www.FootballFans.eu

Gestart door Footballfrans, feb 06, 2010, 13:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Footballfrans

Citaat van: TeeZee op jan 23, 2011, 10:35:55
Ik zal het verduidelijken met een voorbeeld. Ik heb momenteel 116 wedstrijden in de database staan en 106 stadions. Mijn ratio aantal bezochte stadions/aantal bezochte wedstrijden is dan 106/116 = 0.91. Andersom kan natuurlijk ook: 116/106 = 1.09. Dit getal geeft aan of iemand vooral iemand is die stadions bezocht, of vooral voor het voetbal gaat (of beide).

Ik zal kijken waar en of dat makkelijk is toe te voegen. Komt op de to do lijst.

Collectief. Is het trouwens ook mogelijk om naast het "balkje" ook een keihard getal aan te geven bij de 92-club om te zien hoever je bent? Ook per divisie. Dus bijvoorbeeld: 70/92 en dan bij de Premier League 17/20, Championship 18/24 et cetera.

Hiervoor geldt hetzelfde Ik zal kijken waar en of dat makkelijk is toe te voegen. Komt op de to do lijst.


AthleticHolanda

#121
Citaat van: Footballfrans op jan 19, 2011, 11:01:47
Ja, dat is wel een goed idee. Als ik van een land alle beschikbare competities (met geautomatiseerde updates van uitslagen) heb, kan ik wel een competitie toevoegen met als titiel, Alle lagere klassen
Dan kan iedereen zijn wedstrijden toevoegen.

Stel je maakt een competitie aan: Niederrheinliga (voorbeeld), of inderdaad Duitsland (lagere klassen).
KFC en 1. FC Bocholt zitten al in de database, omdat ze beiden hoger gespeeld hebben. Zo zijn er veel clubs die er al in zitten maar waarvan de huidige competitie ontbreekt. Als alleen de competitie zonder verdere inhoud wordt aangemaakt kunnen al veel wedstrijden zelf worden toegevoegd zonder dat het veel werk kost voor de moderators, of zie ik dat verkeerd?

Bij Niels_Zitterd zag ik bijvoorbeeld de wedstrijd Solingen-KFC van vorig seizoen in de Niederrheinliga. Daar was ik ook, alleen nu staat deze in de database als vriendschappelijk, dat lijkt me ook niet de bedoeling want dan klopt de database niet meer?
Zo zag ik er ook verschillende Duitse verbandspokal-wedstrijden in staan onder de noemer vriendschappelijk, maar hoe je het ook wendt of keert, het zijn geen vriendschappelijke wedstrijden.
Zoiets zou kunnen worden opgelost door bv. de (lege) competitie 'verbandspokale' aan te maken en daarin fans zelf wedstrijden te laten toevoegen, denk ik (?).

Citaat van: Footballfrans op jan 19, 2011, 11:01:47
Prestatiebalk optioneel? Wil je deze dan bij anderen niet zien? Of wil je die van jezelf dan wegklikken? Is die dan ook voor anderen niet zichtbaar? Of wil je instelling dat je nergens een prestatiebalk ziet?

Ik bedoel de mogelijkheid om de balk uit danwel in te schakelen.

Het is opzich wel leuk maar zo erg op de voorgrond hoeft de balk voor mij niet. Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.  Tevens verandert het ook niet heel vaak en wanneer er een nieuwe 'prestatie' bij komt dan komt daar ook een bericht van bij de recente activiteiten.

Citaat van: Footballfrans op jan 19, 2011, 11:01:47
Segunda B en evt Tercera in Spanje: Ja die staan op de planning, Segunda B in ieder geval maar de tercera is geloof ik 18 of 20 regionale competities dus dat vergt nog wel even wat uitzoekwerk. Ik weet nog niet wanneer dat gaat komen maar ik wil dat wel gaan doen. Het is gewoon schipperen met de beschikbare tijd/hulp om competities uit te zoeken. Ik ben al heel blij met de hulp van Joost & Witte Leeuw & VakkieS en een paar buitenlanders die helpen (Duitsers, Schot, Deen). Ik heb nog geen tijd gehad om de Tsjech, Griek en Cyprioot aan het werk te zetten. Kortom het kost wat tijd maar het streven is er.

De meeste clubs uit de Tercera zijn erg makkelijk te localiseren. De competities tot en met de Segunda B worden landelijk geregeld. De Tercera is het hoogste amateurniveau en wordt regionaal geregeld. Bijna elke website van elke regio heeft een 'google-maps' link bij de deelnemende ploegen in de Tercera en daaronder. Natuurlijk moet het wel gecheckt worden en is het niet overal even makkelijk, maar het zou toch wat tijd kunnen besparen.

Citaat van: Meester op jan 23, 2011, 09:43:14
Ik heb besloten dat ik niet verder ga met invoeren; m'n accountje mogen ze verwijderen.
Het idee achter de site is geweldig; het gaat me alleen veel en veel te veel tijd kosten om een overzicht te krijgen waar alle bezochte wedstrijden in komen te staan.
Een overzicht wat ik zelf al in Excel heb en waar ik meer dan tevreden mee ben.

Ik vind het juist heel weinig tijd kosten.

Alle wedstrijden die ik bezocht heb én die ook in de database terug te vinden zijn die had ik vrij snel gevonden.

In het zelf aanvragen van wedstrijden vind ik wel wat avontuurlijks zitten, het is alleen jammer dat de database relatief beperkt is, maar dat ligt voor iedereen anders.
Daar waar de grootste interesse ligt zat de database het meest uitgebreid worden, vraag en aanbod, zoals het vrijwel altijd en overal werkt. Ik vind het al top dat Footballfrans al onze posts in dit topic serieus overweegt en beantwoord.

Overigens is het natuurlijk wel zo dat wanneer je de database verbreedt danwel verdiept je ook de doelgroep uitbreidt.

Han

Citaat van: Footballfrans op jan 24, 2011, 16:54:22
Dat is een lastige. 'Formeel' is het volgens mij zo dat het op een andere plaats moet  staan. Ik heb echter ook nieuwbouw meegenomen. Wellicht niet altijd eenduidig.

Voorbeeld is Galgenwaard, daarvan hebben we 3 varianten, de oude, Nieuw Galgenwaard en de huidige. In mijn optiek drie compleet verschillende stadions, dus als zodanig genoteerd.

Een merkwaardig criterium gelet op het gegeven dat de kadastrale aanduiding eender is gebleven.

Gelet op de transitiefases aan De Ceintuurbaan in Zwolle heb ik niet de indruk dat je erin gaat slagen om de talloze verschijningsvormen aldaar te 'duiden'. Hetzelfde geldt voor bv Stamford Bridge dat tijdens mijn bezoeken tussen 1993 en 2002 geleidelijk aan gemetamorfiseerd is en er altijd anders uitzag.

Bovendien lijkt mij het onderscheid tussen verbouw en nieuwbouw uiterst arbitrair.

Anyway.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Footballfrans

Citaat van: AthleticHolanda op jan 24, 2011, 20:47:12
Stel je maakt een competitie aan: Niederrheinliga (voorbeeld), of inderdaad Duitsland (lagere klassen).
KFC en 1. FC Bocholt zitten al in de database, omdat ze beiden hoger gespeeld hebben. Zo zijn er veel clubs die er al in zitten maar waarvan de huidige competitie ontbreekt. Als alleen de competitie zonder verdere inhoud wordt aangemaakt kunnen al veel wedstrijden zelf worden toegevoegd zonder dat het veel werk kost voor de moderators, of zie ik dat verkeerd?

Bij Niels_Zitterd zag ik bijvoorbeeld de wedstrijd Solingen-KFC van vorig seizoen in de Niederrheinliga. Daar was ik ook, alleen nu staat deze in de database als vriendschappelijk, dat lijkt me ook niet de bedoeling want dan klopt de database niet meer?
Zo zag ik er ook verschillende Duitse verbandspokal-wedstrijden in staan onder de noemer vriendschappelijk, maar hoe je het ook wendt of keert, het zijn geen vriendschappelijke wedstrijden.
Zoiets zou kunnen worden opgelost door bv. de (lege) competitie 'verbandspokale' aan te maken en daarin fans zelf wedstrijden te laten toevoegen, denk ik (?).

Het is nu zo gedaan, dat de Verbandsliga en Landesliga samengevoegd zijn als 6e niveau van de Pyramide. Verder heb ik een competitie overige competities/cups toegevoegd in Duitsland. Daar is echter nog geen wedstrijd van toegevoegd. Als dat is gebeurd zie je die ook onder Duitsland staan. Dus als het goed is zou je nu alles in Duitsland kwijt moeten kunnen.

Mocht je wedstrijden zien uit het verleden die verkeerd benoemd zijn (vriendschappelijk), wil je ze dan aanpassen? Dan wordt de database weer beter. Thanks!

AthleticHolanda

Citaat van: Footballfrans op feb 16, 2011, 19:53:12
Het is nu zo gedaan, dat de Verbandsliga en Landesliga samengevoegd zijn als 6e niveau van de Pyramide. Verder heb ik een competitie overige competities/cups toegevoegd in Duitsland. Daar is echter nog geen wedstrijd van toegevoegd. Als dat is gebeurd zie je die ook onder Duitsland staan. Dus als het goed is zou je nu alles in Duitsland kwijt moeten kunnen.

Mocht je wedstrijden zien uit het verleden die verkeerd benoemd zijn (vriendschappelijk), wil je ze dan aanpassen? Dan wordt de database weer beter. Thanks!

Klopt ik was er vanmiddag al achter, top!

Solingen-KFC staat er inmiddels al in.

Footballfrans

Citaat van: AthleticHolanda op jan 24, 2011, 20:47:12
De meeste clubs uit de Tercera zijn erg makkelijk te localiseren. De competities tot en met de Segunda B worden landelijk geregeld. De Tercera is het hoogste amateurniveau en wordt regionaal geregeld. Bijna elke website van elke regio heeft een 'google-maps' link bij de deelnemende ploegen in de Tercera en daaronder. Natuurlijk moet het wel gecheckt worden en is het niet overal even makkelijk, maar het zou toch wat tijd kunnen besparen.

Daar waar de grootste interesse ligt zat de database het meest uitgebreid worden, vraag en aanbod, zoals het vrijwel altijd en overal werkt. Overigens is het natuurlijk wel zo dat wanneer je de database verbreedt danwel verdiept je ook de doelgroep uitbreidt.

Voor Tercera is een begin gemaakt om de stadions aan de teams te koppelen. Waarschijnlijk een paar regio's per week. Daarna volgt de rest van het werk. Maar het begin is er.

Ik heb inderdaad een breed aantal hoogste klasses opgenomen van de volgende landen:
Argentinië
Chili
Uruguay
Brazilië
Mexico
VS
Korea
Japan
China
Australië
Azië Cup

Wat volgt is Israel, Zuid Afrika, Copa Libertadores, Copa America en de level 3/beker van Zwitserland, Oostenrijk, Zweden, Denemarken, Finland, Noorwegen, Ierland, Noord Ierland (level 2), Wales (level 2).


Verder is Feyenoord II vervangen door Jong Feyenoord.
De wedstrijden van Joost (België 3 & 4 oudere jaren) komen er vannacht op. Joost kijkt nog even naar andere grounds van 1e en 2e klassers. Ook een 'Andere competities/bekers' staat er voor België. Daardoor kunnen vrijelijk de overige wedstrijden worden ingevoerd.
Verder ben ik samen met Joost bezig met de oude jaren van de KNVB beker. Dat is een bestand aangeleverd door Witte Leeuw.

Kortom, als het goed is komt er de komende tijd veel bij.

Footballfrans

Citaat van: Han op jan 25, 2011, 21:37:08
Een merkwaardig criterium gelet op het gegeven dat de kadastrale aanduiding eender is gebleven.

Gelet op de transitiefases aan De Ceintuurbaan in Zwolle heb ik niet de indruk dat je erin gaat slagen om de talloze verschijningsvormen aldaar te 'duiden'. Hetzelfde geldt voor bv Stamford Bridge dat tijdens mijn bezoeken tussen 1993 en 2002 geleidelijk aan gemetamorfiseerd is en er altijd anders uitzag.

Bovendien lijkt mij het onderscheid tussen verbouw en nieuwbouw uiterst arbitrair.

Anyway.

Je hebt helemaal gelijk. Ik weet ook nog niet hoe ik dat op ga lossen.

Ik kan echter de gegevens aanpassen, dus als er stadions zijn die eigenlijk als hetzelfde of verschillend genoemd dienen te worden, dan kan dat middels een script worden aangepast. Alle wedstrijden kunnen dan direct worden omgezet.

Ik ben bijvoorbeeld nog op zoek naar de overgangsdatum van HSV (Volkspark naar Arena), idem voor Köln, Düsseldorf, Celtic. Mochten er verder nog fouten in staan, dan hoor ik dat graag.

AthleticHolanda

Worden er ook, net als in Schotland, nog clubs toegevoegd in landen waar je voor andere competities/cups kan kiezen?

En in Nederland eventueel de reserveteams?

Footballfrans

Alle Jong XX Elftallen komen nog. Verder probeer ik het wel te beperken. Ik wil Bal op Dak 7 niet in de database hebben maar als er een verzoek is, willig ik die meestal wel in. De club moet wel op ene beetje niveau gespeeld hebben.

Als ik van een land alle competities met uitslagen heb en er geen nieuwe meer bijkrijg, dan wordt "Overige competities/cups" toegevoegd.

Footballfrans

De oudere jaren van België staan er op tot het seizoen 1990/1991.
Joost, bedankt voor je hulp. Super!

ALenstra

Citaat van: Footballfrans op jan 24, 2011, 16:54:22

Voorbeeld is Galgenwaard, daarvan hebben we 3 varianten, de oude, Nieuw Galgenwaard en de huidige.
Klopt. Echter voor FC Utrecht kan je van 4 varianten spreken aangezien de club tijdens de bouw van de nieuwe galgenwaard op een tijdelijk stadion nabij de veemarkthallen speelde.

MyFootballTravels

Citaat van: Footballfrans op jan 24, 2011, 16:54:22
Dat is een lastige. 'Formeel' is het volgens mij zo dat het op een andere plaats moet  staan. Ik heb echter ook nieuwbouw meegenomen. Wellicht niet altijd eenduidig.

Voorbeeld is Galgenwaard, daarvan hebben we 3 varianten, de oude, Nieuw Galgenwaard en de huidige. In mijn optiek drie compleet verschillende stadions, dus als zodanig genoteerd. Echter bij geleidelijke verbouwing is de overgangsdatum arbitrair. Ik heb zelf een wedstrijd gezien in het Volksparkstadion maar het was gewoon de nieuwe Arena maar nog niet afgerond. Dat zal altijd een discussie punt zijn. Gelukkig kunnen we heel makkelijk stadions bij wedstrijden aanpassen met een script, dus dat gaat snel.

RKC is daarom twee stadions.


Ik snap dat dit een punt van discussie is en de "drie Galgenwaards" waren me ook opgevallen. Die moet ik dus nog een keer bezoeken wil ik alle stadions in de eredivisie hebben bezocht. Ik heb echter ook een paar jaar geleden het (toenmalige) Arke Stadion bezocht maar die "telt" gelukkig wel nog, ook al is de capaciteit bijna verdubbeld. Britse stadions zijn na het Taylor-report ook vaak onherkenbaar veranderd maar die staan er wel vaak maar 1 keer in? Vergelijk bijvoorbeeld het huidige Ibrox met deze foto's uit 1975: http://www.oldgrounds.co.uk/old_ibrox_park_glasgow_rangers.htm.

Maar nogmaals, ik begrijp dat er altijd een grijs gebied is.

Han

Citaat van: Footballfrans op feb 16, 2011, 20:09:33
Je hebt helemaal gelijk. Ik weet ook nog niet hoe ik dat op ga lossen.

Ik begrijp de fascinatie niet om onderscheid te maken als sprake is van éénduidige  kadastrale aanduiding.

In het geval Galgenwaard is sprake geweest van twee transities na de afbraak van de oorspronkelijke ground. So what? Het speelveld is nauwelijks kadastraal opgeschoven.

Ik kan me voorstellen dat De Veemarkt wordt aangeduid als een separate ground.

Anyway & whatever.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Verwijderd lid

Citaat van: MyFootballTravels op feb 19, 2011, 17:16:32

Ik heb echter ook een paar jaar geleden het (toenmalige) Arke Stadion bezocht maar die "telt" gelukkig wel nog, ook al is de capaciteit bijna verdubbeld.

Je gaat toch niet website-afhankelijk laten bepalen wat wel en niet telt ? Het gaat om wat JIJ vindt en telt.
Binnen een jaar is het stadion van FC Twente weer groter, moet het dan opnieuw worden gezien als een ander stadion ? Ach ...

MyFootballTravels

Citaat van: Meester op feb 22, 2011, 09:12:52
Je gaat toch niet website-afhankelijk laten bepalen wat wel en niet telt ? Het gaat om wat JIJ vindt en telt.
Binnen een jaar is het stadion van FC Twente weer groter, moet het dan opnieuw worden gezien als een ander stadion ? Ach ...

Tuurlijk bepaal ik dat lekker zelf, mijn reactie was tongue-in-cheek :-P