Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

watergatehopper

Citaat van: spons op jan 03, 2014, 03:21:32
Ik vind het zo'n onzin al die zogenaamde "vriendschapsbanden" met andere clubs

Dat kan
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

Citaat van: ALenstra op jan 03, 2014, 06:46:17
Tja, hoe gaat zoiets als vriendenclubs tegen elkaar spelen. Zijn de fans dan nog steeds vriendjes met elkaar?

Ik weet niet hoe het in andere landen zit maar in Duitsland zijn vriendschapsbanden heel normaal. Er is dan ook geen club die ze niet heeft. Als ze tegen elkaar spelen juichen ze uiteraard voor hun eigen cluppie. Wat ik wel uniek vindt is dat ze bij sommige wedstrijden dan geen uitvak meer hebben. Zowel bij koln met Sankt Pauli en Nurnberg met Schalke staan de supporters gewoon naast elkaar voor hun eigen club. Er zullen vast meer wedstrijden zo beleefd worden maar bij deze twee weet ik het. 
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

cafebac

Heeft Red Bull ook vrienden?


Cyclebob

Bij Werder Bremen zie je al tientallen jaren RW Essen op de tribunes. De Werder / RW Erfurt sjaal lijkt het me juist een Pokalsouvenir net als die daaronder van Bayern München
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

geraldando

Is Aachen een rivaal (of hoe je dat ook wil noemen) van RW Essen of KFC Uerdingen?
Favoriete ground: Bosuilstadion

Bossche Bol

Die Erfurt/West Ham sjaals zijn volgens mij gewoon over van de vriendschappelijke wedstrijd die ze in de zomer van 2012 speelden.
Van vriendschapsbanden tussen de 2 clubs is mij niets bekend.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

watergatehopper

Citaat van: Cyclebob op jan 03, 2014, 15:17:05
Bij Werder Bremen zie je al tientallen jaren RW Essen op de tribunes. De Werder / RW Erfurt sjaal lijkt het me juist een Pokalsouvenir net als die daaronder van Bayern München

Ik denk het niet. Werder speelde gelijktijdig toen ik bij Erfurt was en ik heb meerdere keren mensen aan elkaar horen vragen hoe Werder er op dat moment voor stond. Zegt misschien nog niets over hoe hecht de vriendschap is maar ik denk dat het daarom niet alleen een "pokalsouvenir" is. Voor wat betreft Bayern weet ik het niet. Voor wat betreft West Ham lijkt me een vriendschapsband stug. Ik heb bij upton park in ieder geval niks van RW Erfurt gezien.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

Citaat van: cafebac op jan 03, 2014, 14:54:48
Heeft Red Bull ook vrienden?

Hahaha.. dat is een goeie. Lijkt me niet. Ik corrigeer bijna allemaal ;)
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

Citaat van: geraldando op jan 03, 2014, 15:33:34
Is Aachen een rivaal (of hoe je dat ook wil noemen) van RW Essen of KFC Uerdingen?

Ik denk dat het wel meevalt gezien ze bijna nooit tegen elkaar spelen maar er zijn andere forumleden die dit beter weten. Aachen - Roda en Uerdingen - VVV brengt je misschein al in de goede richting.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

cafebac

Die twee tegenstanders worden genoemd omdat dat degenen bij Aachen in competitie zijn met grote fanbase. Groundhoptechnisch is het dan ook zeer verantwoord om tegen een van die clubs te gaan kijken.

geraldando

Citaat van: cafebac op jan 03, 2014, 16:28:33
Die twee tegenstanders worden genoemd omdat dat degenen bij Aachen in competitie zijn met grote fanbase. Groundhoptechnisch is het dan ook zeer verantwoord om tegen een van die clubs te gaan kijken.

Vandaar. Het is me duidelijk. Dank daarvoor.
Favoriete ground: Bosuilstadion

Berend11

Binnenkort wil ik weer een aantal reisjes plannen naar onze oosterburen, maar kan iemand mij vertellen hoe populair de volgende wedstrijden zijn. Ik zag namelijk op de site soccerway dat de wedstijden van Bayer Leverkusen niet eens altijd uitverkocht zijn, ondanks dat ze 2e staan en het stadion plaats biedt aan ongeveer 30.000 toeschouwers. Ook heb ik veel leuke verhalen gehoord over Sankt Pauli, maar aangezien Hamburg erg ver weg is kies ik voor een uitwedstrijd van Sankt Pauli.

Bayer Leverkusen – 1899 Hoffenheim
Arminia Bielefeld – FC Sankt Pauli
Fortuna Düsseldorf – Arminia Bielefeld
Fortuna Düsseldorf – FC Sankt Pauli

Voetbalhopper

Citaat van: Berend11 op jan 03, 2014, 20:44:57
Binnenkort wil ik weer een aantal reisjes plannen naar onze oosterburen, maar kan iemand mij vertellen hoe populair de volgende wedstrijden zijn. Ik zag namelijk op de site soccerway dat de wedstijden van Bayer Leverkusen niet eens altijd uitverkocht zijn, ondanks dat ze 2e staan en het stadion plaats biedt aan ongeveer 30.000 toeschouwers. Ook heb ik veel leuke verhalen gehoord over Sankt Pauli, maar aangezien Hamburg erg ver weg is kies ik voor een uitwedstrijd van Sankt Pauli.

Bayer Leverkusen – 1899 Hoffenheim
Arminia Bielefeld – FC Sankt Pauli
Fortuna Düsseldorf – Arminia Bielefeld
Fortuna Düsseldorf – FC Sankt Pauli

Leverkusen zal geen enkel probleem zijn, tegen Hoffenheim zullen de kaarten ook zeer goedkoop zijn omdat het geen aansprekende tegenstander is.

Bij Bielefeld zijn er volgens mij aantal voldoende (zit) plaatsen te koop.

Dusseldorf durf ik je niet te zeggen, maar als het mensen op dit forum al lukt om kaarten te krijgen voor Dusseldorf-Koln zullen deze wedstrijden geen enkel probleem zijn.

GiertjeNL

Citaat van: Voetbalhopper op jan 03, 2014, 20:57:46
Leverkusen zal geen enkel probleem zijn, tegen Hoffenheim zullen de kaarten ook zeer goedkoop zijn omdat het geen aansprekende tegenstander is.

Bij Bielefeld zijn er volgens mij aantal voldoende (zit) plaatsen te koop.

Dusseldorf durf ik je niet te zeggen, maar als het mensen op dit forum al lukt om kaarten te krijgen voor Dusseldorf-Koln zullen deze wedstrijden geen enkel probleem zijn.

Op tijd reserveren en al deze wedstrijden moeten met gemak lukken!
Ben zelf aan het kijken voor Bayer Leverkusen - Mainz, kan zelfs nog met mijn snuffert op het gras zitten ;)

Berend11

Citaat van: Voetbalhopper op jan 03, 2014, 20:57:46
Leverkusen zal geen enkel probleem zijn, tegen Hoffenheim zullen de kaarten ook zeer goedkoop zijn omdat het geen aansprekende tegenstander is.

Bij Bielefeld zijn er volgens mij aantal voldoende (zit) plaatsen te koop.

Dusseldorf durf ik je niet te zeggen, maar als het mensen op dit forum al lukt om kaarten te krijgen voor Dusseldorf-Koln zullen deze wedstrijden geen enkel probleem zijn.

Kaarten krijg zal het probleem vast niet zijn, maar leeft een wedstrijd tussen Fortuna en Arminia nog een beetje bij de supporters? Aangezien de afstand tussen deze twee clubs voor Duitse begrippen niet veel is.