www.FootballFans.eu

Gestart door Footballfrans, feb 06, 2010, 13:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Citaat van: Meester op jan 22, 2011, 22:13:27

Een fraaie optie zou kunnen zijn dat gebruikers de wedstrijden zelf aan de database kunnen toevoegen. Dit behoeft dan enkel wat moderator-werkzaamheden. Het zou "de crew" veel tijd besparen.

Kan ook. Kies een wedstrijd en seizoen, dan verschijnen de wedstrijden (of niet) en zie je daaronder een balk met zelf wedstrijd toevoegen.

Han

Citaat van: Meester op jan 22, 2011, 22:13:27

De database is inderdaad nog niet bijgewerkt tot in de verre historie.
Voor voetballiefhebbers die de meeste wedstrijden recent én in de hoogste afdelingen bezoeken zal er een fraai beeld ontstaan. Voor liefhebbers met een wedstrijdbezoek in het verdere verleden is het (helaas) nog even op een houtje bijten.

Overigens: niet vergeten dat het hier om een hobby gaat waaraan de beheerders veel tijd kwijt zijn. Ondanks dat ik het een leuke website vind en er ook veel wedstrijden in het kunnen verwerken, denk ik dat het voor de mensen achter deze website onmogelijk is om A) de actualiteit van alle competities ter wereld bij  te houden, en B) de historie van alle wedstrijden wereldwijd hier te verzamelen.

Een fraaie optie zou kunnen zijn dat gebruikers de wedstrijden zelf aan de database kunnen toevoegen. Dit behoeft dan enkel wat moderator-werkzaamheden. Het zou "de crew" veel tijd besparen.

Ik betrad dit url-podium met volslagen andere verwachting en dat kan de initiatiefnemers van deze Sisyphus-site uiteraard in het geheel niet aangerekend worden.

Ik merk op dat jij een wikipedia-achtige variant oppert door gebruikers zélf wedstrijden aan het menu toe te kunnen laten voegen. Ik heb geen notie van de impact en de wenselijkheid ervan op het oorspronkelijke uitgangspunt van de bedenkers.

Ik heb er begrip voor dat deze site met haar in mijn ogen 'beperkingen' members op wenken bedient voor wie bij voorbeeld de hoogste divisie in Engeland niet first division heet maar Premier League en die nooit met hun bek in de regen hebben gestaan op uncovered terracing.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Verwijderd lid

#107
Citaat van: witte leeuw op jan 22, 2011, 22:47:58
Kan ook. Kies een wedstrijd en seizoen, dan verschijnen de wedstrijden (of niet) en zie je daaronder een balk met zelf wedstrijd toevoegen.

Ik heb een poging gedaan, maar om vijftien jaar terug te klikken in een kalender waar je alleen per maand stapjes terug kan gaan, dat vind ik echt te gortig, zeker in de wetenschap dat er nog 275 wedstrijden bij mij ontbreken; ook de competities waar het om draait staan er niet in waardoor ik de aanvraag niet eens kan verzenden.
Het zou handig zijn om dit zelf in te kunnen vullen.

Joost

haha, als je een wedstrijd toevoegd, klik dan bij de kalender op bovenste balk.

Verwijderd lid

Ik heb besloten dat ik niet verder ga met invoeren; m'n accountje mogen ze verwijderen.
Het idee achter de site is geweldig; het gaat me alleen veel en veel te veel tijd kosten om een overzicht te krijgen waar alle bezochte wedstrijden in komen te staan.
Een overzicht wat ik zelf al in Excel heb en waar ik meer dan tevreden mee ben.

TeeZee

Je bent een wispelturig typje, Meester.

TeeZee

Citaat van: Footballfrans op jan 22, 2011, 18:18:56
- ratio aantal bezochte wedstrijden/aantal bezochte stadions - hoe bedoel je dat precies?
Ik zal het verduidelijken met een voorbeeld. Ik heb momenteel 116 wedstrijden in de database staan en 106 stadions. Mijn ratio aantal bezochte stadions/aantal bezochte wedstrijden is dan 106/116 = 0.91. Andersom kan natuurlijk ook: 116/106 = 1.09. Dit getal geeft aan of iemand vooral iemand is die stadions bezocht, of vooral voor het voetbal gaat (of beide).

Citeer- ranglijst meest bezochte land - voor jezelf of collectief? Bij 92 club kun je wel wat zien maar niet specifiek
Collectief. Is het trouwens ook mogelijk om naast het "balkje" ook een keihard getal aan te geven bij de 92-club om te zien hoever je bent? Ook per divisie. Dus bijvoorbeeld: 70/92 en dan bij de Premier League 17/20, Championship 18/24 et cetera.

CiteerIk snap overigens nog niet heel goed hoe de 92 club werkt. Ik ben bij Oldham Athletic geweest, maar die licht niet op in mijn lijstje. Komt dat doordat ze een tribune hebben neergehaald? Clubs als Coventry kan ik nog wel begrijpen omdat die verhuisd zijn sinds mijn bezoek, maar Oldham?


Ik heb even gekeken maar ik kan geen wedstrijd vinden van Oldham die je bezocht hebt. Welke wedstrijd bedoel je?
Ik snap het al, ik ben naar Oldham v Carlisle in de eerste ronde FA Cup geweest in 2003. Die wedstrijd staat nog niet in jullie database en heb ik nog niet toegevoegd. Probleem opgelost!

CiteerSoms komt het voor dat het stadion niet is toegevoegd maar die kan je dan zelf toevoegen door op de gele kaart te drukken rechtsboven. Dan kun je alle gegevens wijzigen. Dat wordt dan behandeld door de moderator.[/b]
Dat klopt en heb ik toegepast voor Bangor v Sartid uit 2002. Ik wist waar het gespeeld was (duh) en ook het toeschouwersaantal. Ik moet zeggen dat de beheerders dat razendsnel akkoordeerden!!

Complimenten!

Verwijderd lid

Citaat van: TeeZee op jan 23, 2011, 10:29:38
Je bent een wispelturig typje, Meester.

Understatement TeeZee, zeg maar gerust Enorm Wispelturig.

Hugo

Het viel me op dat er voor RKC 2 stadions zijn. Het terrein heeft zowel een naamsverandering als een radicale verbouwing ondergaan maar heeft wel altijd op dezelfde locatie gestaan.

Wat zijn jullie maatstaven in deze?

Joost

Citaat van: Meester op jan 23, 2011, 09:43:14
Ik heb besloten dat ik niet verder ga met invoeren; m'n accountje mogen ze verwijderen.
Het idee achter de site is geweldig; het gaat me alleen veel en veel te veel tijd kosten om een overzicht te krijgen waar alle bezochte wedstrijden in komen te staan.
Een overzicht wat ik zelf al in Excel heb en waar ik meer dan tevreden mee ben.

Volgens mij heb je echt de optie om gauw van datum te wisselen over het hoofd gezien!

Verwijderd lid

Citaat van: Joost op jan 23, 2011, 12:22:40
Volgens mij heb je echt de optie om gauw van datum te wisselen over het hoofd gezien!

Zou zomaar kunnen, maar goed, heb alle wedstrijden die ik bij m'n bezoek had staan verwijderd, net als foto's en zo.

TeeZee

Wel zonde gezien het werk dat je er al in gestoken had.

FSC_87

Mezelf zojuist ook aangemeld. Super website! Nu nog alles voor me zelf bijwerken...

Verwijderd lid

Citaat van: TeeZee op jan 23, 2011, 12:33:26
Wel zonde gezien het werk dat je er al in gestoken had.

Ach, dat is niet zo'n probleem. Beetje m'n eigen schuld want ik had vooraf beter moeten kijken naar de mogelijkheden.

Footballfrans

Citaat van: Hugo op jan 23, 2011, 11:26:18
Het viel me op dat er voor RKC 2 stadions zijn. Het terrein heeft zowel een naamsverandering als een radicale verbouwing ondergaan maar heeft wel altijd op dezelfde locatie gestaan.

Wat zijn jullie maatstaven in deze?

Dat is een lastige. 'Formeel' is het volgens mij zo dat het op een andere plaats moet  staan. Ik heb echter ook nieuwbouw meegenomen. Wellicht niet altijd eenduidig.

Voorbeeld is Galgenwaard, daarvan hebben we 3 varianten, de oude, Nieuw Galgenwaard en de huidige. In mijn optiek drie compleet verschillende stadions, dus als zodanig genoteerd. Echter bij geleidelijke verbouwing is de overgangsdatum arbitrair. Ik heb zelf een wedstrijd gezien in het Volksparkstadion maar het was gewoon de nieuwe Arena maar nog niet afgerond. Dat zal altijd een discussie punt zijn. Gelukkig kunnen we heel makkelijk stadions bij wedstrijden aanpassen met een script, dus dat gaat snel.

RKC is daarom twee stadions.