje laat branden als je binnen kan.

Geweldig omschreven, haha. Hier in Nederland wordt dat in de Eredivisie bijna overal gebruikt.

Citaat van: wekke op jan 26, 2009, 12:36:40
Een bezoek dat me een beetje teleurstelde. Dat de ploeg niet groots speelt, wist ik al langer maar een stil legioen kon er bij mij niet in. Op tv, op Youtube, telkens zie je die schitterende spionkop, behalve vandaag. Ik kan begrijpen dat ze de hele situatie beu zijn, maar had toch verwacht dat ze met z'n allen hun ploeg naar voor zouden stuwen. Ach, als het wat beter loopt, ga ik zeker nog eens terug. Ik ben er van overtuigd dat die 12e man me nog wel een onvergetelijke avond kan en gaat bezorgen. Volgende in het lijstje zal toch Willem II worden. De support trok me over de schreef.

Tijdens al mijn bezoeken aan Feyenoord in de Kuip viel het legioen mij tegen, van sfeer is vaak nauwelijks sprake...
Toch ga ik er graag naar terug vanwege het stadion, 'mijn Feyenoord' vind ik een overigens ook een prachtig (club)lied, jammer dat het vrijwel nooit massaal gezongen wordt, behalve voor de wedstrijd dan natuurlijk.

Batflyer

Mooie verslagen Wekke! NAC staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar helaas is het voor mij qua reistijd lastig aangezien ze eigenlijk altijd op zaterdagavond spelen.

Feyenoord heb ik één keer bezocht, voor een wedstrijd tegen Sparta op 2e kerstdag. Ik vond de sfeer tijdens de wedstrijd heel matig, de Feyenoordfans zongen eigenlijk alleen als reactie op spreekkoren van de Spartanen. Toch vond ik het een leuke ervaring, want het stadion ontplofte echt bij beide doelpunten van Makaay.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Ici c est Paris

Citaat van: HJanneman op jan 26, 2009, 17:29:05
Ik stond vanmiddag ook al op het punt om Wekke in te lichten over de slechte naam wat sfeer betreft van Stillem II, maargoed, misschien heeft de King-side de toekomst en is er veel veranderd.
Iedere club heeft zijn fanatieke supporters er tussen zitten, en als die dan samen komen in zo'n uitvak kunnen ze inderdaad voor wat geluid zorgen(zeker als ze dreigen te 'stunten' in de Kuip), maar ik ben bang dat het niet meer dan een momentopname was van de Tilburgers, maar wieweet kan Gert bevestigen dat de sfeer beter is dan ooit bij zijn club.

Als ik de naam Willem II hoor denk ik altijd direct 'Hup Willem II stoere kerels, groetjes Wesley'. Dat spandoek is mijn eerste jeugdherinnering aan Willem II hoe gek het ook klinkt.

Citaat van: wekke op jan 26, 2009, 12:36:40
Een bezoekje aan Feyenoord stond al lang op het verlanglijstje. De club behoort tot mijn jeugdsentiment (al is mijn jeugd nog niet lang geleden). In 2001-2002 volgde ik de club elke uefa cup wedstrijd op tv. Dat team met Van Hooijdonk en Tomasson in de aanval. Het gaf me zulke mooie avonden dat ik verliefd werd op die club. Als ik het legioen "mijn Feyenoord" hoorde zingen dan begon het te kriebelen. De sfeer, dat schitterende stadion, dat team.. Een bezoek was gewoon een must.

Hoe herkenbaar. Ik kan me nog herinneren dat het na PSV mij niet uitmaakte welke wereldploeg er voorbij kwam, maar dat ik er een grenzeloos vertrouwen in had dat het wel goed zou komen. Mooi dat het uiteindelijk ook lukte. Elke wedstrijd in de eindfase was natuurlijk legendarisch, de return tegen PSV, de wedstrijden tegen Inter en natuurlijk de finale. Ik heb vreselijk genoten van Feyenoord dat seizoen. Ik vermoed dat de forum-Feyenoorders bij de meeste wedstrijden aanwezig zijn geweest, erg mooi. Overigens zit ik nu wat feitjes te kijken wedstrijdverlopen enzo, maar wie is Aros? Die jongen heb ik blijkbaar compleet uit mijn geheugen gewist.

Joost

Tijdens mijn beide bezoekjes aan Willem II viel de sfeer me heel erg mee. Willem II had de naam heel stil te zijn maar de laatste jaren is daar echt flink verandering in gekomen.

Feyenoord is qua sfeer het Liverpool van Nederland, zogauw het ergens om gaat zingen ze massaal maar verder valt 't wel mee. Tijdens de bekerfinale was het dus top, tijdens competitiewedstrijden vond ik de sfeer matig.

Hielke

Zelf zou ik Willem II vrij laag op mijn aanraderslijstje zetten. Ik ben niet kapot van het stadion en vind de entourage hoewel niet slecht ook zeker niet bijzonder. Maar goed, smaken verschillen.

Leuke verslagen. Met De Kuip heb je het mooiste stadion van Nederland direct afgestreept. Over de sfeer wordt kennelijk nogal anders gedacht, maar ik vind het vaak wel indrukwekkend. Dat het je ditmaal tegen viel kan ik me goed indenken. Een paar dagen eerder heb ik vanuit die glazen kooi mogen aanschouwen hoe mijn club het zwalkende Feyenoord de nekslag gaf, voor dit seizoen dan. De gelaten sfeer is dan wel begrijpelijk.

Dennis-V

Aros = Mauricio Aros
Een Chileen die een half seizoen (ongeveer) bij Feyenoord heeft gespeeld. Vervolgens via o.a. een club in Isreal weer terug naar Chili is gegaan. Als je wat gaat spitten in oude nieuwsberichten op www.fr-fans.nl, dan is de kans groot dat je de naam van zijn huidige club wel weet te achterhalen.

Ik ben bij alle thuiswedstrijden én de finale aanwezig geweest. Uitwedstrijden waren helaas niet mogelijk i.v.m. werk in het onderwijs; daar is het wat lastig om zomaar één of twee vrije dagen op te nemen als er ook lesgegeven dient te worden.

wekke

Dank u voor de reacties. Over Willem II had ik inderdaad al vernomen dat ze vrij stil waren, daarom ook dat ze me zo verbaasden. Al is de sfeer op verplaatsing bij de meeste clubs wel beter dan thuis. Eigenlijk staat elke club in Nederland wel op mijn verlanglijstje, het zijn op enkele na tamelijk korte verplaatsingen.

Gert

Citaat van: HJanneman op jan 26, 2009, 17:29:05
Ik stond vanmiddag ook al op het punt om Wekke in te lichten over de slechte naam wat sfeer betreft van Stillem II, maargoed, misschien heeft de King-side de toekomst en is er veel veranderd.
Iedere club heeft zijn fanatieke supporters er tussen zitten, en als die dan samen komen in zo'n uitvak kunnen ze inderdaad voor wat geluid zorgen(zeker als ze dreigen te 'stunten' in de Kuip), maar ik ben bang dat het niet meer dan een momentopname was van de Tilburgers, maar wieweet kan Gert bevestigen dat de sfeer beter is dan ooit bij zijn club.

Vanwege verhuizing en verbouwing heb ik een tijdje geen bezoek gebracht aan dit forum, dus mijn reactie is wat laat:

De sfeer bij Willem II: Allereerst leuk om te lezen dat je onder de indruk was van het uitvak. Het is zo dat als er deze wedstrijd veel volk meewas, omdat het een van de weinige combivrije wedstrijden was die we hebben. Dan gaan er in het algemeen redelijk wat mensen mee. Thuis is het erg wisselend: zoals bij veel clubs is het afhankelijk van de resultaten. Vanuit het verleden hebben we de bijnaam Stillem II (een bedenksel van onze buren uit Breda) en die naam is als een soort stigma om ons heen blijven hangen. In de laatste 4 of 5 jaar is de sfeer echt met sprongen toegenomen. Ik heb genoeg andere clubs bezocht om te kunnen beweren dat we zeker niet stiller zijn dan 90% van de andere eredivisieclubs. Voor uitsupporters kan het zelfs redelijk intimiderend zijn om tussen twee lawaaiige vakken (Kingside en vak E) ingeklemd te zitten. Voeg daarbij dat het op de andere korte kant ook steeds gezelliger wordt, en onze bijnaam kan definitief de kast in.
Natuurlijk zijn we niet de absolute top qua sfeer. Het avondje NAC is bekend, maar stamt nog uit de Beatrixtraat (dat was geweldig) en wordt nu vaak overschat. Áls ze daar echter hun best doen is het imponerend. Geldt ook voor Feyenoord en Twente. Ik vind Sparta dus qua sfeer tegenvallen (mooi stadion, dat wel), net als bijvoorbeeld NEC en Roda. Dan is het bij ons een stuk gezelliger IMHO...

Hoe dan ook: kom gerust eens langs, bij voorkeur op 5 april, dan spelen we tegen NAC en zul je niet teleurgesteld worden (tenzij we de dieptrieste reeks van de laatste 10 wedstrijden nog zes weken voortzetten...).

wekke

#13
FC Utrecht-Ajax, Eredivisie, 01/03/2009



Vanmiddag was het tijd voor mijn derde Nederlandse wedstrijdbezoek. Fc Utrecht stond dit seizoen hoog op mijn verlanglijstje, maar het leek er niet op dat dit ging gebeuren...tot er deze zondag een plekje vrijkwam in mijn agenda...en dan nog de "derby" tegen Ajax..Super! De enige vraag was hoe ik aan kaartjes ging geraken, al bleek dat via dit forum geen enkel probleem te zijn, en dus kon ik rijkhalzend naar de wedstrijd uitkijken.
Van meerdere Youtube filmpjes had ik al gezien dat de sfeer zéér gespannen kan zijn, leuk. Ik keur elke vorm van hooliganisme af, maar een grimmige vocale sfeer maakt een wedstrijd des te amusanter. Ook de Galgenwaard leek me op het wereldwijde web een mooi stadion. Het feit dat er Belgen meespeelden, maakte de wedstrijd natuurlijk nog interessanter. Een middag die niet stuk kon.





Om half 10 vanochtend was het dan tijd om het 150 kilometer lange tripje te beginnen. Het ritje ging snel en vlot net als het zoeken van een parkeerplaats. Omstreeks 11uur stonden we aan het stadion en begon de nieuwsgierigheid nog meer toe te nemen. We namen even een ommetje rond het stadion en zochten dan zoals gebruikelijk de fanshop op om ons een sjaal aan te schaffen. Nu was het wachten op Sjoerd voor onze ticketjes. Het was de eerste keer dat ik via een wildvreemde ticketjes regelde, dus het was best wel spannend. Maar ook dit ging zeer goed en dus konden we met zen vieren het stadion betreden. Even deed een steward moeilijk over mijn camera, maar ik mocht hem toch mee binnen nemen. Nog snel een iets zoeken om te eten en dan de Bunnikside op om ons op te maken voor de wedstrijd én een 90minuten lange scheldtirade (en langer want het was al bezig). Kanker hier,kanker daar, kanker overal...





De wedstrijd begon slecht voor Utrecht. Ajax had het betere spel en hun eerste kans was onmiddelijk raak. De thuis verdediging werd makkelijk opengereten en Van der Wiele kon de bezoekers op voorsprong trappen. Tevens de enige decibels die ik vanuit het uitvak zou horen tot op het uur en einde. De bezoekers lieten Utrecht komen, maar telkens was die laatste pas te zwak. Ajax ging dan ook met een voorsprong de rust in. Na de pauze hetzelfde spelbeeld: Ajax vanuit een zetel, een onbekwame aanvalslinie van de thuisclub en daarbovenop een zwak leidende Luinge. Utrecht wou wel, maar kon niet. Ajax kwam niet in de problemen en verdubbelde op het uur z'n voorsprong. Sulejmani schilderde een vrije trap op het hoofd van Jan Vertonghen en de bal verdween via de onderkant van de lat in doel. Ajax kon z'n geliefkoosde spelletje blijven spelen en Utrecht vond maar niet de opening. 1keer kreeg het een reuzekans om terug in de wedstrijd te komen, maar Vermeer lag in de weg. Ajax kwam nooit meer in de problemen en speelde de wedstrijd rustig uit.





Tijd om onze auto op te zoeken en naar huis te rijden. Ondanks het zwakke spel was het toch een zeer aangename zondagmiddag. Enige minpunt is dat ik die Utrechtse fanatiekelingen niet kon horen juichen. Ik ben niet voldaan als ik het gejuich van een doelpunt langs beide kanten niet heb kunnen aanschouwen.. een mens kan nu eenmaal niet alles willen :)









Ici c est Paris

Leuk om te lezen, al vond ik het uiteraard geen fijne middag. Interessant ook hoe jij je verbaast over de tirades hier, ik kijk daar niet bepaald meer van op hier.