Week 9: maandag 29 februari t/m zondag 6 maart

Gestart door spons, feb 08, 2016, 12:21:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Ik had het vooraf al over een schoolreisje. Die verwachting is dus nog uitgekomen ook. Leven is af en toe voorspelbaar niet. Ik moest wel glimlachen dat ik vrijdagavond op de twitter van Eindhoven las dat het stillag vanwege het vuurwerkverhaaltje.

Nort

Citaat van: Joost op mrt 05, 2016, 18:27:03
Ik zie de link niet.

90% van de vriendschapsbanden is enkel een verruiming om ook in andere landen de boel op stelten te zetten.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: John Sleeuwenhoek op feb 17, 2016, 08:39:57
Zonde van zo'n wedstrijd, maar persoonlijk ben ik er wel blij mee. Baalde al dat ik geen kaartje kon regelen, doorgaans lukt me dat wel ondanks restricties en andere dingen.

Ik las dat er heel misschien 700 van Hansa mogen komen, maar dat de politie heeft geadviseerd om geen uitfans toe te laten. Naar aanleiding hiervan hebben de Magdeburg Ultras een statement uitgebracht het hier niet mee eens te zijn en dat ze Hansa fans het volledige uitvak (2800 plaatsen) gunnen. Mocht dit niet gebeuren dan kan het zelfs zijn dat er een protestactie komt op de wedstrijddag. Ben benieuwd!

Uiteindelijk nog een kaartje kunnen regelen via een supportersclub van Magdeburg. Hansa mocht uiteindelijk 2000 man meenemen. Uit protest waren ze de eerste 10 minuten stil, maar daarna gingen ze als beesten tekeer. Het beton onder mijn stoeltje ter hoogte van de middenlijn trilde letterlijk door het gespring van de Hansa supporters. De fans van Magdeburg droegen ook hun steentje bij aan een prachtige sfeer in dit Ostduell. Het 'Vorwärts Magdeburger Jungs' galmde 10 minuten lang door het stadion en uit volle borst meegezongen door 3 zijdes. Verder heb ik flink genoten van de architectuur in Magdeburg. De vervallen Oostblok flats en prachtige Stalinist stijl gebouwen aan de Ernst-Reuter-Allee die van het centrum naar het stadion loopt zorgde voor een prachtig decor voor de supportersmars van de Magdeburg fans van het station naar het stadion. Deze mars werd georganiseerd uit solidariteit met de Hansa fans die hun allocatie zagen slinken door restricties opgelegd door de lokale autoriteiten met als bigger picture de rechten van uitsupporters in Duitsland in het algemeen. Top dag!