Hoofdmenu

FC Twente

Gestart door hgrm, mei 18, 2016, 15:09:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Op Twitter gaat het gerucht dat FC Twente teruggezet gaat worden naar de Eerste Divisie:

https://twitter.com/Joostbakkerr/status/732913539002818560


Volgens andere bronnen wil de KNVB niks bevestigen en komt er om 17 uur een persconferentie:

https://twitter.com/iwanvanduren/status/732916210778689541


Dan zegt mijn boerenverstand: Als het niet waar zou zijn, dan zou de KNVB het meteen met klem ontkennen. Dat gebeurt niet dus ik vrees dat het wel eens kan kloppen.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Niet meer dan terecht. Even vooruitlopend als dit bericht klopt, dan betekent het dat Willem II zeker van lijfsbehoud is. Zij kunnen er echter wel voor zorgen dat NAC niet promoveert. Mocht De Graafschap ook haar duel winnen, dan blijft Cambuur zelfs behouden voor de Eredivisie.

http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/competitiezaken/18163/knvb-voorbereid-op-mogelijk-noodscenario-fc-twente

Semper Fidelis

Gebruiker op het Twente-forum zegt van meerdere bronnen - journalisten - gehoord te hebben dat de informatie klopt. Volgens de reglementen heeft de Licentiecommissie deze bevoegdheid helemaal niet, dus zullen ze wat moeten hebben veranderd mocht het waar zijn. Wacht hier in spanning af...

hgrm

De licentiecommissie niet, maar het Sectiebestuur Betaald Voetbal wel.

Maar we zullen wel een situatie krijgen dat zoals onze Zuiderburen maar al te goed kennen.
Hebben we hier eigenlijk een NAS?
En anders nog de burgerrechter.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Uit betrouwbare journalistieke bron:

"er gaat nu geluid dat twente punten in mindering krijgt en daardoor degradeert
dat zou bizar zijn, want dan heeft cambuur geen herkansing gehad
maar het meest vreemde... waarom wacht de knvb niet tot maandag met dit brengen"
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Terugplaatsing naar de Jupiler League mag niet volgens het reglement. Maar een puntenstraf van x-aantal mag wel. Dus als je Twente maar genoeg strafpunten geeft, eindigen ze onderaan.

watergatehopper

Citaat van: nort op mei 18, 2016, 15:18:08
Niet meer dan terecht. Even vooruitlopend als dit bericht klopt, dan betekent het dat Willem II zeker van lijfsbehoud is. Zij kunnen er echter wel voor zorgen dat NAC niet promoveert. Mocht De Graafschap ook haar duel winnen, dan blijft Cambuur zelfs behouden voor de Eredivisie.

http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/competitiezaken/18163/knvb-voorbereid-op-mogelijk-noodscenario-fc-twente
]=

Dat zou mooi zijn. Met een nieuwe ploeg een herkansing krijgen. Ik ben benieuwd! Sneu voor alles en iedereen die twente lief heeft maar inderdaad zou het wel terecht zijn.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: nort op mei 18, 2016, 15:30:56
Terugplaatsing naar de Jupiler League mag niet volgens het reglement. Maar een puntenstraf van x-aantal mag wel. Dus als je Twente maar genoeg strafpunten geeft, eindigen ze onderaan.

Ze zullen er wel een weg richting verzinnen maar die puntenstraf mag ook niet.
Ik heb het licentiereglement er nog eens op nageslagen maar de enige uitweg die er nog is, wanneer de commissie tot oordeel komt dat Twente een zoveelste overtreding heeft gemaakt, is een procedure tot intrekking van de licentie.

Nort

Citaat van: Joost op mei 18, 2016, 15:47:46
Ze zullen er wel een weg richting verzinnen maar die puntenstraf mag ook niet.
Ik heb het licentiereglement er nog eens op nageslagen maar de enige uitweg die er nog is, wanneer de commissie tot oordeel komt dat Twente een zoveelste overtreding heeft gemaakt, is een procedure tot intrekking van de licentie.

Ook niet als je elke overtreding uit het verleden bestraft met een bepaald aantal punten aftrek en je dan in totaal op +- 20 punten komt?

Overigens wel volledig met hgrm eens dat de timing wel erg ongelukkig is.

spons

Jammer, mocht het zo zijn dan hoop ik dat ze binnen een jaar weer terug zijn

Aan de andere kant voor de Twente supporters wel een kans om hun club bij elke profclub gezien te hebben
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: nort op mei 18, 2016, 15:50:41
Ook niet als je elke overtreding uit het verleden bestraft met een bepaald aantal punten aftrek en je dan in totaal op +- 20 punten komt?

Overigens wel volledig met hgrm eens dat de timing wel erg ongelukkig is.
Die puntenaftrek hebben ze al 4 keer gehad.

Er is voor Twente altijd een beroepsmogelijkheid dus de wedstrijden in de nacompetitie moeten gewoon op het scherpst van de snede gespeeld worden.

Remonvdh

Het is zeker Twente is degradeert naar de Jupiler league

http://bit.ly/1XzNRQC

ALenstra

Zeker? FC Twente kan nog in beroep gaan.

Remonvdh

Citaat van: ALenstra op mei 18, 2016, 17:10:53
Zeker? FC Twente kan nog in beroep gaan.

Ja klop al denk ik dat ze t niet gaan winnen

spons

Citaat van: ALenstra op mei 18, 2016, 17:10:53
Zeker? FC Twente kan nog in beroep gaan.

Op dat moment trekt de KNVB de licentie denk ik definitief in en zijn ze nog verder van huis
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen