Durch Deutschland 2008/09

Gestart door Sebastiaan_W, aug 05, 2008, 13:32:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

#30
27.08.2008 NFV-pokal achtste finale
Eintracht Nordhorn - Kickers Emden 1-2

20. 0-1 Ramaj, 72. 1-1 Vrielmann , 87. 1-2 Neitzel
Toeschouwers:550 (150)

Gisteravond stond de ontmoeting tussen Eintracht Nordhorn en Kickers Emden op het programma. Deze wedstrijd werd gespeeld in het kader van de NFV-pokal. De winnaar van deze pokal mag volgend seizoen in de DFB-pokal uitkomen. Andere 'grote teams' die aan deze pokal deelnemen zijn Eintracht Braunschweig, SV Meppen en het inmiddels uitgeschakelde VfB Oldenburg.

Eintracht Nordhorn, uitkomend in de Oberliga Niedersachsen-West(de Duitse 5e divisie) , bereikte de 3e ronde door Tus Lingen en het één divisie hoger spelende BV Cloppenburg te verslaan. Kickers Emden, uitkomend in de 3. Liga, versloeg in de 1e ronde Germania Leer en had de 2e ronde een bye.

Rond kwart voor 7 kwamen we aan bij het stadion am Heideweg en op nog geen 100 meter van de kassa konden we de auto parkeren. Er waren nog 550 toeschouwers die de weg naar Stadion am Heideweg in 'handbalstad' Nordhorn wisten te vinden, waarvan een goede 150 Emden fans. Bij binnenkomst stortte we ons meteen op de overheerlijke currywurst en door de drukte bij het tentje misten we de eerste minuten van de wedstrijd. Na het ontvangst van de currywurst en het kopen van een pinbadge bij de fanshop, het eerste kwartier achter het doel gestaan. De rest van de wedstrijd hebben we bekeken vanaf de oude zittribune aan één van de lange zijden. Het stadion deed me een beetje denken aan Sportpark de Meerdijk van FC Emmen in de jaren 90. Aan beide lange zijde een tribune en achter de doelen 3 rijen bedekt met grote tuintegels en daarachter een ophoging van gras.


De hoofdingang




De nieuwe tribune


overheerlijke brat en currywursten.

De 1e helft was duidelijk voor de gasten, ondanks een paar kansen kwam Nordhorn er nauwelijks aan te pas. Het mocht nog blij zijn dat het bij rust maar bij 0-1 bleef. De 2e helft dacht Emden de wedstrijd op zijn dooie akkertje wel even uit te kunnen spelen. Maar de voetballers van Nordhorn tapte de 2e helft uit een ander vaatje en gingen naarstig op zoek naar de gelijkmaker. Na enkele goede kansen voor de thuisclub viel deze dan toch, in de 72e minuut door een droge knal van een meter of 17. Dit tot woede van de trainer van Kickers Emden, maar dit doelpunt was meer dan terecht.


spelersopkomst


aanhang van Emden, tussen de supporters van Nordhorn zaten ook nog een groot aantal Kicker Emden fans.

Het laatste kwartier liet Emden het klasseverschil zien en wilde de gasten een debacle voorkomen. Na een paar goede mogelijkheden wist Neitzler een mooie aanval vlak voor tijd af te ronden, waardoor een debacle voor Emden werd voorkomen. Maar de 'Blue Sharks', zoals ze liefkozend door de supporters worden genoemd, maakte het zichzelf onnodig moeilijk en hadden deze wedstrijd allang kunnen en moeten beslissen.

Naast Kickers Emden wisten Eintracht Braunschweig, VSK Osterholz-Scharmbeck, SV Meppen, Goslarer SC en TuS Havelse(hadden deze ronde een bye) de kwartfinale te bereiken. Waarschijnlijk zal er deze of volgende week geloot worden, want op 10 septembers zullen de kwartfinales worden afgewerkt. In de kwartfinale zullen 2 wedstrijden worden afgewerkt en 2 teams zullen worden vrijgeloot. De 2 vrijgelote teams zijn dus automatisch geplaatst voor de halve finale van de NFV-pokal.

Uitslagen andere wedstrijden:
SC Langenhagen - Eintracht Braunschweig 1-2
SV Drochtersen/Assel - VSK Osterholz-Scharmbeck 1-1 (3-5 na penalties)
BSV SW Rehden - SV Meppen 1-2
Goslarer SC - MTV Gifhorn 3-0
Tus Havelse: bye

Entree: € 10,=
Programma: Geen

Foto's zullen in een later stadium worden toegevoegd.

Nächtste spiel: Borussia Dortmund - Schalke 04

Sebastiaan_W

Morgen is het dan zover en dan zal ik eindelijk het Westfalenstadion gaan bezoeken. En niet de eerste de beste wedstrijd, want morgen staat de derby tegen niemand minder dan Schalke 04 op het programma! Het stadion wil ik al lange tijd bezoeken, maar tot op heden was het er nog niet van gekomen. Nu heb ik het geluk dat ik het kan bezoeken tijdens deze wedstrijd. Met de verhalen die ik al van anderen heb gehoord, kan dit gewoonweg niet tegenvallen.

Het stadion zal ongetwijfeld uitvekocht zijn met 80.552 uitzinnige toeschouwers en ik verheug me nu al op de Gelbe Wande! In tegenstelling tot vorig seizoen hoop ik dat er dit jaar wel supporters/tifo acties gehouden mogen worden. Vorig jaar werd dit verboden, omdat vlak voor de derby een grote vlag van Borussia Dortmund uit het stadion werd gestolen. De harde kern van Schalke 04 werd verdacht van deze actie.

Van deze derby is zelfs een musicalvoorstelling geweest(dat ik in april '06 de wedstrijd Schalke 04 - Levski Sofia bezocht werd er een folder hiervan in mijn handen gedrukt.), dus ik ben heel erg benieuwd naar deze kraker!

Na 3 speelronden delen beide teams, samen met het Hamburger SV van Martin Jol, de koppositie in de Bundesliga. Farfan zal morgen zo goed als zeker zijn debuut maken in de Bundesliga.

Mogelijke opstelling van de teams(geplukt van een BVB fansite):
Borussia Dortmund: Ziegler - Rukavina, Subotic, Hummels, Schmelzer - Kuba, Hajnal, Kehl, Kringe - Zidan, Valdez.

FC Schalke 04: Fährmann - Rafinha, Bordon, Krstajic, Pander - Westermann, Jones, Ernst - Farfan, Kuranyi, Asamoah


TeeZee

Dat is een prettig vooruitzicht, waarschijnlijk hoef je niet eens zo ver te reizen. Ik ben benieuwd naar je belevenissen.

Sebastiaan_W

#33
13.09.2008 Bundesliga 4e speelronde
Borussia Dortmund - Schalke 04 3-3 (0-2)

20. 0-1 Farfan(strafschop), 39. 0-2 Rafinha, 54. 0-3 Westermann, 67. 1-3 Subotic, 70. 2-3 Frei, 89. 3-3 Frei(strafschop)
Toeschouwers: 80.552 (uitverkocht!)

HIER REGIERT S04..............TOCH NIET!

Afgelopen zaterdag was het dan zover, de Ruhrpottderby, Kohlenpottderby, Revierderby of hoe ze deze derby nog meer noemen stond op het programma. Het is in ieder geval de clash tussen de Duitse grootmachten Borussia Dortmund en Schalke 04. Het was zover, eindelijk zou ik dan eens een wedstrijd in het grote Westfalenstadion bezoeken en dan ook nog eens tijdens deze derby, misschien wel de mooiste derby van Duitsland.

Tegen het eind van de ochtend vertrokken we vanuit Almelo naar Dortmund. In de buurt van Dortmund staan al grote borden aangegeven hoe de weg te volgen naar de Westfalenhallen en deze volgde wij dan ook. Op een gegeven moment komt er een afslag Dortmund en als je rechtdoor gaat op de snelweg, dan ga je richting Frankfurt en andere wijken van Dortmund. Ik dacht zie geen bord staan van de Westfalenhallen, dus we gaan mooi rechtdoor. Mijn vriendin zei nog: "moeten we er hier niet af?". Waarop ik antwoordde dat ik geen bord van de Westfalenhallen zag. We reden langs de afslag en in ene stond voorbij de afslag een bord Westfalenhallen................

De eerstvolgende afrit gekeerd en weer terug gereden, nu dacht ik mooi pakken we die afslag, maar deze afslag was dus mooi gesloten.......... We zijn maar rechtdoor gereden richting Dortmund Hafen en ik dacht, dan gaan we wel via het centrum. Dat we Dortmund Hafen inreden zagen we in ene een bord "Borussia Dortmund P+R". We besloten om daar dan maar de auto te parkeren. Naast deze gratis parkeerplaats was de U-bahn gevestigd en hier kan je de metro richting het stadion pakken. Ik vroeg aan een paar Dortmund supporters of de metro rechtstreeks naar het stadion ging, maar op Dortmund Hbf moest er overgestapt worden. Hier was het zo druk, dat we besloten om de taxi te pakken vanaf Hbf. Na een voortvarende rit werden we vlak bij het stadion afgezet.

Nu moesten de kaarten nog worden opgehaald. Als je kaarten vanuit het buitenland besteld worden deze niet verzonden, maar kan je deze vanaf 2 uur voor de wedstrijd ophalen bij een kassa. Dit was ook zo geregeld en we besloten om het stadion in te gaan. Voor onze ingang stonden tientallen ultras van Dortmund Schalke fans lastig te vallen. Het was nog 7 kwartier voordat de wedstrijd zou beginnen, dus we konden zo doorlopen. Éénmaal boven haalden we eerst een bratwurst en wat te drinken. Daarop liepen we naar de tribunes om deze te betreden. We dachten we zullen wel één van de eersten in het stadion zijn, maar op de beruchte Südtribune tegenover ons stonden al honderden supporters. Een uur voor de wedstrijd was deze tribune al nagenoeg vol, echt een geweldig gezicht! Ook op onze tribune was het aardig druk, we zaten links van het uitvak, maar om ons heen zaten ook vele supporters die Schalke een warm hart toedragen. Ik denk dat er toch wel rond de 15.000 Schalke fans in het stadion zaten.


2 uur voor de wedstrijd rondom het stadion, genomen op de omgang van de Nordtribune




een bratwurst hoort erbij.


de supporters waren weer flink uitgdost

Op een gegeven moment betreden de spelers van Schalke het veld voor de warming-up en worden verwelkomd met een striemend fluitconcert. Een paar minuten later betreden de spelers van Dortmund het veld. Een orchie van geluid, komt van de Südtribune af en nu wordt me duidelijk wat ze bedoelen met 'der Gelbe Wand'! De shawltjes, banieren en vlaggen gaan de lucht in en daarbij moedigen de supporters vocaal hun spelers aan. In het stadion staan 2 beeldschermen, hierop is Dortmund debutant Lee(voormalig voetballer van PSV en de Spurs) te zien. Zijn gezichtsuitdrukking was echt geweldig om te zien op de beelschermen! Vol ongeloof en bewondering keek hij naar de Südtribune en één van zijn collega's valt hem lachend bij. Zoiets heeft hij waarschijnlijk nog nooit meegemaakt. Ook de Schalke aanhang laat goed van zich horen, dus de sfeer zit er al heerlijk in.

De spelers verlaten inmiddels het veld om zich klaar te maken voor de wedstrijd en nu wordt het veld betreden door een 30-tal Dortmund fans die een beetje met vlaggen staan te zwaaien. Nagenoeg iedereen zit al op zijn plek en kan de wedstrijd wat mij betreft beginnen. Niet veel later zal dit ook het geval zijn. De spelers worden tijdens hun opkomst verwelkomd, door hun fans en ik voel de vibraties van het geluid gewoon op mijn benen. Bizar gewoon!!!! Helaas geen mooie tifo actie van Dortmund kan, waar ik wel op hoopte. Dit moet, mijns inziens, helemaal een prachtig gezicht zijn. Misschien dat dit net als vorig seizoen verboden is door de plaatselijke politiecommisaris.





Het publiek heeft er in ieder geval zin in en na het eerste fluitsignaal blijkt ook dat de spelers dit hebben. De teams zijn in de openingsfase aan elkaar gewaagd en in een hoog tempo golft de wedstrijd op en neer. Ook de overtredingen zijn niet van de lucht, 2 Schalke spelers krijgen een laatste waarschuwing en de eerste 'grove' overtreding van een Dortmund speler is meteen geel waard volgens de man in het zwart. De toon is gezet, want het het Dortmund publiek had verwacht dat hun speler er ook met een waarschuwing van af zou komen.

In de 17e minuut wordt de bal het strafschopgebied van Dortmund ingewerkt en één van de Dortmund verdedigers krijgt de bal op zijn hand, penalty! Farfan laat zich dit buitenkansje niet ontnemen en laat de keeper van Dortmund kansloos, 0-1! Het overgrote gedeelte op de Nordtribune, waar ik op zat, is uitzinning van vreugde. De spelers en het publiek van Dortmund zijn na dit doelpunt van slag en de Schalke spelers nemen het heft in handen. Dortmund komt er amper meer aan te pas en in de 39e minuut wordt het terecht 0-2 door Rafinha.

De 2e helft heeft het zelfde spelbeeld als na de 0-1 en 10 minuten na rust wordt het zelfs 0-3 door een kopbal van Westermann. Dortmund is volledig machteloos tegen dit ontketende Schalke en Dortmund dreigt op de slachtbank te worden gelegd. Het ziet er naar uit dat Schalke Dormtund ontzettend gaat vernederen in eigen stadion en in dit tempo kan het weleens 0-5, 0-6 of zelfs 0-7 worden. De supporters van Schalke weten niet wat ze mee maken. Waarschijnlijk hadden ze niet zo'n makkelijk middagje verwacht en uit duizenden kelen wordt gescandeerd: "Hier regiert S04!"



Ik zeg nog voor de grap tegen mijn vriendin het kan nog, FC Eindhoven maakte vorige week in de 2e helft ook nog een 0-3 achterstand goed tegen AGOVV Apeldoorn. Niet veel later zei ik dat ik het wel leuk zou vinden als Dortmund nog een keer scoort, want die Südtribune wil ik wel zien juichen.

Niet veel later word ik op mijn wenken bedient, Subotic kopt uit een corner de bal achter Fährmann 1-3. Het publiek juicht, maar het komt niet over of ze er nog in geloven. Ook aan de houding van de spelers is niet af te zien dat ze er weer in geloven met nog 23 minuten op de klok. En terecht overigens, maar nog geen 3 minuten later krijgt invaller Alexander Frei de bal buiten de 16 van Schalke aangespeeld en hij haalt verwoestend uit met zijn links en de bal verdwijnt in de kruising, 2-3!!! Het Dortmund publiek ontploft en alles wat Dortmund is gelooft er weer in! De spelers van Schalke weten niet wat ze mee maken en in de 73e mag Pander van Schalke 04 eraf met zijn terechte 2e gele kaart. Een paar minuten later mag Ernst hem vergezellen onder de douche, want ook hij mag er af met zijn 2e gele kaart.

Schalke staat nog met 9 man op het veld en Rutten neemt maatregelen om de 3 punten toch mee naar Gelsenkirchen. Vlak voor de 2e rode kaart haalt hij Farfan naar de kant en mag Höwedes de 3 punten verdedigen en vlak na de 2e rode kaart haalt Rutten aanvaller Asamoah naar de kant en voor hem komt Kobiashvili in de plaats.



Schalke verdedigt voor wat het waard is en de 11 van Dortmund zijn naarstig op zoek naar de gelijkmaker. De tijd tikt weg en de druk wordt steeds meer opgevoerd door de Dortmund spelers. Het stadion zit vol spanning, heerlijk! In de 89e minuut een voorzet van rechts en ik zit dan wel aan de overkant, volgens mij kwam deze op de hand van de Schalke speler in het strafschopgebied. Ik kon niet zien of het al, dan niet opzettelijk was. De spelers van Dortmund, worden gek, appeleren en de scheidsrechter fluit. Hij legt hem op de stip. Alles wat Schalke is wordt helemaal gek van ongeloof en het Dortmund publiek is utizinnig. Frei schiet de strafschop er feilloos in, 3-3! In de blessuretijd is er een opstootje tussen enkele spelers en meteen blaast de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en wat een wedstrijd. Hier zat echt alles in! Dit was echt een geweldige derby!!!


3-3!!!



Na de wedstrijd liepen we naar het pleintje waar we met de taxi waren afgezet, want hier zouden na de wedstrijd ook de taxi komen. Het was een zeer chaotische bedoening. Dat we op de taxi stonden te wachten zagen we een groep van, ik denk 300 ultras van Dortmund voorbij komen.  Na een tijdje wachten hadden we gelukkig een taxi. We zouden ons meteen naar de parkeerplaats laten brengen, waa ronze auto stond. Het was stapvoets rijden voor onze taxichauffeur en na een meter of 400 kwamen we bij een kruispunt, waar allemaal bussen stonden. Hier kwamen we de groep ultras ook weer tegen en het zag er allemaal chaotisch uit. Opeens stonden we met de taxi tussen deze groep in en zagen we dat er Schalke supporters werden aangevallen. Onze taxichauffeur werd wat geïrriteerd en begon te claxonneren en armgebaren te maken dat ze opzij moesten. Niet echt snugger, want nu stonden er een paar dreigend om onze taxi heen. Uiteindelijk gebeurde er niks, de taxichauffeur zag een gaatje en reed door de groep heen. Niet veel later werden we bij onze auto afgezet en rond 8 uur waren we weer in Almelo.   

Voor een ieder die in de toekomst de kans krijgt om deze wedstrijd te bezoeken, DOEN!!! Wat een geweldige derby is dit zeg, de klassieker in Nederland tussen Ajax en Feijenoord kan aan dit affiche absoluut niet tippen!

Entree: € 41,50 (exclusief extra kosten € 3,25)
Programma: € 1,=

Foto's zullen in een later stadium worden toegevoegd.

Nächtste Spiel: ?

Sebastiaan_W

Update: foto's bij de verslagen toegevoegd van Eintracht Nordhorn - Kickers Emden en Borussia Dortmund - Schalke 04.

3434

Knap verslag! Alsof ik er (bijna)zelf bij was. Gelukkig dat die ultras de taxi niet hebben omgegooid haha. Je weet maar nooit als hij het zelf zoekt..  :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Hugo

13-12-2008
Wuppertal 0 – RW Erfurt 2
Stadion am Zoo, Zuschauer; 2.453



Normaal staan in dit topic de verslagen van Witte Leeuw. Echter Witte Leeuw is een beetje druk dus onderstaand een verslagje van mijn hand.

Om maar meteen met de conclusie in huis te vallen; Wuppertal - RW Erfurt was uiteindelijk een weinig inspirerende middag. Het begon al met de heenreis, maar dat was een beetje mijn eigen schuld. De planning was om 13:00 uur in Wuppertal te zijn met een aftrap van 14:00 uur. Dat was al in strijd met de eerste C&U regel die zegt dat je moet proberen om twee uur voor aftrap aanwezig te zijn. Dan heb je altijd nog wat speling bij tegenslag. De reis ging voorspoedig tot op de Autobahn 3 van Arnhem naar Oberhausen. Door wegwerkzaamheden echter een vol uur in de file gestaan. En dat haal je nooit meer in, hoewel het stadion eenvoudig te vinden was. Maar te laat in Wuppertal, ik kwam binnen on 14:20 uur. Nog een 10 minuten later kwamen Witte Leeuw en aanhang binnen.


Hoofdtribune Stadion am Zoo


Gegengerade, grotendeels voor het publiek gesloten


Tribune achter het doel voor de bezoekende fans.
 
Stadion en wedstrijd waren ook niet erg inspirerend. Wuppertal staat ergens onderin de 3.Liga en dat was te merken. Het straalde weinig vertrouwen en kwaliteit uit. Erfurt staat in de subtop en bleef eenvoudig overeind. Het Stadion am Zoo is apart. De gevel van de hoofdtribune schijnt een beschermde status te genieten. De gevel heeft een statige uitstraling maar door de pastelkleuren vind ik het het nogal kitscherig. De wielerbaan aan de korte zijden is recentelijk vervangen door twee onoverdekte staantribunes. Met elke een capaciteit van een 4.000 - 5.000 toeschouwers. Vandaag waren de tribunes echter zeer mager bezet. De 400 man van Erfurt verzopen op de grote tribune die helemaal voor hun alleen hadden. Dan was het ook nog vooral erg koud in Wuppertal.
 

Tribune achter het andere doel.


Flutlicht

Was er dan nog wel iets leuk in Wuppertal? Ja, de mascotte. Ik hield Prötti al de hele tijd in de gaten maar hij bleef maar hangen bij de spelerstunnel. Opeens zag ik hem staan op onze tribune. Ik ging er snel heen om hem op de foto te zetten. Prötti probeerde nog te vluchten maar een steward hield hem gelukkig tegen. Uiteindelijk poseerde Prötti professioneel.

Nog iets leuker is datgene waar de stad Wuppertal bekend om is. Namelijk de Wuppertaler Schwebebahn. Een soort metro met de wielen op het dak welke aan een stalen constructie hangt. Deze constructie voert de metro door de stad en dan vooral boven de rivier de Wupper. Een schitterende stalen constructie die vlak voor het stadion langsloopt. Ik heb nog even getwijfeld om na afloop van de wedstrijd een ritje te maken. Niet gedaan want er moest nog een klusje geklaard worden in Genk.

Uiteindelijk dus een weinig inspirerende middag in Wuppertal. De volgende keer maar weer eens op tijd van huis weg en een wat meer aansprekende tegenstander uitkiezen. Een Fortuna Düsseldorf, Osna of RW Essen. En dan ook een ritje met de Wuppertaler Schwebebahn.


Scorebord met de eindstand


De beschermde gevel; kunst of kitsch?


Wuppertaler Schwebebahn

Maroboduus

Einmal im Leben durch Wuppertal schweben

hgrm

Niet alleen boven de Wupper; het laatste stukkie (of het eerste stukkie, het is maar hoe je het bekijkt) verloopt boven de Sonbornerstrasse:

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

Citaat van: hgrm op dec 19, 2008, 15:30:41
Niet alleen boven de Wupper; het laatste stukkie (of het eerste stukkie, het is maar hoe je het bekijkt) verloopt boven de Sonbornerstrasse:

middelste :-D

Sebastiaan_W

21.02.2009 3. Bundesliga, 23e speelronde
Kickers Emden - Carl Zeiss Jena 3-1 (1-0)

5. Pfingsten-Reddig 1-0, 68. Neitzel 2-0, 79. Spahic 3-0, 90. Hänghe 3-1
Toeschouwers: 2.777 (350)

Hieronder nog enkele foto's van de competitiewedstrijd tussen Kickers Emden en Carl Zeiss Jena welke ik nog bezocht heb. Het was mijn 3e bezoek aan het Em


De wedstrijd van vandaag.


De spelers die het vandaag moeten doen.


De meegereisde Jenaers(ongeveer 350 supporters).


foto vanaf de kantine


nog eentje.

Kickers Emden was vandaag een maatje te groot voor het zeer zwak voetballende Carl Zeiss Jena, dat toen nog onder leiding stond van de Nederlander van Eck.


Sebastiaan_W

03.05.2009 Oberliga Niedersachsen West, 31e speelronde
TuS Lingen - VfB Oldenburg 1-4 (1-2)
16. Littmann 0-1, 20. A. Baal 0-2, 38. Beyer 1-2, 52. Ghasemi-Nobakht 1-3, 66. Koc 1-4
Toeschouwers: 1.000 (300)

,,Meister in Meppen, wir werden Meister in Meppen"

Gisteren een bezoek gebracht aan de wedstrijd tussen TuS Lingen en VfB Oldenburg in de Oberliga Niedersachsen West. Voor beiden ploegen was dit duel van groot belang. VfB Oldenburg ligt op ramkoers voor de titel in deze divisie en TuS Lingen heeft de punten hard nodig in de strijd tegen degradatie. VfB Oldenburg is één van de 2 'grote' clubs in deze divisie. De andere club is SV Meppen. Beide clubs waren voor het seizoen de grote titelfavorieten, maar Meppen heeft al vele punten laten liggen, waardoor ze het kampioenschap wel uit het hoofd kunnen zetten.

Na een rit van een kleine 3 kwartier, door het Twentse landschap en langs de grensplaats Nordhorn, kwamen we aan in het stadje Lingen. Het Emslandstadion werd zeer eenvoudig gevonden. Het stadion bestaat aan één lange zijde uit een overdekte zittribune en aan beide kanten van deze tribune is een onoverdekte staantribune. De rest van het veld is omzoomd door een grasdijk waar de toeschouwers plaats op kunnen nemen. Het stadion moet plaats bieden aan 7.500 toeschouwers. Één van de onoverdekte staantribunes was gereserveerd voor de Oldenburg fans.

Het klasseverschil tussen beide teams was duidelijk te merken. Na 6 opgelegde kansen viel in de 16e minuut dan eindelijk de 0-1 en niet veel later lag ook de 0-2 tegen de touwen. Vlak voor rust maakte TuS Lingen nog de aansluitingstreffer, waar het ook al 0-8 had kunnen staan.

De 2e helft stelde Oldenburg orde op zaken door in de eerste 20 minuten nog 2 doelpunten te maken. In het verdere wedstrijdverloop gebeurde er weinig. Door deze uitslag kan VfB Oldenburg het kampioenschap haast niet meer mislopen en aanstaande vrijdag kunnen ze bij aartsrivaal SV Meppen kampioen worden. Er zijn reeds 7.000 kaarten voor deze wedstrijd verkocht en Meppen hoopt dat er 14 tot 15.000 mensen op deze wedstrijd af zullen komen. Met het behaalde kampioenschap is VfB Oldenburg nog niet gepromoveerd naar de Regionalligen. Ze zullen dan met de kampioen van de Niedersachsen Ost(zo goed als zeker Goslarer SC) uit moeten maken wie er promoveert naar de Regionalligen. Qua achterban is het te hopen dat Oldenburg deze barragewedstrijden zal winnen.

TuS Lingen heeft nog de zware taak om degradatie trachten te ontlopen, maar moet nog op bezoek bij de nummer 2 Eintracht Nordhorn en nummer 3 SV Meppen.


De aankomst van de Oldenburg aanhang.


Één van de spelers van TuS Lingen, Josef Arning, heeft een heuse fanclub...


een kleine 10 minuten kwam deze auto in ene de sintelbaan opgereden.


de jeep was zelfs in de kleuren van de club.


de spelersopkomst.


De Oldenburg fans




De hoofdtribune


De supporters van Oldenburg hebben hun zin, ze kunnen kampioen worden in Meppen.


Niks aan de zin op de spelersbus toe te voegen.



King Nothing

Ik woon zo dicht bij Meppen, Lingen, Nordhorn, Emden en zelfs Oldenburg en ik ben nog nooit bij de clubs uit die steden geweest. Eens kijken of dat dit jaar (kalenderjaar) nog een keer wordt.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Sebastiaan_W

Lingen en Nordhorn zijn alleen interessant als clubs als Meppen en Oldenburg op bezoek komen of als ze een leuke tegenstander in de Verbandspokal loten(Eintracht Braunschweig bijvoorbeeld). Maar zeker leuk om daar een potje te kijken.

Het is de bedoeling om volgend seizoen Meppen en Oldenburg te bezoeken.

Stadionfreund

@ witte leeuw: Mooie verslag!

Maar ik hoop niet Oldenburg weerd kampion in Meppen!

@ king: VRIJDAG 20 uur ;) 3-2 voor Meppen en 10.500 toeschouwers (1.000 gasten)!
Dem Ball hinterher - Die Reisen eines Stadionfreundes